Урок з літературного читання 3клас на тему "М.Трублаїні "Яшка і Машка"

Про матеріал
Урок вивчення нового матеріалу. Сприяє розвитку мовлення та техніки читання. Виховує бережливе ставлення до тварин.
Перегляд файлу

 

Тема: Пригоди. Микола Трублаїні  «Яшка і Машка»

Мета: ознайомити учнів з життям і творчістю  письменника Миколи Трублаїні, з оповіданням «Яшка іМашка»; удосконалювати навички читання, збагачувати словниковий запас учнів; розвивати вміння висловлювативласну думку, образну уяву, фантазію; формувати оцінні судження;збагачувати словниковийзапасучнів;формувати ціннісне, чуйне й бережне ставлення до тварин.

Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу.

Обладнання: підручник «Літературне читання» автор В.О. Науменко 2013 рік, мультимедійна дошка,проектор,картки,мікрофон.

Хід уроку

І. Організація учнів до уроку

Вчитель: Всі почули вже дзвінок –

Він покликав на урок.

Тож дивіз наш пригадаймо

І урок розпочинаймо!

Учні (хором):

Виразно читаємо!

Чітко відповідаємо!

Мову свою розвиваємо

-Діти , нехай сьогоднішній день буде успішним та щедрим на гарні вчинки, мудрі думки, відмінні оцінки.

-  Народна мудрість говорить : « Без труда нема плода»

  А щоб нам досягти цього плода ви повинні якими бути? ? ( Дисциплінованими, уважними, зібраними,   активними)

-Чого ви очікуєте від сьогоднішнього уроку? (Гарної оцінки,багато нової інформації,багато знань і сподівань..)

– Сподіваюсь на уроці ви будете старанними,уважними,працьовитими і все у вас буде гаразд ,і ми проведемо цікавий і творчий урок.

ІІ.Перевірка д/з.

-Ми перевіримо   за допомогою вибіркового читання

-Чому Олесь не одягнув нової форми?

-Прочитайте речення, де є головна думка тексту.

-Про що спитав Костик?

-Що відповів друг?

1.Вправа надування кульки.

2.Вправа «Нюхання квіточки»

3.Скоромовка.(слайд1)

Мавпа мовить: «Мамо,масла, моркви, маку, мало

Миска, мамочко,мілка.Мало містить молока»

Мовчки

Вголос

Швидко

Один

4.Чистомовка (слайд 2)

Ато-ато-ато - чистомовок є багато. 
Ті-ті-ті - та найкращі будуть ті, 
Ята-ята-ята - що поможуть вам, малята, 
Ув-ув-ув - ротик щоб слухняним був!

5.Склади прислів’я (слайд3 )

Де дружніші   -                           не пізнаєш.

 

В гурті               -                           там і сильніші.

 

Без біди друга      -                      і комар сила  

 

 

ІV. Мотивація навчальної діяльності

Загадка.  Як на гойдалках на вітках (слайд5)

Вони плигають у клітках.

Граються, кривляються,

Разом забавляються.

 А веселі ці малята- Пустотливі …(Мавпенята)

-Яка це тварина? Де живуть мавпи?( слай6)

2.Розповідь про мавп.(Доповіді дітей)

  Найменшим приматом на землі вважають карликову ігрунку. Її розмір вимірюють в межах 11-15 сантиметрів, не враховуючи хвоста, який може досягати 22 сантиметрів в довжину.

– мавпи належать до числа небагатьох тварин, які можуть впізнавати себе в дзеркалі.


-в Таїланді щорічно влаштовують бенкет для мавп. У храм запрошують близько 2 000 тварин  і завалюють їх безліччю фруктів і овочів, якими люблять поласувати примати. Мавп  у Таїланді так люблять за те, що існує легенда про те, що вони колись допомогли впоратися з натиском ворогів.

– дуже примітний той факт, що мавпи ніколи не застуджуються.

– за зовнішнім виглядом мавпи легко визначити її настрій: усмішка або натяг верхньої губи є сигналом агресивності, так само як і смикання голови, і рух плечима.

– самці приматів лисіють точно так як і чоловіки, це в них закладено генетично.

 

більшу частину свого вільного часу (одну п’яту всього дня ) мавпи приділяють  догляду за зовнішністю один одного.

– щоб попередити родичів про небезпеку, що насувається орангутанги видають дуже гучні звуки відрижки.

– горили дуже люблять спати в гніздах, особливо самки. Вони влаштовують собі на землі лежанку з м’якого листя і гілок дерев, які переплетені між собою.


V. Повідомлення теми уроку

Сьогодні на уроці ми читатимемо оповідання про мавпочок,удосконалюватимемо навички читання,збагачуватимемо словниковий запас,дізнаємося більше про життя.

 

VІ. Вивчення нового матеріалу

Слайд 7 (портрет Миколи Трублаїні)

 Розповідь дітей про автора.(слайд8)

-Група «Всезнайки» підготувала коротку біографічну довідку про М. Трублаїні.Давайте послухаємо!

ВИСТУП ДІТЕЙ

 Народився Микола Трублаїні 12(25) квітня 1907 року в селі Вільшанка, нині Крижопільского районуВінницької області у сім'ї Петра Гнатовича та Євгенії Яківної Трублаєвських. Родина жила небагато, тож батько змушений був облишити сім'ю та відправитися до Сибіру на заробітки. Хлопця виховували мати і бабуся. Мати майбутнього письменника — учителювала і часто брала хлопця із собою у школу. У п'ять років навчився читати.

У 1920—1922 роках навчається у Проскурівському реальному училищі, тоді ж починає займатися літературною творчістю

У 1925 році редакція газети «Червоний шлях» посилає Миколу Трублаїні на навчання на «Всеукраїнські курси журналістики» у Харкові.

Псевдонім Трублаїні з'явився після приїзду в 1927 році до Харкова робітників з Італії, яких супроводжував Микола Трублаїні. Вони замінили прізвище Трублаєвський на зручне для них «Трублаїні».

В 1930 році Трублаїні вирушає в експедицію на острів Врангеля в Арктиці, на криголамі «Ф. Літке». Оскільки місце журналіста в експедиції було вже зайняте, письменник опановує професії кочегара, механіка, вантажника і влаштовується на судно котельним днювальним. За участь у цьому рейсі М.Трублаїні нагороджено медаллю. З перших днів німецько-радянської війни Микола Трублаїні — військовий кореспондент фронтової газети «Знамя Родины». Смертельно поранений у бою під с. Козолугівкою Токмацького району восени 1941 року, помер 5 жовтня 1941 року в санітарному потязі. Похований у братській могилі недалеко від станції Ровеньки Луганської обл.

Слвникова робота (слайд9)    Африка  негр  дригали  боцман.

                                                                                     під   плив

                                                                                 про          дав

                                                                             узя                     ли

                                                                        потя                             гли

                                                                 вища                                        ли

 

VІІ.Опрацювання оповідання

1.Читання оповідання вчителем

2.Читання оповідання»ланцюжком»

3.Читання оповідання мовчки

4.Читання оповідання «вибірково

5.Бесіда за прочитаним. Про кого оповідання? (про мавпочок)

В яку пору року відбувається подія? (влітку)

Що відбулося біля берегів Африки?

Які були мавпочки?

Як швидко вони зійшли на корабель?

Як жилося їм на кораблі?

6.Фізхвилинка( слайд10)

7. Аналіз твору

Вибіркове читання

Знайдіть і прочитайте:- Хто приплив до корабля?

-Якого розміру були мавпочки?

-Як сходили мавпочки на корабель?

-Як назвали моряки звірят?

-Що любили робити мавпочки?

8.Настрій мавпочок( до і після)

9. Засоби художньої виразності твору

1). Знаходження епітетів в тексті.

Знайдіть і прочитайте епітети до слів:

    *моря,  мавпочки  ,боцман,   фізкультурник

 

10.Визначення теми і головна думка твору.

Що хотів сказати автор своїм твором ?

Яка головна думка твору?

 

 11.Складання «Асоціативного куща»

 Мавпочки(руденькі; завбільшки, як кішки;улюбленці)

VIІІ. Підсумок уроку

Гра «Відкритий мікрофон»

Яке оповідання ми читали на уроці?

Хто автор?

Про кого розповідається в оповіданні?

Яке горе спіткало мавпочок?

Як моряки ставилися до звірят?

Чого вчить нас це оповідання?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
11 лютого 2019
Переглядів
4338
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку