Урок з літературного читання "Народні пісні. "Грицю,Грицю..."(жартівлива народна пісня)"

Про матеріал

Збагачувати уявлення про народну пісню як жанр усної народної творчості; вчити виразно читати діалоги; збагачувати мовлення постійними ознаками. Продовжувати ознайомлення учнів з кращими зразками усної народної творчості, вчити визначати головну думку твору . Розвивати зв'язне мовлення, пам'ять, мислення, увагу. Виховувати любов до художнього слова.

Перегляд файлу

Тема. Народні пісні. «Грицю, Грицю…»(жартівлива народна пісня)

Мета: збагачувати уявлення про народну пісню як жанр усної народної

творчості; вчити виразно читати діалоги; збагачувати мовлення постійними ознаками. Продовжувати ознайомлення учнів з кращими зразками усної народної творчості, вчити визначати головну думку твору . Розвивати зв’язне мовлення, пам'ять, мислення, увагу. Виховувати любов до художнього слова.

 

Хід уроку

І . Організаційний момент

Розвиток мовно-слухової уваги.

Учні читають ланцюжки слів. Перший раз повторюють всі разом. Потім —

по 2–3 учні кожний, «ланцюжком». Окремо слід звертати увагу на чітку та швидку вимову.

лис — ліс — ніс

жито — шито — сито

шапка — лапка — папка

пора — нора — гора — кора

ІІ. Перевірка домашнього завдання

1.Виразне читання пісеньки «Два півники».

2. Установи послідовність рядків пісеньки.

 Ухопив він козенятко

А вовчок-сірячок

Та й далі тікає

З лісу виглядає

3. Добери слова, що римуються

Молотили

Виглядає

Віжки

серце

ІІІ.. Опрацювання української народної пісні

1.Бесіда.

У ч и т е л ь. Сьогодні ми познайомимося з народними піснями. Вони подані у віршованій формі. За змістом часом нагадують казку. У піснях, що ми

сьогодні прочитаємо, природні явища та рослини зображені, як живі істоти.

читати пісні треба наспівно, наче ведеш довірливу розмову.

2.Самостійне читання в парі.

— Назвіть усіх персонажів пісні.

- Про що ця пісня?

- Чому вона жартівлива?

- Що в ній засуджують?

3.Підготовка до виразного читання за особами.

— Які інтонації переважають у розповіді між дійовими особами?

4.Читання пісні за особами.

5.Гра «Добери риму».

До роботи - …(чоботи)

До телят -….

Молотити - …

Дрова - ….

Хліб -…

Їсти -…

Фізкультхвилинка

Дід у поле ходив.

Раз ходив, два ходив, три ходив.

В полі ріпку посадив.

Раз садив, два садив, три садив.

А тоді сидів, чекав,

Вже й мороз його злякав,

Вже і дощик накрапав,

Вже і сонечко пекло —

Вгору ріпку потягло.

5.Підсумкова бесіда.

— Що в цій пісні нагадує казку?

— Який настрій передано у вірші?

  • Які слова характеризують Гриця?

(хитрий, впертий, щирий, чесний, ледачий,скупий)

ІV. Підсумок уроку

- Яку пісню читали на уроці?

- Яка ця пісня за змістом і настроєм?

- Що в ній засуджується?

- Продовж думку.

Я ___________вчинки Гриця, тому що ______________________

V. Домашнє завдання

Виразно за особами читати пісню, дати відповіді на запитання підручника.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
5 червня 2018
Переглядів
2007
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку