Урок "Зіркість серця" ( за повістю О.Гріна "Пурпурові вітрила")

Про матеріал
Урок у формі телепередач. Програма телепередач: 1. «Доброго ранку, Україно». 2. Перегляд фільму «Пурпурові вітрила» (рольова гра, інсценізації фрагментів). 3. Передача «Запитання — відповіді». 4. «Природа навколо нас». 5. «Україна має таланти».
Перегляд файлу

Тема уроку: Зіркість серця ( за повістю О. Гріна «Пурпурові вітрила»)

Мета: Зазирнути та проникнути в душу героїв повісті, розкрити своєрідність характерів Асоль і Грея, зрозуміти, у чому їх краса; розвивати навички виразного читання, переказування, роботи з текстом ,обговорення, словесного малювання; виховувати поважне ставлення до чужих почуттів і мрій, здатність «бачити серцем» світ і людей.

Формуванні ключових компетентностей:

Спілкування державною  та іноземною (російською) мовами;

Природнича компетентність;

Інформаційно-цифрова компетентність;

Уміння вчитися впродовж життя;

Ініціативність і підприємливість;

Соціальна та громадянська компетентності;

Обізнаність та самовираження у сфері культури.

 

Обладнання: презентація, репродукції картин видатних художників, малюнки учнів, аудіозаписи, відеофрагменти.

Словник:

Романтика — поняття, шо включає почуття, які емоційно підносять людину.

Казка — художня розповідь фантастичного, пригодницького чи побутового характеру, шо має виховне значення.

Повість — це епічний твір, який повно змальовує характер героя, стан середовища, взає  мозв'язки між особистістю та суспільством.

Зірке одне лиш серце,

 найголовнішого очима не побачиш.

А. де Сент-Екзкшері

Проблемне питання:

  • У чому краса людини?

Програма телепередач

1. «Доброго ранку, Україно».

2. Перегляд фільму «Пурпурові вітрила» (рольова гра).

3. Передача «Запитання — відповіді».

4. «Природа навколо нас».

5. «Україна має таланти».

ХІД УРОКУ:

I. Оголошення теми та мети  уроку. Коментування та формулювання проблемного питання.

II. Мотивація.

Учитель. Ми живемо у третьому тисячолітті. Період, коли писав О. Грін, залишився позаду. Чому ж творчість письменника популярна й сьогодні? Мабуть, тому, що його цікавили питання, які не старіють ніколи: добро і зло, їх співвідношення в житті, шляхи пошуку щастя, яким бути, як жити?

 Що ви винесли з попереднього уроку?

 Що зрозуміли?   

 Як урятувати себе та цей світ від зла?

 

{Виховувати в собі добрі якості, боротися з гріхом;  дотримуватися високих моральних принципів)

Учитель. Саме у повісті О. Гріна можемо знайти людей, які здатні запалити полум'я добра, любові, сміливості оточуючих. « Пурпурові вітрила» — романтична повість-казка. Давайте розберемося з основними поняттями, які допоможуть нам проаналізувати твір.

ІІІ. Словникова робота, яку проводить учень, шо працював зі словниками ( презентація)

ІV. Учитель. Отже, країна Романтики чекає на нас. Ми вирушаємо до неї разом із героями повісті.

А допоможуть нам у цьому програми телебачення.

Мов шукачі перлин у глибинах океану, герої передачі та глядачі будуть шукати в повісті прекрасні витвори природи душі, слова, думки.

Звучить музика: шум моря, крик чайки.

V. Робота за темою уроку:

Учень

Романтика вступает в свои права

Желанной гостьей на телепрограмме.

Ты встретишь здесь приветные слова

 Простых людей в их доблести и славе.

Увидишь, как задумчиво горят

Над морем разноцветные закаты...

Богаты мы?

Но, знаешь, во сто крат

Мы высшими богатствами богаты!

1 - а ведуча. Романтика: кохання, мрії, чудеса... ,

Вас вітає ведуча програми «Доброго ранку, Україно!». У нас із вами сьогодні щасливий день уже тому, що ми поведемо розмову про чудову повість «Пурпурові вітрила», в якій можна знайти багато корисного і важливого, бо твір О. Гріна — це безліч думок, асоціацій, символів. Його твори викликають у людей бажання урізноманітнити життя, наповнити його ризиком, сміливістю і почуттям «високого». Усі твори письменника викликають хвилювання, вони не дають нам заспокоїтися, показують інше життя, примушують шукати його. Герої Гріна протиставляються оточуючим, не схожі на них.

 Ви зацікавилися, хто вони? А може, знаєте?

Оголошується конкурс «Найкращий словесний портрет героя».

1. Виступи учнів

2. Бесіда

 

 Чи допомагає нам портрет пізнати душу героя?

 Гегель стверджував, що очі — дзеркало душі. Доведіть або спростуйте цю думку.

 В яких умовах виросла Асоль?

 В яких умовах виріс Грей?

 Чи близькі Асоль і Грей, незважаючи на різні умови життя?

Сьогодні ми повинні уважно придивитися до них.

2-а ведуча. Увага, увага! Просимо переглянути епізоди з «фільму» «Пурпурові вітрила».

  1. Переказ уривків.

Учень, шо бажає виступити, виходить до дошки, за допомогою слайдових ілюстрацій, підготовлених однокласниками,  переказує уривок «Зустріч Асоль з Греєм».

2. Інсценізація епізоду «Розмова дівчинки з Еглем».

3. Бесіда:

 

 У чому витоки доброти й романтичності Асоль?

 Чому Егль розповів дівчинці казку?

 Чи подобається вам героїня? Чим?

3-я ведуча. Просимо переглянути другу серію кінофільму «Пурпурові вітрила», яка

називається «Грей».

4. Інсценування епізоду «Розмова  Грея з …»

5. Бесіда:

 

 Що мав на увазі малий Грей, коли говорив: «Ось рай. Він у мене. Бачиш?»

 У чому, де витоки доброти Грея?

(У любові рідних, літературі, живописі, природі)

 Чим приваблювала картина, яка знаходилася в домі сім'ї Грея?

 Чи сподобався вам Грей? Чим?

4-а ведуча. А тепер запрошуємо на передачу «Запитання — відповіді». Тема — «Секрети Асоль і Грея». Взяти участь мо¬жуть усі бажаючі. Моє запитання — перше.

 Чому саме море приваблювано та хвилювало Грея?

 Як визначилося в душі Грея уявлення про капітана?

 Як пояснити зміст фрази: «Грей жив у своєму світі»?

 Що допомогло Грсєві досягти мети? (Сила волі, терпіння, мужність, сміливість)

 Летіка, матрос «Секрета», говорить про Грея: «Капитан дельный, но не похожий. Загвоздистый». Що він має на увазі?

 Доведіть, шо Грей — романтична натура.

 Грей побачив Асоль не очима, а по-іншому. Як це? Чим саме? Що побачив, тільки зовнішність?

 Якось Лонгрен сказав ще маленькій Асоль: «Потрібно вміти любити». Як це? Хто ж уміє любити?

5-а ведуча. Запрошуємо вас переглянути передачу «Природа навколо нас».

  • Ви зрозуміти, шо джерелом доброти Грея та Асоль є і любов рідних, і мистецтво, і природа. Важко уявити собі Грея без моря, а Асоль — без щебету птахів і запахів трави. Найкращі художники світу прагнули зобразити прекрасні пейзажі, які можна спостерігати на планеті Земля.

Оголошуємо конкурс «Словесне малювання уявного пейзажу».

 6-а ведуча. Вас вітає ведуча програми «Україна має таланти».

  • Я чула, що ви захопилися повістю О. Гріна. Так, у ній вражає, дійсно, все: і вигадана країна Гринландія, і безстрашні мореплавці, і незвичайні пригоди, і герої, які вміють любити, мріяти, вірити.

Любов... Цс почуття в різні часи окрилювало митців, породжувало натхнення і бажання діяти. А герої Гріна, які вміють любити,— приваблювали особливо та примушували шукати іншого життя. Ви в цьому зараз переконаєтесь.

Звучить пісня «Пурпурові вітрила» у виконанні двох груп учнів (по черзі).

 Чий виступ вам сподобався найбільше? Чому?

 Чи вдалося артистам передати головне? Що саме?

VІ. Підсумок уроку

 Чи існує зв'язок між умінням любити та бачити серцем?

Так, без зіркості серця неможлива любов. Ми зрозуміти, що й Асоль, і Грей вміють бачити серцем, без чого неможливі ні доброта, ні любов.

 Чи потрібні такі романтики в житті?

 У чому краса людини?

 Чи сподобався вам урок? Що ви взяли для себе?

Останнє моє запитання до вас і до себе також:

 А чи зірке у нас із вами серце?

Щоб відповісти на це, декому потрібно прожити все життя.

Ну що ж, збагачені важливим відкриттям, попливемо з О. Гріном далі. Він чекає на нас. Він покаже нам, на що здатна людина із зірким серцем.

V. Домашнє завдання

Написати твір-мініатюру «У чому краса людини?». Прочитати повість до кінця.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
До підручника
Зарубіжна література 7 клас (Волощук Є.В.)
Додано
8 січня 2022
Переглядів
373
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку