Усі контрольні роботи (6 клас)

Про матеріал

усі 6 контрольних робіт із зарубіжної літератури для учнів 6 класу. Роботи складаються із тестових завдань, розгорнутих відповідей, словникової роботи та творчих завдань.

Перегляд файлу

Контрольна робота №1 (6 клас)

Тема: Міфи народів світу

І варіант

 

Тести (4 б.)

 

1. Міфологія – це…


А) сукупність міфів певної культури;   Б) жанр літератури;   В) рід літератури;

Г) наука про мовні засоби


 


2. За тематикою міфи НЕ бувають:

А) фантастичними;   Б) топонімічними;   В) героїчними;   Г) про створення світу й богів

 

3. Яку таємницю знав Прометей?


А) причину зміни дня і ночі;   Б) таємницю німфи Ехо;   В) таємницю Нарциса;

Г) таємницю смерті Зевса


 

4. Себелюбство, егоїзм засуджуються в давньогрецькому міфі:

А) «Дедал і Ікар»;   Б) «Нарцис»;   В) «Пігмаліон і Галатея»;   Г) «Деметра і Персефона»

 


5. Афродіта покарала…


А) Нарциса;   Б) Прометея;   В) Кроноса;   Г) Пігмаліона


 


6. Пігмаліон був…


А) співаком;   Б) різьбярем;   В) філософом;   Г) музикантом


 


7. Міф «Ра та Апоп» належить до міфів:

А) єгипетських;   Б) давньогрецьких;   В) давньоіндійських;   Г) словянських

 

8. Із чого з’явився Брахма?

А) із квітки лотоса;   Б) із землі;   В) із золотого Яйця;   Г) із чарівного глечика

 


Словникова робота (1 б.)

Дати визначення поняття «міф», вказати основні його ознаки.

 

Розгорнуті відповіді на запитання (4 б.)

1. Чого люди навчилися завдяки Прометею?

2. Скільки подвигів здійснив Геракл? Хто був йог супутником?

3. За що і як було покарано Нарциса?

4.  Яку статую створив Пігмаліон, що з нею трапилося?

 

Творче завдання (3 б.)

 

Виконайте одне із запропонованих завдань:

1.  Висловіть власну думку про те, чому й досі так популярні персонажі давньогрецьких міфі Прометей, Геракл та ін..

2. Порівняйте міфи Давньої Греції і Давнього Єгипту.

 

 

 

Контрольна робота №1 (6 клас)

Тема: Міфи народів світу

ІІ варіант

 

Тести (4 балів)

 

1. Міф – це…


А) оповідання з реального життя;   Б) уявлення стародавніх людей про світ;

В) фантастичні вигадки, що не пов’язані із життям людини

 

2. До тематичної групи міфів належать:

А) про створення світу;   Б) родинно-побутові;   В) соціально-побутові

 


3. Другим подвигом Геракла була перемога над:


А) лернейською гідрою;   Б) піренейською ланню;   В) немейським левом;

Г) ерімафським кабаном


 

4. Чарівна сила мистецтва і кохання прославляється у міфі:

А) «Деметра і Персефона»;   Б) «Дедал і Ікар»;   В) «Орфей і Еврідіка»;  

Г) «Міф про Прометея»


 

5. Ким здалися Дедал і Ікар для тих, хто бачив їх із землі?

А) птахами;   Б) зорями;   В) хмарами;   Г) богами

 

6. Персефона в підземному царстві зїла зерна…

А) апельсина;   Б) яблука;   В) граната;   Г) інжиру

 

7. Міф «Про створення ночі» належить до міфів:

А) єгипетських;   Б) індійських;   В) слов’янських;;   Г) грецьких

 

8. Змія, з якою щоночі бореться Ра називається:

А) Апоп;   Б) Шу;   В) Себек;   Г) Осіріс

 

Словникова робота (2 б.)

Дати визначення поняття «міф», вказати основні його ознаки.

 

Розгорнуті відповіді на запитання (4 б.)

1. За що Зевс покарав Прометея? Де і ким він був прикований?

2. Скільки подвигів здійснив Геракл? Хто був йог супутником?

3.  Які риси характеру засуджуються у міфі про Нарциса?

4.  Чому Афродіта допомогла виконати прохання Пігмаліона?

 

Творче завдання ((3 б.)

 

Виконайте одне із запропонованих завдань::

1. Висловіть своє судження про те, які якості людського характеру зробили образи Ікара, Орфея, Пігмаліона з грецьких міфів «вічними образами»

2. Порівняйте міфи Давньої Греції і Давньої Індії

 

 

Контрольна робота №2 (6 клас)

Тема: Мудрість байки

 

Виконайте одне із завдань:

 

1. Продовжте діалог за запропонованим початком: «Побачила якось Лисиця з байки Езопа «Крук і Лисиця» Мавпу із байки І. Крилова «Квартет» та й питає…»

 

2. Продовжте діалог за запропонованим початком: «Зустрілися якось Лисиця з байки Езопа «Лисиця і виноград» та бабка із байки І. Крилова «Бабка і муравель»…»

 

3. Напишіть твір-мініатюру на тему: «Чи актуальні байки Езопа і І. Крилова сьогодні?»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Контрольна робота №3 (6 клас)

Тема: Пригоди і фантастика

І варіант

Тести (3 б.)

1. Де переховувалися Джим та його мати, із твору Р. Л. Стівенсона «Острів скарбів», коли до заїзду прийшла ватага піратів:
А) у підвалі;   Б) у садку;   В) під мостом;   Г) у сусідів?

 

2. Команда шхуни-брига «Пілігрим» разом із капітаном загинули:

А) під час бурі та шторму;   Б) від кулі піратів;   В) під час полювання на кита;

Г) від підступних дій кока Нагорро

 

3. Скрудж зустрівся у різдвяну ніч з такою кількістю духів та привидів:

А) чотирма;;   Б п’ятьма;   В) трьома;   Г) двома

 

4. «Потайний, замкнутий, самотній, він ховався у свою раковину, як устриця. Душевний холод заморозив ізсередини старечі рани його обличчя, загострив гачкуватий ніс, зморщив шкіру на щоках, скував ходу, змусив посиніти губи й почервоніти очі, зробив крижаним його скрипливий голос. І навіть щетинність підборіддя, рідке волосся й брови, здавалось, укрилися памороззю». Це -  портрет:

А) Вакули;   Б) Пацюка;   В) Скруджа;   Г) Марлі, компаньйона Скруджа

 

5. Кульмінація в творі М. Гоголя «Ніч перед Різдвом» - це:

А) рішення Вакули втопитися з горя;   Б) приборкання Вакулою чорта;

В) благословення батьком шлюбу Вакули з Оксаною;   Г) візит до Пацюка

 

6. Коваль попросив у цариці::

А) золоту скриню;   Б) черевички;   В) весільну сукню; Г) кожушок з царського плеча

 

Словникова робота (1 б.)

 Роман – це …

 

Відповіді на питання (2 б.)

1. Назвіть епізод з повісті М. Гоголя «Ніч перед Різдвом», побудований із використанням сатири.

2. Продовжте речення: «Різдвяні символи в повісті Ч. Діккенса «Різдвяна пісня в прозі» - це…

 

Характеристика образу героя (2 б.)

 Розкрийте образ Скруджа та поясніть причини його духовного переродження.

 

Творче завдання (4 б.)

Виконайте одне із запропонованих завдань:

1. Напишіть твір «Різдво у житті героїв вивчених творів та нашому житті»

2. Складіть казку з використанням веселих історій фантастичних героїв.

 

 

 

 

 

Контрольна робота №3 (6 клас)

Тема: Пригоди і фантастика

ІІ варіант

Тести (3 б.)

1. Що було у пакеті, який Джим передав лікарю Лівсі, у творі Р. Л. Стівенсона «острів скарбів»:
А) зошит і конверт;   Б) гроші й папери;   В) документи і портрет;
Г) записник і перо

 

2. За моральними якостями схожий до Діка Сенда, героя твору Ж. Верна «Пятнадцятирічний капітан»:

А) Негоро;   Б) Гарріс;   В) Геркулес;   Г) Остін

 

3. Першим до Скруджа в повісті Ч. Діккенса «Різдвяна пісня в прозі» завітав:

А) Дух Минулого;  Б привид Марлі;  В)Дух Сьогоднішнього Різдва;  Г) Дух Майбутнього

 

4. «…Справді був колись запорожцем; але чи його прогнали, чи він сам утікіз Запоріжжя, цього ніхто не знав… Хоч на зріст і невеликий, але вшир був досить важкий. До того ж шаровари,  які носив він, були такі широкі, що хоч як би він ступив, ніг зовсім було не помітно, і, здавалося, горілчаний кадовб сунув вулицею». Це -  портрет:

А) Вакули;   Б) Пацюка;   В) Скруджа;   Г) чорта

 

5. Кульмінація в творі Ч. Діккенса «Різдвяна пісня в прозі» - це:

А) поява привида Марлі;   Б) присутність Скруджа на власному похороні;

В) відвідування Скруджем у Минулому свого дитинства;  

Г) прихід зміненого Скрудж на різдвяний обід до племінника

 

6. Найбільше вразило Вакулу в палаці:

А) вбрання цариці;   Б) картини на стінах;   В) мідна ручка;   Г) сходи палацу

 

Словникова робота (1 б.)

 Повість – це…

 

Відповіді на питання (2 б.)

1. Назвіть епізод із повісті Ч. Діккенса «Різдвяна пісня в прозі», побудований із використанням сатири.

2. Продовжте речення: «Фантастичні персонажі у творі М. Гоголя, які характеризуються з фольклорними образами - це…

 

Характеристика образу героя (2 б.)

 Розкрийте образи вакули й оксани в їхньому розвитку.

 

Творче завдання (4 б.)

Виконайте одне із запропонованих завдань:

1. Напишіть твір «Національні традиції у творах Ч. Діккенса і М. Гоголя»

2. Складіть різдвяну казку.

 

 

 

 

Контрольна робота №4 (6 клас)

Тема: Людські стосунки

І варіант

Тести (3 б.)

1.  В якому місті народився Антон Чехов?

А) Киїі   Б) Москва   В) Таганрог   Г) Петербург

 

2. За жанром твір А. Чехова «Хамелеон» - це…

А) оповідання   Б) новела   В) роман   Г) анекдот

 

3. В оповіданні Чехова «Товстий і тонкий» використовується прийом …

А) порівняння   Б) анафори   В) антитези   Г) градації

 

4. В описах природи в оповіданні Дж. Лондона «Жага до життя» переважав колір…

А) білий   Б) чорний   В) синій   Г) сірий

 

5. Старий Йохим з повісті В. Короленка «Сліпий музикант» грав на…

А) гітарі   Б) сопілці   В) скрипці   В) фортепіано

 

6. Хто з перелічених письменників боровся за рівність прав між білими і неграми?

А) Г.т Бічер-Стоу   Б) В. Короленко   В) А. Чехов   Г) Дж. Лондон


 

Словникова робота (1 б.)

Дати визначення поняття «гумор»

 

Розгорнуті питання (5 б.)

1. Де відбувається подія, яка зображена у творі А.П.Чехова «Хамелеон»?

2. Які зміни сталися з тонким після розповіді товстого про своє службове становище («Товстий і тонкий», А.Чехов)?

3. Які риси характеру допомогли безіменному вижити в оповіданні Дж. Лондона «Жага до життя»?

4. Хто і як вплинув на життя Петра Попельського, героя оповідання «Сліпий музикант» В. Короленка?

5. Чим вирізняється Том, з твору Гарієт Бічер-Стоу «Хатина дядька Тома», з-поміж інших рабів? За що його любила родина Шелбі?

 

Творче завдання (3 б.)

Виконайте одне із завдань:

1. Напишіть діалог між Очумєловим та тонким, з оповідань А. Чехова, які теж виявилися давніми знайомими.

2. Напишіть твір-мініатюру на тему «Моральні уроки літератури» (за творами А.Чехова, Дж. Лондона, В. Короленка, Г. Бічер-Стоу)

 

 

Контрольна робота №4 (6 клас)

Тема: Людські стосунки

ІІ варіант

Тести (4 балів)

1. Джон Гріффіт Чейні – справжнє ім’я …

А) Джека Лондона   Б) Антона Чехова   В) Гаррієт Бічер-Стоу  

Г) Антуана де Сент-Екзюпері


 

2. Очумєлов, герой твору Чехова, був…

А) купцем   Б) городовником   В) поліцейським   Г) губернатором

 

3. В оповіданні Чехова «Товстий і тонкий» використовується прийом …

А)  анафори   Б)) антитези   В) порівняння   Г) градації

 

4. Із ким боровся голіруч безіменний герой оповідання Дж. Лондона «Жага до життя»?

А) із вовком   Б) з оленем   В) з ведмедем   Г) з тигром

 

5. Як звали молодого сліпого бандуриста із повісті В. Короленка «Сліпий музикант»?

А) Іван   Б) Юрко   В) Василь   Г) Гнат

 

6. Хто з перелічених письменників боровся за рівність прав між білими і неграми?

А) Г.т Бічер-Стоу   Б) В. Короленко   В) А. Чехов   Г) Дж. Лондон

 

Словникова робота (1 б.)

Дати визначення поняття «іронія»

 

Розгорнуті питання (6 б.)

1. Яка подія стала зав’язкою твору А.П.Чехова «Товстий і тонкий»?

2. У чому полягає символізм назви оповідання А.П.Чехова «Хамелеон»?

3. Як чинив із золотом безіменний герой оповідання Дж. Лондона «Жага до життя»?

4. Розкрийте роль мистецтва у долі Петра Попельського у творі В. Короленка «Сліпий музикант».

5. Чим вирізняється Том, з твору Гарієт Бічер-Стоу «Хатина дядька Тома», з-поміж інших рабів? За що його любила родина Шелбі?

 

Творче завдання (3 б.)

Виконайте одне із завдань:

1. Складіть діалог головного героя твору «Жага до життя» Дж. Лондона з його компаньйоном, якому теж вдалося вижити.

2. Напишіть твір-мініатюру на тему «Моральні уроки літератури» (за творами А.Чехова, Дж. Лондона, В. Короленка, Г. Бічер-Стоу)

 

 

 

Контрольна робота №5 (6 клас)

Тема: Поетичне бачення світу. Образ майбутнього в літературі

І варіант

Тести (4 б.)

1. Знайдіть відповідності між хайку Мацуо Басьо та їхніми головними думками, асоціаціями:

 


1) весняний вітерець –

Туди-сюди!

Довів до ладу зачіски всіх верб.

 

2) це соловей

Зронив свою шапочку?

Пелюстина камелії.

 

3) Запах сливових квітів

Назад у зиму

Холод прогнав!

 

4) Перед вродою квітів

Соромно стало місяцю? -

Сховався за хмаркою.

 

А) Місяць на небі чудовий, але й він перед красою квітів никне.

 

Б) Ніщо не встоїть перед красою дівчинки-нареченої.

 

В) Ніжна квітка така ж прекрасна, як і спів птаха.

 

Г) Тендітні квіти, а можуть прогнати зиму й холод.

 

Д) Весна все прикрашає.


 

2. Прочитайте фрагмент із «Пісні про Гайявату»:

 

За її вігвамом, ззаду,

Темний ліс стоїть стіною.

Вічно темні нетрі сосон

І ялин в червоних шишках.

 

У цьому уривку використано:


А) інверсію, епітети;

Б) гіперболу, порівняння;

В) метафору, епітети;

Г) порівняння, анафору.


 

3. Що таке «Ліричний герой»?

 

Характеристика героя (2 б.)

Розкрийте образ Гайявати із поеми Г. Лонгфелло «Пісня про Гайявату» або образу Кліві з твору «Запах думок» Р. Шеклі.

 

Розгорнуті відповіді на запитання (3 б.)

1. Що вам відомо про картину, яку зображено у творі Р. Бредбері «Усмішка». Поясніть, чому люди намагалися її знищити.

2. Розкрийте основну думку оповідання Р. Шеклі «Запах думок».

3. Сформулюйте, які проблеми піднімають у своїх творах Р. Бредбері та р. Шеклі.

 

Творче завдання (3 б.)

Виконайте ОДНЕ завдання на вибір:

1. На основі прочитаних творів та власних міркувань напишіть твір-роздум на тему::Яким я бачу майбутнє людства (далеке чи близьке))?»

2. Складіть сезонне хайку з використанням традиційних японських символів та поясніть свої асоціації.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Контрольна робота №5 (6 клас)

Тема: Поетичне бачення світу. Образ майбутнього в літературі

ІІ варіант

Тести (4 б.)

1. Знайдіть відповідності між хайку Мацуо Басьо та їхніми головними думками, асоціаціями:

 


1) Білий лотос-цвіт:

не цурається багна,

із якого зріс

 

2) Осінь із дощем….

Навіть мавпа лісова

вкрилась би плащем.

 

3) Тиша, мир і лад.

Десь там ьоне межи скель

цвіркотня цикад.

 

4) сакура стара –

невже справді зацвіла?

Спогад, ніби дим…

 

А) Квіти никнуть перед красою повного місяця.

 

Б) Старе дерево, зацвівши, може нагадати людині про минуле.

 

В) Як добре, коли у світі панують лад і гармонія.

 

Г) Сумно й холодно під дощем восени навіть природі.

 

Д) Не треба забувати свого роду, батьківщини.


 

2. Слова «Моя дума в верховині соколом буя» у вірші Р. Бернса - це


А) Гіпербола

Б) порівняння

В) метафора

Г) інверсія


 

3. Що таке «Поема»?

 

Характеристика героя (2 б.)

Розкрийте образліричного героя вірша Р. Бернса №Моє серце в верховині»  або образу Тома з твору Р. Бредбері «Усмішка».

 

Розгорнуті відповіді на запитання (3 б.)

1. Розкрийте основну думку оповідання Р. Бредбері «Усмішка».

2. Встановіть сутність конфліку в оповідання Р. Шеклі «Запах думок».

3. Сформулюйте, які проблеми піднімають у своїх творах Р. Бредбері та р. Шеклі.

 

Творче завдання (3 б.)

Виконайте ОДНЕ завдання на вибір:

1. Напишіть твір-роздум на тему::»Розуміння краси в різних культурах».

2. Складіть уявний діалог із інопланетянином, з яким ви випадково зустрілися на Землі.

 

Контрольна робота №6 (6 клас)

Тема: Сучасна література. Зростання і взаємини зі світом

 

Виконайте одне із завдань:

 

1. Напишіть твір-роздум на тему: «Світ дорослих і дітей у сучасній дитячій світовій літературі».

2. Складіть діалог зі своїм улюбленим героєм сучасної дитячої світової літератури (із прочитаних творів).

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.8
Оригінальність викладу
4.7
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.8
Всього відгуків: 6
Оцінки та відгуки
  1. Засипко Ольга Василівна
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Ігнатенко Оксана Віталіївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Хомякова Людмила Володимирівна
    Загальна:
    4.3
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Недавній Валерій Миколайович
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  5. Май Галина
    Майструк Галина 17.02.2019 Дякую за таку роботу
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  6. Залізницька Олена
    Змістовна робота. Дякую!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 3 відгука
doc
Додано
28 квітня 2018
Переглядів
86356
Оцінка розробки
4.8 (6 відгуків)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку