Узагальнення й систематизація вивченого з розділу «Дієслово».

Про матеріал
Українська мова, 7 клас Тема. Узагальнення й систематизація вивченого з розділу «Дієслово». Мета: систематизувати й узагальнити вивчене про дієслово: морфологічні ознаки дієслова, синтаксичну роль; розвивати логічне мислення, культуру мовлення, увагу, спостережливість, творчі здібності учнів, орфографічну грамотність; виховувати любов і повагу до мови та традицій свого народу.
Перегляд файлу

Українська мова, 7 клас      

Тема. Узагальнення й систематизація вивченого з розділу «Дієслово».

 Мета: систематизувати й узагальнити вивчене про дієслово: морфологічні ознаки дієслова, синтаксичну роль; розвивати логічне мислення, культуру мовлення, увагу, спостережливість, творчі здібності учнів, орфографічну грамотність; виховувати любов і повагу до мови та традицій свого народу.

Тип уроку: урок узагальнення і систематизації вивченого.

 Форма проведення: урок – ярмарок.

Форми роботи: групова, індивідуальна.

Методи роботи: „Мікрофон", гра «Колесо фортуни»; робота в малих групах.

Обладнання: підручник, опорні конспекти «Дієслово», дидактичний ілюстративний матеріал, тестові завдання, картка самооцінки, тлумачний словник, ТЗН.

                       Перебіг уроку:

І.  Організаційний момент

ІІ.  Повідомлення теми і мети  і завдань уроку

-         Перед нами поставлені такі завдання:

Поглибити (знання про дієслово  як  частину мови).

Формувати (уміння розпізнавати  дієслово у реченнях).

Визначити (вид, спосіб, час … дієслів)

Розвивати (творчі здібності, спостережливість, увагу, пам’ять).

 

ІІІ.   Мотивація  навчальної діяльності

УЧИТЕЛЬ

  • Чи залежить успіх людини від знання мов?

      УЧИТЕЛЬ. Отож, ви вже зрозуміли, що ми з вами йдемо на ярмарок! Тільки наша  подорож на ярмарок -  віртуальна. Ярмарок завжди приваблював багатьох людей тим, що тут можна було і продати, і купити, і на людей подивитися, і себе показати. На ярмарку цінувалося все найкраще, тому  мені хотілося б, щоб девіз нашого уроку звучав так: «Не намагайся бути першим, а намагайся бути кращим». На нашому ярмарку все можна купити тільки за знання .

Аудіозапис уривка гуморески Остапа Вишні «Ярмарок» у виконанні Анатолія Паламаренка

 

ІV. Актуалізація опорних знань , умінь і навичок учнів

  УЧИТЕЛЬ: Ось і підійшли ми до ярмаркових воріт. А своєрідною перепусткою безпосередньо на ярмарок буде гра «Колесо фортуни»

V.  Повторення й усвідомлення  здобутих знань  у процесі  практичної роботи

УЧИТЕЛЬ:  Ви добре справилися із завданнями, тож ворота ярмарку для вас відкриті. Ось видніється перша лавка. Ну ж бо, підійдемо ближче! Протягом уроку ми відвідаємо декілька лавок, де ви виконаєте певні завдання.  У вас на партах лежать картки самооцінки. Виконуючи завдання, ви свої знання оціните об’єктивно.   

Лавка  «Для допитливих»

Вибірковий диктант

Прочитати текст. Виписати 2 дієслова. Розібрати як частину мови

Рідкісна, блискуча життєва кар'єра: селянський син з України став на канадській землі мільйонером. Сягнув вершин успіху та добробуту, здолавши чимало несприятливих для нього обставин. Адже судилося йому в двадцять сім років починати в чужому краю своє життя заново, як мовиться, з чистої сторінки. І не мав тоді нічого, крім власних рук та світлої голови.

Та Петро Яцик розумів, що неодмінна передумова руху вгору — тверезий, нещадно самокритичний погляд на себе, скрупульозне дослідження всіх больових точок державного організму і наука, наука, наука (як Наполеон казав: "гроші, гроші, гроші"). Бо наука теж, за Яциковою класифікацією, є силою чи ту силу породжує.

Наука, освіта, культура — ось що щедро підтримував Яцик-меценат. З ними він пов'язує сподівання на піднесення ролі України у світі й добробуту в усьому вкраїнському домі. Колись це звучало авторитетно і вражало своїм масштабом.

Лавка «Для кмітливих»

1.Наказовий спосіб дієслова підійти в 2-й особі однини. (Підійди.)

 2.Дієслово іти у 3-й особі чоловічого роду минулого часу.(Ішов.)

 3.Дієслово грати у 3-й особі однини теперішнього часу.(Грає.)

 4.Наказовий спосіб дієслова стоїть у 2-й особі однини.(Стій.)

 5.Неозначена форма дієслова оволодіють.(Оволодіти.)

 6.Дієслово принести у 3-й особі множини минулого часу.(Принесли.)

 7.Дієслово працювати у 3-й особі однини чоловічого роду минулого часу.(Працював.)

 8.Дієслово обрати у 3-й особі множини минулого часу.(Обрали.)

Лавка «Грамотій»

Лови помилку!”. Знайдіть і виправте помилки в правописі слів.

Читаєш, пишеш ,мудруєш, любиш, знаєш, намагаєшся, прагниш , сповідуєшся, роздивляєшся ,переконуєш, дзвониш, пишиш ,дивуїш ,дивуїться, прагне, дивицця , збирається, озирається, в’яне, ріж ,стань, вдар, принеси, забери, передай , лізь , кинте, їжте, несіть.

Лавка «Криниця мудрості»

-Чий це вислів?

1. Прийшов, побачив, переміг.

2. Людина я, і ніщо людське мені не чуже.

3. Поки дихаю – сподіваюсь.

4. Без надії сподіваюсь.

 

Лавка «Контрольна вага»

1. Які види має дієслово?

А)Теперішній і майбутній;

 В)дійсний і наказовий;

 Б)простий і складний;

Г)доконаний і недоконаний.

 

2. У якому рядку всі дієслова теперішнього часу?

А)Питати, мити,класти, іти;

 Б)перетворила, забігав, плакав, дивлюся;

В)іду, колоситься, мріємо, зріють;

 Г)перетворюють, кохає, живе, плакатиме.

 

3. Виділіть речення, у якому вжито дієслова минулого часу.

А)Чую, земле, твоє дихання, розумію твій тихий сум.

Б)Лягло сонце за горою, зірки засіяли.

 В)Бринять живою радістю ліси, як ранок спалахне на небокраї.

 Г)Осінь ходить, яблука золотить.

 

 

4. Виділіть речення, у якому вжито дієслова майбутнього часу.

А)Забіліли сніги, забіліли пухнасті, і украли вони в білу шубу поля.

Б)Буде спати зерно, щоб прокинутись в щасті, коли сонцю обійми розкриває земля.

В)Засинають поля, облітає гілля, і садами по жовтому листі лине осінь в багрянім намисті.

 Г)Люблю дітей, та й як їх не любити.

5. Виділіть рядок, у якому названі способи дієслів.

А)Теперішній, майбутній, минулий;

 Б)якісний, відносний, присвійний;

 В)доконаний, недоконаний;

Г)дійсний, умовний, наказовий.

6. Категорії особи не мають дієслова

А) майбутнього часу;

Б) минулого часу;

 В) теперішнього часу

Лавка «Увага! Прем’єра!»

(Інсценізація лінгвістичної казки.)

 

             Тематика казок.

 

  • Часи дієслова.
  • Вид дієслова
  • Спосіб дієслова

 

   Казка повинна відображати обрану тему, у цікавій , динамічній формі передавати основний теоретичний матеріал.

ІV.  Підведення підсумків уроку. Оцінювання учнів. Рефлексія. Методи «Мікрофон», «Асоціативий кущ».

УЧИТЕЛЬ: Ось і закінчилася наша подорож українським ярмарком. Бажаю всім, щоб завжди був достаток, щоб було що продавати і було за що купувати.

Узагальнююча бесіда

УЧИТЕЛЬ: Діти, оцініть свою роботу на уроці. Чи задоволені ви своїми відповідями?

(Слово учням)

УЧИТЕЛЬ: Діти, чи сподобався вам урок? Чи справдились ваші очікування? Зараз кожен висловить свою думку.  МЕТОД „МІКРОФОН"

  •   Я зрозумів...
  • Мене здивувало...
  • Я збагатився інформацією про...
  •  Мене зацікавило повідомлення про...
  •   Я ніколи раніше не чув про...
  •  Я  зумів …
  •   Я  знав …
  •   Найбільші  труднощі  я  відчув …
  • Мені  б  хотілося  ще …

УЧИТЕЛЬ: Усе, що ми придбали на ярмарку, -  ваші знання - такий товар, який завжди знадобиться в житті. І як наш мудрий народ говорить : „ Учити - за плечима не носити ".

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Катаева Анна
До підручника
Українська мова 7 клас (Горошкіна О.М., Попова Л.О.)
Додано
23 січня 2021
Переглядів
477
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку