Урок з всесвітньої історії для 6-го класу на тему «Римська імперія в 1 – 2 ст.»

Про матеріал

Тема. Римська імперія в 1 – 2 ст. до н.е.

Мета: ознайомити учнів із становищем Римської імперії у 1 – 2 ст., охарактеризувати політичних діячів Римської імперії; розвивати увагу, пам'ять, мислення, навички роботи з історичними картами та документами, вміння аналізувати та робити висновки ,висловлювати власні судження; виховувати зацікавленість до вивчення теми.

Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

Конспект уроку

з всесвітньої історії

для 6-го класу

на тему

«Римська імперія в 1 – 2 ст.»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Підготувала учитель

історії та правознавства

Комунального закладу

«Першотравнева ЗОШ І-ІІІ ступенів

Зміївської районної ради

Харківської області»

Вистороп Т. В.

 

 

 

 

 

 

2018

 

 

Тема. Римська імперія в 1 – 2 ст. до н.е.

Мета: ознайомити учнів із становищем Римської імперії у 1 – 2 ст., охарактеризувати політичних діячів Римської імперії; розвивати увагу, пам'ять, мислення, навички роботи з історичними картами та документами, вміння аналізувати та робити висновки ,висловлювати власні судження; виховувати зацікавленість до вивчення теми.

Обладнання: підручник «Всесвітня історія. Історія України: підруч. для 6-го кл. загальноосвіт. навч. закл. / О. Г. Бандровський, В. С. Власов. – К. : Генеза, 2014.», «Всесвітня історія. Історія України: робочий зошит : 6-й кл. / В. С. Власов. –  3-тє вид. – К. : Генеза, 2016.», ілюстрації до теми.

Тип уроку: комбінований.

Хід уроку

  1. Організаційний момент.
  1. Робота з епіграфом уроку.

Мрійте про велике – лише мрії про велике можуть доторкнутися до людської душі.

Марк Аврелій

  • Як ви розумієте вислів римського чиновника?
  • А про що мрієте ви?
  • Давайте сьогодні мріяти про великі знання, які отримаємо на уроці.
  1. Перевірка домашнього завдання. Актуалізація опорних знань учнів.
  1. Вправа «Третій зайвий».
  • Оберіть зайве ім’я чи поняття. Відповідь обґрунтуйте.
  • Октавій, Юлій Цезар, Лепід.
  • Помпей, Красс, Антоній.
  • Вергілій, Тит Лівій, Горацій.
  • Єгипет, Галатія, Македонія.
  • Ніл, Тибр, Рубікон.
  1. Виправте помилки.
  • Другий тріумвірат було утворено у 31 р. до н.е.(43 р. до н.е.)
  • Біля мису Акцій відбулася битва між флотами Октавія та Лепіда. (Антонія)
  • Октавіан Август убив Клеопатру та Лепіда. (Вони наклали на себе руки)
  • У 23 р. до н.е. Єгипет став римською провінцією. (30 р. до н.е.)
  • Від часів правління Октавіана Августа всіх правителів Римської держави стали називати принце псами. (Імператорами)
  • Октавіан Август створив три нові посади. (Дві)
  • Октавіан Август подарував Вергілію маєток, замість того, який у нього відібрали раніше. (Гай Цільній Меценат)
  1. Робота з історичною картою.
  • Покажіть на карті:
  • Територію Римської держави в 33 р. до н.е.
  • Території, завойовані Октавіаном Августом.
  • Найбільші міста Римської імперії.
  1. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми та мети уроку.
  1. Анаграми.

ОЛЕЗЙІК – КОЛІЗЕЙ

  1. Робота з літературним твором.

КОЛІЗЕЙ

 

Із-поміж міст усіх на мапі світу,

Куди ведуть усі дороги з навмання,

Розкинувся у коло, скривши вітер,

Величний Колізей - історії знання.

Безстрашний свідок горя і блаженства,

Покажчик витворів за всі людські часи.

Відвічний син епохи верховенства –

Ніде подібної не знайдеться краси!

Іскриться око, серце завмирає...

Тут розкриваються секрети неземні.

Душа немов з'являється у Раї –

Приходить благодать в середину її.

Із-поміж міст усіх на мапі світу,

Куди ведуть усі дороги з навмання,

Розкинувся у коло, скривши вітер,

Величний Колізей - історії знання!

  • Що це таке?
  • Як автор говорить про нього?
  • Що вам про нього відомо?
  • Хто став ініціатором його будівництва?
  • Саме про це ми сьогодні дізнаємося. А також довідаємося про перші імператорські династії Римської імперії.
  1. Вивчення нового матеріалу.
  1. Розповідь учителя.

Октавіан Август став засновником першої династії імператорів – династії Юліїв-Клавдіїв. Його наступником та спадкоємцем став Тіберій (14 – 37 рр.) всі повноваження народних зборів він передав сенату. Проте префект преторіанської гвардії організував змову проти нього. Імператор переїхав на о. Капрі та наказав стратити десятки видатних політичних діячів.

  1. Самостійна робота учнів з підручником.

Опрацюйте матеріал підручника (с. 237) та заповніть таблицю.

Імператор

Роки правління

Діяльність

Династія Клавдіїв-Юліїв

Тіберій

14 – 37

Наказав стратити  десятки видатних політиків, учених та чиновників.

Калігула

37 – 41

Примушував заможних людей складати заповіти на свою користь, а потім їх страчував. Перестав дбати про армію, зневажав сенат.

Клавдій

41 – 54

Завоював Британію, Фракію, Мавританію.

Нерон

54 – 68

Убив матір, дружину та сина, примусив вчителя накласти на себе руки. Організував мистецький та спортивний тур по Греції.

Династія Флавіїв

Веспасіан

69 – 79

Зводив нові громадські споруди, розпочав будівництво Колізею.

Тит

79 – 81

Продовжував політику батька

Доміціан

81 – 96

Пиячив та занедбав державні справи

  1. Бесіда за запитаннями.
  • Хто заснував династію Клавдіїв-Юліїв?
  • Хто з імператорів проживав на о. Капрі? (Тиберій)
  • Кого Калігула хотів призначити сенатором? Чому?
  • Чиєю жертвою став Клавдій? (Дружини)
  • Хто заснував династію Флавіїв? (Веспасіан)
  • Хто із римських імператорів, на вашу думку, був найжорстокішим?
  • Чи було можливе таке управління державою за часів Римської республіки?
  • Поміркуйте, чому правління половини імператорів з перших двох династій закінчувалося змовою та вбивством?
  1. Робота з історичним джерелом (с. 238 підручника)
  • Прочитайте уривок з «Римської історії» Діона Касія про відкриття Колізею. Виконайте завдання.
  • Поясніть, навіщо імператор Тит проводив багатоденні вистави.
  • Чи виправданим було таке марнотратство?
  • Які відомості джерела свідчать про високий рівень архітектури Риму в 1 ст. ?
  1. Робота зі схемою.
  • Розгляньте схему «Правління династії Антонінів».

E:\Работа\Підготовка до уроків історії\6 клас\4. Рим\7. Римська імперія у 1-2 ст\Рисунок1.png

  • Поміркуйте, чому правління перших чотирьох імператорів називали «золотим віком імперії».
  • Хто із імператорів династії розширив територію імперії?
  • Чому між двома останніми імператорами не відбувалося суперечок?
  • Особливістю передачі влади цієї династії було те, що імператор за походженням із сенатом мусив обрати здібного державного діяча та всиновити його, аби влада перейшла до надійних рук.
  1. Розповідь учителя.

Марк Аврелій був одним із найвидатніших імператорів династії Антонінів. Більшу частину життя він провів у походах, захищаючи кордони імперії. У внутрішній політиці особливу увагу приділяв законодавству та судочинству, брав участь у засіданнях сенату та судових розглядах.

У дитинстві жив дуже скромно. Від 12 років вивчав філософію. Правив Римом відповідно до принципів мудрості, яку він засвоїв. До римлян він звертався як до вільних співгромадян.

Владу Аврелій передав своєму синові Коммоду (180 – 192 рр.). був убитий його ж наближеними.

  1. Робота з історичним джерелом (с. 241 підручника).
  • Марк Аврелій залишив нащадкам твір «Роздум».
  • Сформулюйте кілька моральних настанов імператора. Завершіть речення: Марк Аврелій вважав, що
  1. Узагальнення та систематизація знань учнів.
  1. Розташуйте імена римських імператорів у хронологічній послідовності.

2 Клавдій

4 Нерва

3 Нерон

1 Калігула

5 Марк Аврелій

  1. Розподіліть твердження між імператорами.

Калігула

Траян

Аврелій

Нерон

Адріан

Е, Ж

А,

В, З

Д, Є

Б, Г

А. Був вихідцем з Іспанії.

Б. Заснував державну пошту.

В. Написав твір «Роздуми».

Г. Вважався покровителем учених, літераторів, художників.

Д. Убив матір, дружину та сина.

Е. Примушував заможних людей складати заповіти на свою користь.

Є. Організував спортивний та мистецький тур по Греціїї.

Ж. Був убитий власними офіцерами.

З. Не любив розкоші, вивчав філософію.

  1. Робота з історичною картою.
  • Покажіть землі, які були захоплені правителями династії Клавдіїв, Флавіїв та Антонінів.
  • Які нові провінції постали?
  • Якого океану сягали володіння імперії на заході?
  • Яких рік – на сході?
  1. Підсумки уроку.
  2. Домашнє завдання.
  1. Опрацювати § 49 підручника.
  2. Виконати завдання робочого зошита (с. 96 – 98)
docx
До підручника
Всесвітня історія. Історія України 6 клас (Бандровський О.Г., Власов В.С.)
Додано
26 лютого 2018
Переглядів
8741
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку