ВИХОВНА ГОДИНА ДО ДНЯ ЗАХИСТУ ТВАРИН В 1 КЛАСІ
ТЕМА: «Тварини- наші друзі».
МЕТА: Ознайомити учнів із історією приручення тварин, з правилами догляду за ними, значенням тварин для людини,розвивати мовленнєві вміння, мислення, увагу,виховувати любов та гуманне ставлення до усіх тварин, повагу до вірності, відданості домашніх улюбленців, відчуття відповідальності за приручення тварин, розуміння цінності та недоторканності іншого життя.
ОБЛАДНАННЯ: ноутбук (зображення слайдів до навчального змісту виховного заходу),долоньки(шаблон),зображення тварин(шаблон),кольорові олівці,ножиці,клей.
ХІД УРОКУ
I ОРГАНІЗАЦІЯ КЛАСУ
1.Вітання.
Доброго ранку!Доброго дня!
Бажаєте ви і бажаю вам я!
Хай плещуть долоньки,тупають ніжки,
Працюють голівки і сяють усмішки!
Доброго ранку!Доброго дня!
Бажаєте ви і бажаю вам я!
Ось і розпочинається наш урок доброти.Сьогодні мова піде про наших друзів,про тварин свійських та диких.
II ОСНОВНА ЧАСТИНА
І вдень, і вночі у кожусі на печі. (Кіт)
Біла латка, Чорна латка. По дереву скаче. (Сорока).
Усіх дивує хобот мій. Хто я?( Слон.)
Цар звірів я, це кожен знає, Я грізним риком всіх лякаю. Хто я? (Лев)
Вушка, хвостик, мокрий ніс…
Хто нам кісточку приніс? (Песик)
Гострі кігті, тонкий слух,
Хто на мишок має нюх? (Кошеня).
2.Вступна бесіда.
Яку ж першу тварину приручила людина і чому?
1.Чи цікавилися Ви, яка тварина була одомашнена першою? Це собака. Близько 10-15 тис. років тому, коли на землі був кам’яний вік, першою одомашненою твариною був вовк. Саме він став головним і першим супутником людини в житті, саме він є предком теперішніх собак.
2.Приблизно 10 тис років тому людина почала вести більш осілий спосіб життя.Люди зайнялися землеробством і почали зберігати запаси. Ось тут і гостро постало питання, хто буде оберігати запаси зерна від мишей і щурів. Так в житлі людини з’явилася кішка.
3. Вчені припускають, що кінь був одомашнений приблизно 7 тис. років тому. Предок сучасної коня – тарпан, жив в степовій і лісостеповій зонах Євразії. Спочатку коня приручали з метою отримання молока, м’яса і шкури. Осідлали його пізніше.
3. Руханка
Кіт збирався до роботи (потягуються)
Та завадили турботи: (розводять руки в сторони)
Треба висушить хвоста, (показують “хвіст”)
Накрутити вуса,
Почесати живота. (гладять живіт)
І помити писок.
4.Бесіда про захист тварин.
Дітки, так уже склалося, що люди часто виявляються невдячними за те, що тварини роблять для них, викидаючи своїх вихованців на вулицю. Бувають випадки, коли тварина загубилась і господарі не можуть її знайти, а бувають і такі безвідповідальні господарі, які й не шукають. Так з’являються безпритульні тварини. Але є люди, які переймаються долею безпритульних тварин. Це спеціалісти ветеринарних кліник, волонтери та працівники притулків для тварин. Ці люди допомагають тваринам, що потрапили в обіду. Вони забирають тварин з вулиці та шукають для них нові сім’ї.
Є у світі тварини,які мають цінне хутро,роги,шкіру.ни них дуже часто полюють бракон’єри.
Ось для того,щоб захистити тварин у всьому світі створено громадські організації борців за права тварин. Вони проводять акції, спрямовані на захист тварин від знущань та жорстокого ставлення.
4 жовтня відзначають Всесвітній день захисту тварин. І ця дата вибрана невипадково. Це день народження католицького святого Франциска Ассизського, який вважається покровителем тварин.Захищати і любити потрібно не тільки домашніх тваринок, але і диких. Хоч на вигляд вони грізні, але теж бувають беззахисними.
5.Виготовлення аплікації «Захищаємо тварин»
6.Бесіда про догляд за домашніми улюбленцями.
7.Гра «Кіт чи собака»
– А тепер давайте пограємо в гру. Я буду називати риси характеру тваринок, а ви будете вгадувати, хто це: собачка чи котик. (якщо собачка,діти гавкають, як собачки, якщо відноситься до котиків – нявкають)
– Отже, розпочинаємо:
· охоронець;
· майстер підкрадання;
· любить багато спати;
· любить вмиватися;
· муркотун;
· його легко дресирувати;
· не любить купатися;
· приносить капці;
· має чутливі вуса;
· любить прогулянки на вулиці.
III ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА
Запам’ятайте: перед тим як брати тваринку додому, треба добре все продумати, чи зможете ви виконувати свої обов’язки постійно і багато років. Не забувайте, що ви відповідальні за тих, кого приручили. Майте чуйне, щедре і добре серце, у якому знайдеться місце для любові до тваринок!