Урок з використанням технологій розвитку критичного мислення за казкою Лесі Українки "Три метелики"

Про матеріал
Вчимося мислити та аналізувати казку по новому. Дана розробка направлена показати способи поєднання різних методів розвитку критичного мислення на уроці літературного читання, які сприяють вдосконаленню навички усвідомленого читання учнів початкової школи. https://www.youtube.com/watch?v=_ZBC5uPLK9M
Перегляд файлу

Розробка відкритого уроку з літературного читання у 4 класі

 

Тема: Леся Українка «Три метелики»».

Мета: удосконалювати навички свідомого читання, вчити оцінювати дії та вчинки персонажів,  працювати в групах, ставити запитання за змістом прочитаного, обґрунтовувано висловлювати свою думку, розвивати мовлення учнів і навичку мовчазного вдумливого читання; виховувати почуття відповідальності, співчуття та дружби.

Тип уроку: урок закріплення і удосконалення практичних умінь і навичок.

Вид уроку: інтегрований (літературне читання, природознавство, українська мова)

Обладнання: підручник «Літературне читання», телевізор, презентація, портрет Лесі Українки, ромашка Блума, зображення 6 капелюхів, кольорових метеликів.

 

Хід уроку

 

І. Вступна частина

1. Організація класу (хвилинка емоційного настрою).

Кожен з вас приготувався,

На перерві постарався.

Тож і ми часу не гаймо,

Наш урок розпочинаймо.

2.  Мотивація НД

- Робота зі скоромовкою(мовна розминка)

Під вишнями-черешнями
         В дитячому садку —
         Метелики-веселики
         Кружляють у танку.

Прочитайте скоромовку, використовуючи різну інтонацію.

- Вправа «Гронування» (інтерактивна)

  Пригадайте, що ви знаєте про метеликів з уроків природознавства

3. Актуалізація опорних знань

-  Вправа «Мозковий штурм»

Проблемне завдання (вправа на розвиток навички мислення і читання)

 «Хто вам сказав, що я слабка, що я корюся долі?»

а) Кому належать ці рядки?

б)Що ви знаєте про цю людину?

в)Ознайомлення з біографією Л.Українки. Пригадайте, з якими творами Лесі Українки ми вже знайомі.

          ІІ Основна частина

1. Оголошення теми і мети уроку

Тема нашого уроку «Леся Українка. Казка «Три метелики»», реальність і вигадка, таємничість і співчуття поєднються в ній, зачаровуючи нас красою рідного слова.

2. Опрацювання казки.

-  Передбачення подій.

Діти , прочитайте назву казки і спробуйте передбачити , про що вона. А тепер погляньте на малюнок. Чи змінилася ваша думка?

-  Словникова робота

Соняшному  - сонячному    

Не зогляділися - не помітили   

Туліпан - тюльпан

Смутні - сумні

Обстоювали - захищали

  • Читання казки вчителем
  • Вправа «Бджілки»

               Самостійне читання казки учнями

  • Обговорення казки

1) Яка біда сталася з метеликами?

2) З яким проханням метелики звернулися до туліпанчика?

3) Чому метелики були вимушені проситися до лілеї?

4) Прочитайте, що відповіли метелики тулі панові та лілеї?

5) Чого можна навчитися у цих трьох метеликів?

Фізкультхвилинка (Метелик)

3. Робота в групах (метод «6 капелюхів Боно»+метод «Ромашка Блума»)

    - повторення правил роботи в группах

    - робота в групах (група шукає необхідну інформацію за методом «6 капелюхів Боно» та складає 1 запитання певного типу, використовуючи метод «Ромашка Блума»)

     - презентація роботи груп

ІІІ. Заключна частина

1.Підсумок уроку

- Вправа «Сенкан» (записати сенкан на зображенні метелика відповідного кольору, зачитує його і розміщує на дошці біля квітки)

Група «Білі метелики» – складає «Сенкан» до слова Леся Українка

Група «Жовті  метелики» – складає «Сенкан» до слова метелик

Група «Червоні метелики» – складає «Сенкан» до слова друг/дружба

 2. Домашнє завдання

    Ст.50-51(чит., перек.)

  1. Оцінювання
  1. Рефлексія «Який я метелик?»
  1.  

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додав(-ла)
Валлє Тетяна
Додано
7 вересня
Переглядів
89
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку