25 червня о 18:00Вебінар: Компетентнісні завдання з природничої грамотності: від документів PISA до розширеного світогляду

Урок з позакласного читання для 3 класу на тему:"Казка М.О.Андріанова "Краса душі""

Про матеріал

Навчальний матеріал уроку позакласного читання спрямований на розвиток критичного мислення учнів та має такі особливості :

-у навчання включаються завдання, вирішення яких вимагає мислення високого рівня (аналізу, синтезу, оцінки);

-навчальний процес організований як дослідження певної теми, яке виконується шляхом інтерактивної взаємодії учнів. Щоб бути ефективними сьогодні, вчителі повинні використовувати як повсякденний інструментарій : кооперативне навчання зі всіма методами та прийомами роботи в малих групах, проекти, дебати та інші види дискусії, експериментальні вправи, моделювання, соціальні дослідження;

-результатом навчання визначається не засвоєння фактів або чужих думок, а вироблення власних суджень через застосування до інформації адекватних прийомів мислення;

-викладання в цьому процесі є стратегією постійного оцінювання цих результатів з використанням зворотного зразку «учень-учитель» на основі дослідницької активності учнів у класі;

-критичне мислення вимагає від учня достатніх навичок оперування доказами та формулювання суджень, умовиводів. Сюди ж відноситься і здатність застосовувати різні джерела інформації, аналізувати аргументи, обґрунтовувати висновки.

Перегляд файлу

УПРАВЛІННЯ  ОСВІТИ  КРАМАТОРСЬКОЇ   МІСЬКОЇ  РАДИ
КРАМАТОРСЬКА  ЗАГАЛЬНООСВІТНЯ  ШКОЛА  І – ІІІ СТУПЕНІВ № 16

 

                           Учитель початкових класів

                       Макаренко Олена Володимирівна

Описание: http://files.macjuvenil.webnode.com/200000036-41b3441fc3/MP900433205.JPG

Урок позакласного читання для 3 класу з теми :

«Казка  М.О. Андріанова  «Краса душі»

Мета : познайомити з текстом казки М.О.Андріанова «Краса душі» ; удосконалювати навички швидкого, правильного, усвідомленого читання ; збагачувати словниковий запас учнів ; вчити аналізувати прочитаний текст ;

розвивати критичне мислення, звязне мовлення ; уміння виражати думки й аргументувати свої судження , порівнювати ; розвивати уявлення, почуття, вміння передбачати події ;

виховувати бажання бачити і розрізняти красу зовнішню і красу духовну : людських бажань, почуттів, думок, вчинків ; критичне відношення до своїх власних вчинків.

Обладнання : тексти для кожного учня ; ілюстрації до тексту ; опорні схеми до «Павутинки» ; свічки ; чисті аркуші.

Хід уроку :

 

І. Мотивація

1. Привітання

Ми посміхаємось сонечку : « Здраствуй , золоте!»

Ми посміхаємось дереву : «Хай воно росте !»

Ми посміхаємось друзям : «Дружба в нас міцна!»

Ми посміхаємось до вас, любі гості, і зичимо вам добра.

2. Аутотренінг


  • Я- спокійний ;
  • Я – школяр ;
  • Я – особистість творча ;
  • Я вмію думати, аналізувати, висловлювати свої судження ;
  • Я прислухаюся до думок товаришів, ціную їх і беру до уваги :
  • Я хочу знати більше ;
  • Я поважаю себе і свого учителя.

   Описание: http://www.osvitaua.com/uploads/Image/navchanya/psihologu.jpg


 3. Павутинка

А як ви думаєте, що може бути красивим ?

 

 

 

ІІ. Евокація

  1.  Незакінчене речення
  • Щоб бути Красивою, людині треба … ?

Описание: http://im0-tub-ua.yandex.net/i?id=550716923-11-72&n=21

  1. Передбачення
  • Чи знайшли ви на цих малюнках красу ?
  • В чому ви бачите красу метелика ? а квітки ?

Описание: http://img-fotki.yandex.ru/get/4211/mkuvakina.3/0_39b90_66aba64e_L   Описание: http://www.nevskieokna.ru/sites/default/files/rose_14.jpg

  1. Гронування

-  Що ви уявляєте, коли чуєте слово «душа»?

  1.  Дослід із свічками

  • Діти, подивіться на ці дві свічки. Які вони ? ( однакові)

  • Що я роблю із свічкою ? (запалюю). Спалахнула свічечка ніжним полумям.                                                 Підійдіть погрітися, кому            холодно…

       

 

 


  • Потримайте руки над  полумям. Що відчуваєте ? ( тепло)
  • А чи буде користь від запаленої свічки, якщо  ввечері вимкнути електричне світло ? ( так)
  • Потримайте руку над незапаленою свічкою. Що відчуєте ? ( нічого)
  • А чи буде користь від незапаленої свічки у темній кімнаті ? ( ні)
  • Яка свічка буде образом Красивої людини з гарячим серцем ?
  • Ось так і з людьми : якщо душа красива, серце наповнене любовю до всього – така людина, як палаюча свічка : біля неї всім добре, спокійно, затишно. Така людина своїми добрими справами приносить дуже багато користі іншим людям, довкіллю. Вона у всьому, що її оточує, бачить красу. Вона добра і сама Красива Душею.

Врятує світ краса – завжди так говорили.

Тепер врятує світ лиш доброта,

Бо однієї вже краси занадто мало,

Бо стільки всюди зла, - людина вже не та…

Тож, люди на землі !

Щоб нам не згинути  у морі зла,

Щоб кожен міг серед краси прожити

У царстві справедливості й добра.

 

-  А що, на вашу думку,  важливіше :  краса зовнішня чи краса душі ?

  • Повідомлення теми і мети уроку.  -  Ми прочитаємо з вами казку про цю квітку і цього метелика, які викликали у вас захоплення красою. А чи зміниться ваше бачення краси метелика і квітки після прослуховування казки, розкажете потім.

ІІІ. Опрацювання змісту казки М.Андріанова  «Краса душі»

1 частина

     Сумно було Квіточці стояти цілий день на одній ніжці посеред клумби біля будинку. Але якогось дня сів на неї зовсім незнайомий Метелик.   Описание: http://img-fotki.yandex.ru/get/5603/svetlera.46/0_50982_a3f6dc20_XXXL.jpg               Описание: http://s4.hubimg.com/u/893803.jpg                   

         Він, напевно, прилетів із далекої країни, бо таких красивих крилець Квітка ще ніколи не бачила. Метелик теж замилувався пишною Квіткою, і, поки він відпочивав, вона поскаржилася, як часто їй буває самотньо. І тоді Метелик пожалів самотню Квіточку. Він вирішив не летіти далі, а оселитися поблизу, щоб прилітати щодня до Квіточки і розповідати їй цікаві історії про ті місця, де він побував.  Тепер Метелик щоранку і щовечора прилітав до Квітки з новинами, а вона, розкривши пелюстки, радісно зустрічала свого друга.

Описание: http://www.stihi.ru/pics/2011/07/19/4707.jpg


 


      Тепер Метелик щоранку і щовечора прилітав до Квітки з новинами, а вона, розкривши пелюстки, радісно зустрічала свого друга.

  • Як  подружилися Метелик і Квітка ?
  • За чим приємно нам було спостерігати ?  Що  милувало ваш зір ?
  •  Коли ми відчували Радість ?

2 частина

  Одного разу, коли  Метелика не  було поряд, до Квітки підійшов хлопчик і хотів її зірвати. Квітка  злякалася  і почала благати не зривати її.

         Описание: http://shkola-no25.narod.ru/CHLD170.gif           

  • Що відчуваєте ви тепер ? Чому?
  • Як ви гадаєте, що будуть відбуватися події далі ?

3 частина

      Натомість  запропонувала хлопчикові допомогти  впіймати свого красивого друга. Хлопчик погодився і пішов додому по сачок. Повернувшись, він сховався і став чатувати на Метелика.

 

Описание: http://blestki.com/RAZDELITEL/32.gif

Описание: http://0lik.ru/uploads/posts/2008-07/1216716363_0lik.ru_aimanstudio_005.jpg

  • Чи виправдалися ваші сподівання ?
  • Якою ви бачите тепер квітку?  Чи бачите її красивою ? Чому змінилося ваше бачення ?
  • Що, на вашу думку,  відбуватиметься далі ?

4 частина

           Незабаром той зявився у небі. Він кудись поспішав і пролетів повз Квітку. Вона широко розкрила свої пелюстки і почала кликати Метелика :

  • Метелику, швидше лети до мене, я на тебе давно чекаю, маю щось тобі сказати.   Той радісно підлетів до Квітки і… потрапив у сачок. Він хотів вибратися : бився крильцями, шукав шпаринку, та дарма. Раптом йому вдалося вирватися з полону.

 

Описание: http://img3.imgbb.ru/1/6/3/1638c3bf0a3f95b7e80155e56919e0e5_h.jpg


  • Чи виправдалися тепер ваші передбачення ?
  • Чому так сталося ?

5 частина


Описание: http://im6-tub-ua.yandex.net/i?id=231255016-08-72&n=21

          Метелик злетів і вже згори побачив, що від удару сачка Квітка зламалася і лежала серед трави.


            Хлопчик пішов, а Метелик ще довго сидів поруч зі своєю зламаною подругою і гірко плакав та промовляв :

  • Це я винен, це через мене тебе зламали, пробач мені, Квіточко.

Описание: http://blestki.com/RAZDELITEL/32.gif

 

  • Що важливіше : краса душі чи краса зовнішня ?
  • Як ви розумієте прислів’я : « Зовнішня краса втрачається з віком, душевна краса безсмертна» ?

            ІV. Рефлексія

  1. Аналіз змісту прочитаного
  • Хто тобі більш зрозумілий у вчинках ?
  • Чи завжди краса зовнішня і внутрішня проявляється в одній особі ?
  1. Творче завдання : робота в групах

           Завдання . Скласти уривок ( змінити події ) до казки «Краса душі», щоб усі герої були позитивними, а їхні вчинки красивими.

           Зразок :

    Коли Метелик в черговий раз прилетів до Квіточки, і вони весело розмовляли між собою, насунули чорні хмари, сховалось Сонечко. Сильний вітер мало не відніс Метелика у вир безодні. Квіточка встигла прикрити його своїми пелюстками. А хлопчик вибіг з кімнати і захистив Квітку від бурі надійним наметом.

Описание: http://us.123rf.com/400wm/400/400/dip/dip0805/dip080500059/3016331-joyful-illustration-with-planet-earth-happy-children-and-colorful-flowers.jpg

  • А тепер послухаємо Хлопчика, який розкаюється у своїх вчинках.

( Вірш Анатолія Костецького «Не хочу» )

Описание: http://school130.edu.kh.ua/files2/photogallery/5/SWScan00063.jpg?size=100&height=300&width=395


Метелика ловити я не хочу :

Він – квітка неба, хай живе собі !

Хай крильцями барвистими тріпоче,

Щоб радісно було мені й тобі.

І квітку лісову не стану рвати,

ЇЇ додому я не понесу,

Бо вдома їй джмеля не погойдати

І не попити ранками росу!

І ні стеблинку, гілку чи травинку

Я не ображу – це страшенний гріх!

Бо в кожній з них живе тремка живинка,

Що світиться довірою до всіх.


  1. Твір  - есе «Світ мій, дзеркальце, скажи…»
  • Яку душу ви хочете мати ?
  • Що для цього потрібно ?

Описание: http://kolyan.net/uploads/forum/images/1332568379.jpg

doc
Додано
7 лютого 2018
Переглядів
1167
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку