24 квітня о 18:00Вебінар: Хто змінює світ? Результати найбільшого освітянського форуму Global Education and Skills Forum

Урок"Вживання апострофа"

Про матеріал
Конспект уроку, який допоможе вчителю у підготовці до уроку. Побудований на основі текстоцентричного вивчення нового матеріалу.
Перегляд файлу

Тема: Вживання апострофа

Мета: Ознайомити п’ятикласників із правилами вживання апострофа і                     удосконалювати навички правильної вимови і  написання слів з апострофом, обґрунтовувати  вибір написання правилом: розвивати орфографічну грамотність, логічне мислення, спостережливість; виховувати уважне ставлення до слова, любов до природи.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань.

Обладнання: підручник, роздатковий матеріал, мультимедійна дошка.

Хід уроку

І. Забезпечення емоційної готовності учнів до уроку.

Вступне слова вчителя:

Ще один урок прийшов до вас за розкладом сьогодні.

Отож, озброймось книгою і пером,

щоб упірнути в мовну нам безодню!

  • Чи готові ви до уроку? З яким настроєм прийшли сьогодні?(Відповіді учнів)

Хоч за вікном календарна зима , але у своїй уяві  спіймайте промінчик сонця. Відчуйте, як він зігріває вас своїм теплом, подаруйте його своєму сусідові по парті і посміхніться. Очікую, що зимовий настрій наприкінці уроку стане по-справжньому весняним від отриманих нових знань.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

А зараз пропоную розігрітися і провести орфографічну розминку. (Тестові завдання на повторення)

1.Оберіть правильне твердження.

2.Встановіть відповідність між словами та назвами орфограм.

 

ІІІ. Оголошення теми уроку

Яку орфограму ми ще не вивчали у п’ятому класі?(Апостроф)

Отож, це ми зробимо сьогодні. Запишіть тему уроку «Вживання апострофа».

IV. Цілевизначення і планування роботи. Мотивація навчальної діяльності.

  А щоб не заблукати в країні орфографії, ми маємо чітко спланувати свою роботу.

З поданого переліку цілей уроку оберіть ті, які ви ставите перед собою, які для вас найважливіші. За потреби заповніть перелік власними цілями.

Отже, цілі визначено, а досягаючи їх ми поступово дійдемо  до творчого застосування отриманих знань. І кінцевим результатом  уроку буде  діалог, у якому ви використаєте слова з апострофом.

 

 Мотивація

А коли, для чого нам можуть знадобитися знання правил вживання апострофа у повсякденному житті, а не лише на уроках у школі?(Відповіді учнів). Радісно на серці, що ви хочете бути грамотними!!!

V. Етап організації пізнавальної  діяльності.

Та на уроках мови ми повинні відшліфовувати не лише грамотність, а й вчитися милуватися красою слова, збагачувати словниковий запас, цього ми зможемо досягти, працюючи над текстом.

Прослухайте уважно текст, за змістом якого ви отримаєте тестові завдання, а  ще зверніть увагу, чи будуть у ньому вжиті слова з апострофом!

                                                           Текст

Ще біліють скрізь сніги, ще земля, мов дитя у сповиточку, подрімує, а десь із надхмар’я скрадливо поглядає на землю сором’язлива Весна. На голові у неї вінок, а в руках зв’язані в завиточки квіти і гілочки верби.

Так хочеться Весні теплим вітерцем на землю злинути, трав’яним різнобарв’ям її прикрасити, дзвінкоголосою пташиною піснею і запашним духом трав наповнити повітря. Швидкими потічками з’єднатися з духмяними луками, потекти у під’яр’я і усміхатися першим промінчикам сонця.

Робота над текстом:

1.Учні слухають текст, який читає вчитель. Значення яких слів для вас було не зрозумілим? (Під’яр’я –територія, яка розташована поблизу яру).

2.А зараз виконайте тестові завдання за змістом тексту. Хто впорався із завданням безпомилково –молодці, ви уважні і зосереджені!

3. То які ж слова з апострофом ви почули? (Відповіді дітей).

                                 Дослідження –зіставлення

Ось усі слова, які були вжиті у тексті. Прочитайте їх .(Чим відрізняються вони у написанні?)

Правопис якого слова ви можете пояснити правилом, яке знаєте з початкової школи?

Діти, ви звернули увагу , що на дошці є слова без апострофа. Зараз ми проведемо дослідження і виведемо правила вживання апострофа:

а) Порівняймо першу пару слів (учениця біля дошки). Запишіть і визначте корінь. Зверніть увагу на звуки, які знаходяться перед [м] в обох словах. То який можна зробити висновок про вживання апострофа?

б)Запишіть, визначте корінь у слові «різнобарв’я» . Зверніть увагу на приголосний перед [в]. Щойно ми сказали, що у таких випадках апостроф не вживається. Може, [р] особливий? Так, це виняток.

в) Запишіть слово «зв’язані», виконайте розбір. З      - префікс, а не кореневий приголосний.

г)Аналіз слів: з’єднаються, підгір’я.

д) Аналіз слів: повітря, надхмар’я. Зверніть увагу на вимову буквосполучень [рйа],[р´а].

   Ми дослідили подані слова, сформуйте правила вживання апострофа на основі дослідження цієї роботи.

4. Робота з підручником .

Звіримо міркування з підручником. Прочитайте самостійно правила на ст.178. Обговоріть у парах, чи є там незнайомий матеріал? Назвіть його.

VI. Виконання вправ на закріплення вивченого

       1.Весна несміливо торкається землі, а щоб допомогти їй швидше пробудитися, виконаймо наступне завдання і разом з тим перевіримо, чи можемо ми практично застосовувати отримані знання.

       Вправа «Діряві слова». Робота з картою біля дошки. Учні самостійно. Учитель аналізує роботу дітей.

2.Творче завдання.

Діти, сьогодні ще зима, але ж не за горами прихід весни. Отримаймо насолоду від споглядання чудових зимових та весняних краєвидів. (Звучить «Весняний вальс» Шопена). А уявіть, що ви стали очевидцями зустрічі Весни і Зими. Про що вони могли б говорити? Поміркуйте і складіть діалог з використанням слів з орфограмою апостроф. А допоможе вам в роботі словникова скарбничка, у якій ви знайдете необхідні слова. Діалог складіть з 4 -6  реплік. (Оцінювання відповідей).

VII.Рефлексія (навчальна)

А тепер за допомогою навчального тексту ви зможете перевірити себе, як ви засвоїли сьогоднішню тему уроку.

Перевірка результатів. (Хто не впорався, зможе надолужити матеріал на наступному уроці.)

Інтелектуальна і соціальна рефлексія

Перегляньте ще раз цілі уроку. Чи досягли ви їх?Які форми роботи сподобались? Цілей досягли, але чи успішною була ваша робота? Продовжіть речення.

Оцініть свою роботу за допомогою карток самооцінки.

VIII.Інструктаж д/з.

 

docx
Додано
21 лютого
Переглядів
73
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку