«Вчитель добра і краси». Твори В.О.Сухомлинського для дітей. Урок

Про матеріал
Продовжувати знайомство учнів з творами В.О. Сухомлинського; навчати учнів оцінювати вчинки головнихгероїв казок,оповідань, наслідувати їх позитивні риси, прагнути до самовдосконалення; формувати у школярів найвищі людські цінності: ввічливість, милосердя,людську гідність, чуйність, любові і поваги до ближнього, розвивати творчу уяву, мислення, пізнавальнийінтерес, мовлення учнів;
Перегляд файлу

 

Тема. «Вчитель добра і краси». Твори В.О.Сухомлинського для дітей.


Мета:  Продовжувати знайомство учнів з творами В.О. Сухомлинського;

навчати учнів оцінювати вчинки головнихгероїв казок,оповідань,

наслідувати їх позитивні риси, прагнути до самовдосконалення;

формувати у школярів найвищі людські цінності: ввічливість,

милосердя,людську гідність, чуйність, любові і поваги до ближнього,

розвивати творчу уяву, мислення, пізнавальнийінтерес,

мовлення учнів;  

виховувати віру в силу любові, дружби, добра і справедливості,

почуття людської гідності, бажання духовно вдосконалюватися;

 
Обладнання. Портрет В.О. Сухолинського, збірки творів В.О.Сухомлинського , тлумачний словник ,конверти із завданнями, презентація.

 

 

Девіз уроку

Сказав мудрець:

Живи, добро звершай!

Та нагород за це не вимагай!

Лише в добро і вищу правду віра

Людина відрізняє від мавпи і від звіра.

Хай оживає істина стара –

Людина починається з добра!

 

I.                  Організаційний момент

II.               Емоційне налаштування на урок

ІІ.1     Привітання.

 

Ми посміхаємося сонечку:

- Здрастуй , золоте!

- Ми посміхаємось дереву!

- Хай воно росте!

- Ми посміхаємось друзям

- Дружба  в нас міцна!

-  Ми посміхаємось гостям

- зичимо вам добра!

2.     Вправа «Очікування».

Діти, я рада працювати з вами. Хоч на вулиці і зима, але мене будуть зігрівати на уроці ваші теплі посмішки і добрі сердечка. У кожного на парті лежить сердечко і воно вам підкаже, що ви «очікуєте» від сьогоднішнього уроку

.

ІІ.3    Вступне слово вчителя.

 

            Кожна людина приходить у світ і вже від першої хвилини свого буття знаходиться між людьми, де є багато правил, законів. Всі ці закони і правила люди складали для того, щоб полегшити життя. Щоб у людському суспільстві панував мир, злагода, добро і щастя. Як цього досягти ми й дізнаємося сьогодні. Щира усмішка, добре слово і хоча б краплиночка тепла мають дуже велику силу. І сьогодні на уроці вони допоможуть нам пройти дорогою добра за мудрими творами відомого письменника.

  • А якого саме , ви дізнаєтесь  подолавши лабіринт.

ІІ.4  Гра «Подолай лабіринт»

 

     си      ль                             кий               нсь

Ва             Су             мли

                        хо

 

             В.Сухомлинський.

 

- хто такий  В.О.Сухомлинський  ми з вами вже знаємо з уроків літературного читання.Але уявіть собі ситуацію : на урок потрапили люди , які до цього часу нічого не чули про Василя Олександровича Сухомлинського .

-Щоб ви могли розповісти про нього?Щоб розповідь була цікавою і послідовною , в допомозі стануть опорні слова

 

28 вересня---малювати---бібліотека- Полтавський педагогічний інститут—--Павлиська середня школа--- 1500---с.Павлиш1970

 

Народився Василь Олександрович Сухомлинський 28 вересня 1918 року в селі Василівці на Кіровоградщині. Батько письменника Олександр Омелянович працював столяром і теслярем, майстрував колеса і музичні інструменти, був освіченою і шанованою людиною в селі. Мама, Оксана Юдівна, працювала у колгоспі, а зимовими вечорами сиділа над своїм шитвом і розказувала дітям казки.

    Василь Олександрович був учасником війни. Після поранення повернувся додому, закінчив Полтавський педагогічний інститут, в 1948 році став директором Павлиської середньої школи. Написав багато творів для дітей. Всі його твори носять повчальний характер, виховують справжнього громадянина.

    В.О. Сухомлинський написав  понад 600 статей, 1500 оповідань і казок для дітей. Його твори видані 53-ма мовами світу, в цілому майже 15 млн. примірників. Книга «Серце віддаю дітям» перекладена на 30 мов світу.

    У своїх працях письменник створив ідеал справжньої людини, якій притаманні такі риси характеру: відданість рідній землі, рідному народові, обов’язок перед ними, любов до рідної мови, повага до старших, бережливе ставлення до природи, доброта, працелюбність, милосердя. Він був доброю людиною і дуже любив дітей. Помер В.О. Сухомлинський 2 вересня 1970 року. Похований на кладовищі всього за 300 метрів від школи, якій віддав усе своє життя.

 

Продовження бесіди.
В.О.Сухомлинському належать слова, які є провідною думкою сьогоднішнього уроку: «Роби добро не тільки тоді, коли тебе бачать люди. Значно більше треба для того, щоб залишатись людиною тоді, коли тебе ніхто не бачить». 
- Як вирозумієте цей вислів? (відповідьдітей) 
- А що таке « добро»? З чим воно асоціюється? 

 

ІІ.7.Вправа «Асоціативний кущ» 
Перед вами слова. 
Уважність, ненависть ,співчуття, злість ,байдужість,піклування, заздрість, милосердя, жадібність, любов,чуйність ,хитрість,щедрість , турбота , допомога,щирість,співчуття,
Знайдіть слова, які символізують добро.

(діти вибирають з слова і створюють асоціативний кущ).

-Засвітимо сонячні промінчики добрими словами , про те, що ж таке добро

 

 

 

 

У вас  ще залишились слова, що символізують вони? (відповіді дітей) 

 

- Яке ж значення слова «добро» за словником. 


Добро – гарні і корисні справи, які можна зробити на благо людей. 


- Чи може людина сказати ,що вона вже все добре зробила.

 

 (Ні. Людина ніколи не повинна зупинятись творити добро. Ви у своєму житті ще зробите дуже багато добра). 

 

ІІІ. Актуалізація читацького  досвіду.

 ІІІ.1. Слово вчителя. 
- Сьогодні ми продовжимо мандрувати по життєвій стежці добра за творами

В.О. Сухомлинського. 


ІІІ.2 Обговорення прочитаних творів В. Сухомлинського. 
- Які твори ви прочитали готуючись до уроку? Ви зможете дати відповідь виконавши завдання у конверті під .№1

(Зібрати текст)

 

-Визначте головну думку твору.

 

ІІІ.3 Фотоапарат

 

-Хто ж був головними героями у ваших творах?

Завдання у конверті під №2

-Характерні ознаки головного героя.

 

ІІІ.4. Народ скаже , як зав’яже 

На партах конверти з розрізаними на частини прислів’ями .Кожна група складає  прислів’я. 

  •  Підкресліть те, яке найвлучніше підходить до вашого твору.

 

1.Від доброго слова                                                    в твоїй доброті (3)

2.Доброго держись,                                                    це не робити зла (4)

3.Твоя красота -                                                          і лід розтане (1)

4.Перший крок до добра                                            а лихого стережись (2)

Добре ім’я краще                                                        від багатства.

За добро                                                                   добром платять.

Зла людина                                                             зліша від вовка.

У лиху годину                                                        пізнаєш вірну людину 

ІІІ.5.Творче завдання

-читання в особах

-інсценізація

-змінити кінець казки

-переказати за малюнками

 

8 .Підсумок.

Закiнчується наша подорож до свiту чарівних творів. Хоч вони i маленькi, але в них багато повчального: мудростi, добра, чуйностi, справедливостi, високих почуттiв любовi до рiдної природи, Батькiвщини. Цi твори написанi мудрою людиною з щирим серцем, вiдданим дiтям - такою людиною був Василь Олександрович Сухомлинський.

      Читаючи казки, оповідання видатного педагога ми повинні дослухатися  до щирих, мудрих  порад, що йдуть від серця до серця і породжують розумові, моральні, естетичні почуття.

 

 

Все про що ми згадували та розмовляли сьогодні на уроці, нехай залишить слід у вашому серці. Саме цього вчать твори В.Сухомлинського.

Нехай вам світить сонце і посміхаються зорі. Даруйте людям добро, радість, красиві і добрі діла, не чекайте віддачі. Робіть добро навіть тим, з ким, можливо, більше і не зустрінетесь.

І хочу закінчити урок віршем:

Добрим бути так непросто,

 Добро не залежить від зросту.

 Добро виростає із серця,

 Його не збереш у відерце.

 Так потрібно добрим, добрим бути

 Одне одного в біді, щоб не забути.

 І земля закрутиться скоріше,

 Коли будемо з тобою ми добріші.

 Бо добро з роками не старіє,

 Бо добро від холоду зігріє.

 А якщо воно, як сонце світить,

 То радіють і дорослі й діти.

 

 

 

docx
Додано
12 березня 2019
Переглядів
1000
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку