Урок математики у 1 класі
Тема уроку. Десяток. Утворення десятків першої сотні. Лічба.
Мета: формувати поняття про десяток як лічильну одиницю. Знайомити учнів з групуванням предметів при лічбі великої кількості предметів; знайомити з новою лічильною одиницею — десятком; учити лічити десятками; формувати вміння розв’язувати задачі; виконувати додавання і віднімання; розвивати образне мислення учнів у ході виконання завдань геометричного змісту.
Цілі: Познайомимося з новою лічильною одиницею — десятком;
навчимося лічити десятками;
вправлятимуся у додаванні і відніманні чисел;
Обладнання: Шість цеглинок LEGO, рахівні палички, презентація, ноутбук, відео фізкультхвилинка, зошит.
Тип уроку: комбінований
Хід уроку.
І. Організаційний момент
Клас готовий працювати? (Так)
Додавати й віднімати? (Так)
Вчасно руку піднімати? (Так)
Вирази й задачі розв’язати? (Так)
1.2. Перевірка готовності робочих місць до уроку математики.
Для початку давайте перевіримо чи все в нас готово до уроку.
ІІ. Актуалізація опорних знань.
1. Усне опитування. «Мікрофон»
- Яку арифметичну дію з числами треба виконати, щоб стало більше? менше?
-Як називаються числа при додаванні? Віднімані?
- Як знайти невідомий доданок? невідоме зменшуване? невідомий від’ємник?
- Як дізнатися, на скільки одне число більше чи менше за інше?
2. Усний рахунок (6 цеглинок LEGO)
3. Каліграфічна хвилинка (зошит ст.21) ключ дошка
Запиши послідовно числа в порядку спадання.
ІІІ. Мотивація навчально-пізнавальної діяльності учнів.
Ви вже вмієте лічити предмети, кількість яких не більша за 10. А що робити, якщо предметів дуже багато, значно більше за 10? Мабуть, треба їх якось згрупувати… Пригадайте, які об’єкти групують при лічбі. (Яйця, пігулки, гудзик) Сьогодні ви будете вправлятися в лічбі великої кількості предметів, групуючи їх для зручності; ознайомитесь з новою лічильною одиницею.
IV. Повідомлення теми. Вивчення нового матеріалу
1. Підготовча робота. Вправи з паличками
Робота з лічильним матеріалом
—Виклади 9 паличок. Додайте ще одну.
—Скільки стало паличок? Склади рівність.
Учень. 9 + 1 = 10.
— Зв'яжи 10 паличок у пучок. 10 одиниць утворюють нову лічильну одиницю "десяток". Десять одиниць — це десяток.
Словникова робота
- Прочитайте слово на дошці. (Десяток)
- Скільки в слові голосних букв? Назвіть їх. – Скільки в слові складів? – Як ви дізналися? (Скільки голосних - стільки і складів). – Назвіть приголосні звуки. – Який приголосний м’який? – Яка буква показує, що він м’який? –Який звук позначає буква я?
Тема нашого уроку. Десяток. Утворення десятків першої сотні. Лічба (екран)
Цілі уроку:
Познайомимося з новою лічильною одиницею — десятком;
навчимося лічити десятками;
вправлятимуся у додаванні і відніманні чисел;
навчимося писати цифри;
навчимося писати букву Іі.
Продовжуємо роботу поки діти утворять 10 десятків.
—Які предмети ми лічимо десятками?
Учень. Десятками можна рахувати яйця, ґудзики, горіхи та інші предмети.
Де у нас є десяток? Пальці на руках.
- Скільки окремих одиниць у десятку? Отже, десяток =10.
- Обєднайте у парі пучки. Вистав тепер на парті 2 пучки паличок;
- Скільки тепер стало у вас пучків? (два) А скільки паличок? (2 десятка)
— Два десятки — це двадцять одиниць.
І т.д.
10десятків складають 1сотню.
(Екран)
1. Скільки паличок зліва? Справа? Чи можна стверджувати, що 1 одиниця й 1 десяток – це те саме? Чому?
Ні, не можна стверджувати, що 1 одиниця – 1 десяток. Тому що в 1 десяток входить 10 одиниць!
Висновок.
10 одиниць складають 1десяток.
10 десятків складають 1 сотню.
В одній сотні сто одиниць.
4. Первинне закріплення поняття десятка.
1. Робота в зошиті ст. 21
Завдання № 2 (зошит) колективно
Завдання №3 Математика самостійно
Фізкультхвилинка
2. Робота в парі (карточки) Математика з другом
Погладьте по головці
3. Формування вмінь розв’язувати задачі.
Робота над задачею
У одній коробці 10 кольорів фарби. Скільки кольорів у 2 таких коробках? У 5 коробках? У 10 коробках?
Що нам відомо ? (У одній коробці 10 кольорів.)
А скільки кольорів у 2 коробках? (20)
А якою дією ви про це дізнались? (10+10=20)
Скільки кольорів у 5 коробках? (50)
Як ви про це дізнались? (10+10+10+10+10=50 або у 1 коробці 1 десяток, тоді у 5 коробках 5 десятків , а 5 десятків це 50)
Тоді скільки фарб у 10 коробках? (100)
А яким чином ви дізнались?
(У 1 коробці 10 кольорів тобто 1 десяток, тоді у 10 коробках 10 десятків , що становить 100 або
10 + 10 + 10 + 10 + 10 + 10 + 10 + 10 + 10 - 100 (ф.))
4. Робота з геометричним матеріалом
Змоделюйте смайлик використовуючи 1 десяток резинок
V.Рефлексія навчально-пізнавальної діяльності учнів
«Дзвінок мама»
Про що ви дізналися сьогодні на уроці?
Як полічити велику кількість предметів?