Виготовлення квітів маку з бісеру.

Про матеріал
Мета заняття: - Поглибити і розширити знання про рослину – символ мак,навчити плести квітку та листки маку,кріплення готового виробу до основи; - вчити дітей самостійно працювати за схематичними малюнками,правильно підбирати бісер з кольором і формою,самостійно з`єднувати деталі виробу в єдине ціле; - розвивати дрібну моторику рук, увагу,фантазію,естетичний смак,творчість,майстерність ,охайність у роботі; - виховувати у дітей повагу до традицій свого народу.
Перегляд файлу

МІСЬКИЙ КОМУНАЛЬНИЙ ПОЗАШКІЛЬНИЙ НАВЧАЛЬНИЙ ЗАКЛАД     «ЦЕНТР ДИТЯЧОЇ ТВОРЧОСТІ «НАДІЯ»                                                         МІСТА ПЕРШОТРАВЕНСЬКА»

 

Тема заняття: Виготовлення квітів маку з бісеру.

 

C:\Users\NDIS\Desktop\original_photo-thumb_650.jpg

Керівник гуртка Корольова Л.Л.

 

 

 

 

 

 

 

 Тема: Виготовлення квітів маку з бісеру.

             Мета заняття:

  • Поглибити і розширити знання про рослину – символ мак,навчити плести квітку та листки маку,кріплення готового виробу до основи;                                                                                                                    - вчити дітей самостійно працювати за схематичними малюнками,правильно підбирати  бісер з кольором і формою,самостійно з`єднувати деталі виробу в єдине ціле;                                             - розвивати дрібну моторику рук,  увагу,фантазію,естетичний смак,творчість,майстерність ,охайність у роботі;                                                                                                                                                     - виховувати у дітей повагу до традицій свого народу.

 

Обладнання: :зображення квітів маку,інструкційні картки з виготовлення квітів маку з бісеру,зразок готового виробу; бісер зеленого ,червоного та чорного кольору,дріт для бісеру,посуд для бісеру,клей.

Наглядні пособія: Мультимедійна презентація,інструкційні картки,правила техніки безпеки,аудиозаписи (пісня а маки)

Межпредметні связі: історія, ІЗО,нароведення.

Тип заняття:  комбінирований

 

Хід заняття

1.Організаційний момент. Перевірити підготовку робочих місць,наявність необхідного матеріалу і кількість дітей. 

Керівник гуртка.

Щоб добре нам навчитись.

Треба всім старатись.

На занятті не лінитись

І старанно всім трудитись.

2. Оголошення теми і мети заняття.

 - На сьогоднішньому занятті ми поговоримо про рослину – символ мак,виготовимо квітку мак технікою паралельне плетіння.

Словникова робота. Гра «Знайди відповідність.» Робота в парах.

Бісер ---це                                   блискуче кружальце для прикрас.

Лелітка – це                               дрібні різнобарвні круглі або багатогранні скляні чи металеві зерна .

2. Актуалізація опорних знань.

 Керівник гуртка. Діти ,яку техніку плетіння ми використовували на минулому занятті для виготовлення ромашки?Що символізує ромашка?  А яке значення має квітка маку?А сьогодні ми з вами помандруємо о казкового міста та дізнаємось багато цікавого про квітку мак,навчимось плести ії з бісеру технікою послідовного нанизування,будемо розвивати вміння підбирати необхідну кольорову гамму для виробу,розвивати творчу уяву й фантазію.

 

Керівник гуртка . Давайте ми разом пригадаємо ,які ви знаєте квіти.

-Які квітки ростуть весною?

-Які ростуть літом?

-Які ростуть восени?

Які ваші улюблені? (Відповіді дітей)

 

4.Вивчення нового матеріалу.

Сьогодні ми продовжуємо вивчати історія ,побут ,культуру та звичаї нашого народу за допомогою інтерактивної вправи «Ажурна пилка»

Під час роботи ви повинні бути готовими працювати в різних групах.

Група 1.

Ця рослина відома з давніх – давен. Макове насіння знаходять при розкопках житла ,в єгипетських пірамідах. Поширеною й уславленою стала в країнах Сходу. У грецькій міфології Гіпнос (покровитель сну),використовуючи мак,усіх присипляє ,навіть самого Зевса заспокоює.

Група 2

Ця квітка прокидається о 5 годині ,а о15 годині закриває свої пелюсточки й готується до сну. Мак поділяють на два види :зіркатий у якого з коробочки вискакують зернята самі,і тікун – із закритою коробочкою. Отож,прийнято в Україні сіяти мак в середу на четвертому тижні Великого посту. У щей день відзначають народне свято Хрестя.

Група 3

За народним повір`ям мак дає гарний врожай у сухе літо і за неврожаю хліба. А збирають мак на свята Маковій 14 серпня.

 

5.Вступна бесіда.

- Природу не дарма називають чарівницею. Це не тільки невеличка скарбниця багацтв, джерело життя, - природа прикрашає зеленим килимом лісів і гаїв, шовковистими травами і барвистими запашними квітами. Вона дарує людям здоров’я, почуття сили чистоти. У сиву давнину квіти обожнювали, вважали, що цей досконалий витвір природи даровано людям від Бога.

Мак в українській культурі належить до рослин – символів. У народі кажуть: ,,Сей світ, як маків цвіт.” Про шановану в народі рослину можна навести ще багато інших приказок. На свято Маковея (14 серпня) – так у народі називають день святих мучеників братів Маккавеїв, у церкві разом з квітами святили мак ізберігали його протягом року. Вважалося, що сила макового зерна відвернути лихо.

Обсипали маком хату, щоб відьма не ходила. А ще на різдв’яні свята мак входив до найголовнішої із 12 обрядових страв – до куті, яку споживали у переддень Різдва і Водохрещі. Після зимових М’ясниць надходив Великий піст, і тоді мак ставав приправою до пісної страви замість жирів і молока.

Колись українські дівчата влітку ходили з непокритою головою, обвиваючи її стрічкою, а на свята одягали вінки. Вінок – це дівоча прикраса з живих або штучних квітів. Вінки плели з різних квітів. Всього в українському вінку 12 видів квітів. Це рожа, калина, безсмертник, незабудка, чорнобривці, барвінок, любисток, деревій, хміль, ромашка, мак. Мак у вінку то символ боротьби українського народу за волю. Кожна людина втрачала когось рідного у цій боротьбі. Та процвітала пролита кров маковою квіткою в українському вінку. Різні перекази снують про походження маку. То мак виникає із крові убитої людини, то з крові дракона. Вважалося також, що квітка червоного маку повстала як символ любові й ненависті. Червоні пелюстки – це любов, чорна серцевина – ненависть. А разом ці елементи і утворюють прекрасну квітку.

 Колись побудували легенди і перекази про те, як українські дівчата – полонянки обпоювали маковим напоєм ординців, і ті засинали, а полонянки рятувалися втечею...

Легенда о МАК

Было это давным-давно, когда еще на нашу землю нападали кочевники-печенеги. В одном городе жили очень красивые девушки. Хороводы водили, песни пели. Увидели это печенеги и решили захватить девушек в плен. Подстерегли они, когда отряд воинов покинул город и отправился в поход, и окружили город со всех сторон. Поняли девушки, им пришел конец и решили спастись, бежать из города через подземный ход. Вышли на широкое зеленое поле и бросились бежать в лес.

И увидели их враги и окружили со всех сторон. И обратилась тогда красивая девушка, дочь воеводы, с просьбой к матушке-земле:

- Матушка-земля, спаси нас от рабства, от жизни страшного в печенегов-нечестивцев. Помоги нам уничтожить их!

И сжалилась земля-матушка слезы девушек-пленниц. Только прикоснется к девушке печенег, как она становится цветком-маком, красной, как жар и красивой, как сами девушки.

Так и не смогли враги захватить в плен ни одной девушки. Устали печенеги и решили отдохнуть. И только расседлали лошадей и легли на землю, как уснули беспробудным сном. Это девушки наслали на них сон-дремоту, отплатили за себя.

Рано утром возвращались из похода русские воины. И увидели они красную, как жар, долину маков, а у них спящих врагов-печенегов. Бросились они на печенегов и убили всех. И когда пролилась последняя капля крови печенегов, каждый цветок мака ожила и стала девушкой. В руках девушки держали красные цветы мака и подарили их воинам-освободителям.

И земля-матушка оставила на память об этом бое цветы мака. Они ежегодно вырастали на этой долине и радовали глаз людям своей красотой.

Керівник гуртка. Скільки гарних загадок створено про мак:

 1. На городі тичка, А на тичці капличка, Без вікон, без верха, А в ній людей без числа. (Мак)

2. Стоїть півень на току У червонім ковпаку. (Мак)

3. В житечку зеленім Факели вогненні. То палає влітку так Польовий червоний… (Мак)

 4. Стоїть дуб повен круп. (Мак) 5. На кілочку хатка, а в хатці – зернятка. (Мак)

 6. Сипле сонце промінці На червоні гребнці. (Маки)

 7. Стебельце – шорстка драбинка, Всередині – чорна вуглинка, Пелюстки блискучі, мов лак, Це квітує червоний… (Мак)

8. Повна діжа жита п’ятачком накрита. (Мак)

6. Осмислення знань у процесі практичної діяльності.

Перед початком роботи з виготовлення квіток маку з бісеру,ми спочатку розгадаємо кросворт . Ці слова означають матеріали,які ми використовуємо на зяняттях гуртка.

                            

 

            Ответив на вопросы, можно узнать название любимых украшений из  

     бисера, которые носят девочки.

  1. Изделие, используемое как украшение интерьера. Можно связать крючком, спицами, а также сплести из бисера.
  2. Маленькие плоские блестящие кружочки или пластинки другой формы, служащие для украшения одежды и предметов быта.
  3. Всегда крупнее бисера. Их часто используют в сочетании с бисером.
  4. Украшение, которое носят на руке.
  5. Нить, на которую набирается бисер.
  6. Прочная, прозрачная  «нить»,  используемая в рыболовстве и бисероплетении.
  7. «Весь мир одевает, а сама нагишом»

     Ответы:

  1. Салфетка.  2. Пайетки.  3. Бусина.  4. Браслет.  5. Рабочая (нить).

6. Леска.  7. Игла.   Ключевое слово: фенечки.

Керівник гуртка .

Погляньте на зразок готового виробу маку.(Демонстрація зразків виробу).З технологією виготовлення нам допоможе ознайомитися інструкційна картка.

Для роботи нам знадобляться такі матеріали та інструменти:ножиці ,бісер ,дріт,клей.

 

Повторимо правила техніки безпеки під час роботи з бісером,ножицями.

Отже ,починаємо самостійно плести пелюстки маку ,користуючись інструкційною карткою.

7.Фізкультхвилинка. Раз,два – всі присіли.

Потім вгору підлетіли(підстрибнули)

Три ,чотири – нахилились (нахили тулуба вперед)

Із струмочка гарно вмились (імітація умивання)

П`ять ,шість – всі веселі,

Крутимось на каруселі (покрутилися),

Сім ,вісім –в поїзд сіли,

Ніжками затупотіли (затупотіти),

Дев`ять , десять- відпочили І за парти дружно сіли (сісти).

8 .Практична робота.

Керівник. Сьогодні своєю роботою ми вшануємо пам’ть предків – виготовимо квітку мак з бісеру технікою паралельне плетіння, яка поєднає в собі вікові традиції і сучасність. Тож давайте розглянемо мак на ілюстраціях. Яка будова квітки? (квітка з пелюсток, середина квітки, стебло, листочки)

Все необхідне лежить перед вами на столах, а також схеми, за якими ми і будемо працювати . (демонстраційний показ плетіння пелюстки)                               Таким способом виготовити чотири пелюсток. Під час роботи слідкувати за дотриманням послідовності виконання виробу, виправляти помилки, контролювати дотримання правил техніки безпеки при роботі з дротом і бісером.

 – Відпочили, діти, а тепер знову до роботи.

 – Які елементи маку нам залишилося відтворити? (листочки)

  • Тож, розпочинаємо плетіння листка за схемою. Виготовити таким чином два – три листочка.

9.Підведення підсумків. Виставка готових виробів:квітів маку з бісеру.

1.Рефлексія

- Що нового ви узнали на заняттях?                                                                                   - Яке значення мають квітка мак?                                                                                                - Яке значення мають  красний і червоний кольори?                                                              -чи може бути мак іншого кольору ?                                                                               -найди помилку в своїй роботі;

10.Самооцінювання

На дошці прикріплений малюнок неба. У вчителя на столі – три скриньки зі сніжинками різного розміру :велика (учень працював гарно,задоволений своєю роботою );середня (учень працював не на повну міру своїх сил);маленька (учень мало докладав зусиль). Учні по черзі підходять ,обирають сніжинку ,якою оцінюють свою роботу на занятті ,та прикріплюють на «Небі».                                                  – Ось наше заняття підійшло до кінця,але не закінчується наша зустріч з мистецтвом бісероплетіння. Сьогодні хочу подякувати всім гуртківцям ,хто виявив старанність ,терплячість,посидючість, показав себе як справжній майстер.

3. Прибирання робочих місць.

docx
Додано
15 листопада 2022
Переглядів
368
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку