Тема. Римська імперія в 1 – 2 ст. до н.е.
Мета: ознайомити учнів із становищем Римської імперії у 1 – 2 ст., охарактеризувати політичних діячів Римської імперії; розвивати увагу, пам'ять, мислення, навички роботи з історичними картами та документами, вміння аналізувати та робити висновки ,висловлювати власні судження; виховувати зацікавленість до вивчення теми.
Конспект уроку
з всесвітньої історії
для 6-го класу
на тему
«Римська імперія в 1 – 2 ст.»
Підготувала учитель
історії та правознавства
Комунального закладу
«Першотравнева ЗОШ І-ІІІ ступенів
Зміївської районної ради
Харківської області»
Вистороп Т. В.
2018
Тема. Римська імперія в 1 – 2 ст. до н.е.
Мета: ознайомити учнів із становищем Римської імперії у 1 – 2 ст., охарактеризувати політичних діячів Римської імперії; розвивати увагу, пам'ять, мислення, навички роботи з історичними картами та документами, вміння аналізувати та робити висновки ,висловлювати власні судження; виховувати зацікавленість до вивчення теми.
Обладнання: підручник «Всесвітня історія. Історія України: підруч. для 6-го кл. загальноосвіт. навч. закл. / О. Г. Бандровський, В. С. Власов. – К. : Генеза, 2014.», «Всесвітня історія. Історія України: робочий зошит : 6-й кл. / В. С. Власов. – 3-тє вид. – К. : Генеза, 2016.», ілюстрації до теми.
Тип уроку: комбінований.
Хід уроку
Мрійте про велике – лише мрії про велике можуть доторкнутися до людської душі.
Марк Аврелій
ОЛЕЗЙІК – КОЛІЗЕЙ
КОЛІЗЕЙ
|
Із-поміж міст усіх на мапі світу, Куди ведуть усі дороги з навмання, Розкинувся у коло, скривши вітер, Величний Колізей - історії знання. Безстрашний свідок горя і блаженства, Покажчик витворів за всі людські часи. Відвічний син епохи верховенства – Ніде подібної не знайдеться краси! Іскриться око, серце завмирає... Тут розкриваються секрети неземні. Душа немов з'являється у Раї – Приходить благодать в середину її. Із-поміж міст усіх на мапі світу, Куди ведуть усі дороги з навмання, Розкинувся у коло, скривши вітер, Величний Колізей - історії знання! |
Октавіан Август став засновником першої династії імператорів – династії Юліїв-Клавдіїв. Його наступником та спадкоємцем став Тіберій (14 – 37 рр.) всі повноваження народних зборів він передав сенату. Проте префект преторіанської гвардії організував змову проти нього. Імператор переїхав на о. Капрі та наказав стратити десятки видатних політичних діячів.
Опрацюйте матеріал підручника (с. 237) та заповніть таблицю.
Імператор |
Роки правління |
Діяльність |
Династія Клавдіїв-Юліїв |
||
Тіберій |
14 – 37 |
Наказав стратити десятки видатних політиків, учених та чиновників. |
Калігула |
37 – 41 |
Примушував заможних людей складати заповіти на свою користь, а потім їх страчував. Перестав дбати про армію, зневажав сенат. |
Клавдій |
41 – 54 |
Завоював Британію, Фракію, Мавританію. |
Нерон |
54 – 68 |
Убив матір, дружину та сина, примусив вчителя накласти на себе руки. Організував мистецький та спортивний тур по Греції. |
Династія Флавіїв |
||
Веспасіан |
69 – 79 |
Зводив нові громадські споруди, розпочав будівництво Колізею. |
Тит |
79 – 81 |
Продовжував політику батька |
Доміціан |
81 – 96 |
Пиячив та занедбав державні справи |
Марк Аврелій був одним із найвидатніших імператорів династії Антонінів. Більшу частину життя він провів у походах, захищаючи кордони імперії. У внутрішній політиці особливу увагу приділяв законодавству та судочинству, брав участь у засіданнях сенату та судових розглядах.
У дитинстві жив дуже скромно. Від 12 років вивчав філософію. Правив Римом відповідно до принципів мудрості, яку він засвоїв. До римлян він звертався як до вільних співгромадян.
Владу Аврелій передав своєму синові Коммоду (180 – 192 рр.). був убитий його ж наближеними.
2 Клавдій
4 Нерва
3 Нерон
1 Калігула
5 Марк Аврелій
Калігула |
Траян |
Аврелій |
Нерон |
Адріан |
Е, Ж |
А, |
В, З |
Д, Є |
Б, Г |
А. Був вихідцем з Іспанії.
Б. Заснував державну пошту.
В. Написав твір «Роздуми».
Г. Вважався покровителем учених, літераторів, художників.
Д. Убив матір, дружину та сина.
Е. Примушував заможних людей складати заповіти на свою користь.
Є. Організував спортивний та мистецький тур по Греціїї.
Ж. Був убитий власними офіцерами.
З. Не любив розкоші, вивчав філософію.