Урок; З'єднання та відгалуження жил проводів та кабелів.

Про матеріал

Урок виробничого навчання з тема:"З'єднання та відгалуження жил проводів та кабелів" урок розроблений у формі "Квеста"

Групу об'єднуємо у три підгрупи, кожна підгрупа має свій колір це червоний, зелений, синій та отримує маршрутний лист, за яким потрібно пройти 5 зупинок. Учні рухаються за маршрутом по своєму кольору. На кожній зупинці команда буде виконувати різні завдання, за кожне завдання отримуватиме по 5 балів, самостійно оцінювати роботу і виставляти в лист оцінювання. Майстер виробничого навчання контролює і перевіряє правильність виконання завдань, порядок на робочих місцях,правильне користування інструментами та дотримання техніки безпеки. В кінці гри визначається група, яка перемогла в цьому змаганні за кількістю набраних балів. Всі завдання пов'язані між собою, якщо невірно виконати перше завдання, то не можна виконати правильно останні завдання.

Перегляд файлу

Міністерство освіти і науки України

Департамент науки і освіти

Харківської обласної державної адміністрації

 

 

Методична розробка уроку виробничого навчання з теми програми:«Електромонтажні роботи»

 

 

http://himiko.in.ua/uroku-za-temoyu-zyednannya-ta-vidgalujennya-jil-provodiv-ta-ka/647703_html_6af46943.jpgТема: «З'єднання та відгалуження жил проводів та кабелів».

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Розробив майстер

виробничого навчання

Голубенко Максим Валентинович

 

 

Тема програми : Електромонтажні роботи

Тема уроку : З'єднання та відгалуження жил проводів та кабелів.

Мета уроку :

-навчальна: навчити учнів виконувати з’єднання та відгалуження жил проводів та кабелів. Формувати навички самостійної діяльності учнів на уроці, роботи з дидактичними матеріалами, самоконтролю, взаємоконтролю, пізнавальний інтерес, використовуючи новини науки і техніки, ігрові ситуації.  

-  Розвиваюча:  розвивати творчий підхід до навчання, пам’ять, увагу, професійне мислення учнів, вміння самостійно приймати рішення, вирішувати конфліктні ситуації, організаторські здібності, вміння узагальнювати і систематизувати знання, грамотно висловлювати свої міркування та обґрунтовувати їхню правильність.

- Виховна:  виховувати творче ставлення до навчання, любов до обраної професії, уважність, зібраність, спостережливість, відповідальність, організованість.

Тип уроку: виконання складних комплексних робіт

Вид уроку: урок самостійного виконання технологічних операцій або навчальних  виробничих завдань.

Дидактичне забезпечення уроку: інструкційно-технологічні карти,картки завдання,інструкції з техніки безпеки.

Матеріально-технічне забезпечення уроку виробничого навчання: електромонтажний інструмент;   провідники марок ПВС 2×2,5; кліщі для зняття ізоляції;  набір інструменту для паяння і лудіння; ізоляційна стрічка, пластмасові ковпачки, комп'ютер, проектор;

Міжпредметні зв’язки: «Охорона праці», «Спецтехнологія».

ХІД УРОКУ

І. Організацій начастина (2-3хв.)
- перевірка наявності учнів;
- перевірка готовності учнів до уроку.
 

ІІ. Вступний інструктаж (30-45хв.):

  1.  Повідомлення теми  та мети уроку.

На   сьогоднішньому уроці розглянемо  з′єднання та відгалуження жил проводів та кабелів. Отже темою сьогоднішнього уроку є «З'єднання та відгалуження жил проводів та кабелів».

На  уроці виконуватимете з'єднання проводів, зняття ізоляції, креслення різних видів з'єднань проводів, а також повторите теоретичні питання з теми «З'єднання та відгалуження жил проводів та кабелів».

  2.Опитування учнів за пройденими темами

Метод  "Міцний горішок"

Доведіть свої знання, відповівши на запропоновані питання. Команди почергово відповідають на питання. Якщо одна з команд не може відповісти на питання, з неї знімається 1 бал і право відповіді переходить до другої команди (1 відповідь – 1 бал).

1. Для чого використовують електроарматуру?

2. Для чого призначений вимикач?

3. З яких частин складається вимикач?

4. Будова лампового патрона?

5. Для чого призначений ламповий патрон?

6. Для чого призначена штепсельна розетка?

7. Будова штепсельної розетки?

8. Для чого призначена штепсельна вилки?

9. Будова штепсельної вилки?

4. Мотивація навчальної діяльності

Надійна робота електроустановок значною мірою залежить від якості виконання з’єднань, відгалужень, окінцювання та приєднання проводів. З’єднання, відгалуження, окінцювання та приєднання повинні бути механічно міцними, мати малий електричний опір і залишатися справними за умов нагрівань і охолоджень, що часто виникають внаслідок різких змін струмових навантажень у мережі. Ці вимоги забезпечуються чітким дотриманням технології монтажу, а також правильним вибором застосовуваних з’єднувальних деталей та робочого інструменту.

Уявіть: вас запросили на підприємство для усунення несправностей в електропроводці. Які будуть ваші дії?

Висновок: вивчивши цю тему ви зможете вправно та правильно усувати несправності в електропроводці. Від якості робіт залежить по-перше, коректність роботи системи, а по-друге - безпека: електрична та пожежна.

5. Вивчення нового матеріалу.

Надійна робота електроустановок значною мірою залежить від якості виконання з’єднань один з методів з’єднання ми будемо   використовувати  це паяння.  Перед виконанням паяння поверхні жил проводів   добре очищають від окислення, використовують паяльний флюс він очищає поверхні і припій від оксидів та забруднень і запобігає утворення оксидів, а також збільшує розтікання розплавленого припою. Припій вибираю залежно від властивостей з'єднуваних металів, ми користуємося оловом він найкраще припаює мідний провід. Паяльник використовуємо потужностю 100 Вт.

Лудіння. Перш ніж приступити до пайку, очищені місця з'єднання необхідно ретельно пролу-дить, тобто покрити тонким шаром припою, так як на луджений поверхню припій лягає краще. На місця майбутньої пайки спочатку треба нанести тонкий шар флюсу або паяльної пасти. Паяльник повинен бути добре залужен. Нагріваючи його, їм набирають припій, переносять на місце пайки і розподіляють рівним шаром. При з'єднанні великих поверхонь така процедура повторюється кілька разів або використовується інший спосіб: на місце з'єднання рівномірно кладуть деяку кількість шматочків припою і розплавляють їх; при цьому паяльник час від часу треба занурювати у флюс або в паяльну пасту.

Пайка. З'єднуються деталі встановлюються в зручний для пайки положення і фіксуються. Потім місце пайки рівномірно прогрівають паяльником до необхідної робочої температури. Важливо при цьому контролювати ступінь нагрівання паяльника і поверхонь, що з'єднуються: якщо ці поверхні були прогріті слабо, то з'єднання буде ненадійним; якщо ж паяльник перегрітий, він погано утримує припій. 

 Від якості робіт залежить по-перше, коректність роботи системи, а по-друге — безпека — електрична та пожежна.

 

6.Інструктаж з охорони праці та безпечного виконання робіт.

 При виконанні лудильних і паяльних робіт потрібно строго виконувати вимоги техніки безпеки, а також правила гігієни праці. Перша вимога полягає в тому, щоб на робочому місці  була чистота. При роботі з сірчаною і соляною кислотами необхідно строго дотримуватися запобіжних заходів. Сірчана кислота діє роз'їдає одяг і шкірний покрив людини, шкідливі і її пари; крім того, сірчана кислота в певних умовах вогненебезпечна.  При лудінні і паянні для захисту очей від бризок розплавленого металу або кислоти треба обов'язково надягати спеціальні окуляри. При роботі електропаяльником потрібно завжди застосовувати цілком справний, перевірений паяльник і виробляти паяння в калошах або на гумовому килимку, маючи на руках гумові рукавички. Не слід допускати перегріву електропаяльника.

 

 

 

7.Закріплення вивченого матеріалу:

Завдання №1

1.Визначте де правильно виконана пайка?

  

2.Яким паяльником виконується паяння жил проводів?

3.Визначте де виконують лудіння?

4.Назвіть які тут з′єднання?

(просте,бандажне,жолобком)

5.Назвіть назву матеріалів які зображені на слайді за допомогою яких виконують паяння?  

Завдання для учнів початкового рівня

Тест-упізнання

На відміну від алюмінію мідь має кращу провідність

Ні

Так

Окисна плівка на міді легко видаляється і незначно впливає на якість електричного зєднання.

Так

Ні

При прямому зєднанні з міддю алюміній утворює гальванічну

пару, будучи в ній негативним електродом.

Ні

Так

Для пайки мідних жил малих перетинів використовують

трубки припою, заповнені каніфоллю, або розчин каніфолі в

спирті, який перед паянням наносять на місце зєднання.

Ні

Так

Завдання для учнів достатнього рівня

Робота з картками завданнями

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ІІ. Поточний інструктаж (207-228 хв.)

H:\розробка на конкурс\449304.jpegМетод «Квест»

Картинки по запросу цікаві малюнки для електромонтерів

На уроці ми з вами пограємо в гру яка називається  "Квест".

Умови гри такі :

Групу об'єднуємо у три підгрупи, кожна підгрупа має свій колір це червоний, зелений, синій  та отримує маршрутний лист, за яким потрібно пройти  5 зупинок. Учні  рухаються за маршрутом по своєму кольору. На кожній зупинці команда  буде виконувати різні завдання, за кожне завдання отримуватиме по 5 балів, самостійно  оцінювати роботу і виставляти в лист оцінювання. Майстер виробничого навчання контролює і перевіряє правильність виконання завдань, порядок на робочих місцях,правильне користування інструментами та дотримання техніки безпеки.    В кінці гри визначається  група, яка перемогла в цьому змаганні за кількістю набраних балів. Всі завдання пов'язані між собою, якщо невірно виконати перше завдання, то не можна виконати правильно останні завдання.

Оцінюючий лист по кожній зупинці

Назва зупинок

І група

ІІ група

ІІІ група

Загальна кількість балів

Зупинка «У світі з'єднань»

 

 

 

 

 

Зупинка «Острів питань»

 

 

 

 

 

Зупинка «Ізоляція»

 

 

 

 

 

Зупинка «Якісне з'єднання»

 

 

 

 

Зупинка «Паяння та лудіння »

 

 

 

 

 

 

 

Зупинка №1 «У світі з'єднань»

Завдання №1. Для виконання цього завдання вам потрібно за допомогою олівця намалювати на аркуші паперу три вида з'єднань жил проводів.

1.Відгалуження просте.

2. Відгалуження жолобком.

3.Відгалуження бандажне.

 

 

 

Зупинка №1 «У світі з'єднань»

Завдання №1.Для виконання цього завдання вам потрібно за допомогою олівця намалювати на аркуші паперу три вида з'єднань жил проводів.

1.Паралельна просте.

2. Паралельна жолобком.

3. Паралельна бандажна.

 

 

 

 

Зупинка №1 «У світі з'єднань»

Завдання №1.Для виконання цього завдання вам потрібно за допомогою олівця намалювати на аркуші паперу три вида з'єднань жил проводів.

1.Послідовна проста.

2. З'єднання косичкою.

3. Паралельне  бандажне.

 

 

 

Зупинка  № 2 «Острів питань»

Завдання №2. Для виконання цього завдання вам потрібно відповісти на цікаві питання.

1. Пристрій, що використовується для опресування проводів з алюмінієвими жилами, перерізом до 10мм2

Похожее изображение2.Матеріал, з якого виготовляють жили проводів та кабелів, що використовують в діючих електроустановках?

3.Операція приєднання проводу до оголеної жили проводу

 

Зупинка № 2 «Острів питань»

Завдання №2.Для виконання цього завдання вам потрібно відповісти на цікаві питання.

1.Високомолекулярна сполука, що найчастіше  використовується в якості ізоляції для накладання її поверх здійсненого відгалуження?

Картинки по запросу прикольні чоловічкі2.Складник припою ПОС-30, що використовується для паяння проводів при виконанні відгалужень та з'єднань проводів?

 3.За допомогою якого інструменту знімають ізоляцію з проводів?

 

Зупинка №2  «Острів питань»

Завдання №2.Для виконання цього завдання вам потрібно відповісти на цікаві питання.

1.Який матеріал використовується для захисту від корозії жил провідників?

2.Яким чином накладають ізоляцію на оголені жили установочних проводів?

Похожее изображение3.Від чого залежить надійна робота електроустановок?)

 

 

Зупинка №3 «Ізоляція»

Завдання №3. Для виконання цього завдання вам потрібно виконати зняття ізоляції з жил проводів, підібрати правильний інструмент який знаходиться у вас на столі.

 

 

 

 Зупинка №4 «Якісне з'єднання»

Завдання №4. Для виконання цього завдання вам потрібно виконати з'єднання жил проводів як зображено на малюнках, які ви приготували на першій зупинці «У світі з'єднань». Підібрати правильний інструмент який знаходиться у вас на столі.

 

 

 

 

Зупинка №5  «Паяння та лудіння »

Завдання №5. Для виконання цього завдання вам потрібно виконати з'єднання жил проводів паянням, за допомогою паяльника та олова. Не забудьте взяти з'єднання проводів які ви виконували на четвертій зупинці «Якісне з'єднання». Підібрати правильний інструмент який знаходиться у вас на столі.

 

 

 

 

 

 

 

http://st.depositphotos.com/1011549/2457/i/950/depositphotos_24579945-Tools.jpgМаршрут команди.

 

 

 

 

 

http://st.depositphotos.com/1011549/2457/i/950/depositphotos_24579945-Tools.jpg 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ІІІ Заключний інструктаж (10-15хв)

1.Приймання та оцінювання робіт учнів.

2 Аналіз робіт окремих учнів.

3.Повідомлення та обгрунтування оцінок.

 4. Проведення рефлексії

1.Що було найбільш корисним на занятті?

2.Які труднощі виникли під час виконання завдання?

3.Що сподобалося у проведенні заняття?

4.Яка команда найбільш повно і переконливо висвітлила питання?

5.Хто з учасників найбільш активно брав участь у роботі своєї команди?

6.Хто з учасників найбільше грамотно відповідав на питання?
 

4.Повідомлення домашнього завдання та інструкції про способи його виконання.  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
28 грудня 2018
Переглядів
3334
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку