Вхідне тестування з української мови для 10 класу І семестр

Про матеріал
Тестові завдання з української мови для перевірки навчальних досягнень учнів 10 класу на початку І семестру.
Перегляд файлу

Вхідне тестування. Українська мова 10 клас.

  1. Однаковий звук позначають букви, підкреслені в окремих словах речення

А  Футбольну гру проведено з дотриманням правил.

Б  Світанок поволі сипле сонячними променями.

В  Серед заквітчаної долини стоїть вітряк.

Г  У цій річці смачна й чиста вода.

  1. Букви я, ю,є позначають по два звуки у всіх словах речення

А  Вирубування ялин карається законом.

Б  Козацьку юшку готують із ляща або в’юна.

В  У Юрмалі ясне сонце, немає вітру, на пляжі тихо.

Г  Юнак не знає дороги й питає, як доїхати до Тустані.

  1. За алфавітним порядком записані усі слова рядка

А  бавити, багато, батарея, баталія

Б  габарити, гавкати, ґатунок, гачок

В  десяток, династія, діалог, дочка

Г  жалість, жертва, журі, журавель

  1. НЕ потрібна жодна буква на місці пропуску у всіх словах рядка

А  щас…ливий, зліс…ний, контекс…ний

Б  напас…ник, проїз…ний, жаліс…ний

В  піз…ній, зап’яс…ний, беззахис…ний

Г  швидкіс…ний, артис…ці, прос…лати

  1. Літеру з потрібно писати на місці пропуску в усіх словах рядка

А  …чавити, ро…писати, …пекти

Б  …чорнілий, …цілення, …хибити

В  …чесати, бе…коштовно, …читати

Г  ..бивати, не..проста, бе…крилий

  1. Прочитайте речення (цифра позначає контрольне місце).

Я сьогодні, як небо, захмар(1)на,

Зранку думка тр(2)вожна прийшла:

Про достаток ми жадібно мар(3)мо

І не бач(4)м як гине душа.

 Букву е треба писати замість цифри

А 1

Б  2

В  3
Г  4

  1. НЕМАЄ орфографічної помилки в реченні

А  Еспресо й американо – два классичні способи приготування кави.

Б  Вони мають безліч прихильників по всьому світові.

В  Еспресо – міцна кава з мінімальною кількістю води.

Г  Американо – це та сама порція еспресо, але розбавленна водою.

  1. Подвоєні літери треба писати в усіх словах рядка

А  рі(ч/чч)ю, Прикарпа(т/тт)я, гордіс(т/тт)ю

Б  анте(н/нн)ий, букве(н/нн)ий, Воли(н/нн)ю,

В  Повол(ж/жж)я, росли(н/нн)ість, зако(н/нн)ий

Г  (в\вв)ічливий, Німе(ч/чч)ина, пердгро(з/зз)я

  1. Апостроф треба писати у всіх словах рядка

А  дит..ясла, медв..яний, в..юнець

Б  Мін..юст, В..ячеслав, розп..яття

В  м..ятний, знічев..я, сер..йозний

Г  пред..явник, міжгір..я, різьб..яр

  1. М’який знак на місці пропуску треба писати в усіх словах рядка

А  низ..кий, волин..ський, утр..ох

Б  турец..кий, різ..бяр, нян..чин

В  рибон..ці, красун..чик, сяд..те

Г  погод..ся, жен..шень, тон..ший

  1. Спільнокореневим до слова міняти є

А  міністерство

Б  мінеральний

В  розмінувати

Г  незамінний

  1. Редагування потребує речення

А  Під’їхавши до старовинного замку, почався дощ.

Б  Туристи перебіжками дісталися до сувенірної крамниці.

В  Тут вони і подарунків собі накупили, і дощ перечекали.

Г  Потім мандрівники перетнули велику площу й потрапили до твердині.

Д  Її пощерблені стіни нагадували славні сторінки колишніх перемог.

  1. Дієслово теперішнього часу вжито в значенні майбутнього в реченні

А  Завтра проводитиму відкритий урок, тож сьогодні готуюся наполегливо.

Б  Завтра настане так само, як і сьогодні, усе повторюється в нашому житті.

В  Завтра ми їдемо на конференцію, будемо ділитися педагогічним досвідом.

Г  Завтра мій брат уперше складатиме іспит, я бажаю йому впевненості.

  1. Помилку у відмінюванні іменника допущено в словосполученні

А  запросіть Віталія Кличка

Б  дайте слово Юлії Тимошенко

В  слухати Святослава Вакарчука

Г  захоплююся Андрієм Шевченко

  1. Помилку допущено в написанні відмінкової форми числівника

А  семидесяти шести

Б  п’ятдесяти чотирьох

В  восьмистам трьом

Г  дев’яноста восьми

  1. Разом пишуться всі слова в рядку

А  народно/поетичний, лимонно/кислий, суспільно/корисний

Б  усесвітньо/відомий, хвиле/відбійний, легко/атлетичний

В  радіо/гурток, жар/птиця, сільсько/господарський

Г  восьми/тонний, західно/німецький, хитро/мудрий

  1. Прочитайте речення (цифра позначає попередній розділовий знак).

Довший час Ворон не правив конем, (1)тут, (2) серед боліт, (3) Мудей знав дорогу краще за нього, (4) він знав твердий путівець не оком, (5) а чув його своїми копитами, (6) чув усією душею, (7) бо Ворон був певен, (8) що в його товариша є душа.

НЕПАВИЛЬНИМ є обґрунтування вживання коми, запропоноване в рядку

А  1, 4 – між частинами складного речення, що поєднані безсполучниковим зв’язком

Б  2,3 – при відокремленій обставині

В  5 – між частинами складного речення, що поєднані сурядним зв’язком

Г  6 – при однорідних членах речення

Д  7,8 – перед підрядною частиною складного речення

  1. Доберіть до кожного речення, у якому зроблено пропуск, відповідний за значенням фразеологізм

Речення                                                                         Фразеологізм

1.- Спочатку повечеряй, погуляй на                          А  дати зелену вулицю

    свіжому повітрі, а потім можеш […].                    Б  дати березової каші

2. Годі мучити молодшого брата! Ти                         В  дати поблажку

    можеш йому  […].                                                    Г  дати хропака

3. За добру справу дід завжди мене хвалив,              Д  дати спокій

    а за витівки міг […].

4. […] талановитим і працелюбним випускникам –

     свята справа.

  1. З’ясуйте вид кожного односкладного речення в тексті (цифра позначає наступне речення).

Речення (текст)                                             Вид односкладного речення

  1. Передсвітанкова тиша.                        А  узагальнено-особове
  2. Виходжу у двір.(3)Ані шелесне         Б  неозначено-особове

(4)У місті прокидаються не так рано,     В  значено-особове

як у селі.                                                         Г  безособове

                                                                        Д називне

 

  1. Увідповідніть приклад уживання коми з його умовою.

   Приклад речення                                                               Умова

  1. Не смерть страшна, а недуга.           А  кома при вставному слові
  2. На вулиці було сиро, дріботів             Б  кома в складнопідрядному реченні

дощ.                                                       В  кома при відокремленому означенні

  1. Словом, я до безумства люблю          Г  кома в реченні з однорідними членами 

небо.                                                      Д  кома між частинами безсполучникового                  

  1. Усе місто спить, суворе й мовчазне.     Речення

 

  1. З’ясуйте тип кожного речення в тексті (цифра позначає наступне речення)

Речення (текст)                                                            Тип речення

(1)Недарма саме «Мрією» назвали                            А  просте ускладнене

найбільший у світі літак, сконструйований,            Б   складносурядне

до речі, у Києві.(2) Щоб злетів цей                            В  складнопідрядне

велетенський і, на перший погляд,                             Г  складне безсполучникове

непідйомний залізний птах у синю височінь,            Д  складне з різними видами

свій досвід і талант у нього вклали люди різних         зв’язку

національностей. (3) Власне, сила наша в

тому, що ми різні, а здійснених разом,

здавалося б, нездійсненних мрій нам не

бракує.(4) Наприклад, народжена в

російському Смоленську Тетяна

Яблонська полонила наші душі українськими

мотивами, від їхнього споглядання

очищаєшся та стаєш добрішим…

 

  1. З’ясуйте, до яких частин мови належать виділені слова в реченні (цифра позначає наступне слово)

                       Слово                                                            Частина мови

Погонич зайнявся (1) своєю справою                 А  прийменник

  1. і позвав Бека (3) тільки тоді, (4)                   Б  займенник

коли до нього дійшла черга.                                 В  прислівник

                                                                           Г  сполучник

                                                                           Д  частка

  1. З’ясуйте яким членом речення є виділені слова (цифра позначає наступне слово)

                      Слово                                                            Член речення

Слова (1)поета (2) переконливі, якщо              А  підмет

емоції, (3) які вони викликають, (4)                   Б  додаток

довго не покидають нас.                                     В  присудок

                                                                                Г  означення

                                                                                Д  обставина

 

  1. Поєднайте фрагменти речення « Верби хилилися від вітру…» запропоновані варіанти й з’ясуйте тип кожного з утворених речень.

             Варіант завершення                                       Тип речення

  1. а соловей усе одно виспівував про       А  просте з відокремленим членом

кохання                                                    Б  просте з однорідними членами

  1. занурюючи свої віти в ставок               В  складне безсполучникове
  2. що несподівано налетів зі сходу           Г  складнопідрядне
  3. опускали свої віти в Дніпро                  Д  складносурядне
Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. 349 Mr_Fire
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
До підручника
Українська мова (академічний рівень) 10 клас (Глазова О.П., Кузнєцов Ю.Б.)
Додано
27 вересня 2021
Переглядів
6937
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку