Тема. Властивості паралельних прямих. Властивості
кутів, утворених при перетині паралельних
прямих січною
Мета уроку: засвоїти знання властивостей паралельних прямих та кутів, утворених при перетині паралельних прямих січною;
розвивати в учнів увагу, вміння співвідносити геометричний матеріал з об’єктами навколишнього середовища, порівнювати, аналізувати, досліджувати математичні моделі природних явищ та процесів;
виховувати толерантність, вміння доводити свою точку зору, діяти за планом, працювати в команді.
Тип уроку: удосконалення знань, умінь, навичок.
Обладнання: Інтерактивна дошка, роздатковий матеріал.
Хід уроку
Перед уроком записати на дошці домашню задачу №207
і Д/З на наступний урок. Вивчити парагр 10, розв’язати №213
І. Організаційний момент. (2хв)
-Мотивація. (1хв)
Діти, давайте в своїй уяві подивимось навкруги: все навколо – геометрія! Сучасні офіси і мости, транспорт, архітектура і побутові прилади.
Геометрія усюди: в праці, у мистецтві, мореплавстві, астрономії, у землеробстві і в машино будівництві.
-Актуалізація опорних знань (5хв)
Ми вчимо зараз тему «Паралельні прямі».
- Скажіть, будь ласка, які дві прямі називають паралельними? (Дві прямі на площині називають паралельними, якщо вони не перетинаються.)
-Діти, покажіть, будь ласка, на картинках паралельні прямі.
(Картинки на мультимедійній дошці)
Щоб розпізнавати паралельні прямі, ми вивчили їх ознаки, а щоб користуватися паралельними прямими ми вчимо їх властивості та властивості кутів, що утворилися при перетині паралельних прямих січною.
Повторимо ці властивості:
- Дві прямі паралельні …(третій, паралельні одна одній.)
- Відповідні кути…,(що утворилися при перетині паралельних прямих січною, рівні)
- Внутрішні різносторонні кути…,(утворені при перетині паралельних прямих січною, рівні)
- Сума внутрішніх односторонніх кутів…,(утворених при перетині паралельних прямих січною, дорівнює 180˚)
ІІ. Перевірка домашнього завдання.(6 хв)
Учням вдома потрібно було вивчити п.10 та виконати № 199, № 203, № 207.
1)На дошці перевіримо №207
2)№199(усно) Номери учні коментують, по черзі.
3)№203 (малюнок на мульт дошці). Діти виходять, пишуть градусну міру кута і аргументують.
ІІІ. Записуємо число, класна робота, тема (2хв)
Робота в групах (5 хв)
Перед розв’язуванням задач, ми ще раз повторимо властивості вивчених кутів. Для цього розподілимось на групи по 4-5 учнів. Мета роботи, щоб слабші учасники групи сказали назви кутів, їх властивості і знайшли градусні міри невідомих кутів. Контролюють роботу керівники груп : …Сьогодні розповідають властивості першими діти, що мають труднощі у вивчені теми.
Задача на мульт дошці
Дано: а ||в, с-січна, <8=40˚.
Знайти: всі невідомі кути.
Підсумок роботи
Гра «Істина чи Хиба?». (3хв)
Восьми учням вчитель видає картку з початком твердження. Учні говорять істина це, чи хиба.
ІV. Закріплення матеріалу. Розв’язування задач. (15 хв)
№ 212(2,3) 5хв+5 хв
№214 5хв (якщо встигнемо)---
V. Підсумок уроку. (5 хв)
Зворотній зв'язок:
-Діти, ми з вами вивчили багато нових кутів. Ці кути мають свої властивості. Допоможіть мені за допомогою властивостей кутів, розпізнати взаємне розміщення прямих на площині.
Слайди на мульт дошці.
Оцінювання учнів. (2 хв)
VІ. Домашнє завдання. Вивчити параграф 10, розв’язати №213(подібна до №212). Підручник О.С. Істер «Геометрія 7», 2015 р. (1хв)
1.Гра «Істина чи Хиба?»
Твердження. Сума внутрішніх односторонніх кутів, утворених при перетині паралельних прямих січною, дорівнює 90˚.
2.Гра «Істина чи Хиба?»
Твердження. Сума внутрішніх односторонніх кутів, утворених при перетині паралельних прямих січною, дорівнює 180˚.
3.Гра «Істина чи Хиба?»
Твердження. Внутрішні різносторонні кути, утворені при перетині паралельних прямих січною, рівні.
4. Гра «Істина чи Хиба?»
Твердження. Внутрішні різносторонні кути, утворені при перетині паралельних прямих січною, дорівнюють по180˚.
5.Гра «Істина чи Хиба?»
Твердження. Відповідні кути, що утворилися при перетині паралельних прямих січною, рівні.
7. Гра «Істина чи Хиба?»
Твердження. Відповідні кути, що утворилися при перетині паралельних прямих січною, вертикальні.
8. Гра «Істина чи Хиба?»
Твердження. Дві прямі, паралельні третій прямій, паралельні одна одній.
1