25 червня о 17:00Вебінар: Онлайн-тести: цікава форма роботи на інтегрованому уроці

Урок "Вступ до розділу і теми "Чарівні казки"

Про матеріал
Немає на цілій планеті такої дитини, яка б не любила казки. Та, напевне, крім дітей казки люблять, ще й дорослі. Своїм дітям вони читають та розповідають найрізноманітніші оповіді і про тварини, і про чарівників та фей, і про зміїв та безсмертних чаклунів.
Перегляд файлу

 

Тема. Вступ до розділу і теми «Чарівні казки» .


Мета. Виробляти навички свідомого, виразного читання. Формувати вміння характеризувати усну народну творчість.Розвива­ти усне мовлення учнів. Удосконалювати техніку читання,використовуючи різні види роботи над текстом.

                                                         Хід уроку
I. Організація класу

Дзвоник всім нам дав наказ: 

до роботи швидше в клас. 

Біля парти станемо чемно — 

хай мине час недаремно.

Будемо уважні і старанні всі, 

сядемо рівненько на місця свої.

 II. Актуалізація опорних знань учнів

Слово вчителя.
Немає на цілій планеті такої дитини, яка б не любила казки. Та, напевне, крім дітей казки люблять, ще й дорослі. Своїм дітям вони читають та розповідають найрізноманітніші оповіді і про тварини, і про чарівників та фей, і про зміїв та безсмертних чаклунів. А скільки казок знають наші бабусі. Вони – це справжня скарбниця! І ви звичайно, пам’ятаєте їх.

  Послухайте загадки і ска­жіть, про які казки йдеться в них.

1. Відгадування загадок.
 

1) Сидить півник на печі,                               2) Знайшов Півник колосок,

їсть смачненькі калачі.                                        Змолов борошна мішок.

Тут лисичка підбігає,                                          Спік негайно у печі

Мерщій півника хапає.                                        Пиріжки та калачі.

Біжить котик рятувати,                                       Мишенят не пригощав,

В лисиці півника забрати.                                Бо жоден з них не помагав.
 


3) Що втікло від баби з дідом,

Не сиділось на вікні. 

А зустрілось з зайченятком —

Й ну співать йому пісні.

2. Читання з карток уривків казок (текст деформований) 

— Прочитайте уривки казок, які перед вами. До якої казки належить текст?

Картка 1 

еН слота в пнаа хліба. Як єн шковавду, а взяв сеньку лозота і ніспо до бідканя, щоб помітиня ан хліб. някБід не взяв зотало, але рівідзав повилону бихліни нопаві, половину лизашив обіс. З окрайця у нябід-ка росвила ован бихліна.

Картка 2

Жила собі коза. У неї було семеро козенят. Збирола наво собі тин-хаку в ісіл. огоКожн дян лаходи азко в сіл аз їжею. маСа ідеп, а ткамді канаже кнутизам инкухат і муконі рейдве не нятивідчи...

...Не ниливідчи тазенятко ковівов. явПосто інв, ступокав і шовпі.

нуласяверПо зако домудо і хвалипола окдіт аз ет, що ковівов рейд­ве не чиниливід.
Картка З

олиК атим ввійлаш од тиха, кидоч одан аз доною чаполи вогорити, як ниво сукчали аз матір'ю...

...А сьома кадоч нігочо єн заскала. онаВ лазня з ніг масіту тявзут й прислане їй диво в цімис — мипоти огин.

3. Групування названих казок за видами (казки про тварин, побутові казки)

— А на які види поділяються народні казки? Згрупуйте їх за темами.

 

 III. Вивчення нового матеріалу.

 

1.Бесіда.

 

--Прочитайте назву розділу,який ми починаємо вивчати.

--Перегляньте з яких тем він складається.(с.47,54,57)

--Що таке «усна народна творчість»?

--У кожного народу здавна існує культура усного слова,своєрідна усна література.Переходячи від одного оповідача до іншого,тексти творів зазнавали змін,хоч основна думка не змінювалась.

 

2.Первинне сприймання нового матеріалу.

 

Самостійно прочитайте текст на с.46

--Що входить до усної народної творчості?

 

3. Знайомство з новим видом казок — казками чарівними.
 

Але є інша група казок героями яких є люди з надзвичайною силою, які гаряче захищають інтереси народу, гнівно карають ворогів, вступають у двобій із злом та брехнею.Такі казки пов’язані обов’язково з чарами і дивовижними перетвореннями.
Це – чарівні казки.

Самостійно прочитайте текст на с.47


--Як потрібно читати казки?

 

4.Фізкультхвилинка.

 

Руки в сторони та вгору —

 На носочки піднялись.

 Підніми голівку вгору —

 Й на долоньки подивись.

 Присідати ми почнемо,

 Добре ноги розімнемо.

 Раз — присіли, руки прямо.

 Встали — знову все так само.

 Повертаємося вправно,

 Все виконуємо гарно.

 Вліво-вправо повернулись

 І сусіду усміхнулись.

 

IV. Закріплення вивченого матеріалу

Згадаймо особливості казок і зокрема чарівних. В цьому нам допоможе тест.

На екрані висвічується запитання з варіантами відповідей. Учні відповідають за допомогою сигнальних карток «а» - «б».


1. Казка - це

а) фольклорний, розповідний твір про вигадані, а часто й фантастичні події;

б) народний переказ про життя якоїсь особи.

 


2.Які ви знаєте види казок?

а) про тварин, чарівні, побутові;

б) народні, авторські, чарівні.


3.Особливістю чарівної казки є

а) наявність тварин, що розмовляють людською мовою;

б) перетворення за допомогою чарів або наявність чарівних предметів.


Правильні відповіді: а,а,б.

 

V.Підсумок уроку.

Технологія «Незакінчені речення».

На сьогоднішньому уроці для мене найбільш важливим відкриттям було

Ця інформація дозволяє нам зробити висновок, що …

Це рішення було прийнято тому, що …

Сьогоднішній урок навчив мене …



 


 

docx
Додано
29 березня
Переглядів
82
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку