Урок математики
Дата: 26.11.2019
Клас: 4-Є
Тема: Узагальнення вивченого матеріалу з теми «Нумерація багатоцифрових чисел». Розв’язування прикладів, задач. Дії з іменованими числами.
Мета: узагальнити вміння учнів читати, записувати і порівнювати багатоцифрові числа; повторити прийоми множення і ділення круглих чисел, розвивати вміння обирати доцільний спосіб обчислення для конкретного випадку; продовжувати формувати вміння розв`язувати задачі на спільну роботу, порівнювати іменовані числа; розвивати мислення, увагу; виховувати інтерес до предмета.
Обладнання: комп’ютер, мультимедійна презентація, підручник, карта подорожі, роздатковий матеріал, відео матеріали.
Тип уроку: узагальнення та систематизації знань, урок-подорож
Хід уроку:
Добрий ранок, в добрий час.
Рада бачити я вас.
Працювати починаймо,
В математичну подорож рушаймо.
Емоційне налаштування учнів на роботу на уроці
- Як відомо, запорукою успіху є усмішка.
- Тож передайте свою усмішку один одному, мені, поверніться до наших гостей, і подаруйте їм усмішку. Адже вона ще:
II. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми та мети уроку
- Для досягнення своєї мрії кожній людині потрібні знання; в народі кажуть недарма: ЦАРИЦЯ ВСІХ НАУК МАТЕМАТИКА!
СЛАЙД
- Блез Паскаль, відомий французький математик, механік, фізик говорив: «Предмет математики настільки серйозний,що не треба втрачати нагоди зробити його цікавішим».
- Я пропоную також наш урок зробити цікавішим, і провести його у формі математичної подорожі. А назву материка до якого ми будемо відправимося ви прочитаєте, коли розставите числа у порядку зростання.
Робота учнів у парах на картках
с |
А |
я |
в |
т |
а |
і |
р |
л |
9100 |
1064 |
96850 |
4263 |
11002 |
22999 |
85102 |
22984 |
39862 |
А |
в |
с |
т |
р |
а |
л |
і |
я |
1064 |
4263 |
9100 |
11002 |
22984 |
22999 |
39862 |
85102 |
96850 |
– Яку назву отримали? Слайд
«Мікрофон»
ІІI. Актуалізація опорних знань
– Вирушаємо у далеку подорож. Чи впізнаєте ви обриси материка від якого ми її розпочнемо. (Євразія)
960+240=1200:60=20+700=720-360=360:60=6+14 894=14 900
Молодці, і число 14900 ми отримали не дарма, адже це відстань від Києва до Канберри. Голос: «Оголошується посадка на рейс 4-Є Київ-Канберра»
2. Каліграфічна хвилинка. Вибірковий числовий диктант.
-Ми уже на борту літака, тому відкриємо наші бортові журнали та запишемо сьогоднішню дату : 26 листопада. І перші дані які ми внесемо це відстань,яку ми повинні пролетіти а також протяжність Австралії з пн на пд. – це 3200 км та 4100 км з зх. на сх.
Запишемо каліграфічно 14900 3200 4100
–Що ви можете сказати про число 14900?
-Скільки в цьому числі всього десятків тисяч, одиниць тисяч, сотень, десятків, одиниць?
-Дякую, а зараз пропоную познайомитися із цікавинками даного материка. Слухайте уважно текст і записуйте всі числа, які почуєте.
Австралія — дивовижний континент. Коли в більшій частині світу йде сніг, австралійці ніжаться на сонячних пляжах. Тут живуть унікальні та смертельно небезпечні тварини, які не трапляються більше ніде у світі. Австралія це країна що займає весь материк під назвою, як не дивно, Австралія. Площа країни дорівнює 7 688 287 км². Найбільшим на землі кораловим рифом вважається великий Бар’єрний риф, його довжина досягає 2000 кілометрів. Цей риф знаходиться біля берегів Квінсленда (штат Австралії) , в Кораловому морі. Найдовший паркан у світі також знаходиться у Австраліх. Він будувався протягом 5 років , з 1880 по 1885 рік, для захисту від вторгнення собак Дінго в південно - східну частину континенту. Довжина огорожі становить 5614 кілометрів, доречі завдяки цьому паркану було захищено безліч отар овець, і одна навіть стала світовим рекордсменом, адже провівши кілька років у дикій природі вона «назбирала» аж 40 кг шерсті. Вас чекає ще безліч цікавого, але це вже після приземлення.
-Які числа ви записали? 7 688 287, 2000, 5, 1880, 1885, 5614, 40.
-Встаньте, хто правильно записав усі числа. Я вам дякую за уважність.
3. Робота з геометричним матеріалом
-Дякую, так як час польоту до Австралії складає близько однієї доби, у нас є час для того, аби краще познайомитися із нашим транспортним засобом.
Розгляньте наш літак. Скажіть з яких геометричних фігур він складається?
(Квадрат, прямокутник, прямокутний трикутник)
-Як знайти периметр квадрата, трикутника, прямокутника?
-Пропоную перевести мм в м і хлопцям знайти периметр фюзеляжу літака, а дівчатам периметр крила. І зафіксувати обчислення у бортовому журналі. Нагадайте скільки в в 1 м дм, 1 м см, а в 1 м мм? Дякую.
1м=100 см, 1м=10 дм, 1м=1000 мм.
-За роботою час летить непомітно і ось ми з вами вже приземлились у столиці Австралії. Не дивлячись на те, що Канберра – невелике місто, яке можна обійти за один день, нудьгувати тут не доведеться і я вас запрошую до національного ботанічного саду на стежку дослідження евкаліптів. Скажіть, а чи знаєте які тварини харчуються евкаліптом? Справді це коали. Чому ж вони їдять лише евкаліпт? (Справа в тому, що евкаліпт отруйний для більшості ссавців, отже у коал небагато конкурентів в боротьбі за їжу)
IV. Контроль, корекція і закріплення знань.
1. Робота над задачею
Про евкаліпт нам розповість Гандзюк Олексій.
Евкаліпти — вічнозелені рослини. Їх листя посилено випаровує вологу. Тому вони сприяють осушенню заболочених місцевостей. Лише за перші 5 років евкаліпт виростає на 12 метрів, що зумовлює потребу у великій кількості води, що й призводить до висушування ґрунту.
-Дякую, то як ще можна назвати евкаліпт, якщо він витягує воду із грунту? (Природній насос). Отож, уявімо, що евкаліпти це й справді насоси і розв’яжемо задачу
24000 літрів води перший насос може викачати за 6 годин, а другий за – 3 години. За скільки годин викачають цю воду обидва насоси, якщо будуть працювати одночасно.
|
Час роботи(год) |
Маса води за 1 год |
Загальна маса води |
І насос |
6 год |
? л |
2400 л |
ІІ насос |
3 год |
? л |
2400 л |
І і ІІ насоси |
? год |
? л |
2400 л |
Розв’язання:
1) 2400 : 6 = 400 ( л ) - викачує перший насос за 1 год;
2) 2400 : 3 = 800 ( л ) – викачує другий насос за 1 год;
3) 400 + 800 = 1200 ( л ) – викачують обидва насоси за 1 год, працюючи разом;
4) 2400 : 1200 = 2 (год) – за стільки часу вони викачають 24 л води, працюючи разом.
Відповідь: за 2 години.
-Отже, ми познайомилися з вами з евкаліптами, батьківщиною яикх є Австралія.
2. Обчислення прикладів
Але перш ніж пірнати потрібно вивчити рухи дайвера які він використовує під час занурення.
ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА
(«Все добре», «Занурення», «Стоп», «Тримайтесь поруч», «Проблеми», «Закінчується повітря», «Шлюпка», «Підйом»)
Учитель називає знак, а учні показують його.
Гра «Дайв-інструктор». Повторення прийомів множення і ділення круглих чисел .
1 учень – множення круглих багатоцифрових чисел на одноцифрове
Для того аби помножити кругле багатоцифрове число на одноцифрове потрібно багатоцифрове число представити у вигляді розрядних одиниць. А потім розрядні одиниці помножити на число.
2 учень – ділення круглих багатоцифрових чисел на одноцифрове
Для того аби поділити кругле багатоцифрове число на одноцифрове потрібно багатоцифрове число представити у вигляді розрядних одиниць. А потім розрядні одиниці поділити на число.
3 учень – ділення круглого числа на кругле
При діленні круглих чисел можна відкинути порівну нулів у діленому та дільнику.
Самостійне обчислення прикладів ( 2 учні біля дошки)
Фронтальна перевірка
700*63 =44100
4000*32=128000
21000*8=168000
56000:80=700
80000:20000=4
48000:16000=3
Відео «Підводний світ» і нашими екскурсоводами в це підводне царство стануть Маріанна, Даша та Ілля.
Найзахоплююче видовище — і головний аргумент, чому риф був внесений до списку Всесвітньої природної спадщини, — це величезний масив коралів, найрізноманітніших видів і форм: від довгих гіллястих рогулек і вилизаних хвилями тарілок до валунів, схожих на скам’янілі мізки велетня. М’які корали покривають кам’янистих побратимів, водорості і губки розфарбовують риф у всі кольори веселки, і в кожній тріщині зачаїлася якась істота. Тваринний світ змінюється з півночі, де риф бере свій початок, на південь. Неймовірна різноманітність форм життя на рифі — одна з причин, по якій його називають Великим. Тут знайшли притулок 5000 видів молюсків, 1800 — кісткових риб, 125 — акул. Ніде в світі немає нічого схожого на цей рухливий звіринець.
3. Логічне завдання
-Ну а тепер, пропоную перенестися із води до спекотної савани, де ми познайомимося із ще однією цікавою твариною. Назву якій дали австралійські аборигени. Існує легенда, за якою Джеймс Кук, прибувши до Австралії і побачивши цю тварину, запитав у аборигена, що це. Але той не зрозумів мови Кука, відповівши на місцевій мові «не розумію», а дослідник прийняв це слово за назву тварини. Як ви бачите, перед нами зявилася скриня. У ній знаходиться фотографія цієї загадкової тварини. Але нам потрібно підібрати шифр.
-На скільки треба зменшити число 3827, щоб у розряді одиниць мати цифру 2, у розряді десятків – цифру 1, у розряді сотень цифру 3 і в розряді тисяч – цифру 2.
1515
- Це кенгуру. Їх існує близько 60 різновидів. Ці створіння бувають різних видів, і найбільші з них часом досягають ваги в 80 кг., а найменші важать приблизно півкіло.
V. Підсумок уроку
-Ну що ж, час закінчувати нашу подорож. Але мені цікаво дізнатися, чи сподобалось вам?
-А які цікавинки вам запам’ятались про Австралію?
- Підніміть будь ласка праву руку ті, хто не впевнений, що засвоїв тему багатоцифрові числа на відмінно? Дякую. Підніміть ліву руку ті, у кого по ходу уроку виникло кілька питань, але в цілому тема зрозуміла? Дякую. Плесніть у долоні ті, хто справився з усіма завданнями і готовий переходити до наступної теми?
- Дякую, я чекала на такі оплески, адже вони в першу чергу для самих вас і означають що ми сьогодні плідно попрацювали.