Виховний проект «Знай свої права з дитинства»

Про матеріал
I Вступ II Основна частина 1.Мета та завдання проекту 2.Актуальність проекту 3.Очікувані результати 4.План виконання проекту 5.Заходи до правового виховання III Висновки IV Список використаних джерел V Додатки
Перегляд файлу

КЗ «Балаклійська спеціальна школа» Харківської обласної ради

 

 

 

 

Виховний проект

«Знай свої права з дитинства»

 

 

 

 

 

                  Автор проекту : Пархоменко Т.М

        вихователь

 

 

 

 

 

Зміст

I  Вступ

II  Основна частина

1.Мета та завдання проекту

2.Актуальність проекту

3.Очікувані результати

4.План виконання проекту

5.Заходи до правового виховання

III Висновки

IV  Список використаних джерел

V   Додатки

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Проект «Знай свої права з дитинства»

(сторінками Конвенції ООН «Про права дитини»)

Вступ

Кожна людина від народження має права. Всі вони закріплені в Декларації прав людини, яка прийнята міжнародним товариством. Права людини починаються з прав дитини - це загально прийнята норма в Європейському союзі. Захист прав дитини є одним із найважливіших пріоритетів у нашій державі, адже ставлення до дітей, рівень їхньої безпеки та захищеності у державі, стан їхнього всебічного розвитку є одним із показників цивілізованості та гуманності суспільства. Права дитини – це певні спеціальні можливості, які необхідні людині віком до 18років для існування і досягнення зрілості. Кожна дитина повинна знати, що всі рівні перед законом та суспільством, і тому будь-які прояви порушення прав відносно неї не повинні бути приховані, незалежно, з якого боку вони надходять: батьків, вихователів, чи навіть однокласників. Саме тому 20 липня 1989році Генеральною Асамблеєю ООН прийняла окремий документ під назвою «Конвенція про права дитини». Конвенція- це міжнародна угода . У ній держави беруть зобов’язання дотримуватись прав кожної дитини. Україна також підписалася під цим документом, а значить - пообіцяла світові піклуватись про своїх маленьких громадян. Для України вона набула чинності з 27 вересня 1991року. Слово «конвенція»- це латинське слово, що в перекладі означає договір з певних питань. В даному випадку - це договір про права дитини. Конвенція має 54 статті написаних на 6 мовах.

Запропонований проект дасть можливість довести вихованцям інформацію про права, які гарантовані Конституцією , навчити ці права реалізувати та захищати, підвищити правову свідомість здобувачів освіти, інформувати дітей щодо механізмів захисту їхніх прав у повсякденному житті.

Метою данного проекта є ознайомлення дітей з основними правами та обов’язками дитини. Вчити дітей осмислювати свої права і сприяти їх дотриманню; розвивати пам’ять, увагу , творчі здібності; виховувати прагнення поважати права інших людей, повагу до законів України; сприяти формуванню правової всідомості школярів.

Характеристика проекту:

  1. За діяльністю: ознайомлювально- інформіційний
  2. За тривалістю виконання: короткотривалий
  3. За кількістю учасників: груповий
  4. Учасники проекту: педагоги і діти
  5. Керівник проекту: вихователь ПархоменкоТ.М.
  6. За характером контактів: внутрішній
  7. За змістом: виховна і навчальна діяльність
  8. Об’єкт пізнання: «Конвенція ООН  про права дитини»
  9. Провідна проблема: ознайомлення з правами та обов’язками дитини, правова соціалізація дитини
  10. Спосіб розв’язання проблеми:вивчення та аналіз змісту правового документа
  11. Освітній продукт: проведення виховних годин круглих столів, інсценізації, виставка малюнків
  12. Тривалість проекту: місячник правової освіти «Знай свої права з дитинства» з 15.11.2021р по 15.12.2021р.

План виконання проекту

1.Обговорення проблеми

2. Визначення складу учасників проекту(вихователі, діти)

3. Формулювання завдань, які розв’язуватимуться

4.Визначення форми представлення результату (виховні години, інсценізація казок, виставка малюнків, відео ролик)

5.Розподіл обов’язків між учасниками проекту

6. Ознайомлення зі змістом «Конвенції про права дитини»

7. Виготовлення малюнків, оформлення виставки «Наші права»

8. Презентація проекту

Правові документи

Система правового виховання в нашій школі базується на правових актах і документах, таких як:

  1. Конституція України
  2. Конвенція про права дитини
  3. Закон «Про освіту»
  4. Закон України «Про охорону дитинства», «Цивільний кодекс України», «Про попередження насильства в сім’ї»
  5. Указ Президента України «Про національну програму правової освіти громадян»

Актуальність проекту

Ця тема є однією з найактуальніших тем сучасності. На перший погляд це не так, але якщо замислитись, то виявляється, що всі негаразди трапляються у світі через порушення загальновстановлених прав. Кожна дитина, підліток, людина обов’язково повинна знати свої права і правильно їх використовувати. Отже, є потреба серйозно зайнятись правовим вихованням, як у старших так і у молодших класах школи. На сучасному етапі, крім цього, зумовлена наступними основними факторами: в Україні спостерігається тенденція зростання дитячої злочинності, поширення злочинності серед неповнолітніх випереджає її загальне зростання. При цьому вона «омолоджуєтся».

Мета

  • Ознайомити учнів з їхніми основними правами та обов’язками;
  • Формувати уявлення про Декларацію прав дитини, Конвенцію ООН «Про права дитини»;
  • Навчити дітей захищати свої права та права інших людей;
  • Виробляти та корегувати навички правомірної поведінки, негативне ставлення до правопорушень;
  • Формувати уміння протистояти негативним впливам;
  • Формувати повагу до держави до її органів;
  • Показати важливість юридичного закріплення прав дітей, як прояв піклування й надання допомоги з боку суспільства та держави;
  • Виховувати повагу до законів України;

Завдання проекту

  • Надати учням знання про закони держави, підвищити їх юридичну обізнаність, виховати повагу до держави і права.
  • Виробити уміння та навички до правової поведінки.
  • Виховати нетерпиме ставлення до правопорушень та злочинності, спонукати до постійної участі в боротьбі з негативними явищями в житті.
  • Подолати негативні навички і звички поведінки, що сформувалися під впливом негативних явищ.

Очікувані результати

У результату проекту діти зможуть:

  • Пояснювати роль прав і обов’язків у житті кожної людини.
  • Аналізувати основні положення документів про права дитини, робити висновки щодо її значення.
  • Співпрацювати у колективі, допомагати один одному.
  • Діти навчаться застосовувати одержані знання та вміння, навички для правомірного реагування на неправомірні дії однолітків.
  • Визначати основні функції прав людина взагалі та дитини зокрема.
  • Впевненість у своїх силах, у можливості досягнути успіху.

Основні положення «Конвенції про права дитини»

Ключовою ідеєю цієї конвенції є визначення дитини самостійної, повноцінної і повноправною особистістю, що володіє всіма правами і свободами та безумовний пріоритет інтересів дитини перед потребами держави, суспільства, сім’ї, релігії.

Серед основних принципів, які проголошує Конвенція прав дитини:

За кожною дитиною, незалежно від того, в якій країні він народився, залишається право на власну гідність, моральне, духовне та фізичний розвиток.

Всі неповнолітні діти рівні у своїх правах, вони не можуть бути скасовані, принижені або ущімлені. Діти повноправні громадяни своїх країн, яким державою надається громадянство, а батькам ім’я.

Четвертий принцип включає розвиток, соціальний дохід і медичну підтримку. Діти з фізичними або психічними відхиленнями повинні бути забезпечені особливою турботою і увагою.

Батьки і держава , чиїми громадянами вони є, повинні забезпечити турботу про дітей.

Сьомий принцип передбачає надання безкоштовного навчання. Держава повинна забезпечити оптимальні умови для навчання,прищепити принципи відповідальності і  корисності суспільству.

Права дитини позиціонуються як першорядні в питаннях отримання будь-якої допомоги.

Неприпустима будь-яка експлуатація, жорстоке поводження,залучення до робіт, що приносить шкоду розвитку і здоров’ю.

Правомірне життя, в якому саме дорослі повинні навчити взаєморозуміння та поваги до інших людей незалежно від раси, віросповідання і національності.

Категорично заборонено вирощувати расову або соціальну ненависть,адже люди у всьому світі рівні.

Обов’язки, які повинен виконувати кожен

«Я маю право!», «Чому ви порушуєте мої права?» ці слова, на жаль, часто використовує людина в ситуаціях, коли сама неправа. Зазвичай, заява про особисті права слугує виправданням пасивності, лінощів, прагненням отримати шось, нічого не даючи взамін. Та слід знати не лише свої права, але й обов’язки:

-поважати і любити своє оточення, ставитись до них так, як би ми хотіли, щоб ставились до нас

-поважати близьких та друзів, дотримуватись правил моральної етики, давати нагоду кожному вислювати свої думки.

-сумлінно навчатись.

-не ображати і не принижувати оточуючих.

-дотримуватись норм і правил поведінки.

Отже, від народження всі люди мають певні права, які гарантовані і захищаються державою. Їх потрібно знати, але важливо запам’ятати: поводитись слід так, щоб своєю поведінкою не порушувати прав іншої людини.

План заходів  проекту з нагоди місячника правовових знань

«Знай свої права з дитинства»

Назва заходу

Термін

Відповідальні

1

Організація і проведення виховних годин на правову тематику

16.11.2021-16.12.2021р

Організатор з ВР

2

Єдиний Всеукраїнський урок «Права людини»

 

Класні керівники

3

Виховна година

 «Знай свої права з дитинства »

 

Вихователь

4

Тематична виставка «Конвенція ООН про права дитини»

 

Організатор з ВР та вихователі

5

Гра- подорож

«Країною Закону та Права»

 

Вихователі

6

Гра-подорож

«Права у казках»

 

Вихователі

7

Конкурс малюнків

«Мої права»

 

Організатор з ВР

8

Правова гра

«Чи знаєш ти свої права та обов’язки»

 

Вихователі

9

Квест

«Я маю право!»

 

Організатор з ВР та вихователі

10

Виставка плакатів та малюнків до Дня прав людини

«Права очима людей»

10.12.2021р

Організатор з ВР та вихователі

11

Засідання круглого столу «Права та обов’язки дітей»

 

Вихователі

12

Конкурс виставка плакатів «Права дитини»

(за ст.Конвенції прав дитини), присвячена всесвітньому Дню прав дитини 20.11.2021р

 

Організатор з ВР

13

 Заходи до міжнародного Дня толерантності (16.11.2021р)

Година спілкування «Толерантність врятує світ»

16.11.2021р

Організатор з ВР та  вихователі

14

Виховна година «Долоньками твори Добро»

 

Вихователі

15

Тренінг

«Будьмо толерантними!»

 

Вихователі

16

Виставка плакатів та малюнків «Що означає бути толерантним?»

 

Організатор з ВР та вихователі

17

Заходи до акції «16 днів проти насильства»

25.11.2021-10.12.2021р

Організатор з ВР та вихователі

18

Година спілкування

«Життя без насильства»

 

Вихователі

19

Виховна година

«Ми проти булінгу»

 

Вихователі

20

Тренінг

«Насилля не для нас»

 

Вихователі

21

Флешмоб

«Наші долоньки проти насильства»

 

Організатор з ВР

22

Анкетування на виявлення насильства в сім’ї та школі

 

Організатор НВР

23

Виставка плакатів та малюнків «Насильству!Ні!»

 

Організатор з ВР та вихователь

24

Виховна година

«Мій улюблений світ- без насильства»

 

Вихователі

 

Заходи місячника правових знань

З 16.11.2021року по 16.12.2021року в Балаклійській спеціальній школі був проведений місячник правового виховання «Знай свої права з дитинства», до якого були залучені всі педагоги, вихователі та здобувачі освіти закладу освіти.

До міжнародного дня прав людини, який щорічно, починаючи з 1948року, відзначається 10 грудня у спеціальній школі були проведені заходи з роз’яснення дітям їх прав та нагадування про їх обов’язки. Учні ознайомилися з правами, які мають громадяни України, та правами, які мають діти в нашій державі згідно з «Конвенцією ООН про права дитини». Загальна декларація прав людини, проголосила рівність всіх жителів планети перед законом. Людина її життя і гідність, права та свободи визнано найвищою цінністю кожної людини. З нагоди цієї події у спеціальній школі пройшов Єдиний Всеукраїнський урок на тему: «Права людини». Діти були ознайомлені з історією розвитку прав людини у світі, переглянули фільм «Історія розвитку прав людини», ознайомилися з правами, які мають діти в нашій державі згідно «Конвенції ООН про права дитини», яка з 1991року є частиною національного закону України.

Відбулась правова гра для учнів 5класів «Чи знаєш ти свої права та обов’язки?», гравці відповідали на питання, пов’язані з правами людини та правами дитини, малювали малюнки, що ілюструють права дитини, грали у гру «Мікрофон». Вихователями було проведено годину спілкування у 3класі на тему: «Знай свої права з дитинства». У 8 та 9 класі відбулося засідання круглого столу на тему: «Права та обов’язки дітей». Під час гри-подорожі у 4класі «Країною Закону і Права» діти на відповідні картинки підбирали правильні формулювання. Учні початкової школи прийняли участь у грі-подорож «Права  у казках» де вони визначали порушені права казкових героїв із відомих казок. Цікавим був захід змагання «Я маю право! » за участю 6та 7 класів. У школі була проведена виставка плакатів і малюнків до Дня прав людини «Права очима людей».

Метою цих заходів було підвищення ролі правової освіти серед школярів, виховання поваги до Закону і прав людини. IMG_2461.JPGIMG_2419.JPG

SDC10857.JPGSDC10870.JPG

IMG_20220208_130711.jpg

IMG_20211210_160007.jpg

IMG_20220208_130928.jpgIMG_20220208_131000.jpg

 

У рамках відзначення Міжнародного Дня толерантності та з метою формування в учнів загальнолюдських моральних цінностей в спеціальній школі пройшов тиждень толерантності.

Толерантність – це перший крок до створення сучасного суспільства, в якому немає місця проявам будь-якої дискримінації та агресії, в якому на завжди зникне таке поняття «Як приниження особистості». Впродовж тижня робота вчителів та вихователів в школі була спрямована на формування учнів поваги до інших людей, їхніх думок. Так для дітей 8 класу була проведена година спілкування «Толерантність врятує світ», для дітей 1-2 класів було проведено виховну годину «Долоньками творимо Добро!», учні 3 класів прийняли участь у тренінгу «Будьмо толерантними», створювали «квітку толерантності». В рамках проведення тижня толерантності, учні школи, прийняли участь в виставці плакатів та малюнків «Що означає бути толерантним?». Впродовж тижня робота школи була спрямована на розуміння необхідності реалізації принципів толерантності в суспільстві - всі люди різні, але вони рівні.

IMG-7dc285accd702583c6c3f3292df241a3-V.jpg

IMG_2456.JPGIMG_2484.JPG

З метою привернення уваги до проблеми подолання насильства, учні спеціальної школи долучились до акції «16 днів проти насильства», що проходила з 25.11.2021року по 10.12.2021року, мета якої – привернення уваги суспільства до проблем подолання насильства у сім’ї. Жорстоке поводження з дітьми, протидія торгівлі людьми. Будь-які прояви насильства над людиною незалежно від її статі, є порушенням її прав. Так, в Балаклійській спеціальній школі було проведено чимало заходів на формування учнівської свідомості, щодо нетерпимого ставлення до насильства. Зокрема, в нашій школі акція розпочалася з годин спілкування «Життя без насильства», «Ми проти булінгу». З учнями 6-7 класів було проведено заняття с елементами тренінгу « Насилля не для нас», з метою усвідомлення негативного впливу та специфіка агресивної поведінки та насилля через формування власної моделі поведінки. З учнями 5класу була проведена виховна година «Життя без насильства» з метою ознайомлення дітей актуальністю проблеми насильства у шкільному середовищі . Також переглядали фільми про форми і види насильства та дискутували на тему його уникнення, говорили про гендерну рівність. Разом із вихователями молодші школярі організували флешмоб під девізом «Наші долоньки проти насильства». Учні в цікавій формі дізналися, що насильством є не тільки бійки, а й звичайні штовхани, прізвиська, глузування, все, що порушує права іншого, принижує його гідність. В школі пройшло анкетування «Насильство в сім’ї з метою виявлення насилля в сім’ї».

Подібні заходи підвищують зацікавленість у вивченні правознавства, розширюють правові знання учнів, формують уміння співвідносити норми моралі та права, застосовувати правові знання в повсякденному житті. Всі заходи носять попереджувальний, запобіжний характер і спрямований на сам перед, на вдосконалення здорового способу життя школярів, обрання ними правильної життєвої позиції. Правовиховна робота не обмежується рамками місячника правових знань, це цілеспрямована системна робота всього педагогічного колективу, яка проводиться щоденно і є невід’ємною складовою навчально - виховного процесу.

CollageMaker_20211211_133426467.jpg

IMG-9203cac24d67095632e7e43b4866afbb-V.jpg

 

Висновки

Місячник права, який був проведений з метою виховання в учнів поваги до закону і прав людини, інтересу до активної суспільної діяльності в межах правового поля розвитку громадянської свідомості здобувачів освіти. Проведення місячника права було спрямовано на те, щоб поглибити знання учнівської молоді про їх права, зазначені в державних документах; зокрема в Конституції України та «Конвенції ООН про права дитини». Були розроблені ряд заходів, що охопили усі ланки освітньої діяльності – від початкової до старшої. Протягом місяця з правового виховання були проведені відповідні заходи для вихованців школи: круглі столи, виховні години, тематичні стенди, конкурс малюнків «Мої права», тематична вікторина «Конвенція про права дитини», гра- подорож «Права у казках». Вищезазначені заходи сприяли підвищенню зацікавленості учнів у вивчені правознавства. Рівень ефективності проведених заходів був достатнім, що дало змогу позивати творчі здібності учнів, поглиблювати та розширювати знання про їх права. Подібні заходи підвищують зацікавленість у вивченні правознавства, розширюють правові знання учнів, формують вміння співвідноситись норми моралі та права, застосовувати правові знання повсякденному житті.

Таким чином, проведені заходи, спонукали учнів до аналізу власних дій, вчинків, переосмислення цінностей. Сприяли вихованню учнів людяності до ближнього, поваги до гідності іншої людини, свідомого ставлення до своїх прав та обов’язків .

Дитинство – найважливіший період в житті людини і саме в цей період вона потребує найбільшої уваги і захисту. Захист прав дитини, забезпечує нормативів законодавчої бази, потребує участі кожного педагога нашої школи. Всі зусилля направлені на створення комфортного життя, змістового в усьому розмаїтті, емоційно насиченого, позитивно забарвленого.

Слова В.Сухомлинського: «Дитина - ніжний пагін, слабенька гілочка, що стала могутнім деревом, і тому дитинство потребує особливої турботи, ніжності, обережності», стали однією сходинкою, яка забезпечує комфортність дитини в широкому значенні цього слова. Навчання правам людини - це довготривалий процес і здійснюється він на всіх етапах навчання і виховання дитини.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Література

  1. Конституція України.
  2. Конвенція ООН про права динити.
  3. Знай свої права, дитино: основні засади конвенції про права дитини (1989р) авт.упоряд. Кириенко, Л.Слобожицька, худ. Л.Гончарова - Україна 2000р.
  4. Закриницька В. Омбудсмен з прав динити в механізмі державного захисту прав , свобод і законних інтересів дітей: зарубіжний досвід Вісник Академії правових наук України – 2012р.
  5. Наказ Міністерства юстиції України №263315 від 22.08.2019 «Про затвердження плану заходів Міністерства юстиції України з реалізації право просвітницького проекту «Я маю право!» - у 2020 – 2022рр.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток

Знай свої права з дитинства

Мета: формувати в учнів уявлення про Декларацію прав дитини; ознайомити з основними положеннями Конвенції про права дитини; з’ясувати обов’язки та  права дітей та дітей інвалідів; виробляти навички правомірної поведінки, негативне ставлення до правопорушень, умінні протистояти негативним впливам. Формувати повагу до держави,її органів. Розвивати критичне мислення як здатність аналізувати навколишню інформацію. Виховувати самоповагу, почуття гідності й відповідальності за себе та свої вчинки.

Обладнання: Декларація прав дитини, підручник С.Гавриша «Права та свободи дитини»,ілюстрації, костюми казкових героїв.

Хід роботи

Майбутнє кожної нації – це діти. Якими ви виростите – таким і буде майбутнє. Виростити і захистити дитину, зберегти її здоров’я, виховувати у злагоді і мирі –це основна задача нашої держави і ваших батьків.

Як же зробити так, щоб такі різні несхожі люди все ж таки жила з повагою один до одного? Для цього існують правила, які керують стосунками між людьми. Життя змусило людей установити багато різних правил, і ми зустрічаємося з ними на кожному кроці.

  • Які ж це правила?

Давайте згадаємо їх.

  1. Якщо ти учень, то всі учні повинні дотримуватись правил школяра.
  2. Сідаєш в електричку, перед тобою правила користування міським транспортом для пасажирів.
  3. Заходиш до лікарні – і тут свої правила, яких повинні дотримуватись всі відвідувачі.
  4. Правила дорожнього руху дуже сурові, які ми з вами постійно повторюємо.
  5. Навіть на пляжі на морі чи на річці, є свої правила поведінки на воді, щоб з відпочиваючими не трапилось ніяких неприємностей.

Але є такі правила, що обов’язкові для всіх громадянин країни, хто б вони не були- дорослі чи діти.

Це такі правила, що встановлюють порядок у всій державі, обов’язки кожного громадянина та його права.

Називаються такі правила державними законами.

Закон – обов’язкове для всіх правило.

Головний закон України - Конституція України.

Слово конституція в перекладі з лат. «устрій», «будова».

Це закон про устрій, про будову держави, які треба вам дітям для того, що жити і дорослішати.

Що є спільного між правилами і законами?

 І одні і другі визначають поведінку людей у суспільстві.

В чому відмінність правил і законів?

Правила люди встановлюють самі, а закон – це документ, встановлений органом державної влади.

Отже, ми можемо зробити висновок, що правила і закони необхідні людині у житті, щоб жити вірно і дорослішати.

У нашій країні діти користуються усіма правилами. Дитина, як і кожна істота, від народження має права.

Є права й в дітей, звичайно,

Треба, щоб усяк їх знав.

Знайте ж, що усі ми рівні.

Від народження в правах,

І людина змалку вільна.

Наче в небі синій птах.

Сьогодні ми поговоримо про права дитини, які записані в «Конвенції про права дитини».

Діти, сьогодні ми з вами продовжимо ознайомлення з правами дитини, які записані в «Конвенції про права дитини».

Конвенція – це міжнародний документ, договір між державами, щодо захисту дітей. Підписавши цей документ, уряди домовились охороняти права дітей, які живуть на територіях цих держав.

Тому в 1989р. всі прогресивні країни світу підписали «Конвенцію про права дитини».

У Конвенції визначено, що дитиною вважається людина, якій ще не виповнилося 18 років, що всі діти народжується вільними і рівними у своїх правах. Дитина незалежно від її раси, національності, кольору шкіри. Статі, мови, соціального походження, стану здоров’я, незалежно від її батьків має право...

- Які ж права дитини визначають Конвенцією?

1. Кожна дитина має право на життя, і ніхто не має права позбавляти її життя.

2. Кожна дитина має право на ім’я та громадянство.

- Який документ видається дітям при народженні ?

Свідоцтво про народження.

-І що там записують?

-Що ви є громадянами України

-Ваше прізвище, ім’я та по-батькові.

Вправа «Знайомство»

(Я пропоную привітати одне одного словами: «Добрий день, мене звуть...бажаю всім здоров’я ...»).

3.Усі мають право на медичну допомогу.

Для того, щоб ви росли здоровими про вас дбають-медпрацівники, батьки.

Вірш-добавлянка

Коли раптом захворів - то звернись до ...(лікарів)

Зі здоров’ям не гаразд - то швидка приїде...(враз)

Щось животик заболів - дуже довго він не...(їв)

Болить голівка,мучить втома - відпочити треба...(вдома)

Отже, кожна дитина має право на безкоштовне лікування і відпочинок.

4.Кожна дитина має право на відпочинок

(ось і ми зараз давайте відпочинемо)

Фізкультхвилинка

5.Кожна дитина має право на житло. Дах над головою потрібен кожній людині, а особливо дітям. Поки ви малолітні ви повинні жити з батьками.

А доросла людина може збудувати собі будинок, купити квартиру, а держава може надати їй житло.

Гра «Засели будинок»

Правила гри (Дітям пропонується оселитися в невеличкому трьохповерховому будиночку. Вони повинні підійти до макета будинку, взяти своє фото і розмістити його на любому із поверхів, який вам найбільш сподобався і ви хотіли б жити).

6.Кожна дитина має право на якісне та повноцінне харчування.

Вітаміни – добра штука

Це доказує наука.

Харчування повноцінне,

Для дитини незамінне.

Вітамінів як дадуть,

Діти всі умить ростуть.

А щоб в школі добре вчитись

І у армії служити

Та здоров’я –добре мати

Треба- добре харчуватись.

7.Всі діти мають право на любов і спілкування з боку батьків, держави.

Гра «Хто мене любить»

(Ось любляче вас всіх серце, і зараз ми узнаємо хто вас любить і хто про вас піклується, утворимо велике серце з маленьких сердечок).

Спалахнуло серденько ясним полум’ям!

Підійдіть погрітись, кому холодно...

Крихітку любові наша і візьміть

Добрі слова на останок скажіть!

8.Дитина не повинна бути скривджена, стати жертвою насильства.

-Давайте, діти, подивимося, як лісові звірі вирішують свої права.

-Які права Декларації порушила Лисиця?

(Ніхто не має права скривджувати дитину, або слабшого за себе).

Сценка

Заєць:   Раз, два, три, чотири, п’ять

Вийшов зайчик погулять!

В мене є смачна цукерка,

Є скакалка, є люстерко!

Лисиця: Йди сюди, малюк вухатий!

Мусиш все мені віддати!

Дай скакалку! Дай цукерку!

Та й нащо тобі люстерко?

Це мені воно згодиться,

Я ж красунечка Лисиця!

(Лисичка забирає речі, красується, Зайчик плаче, входить Ведмідь)

Ведмідь:Декларації, Лисице.

Ти, звичайно, не читала.

Є такий закон на світі.

Це серйозна дуже справа.

Ображати не маєш права

Слабших себе і малих!

Тож віддав все зайченяті,

Бо такий закон для всіх!

-Яке право Декларації порушила Лисиця?

9.Особлива турбота надається дітям-інвалідам та дітям –сиротам.

У світі дуже багато дітей-інвалідів, які не можуть самостійно ходити, позбавлені зору, які хворі на виліковні хвороби.

За ними весь час слідкують медики, батьки, держава надає їм матеріальну допомогу.

10.Дитина не повинна бути примушена до тяжкої праці.

11.Право на освіту.

Що життя не марнувати,

маємо право ми навчатись.

А щоб все на світі знать,

Треба добре все вивчать.

Права у казках.

Діти, ви любите казки?

-Ми поговоримо про ті казки, які ми з вами читали, де були порушені права людей.

-Давайте, розглянемо ілюстрації, із зображенням героїв казок.

-Чи здогадались з якої казки ці ілюстрації?

-Діти, давайте, назвемо цих героїв і скажемо, чому саме вони завітали до нас у гості.

(Бо їх образили і порушили їхні права).

«Троє поросят»

-Яке право було порушено, щодо трьох поросят?

-Хто зруйнував будинок поросят?Вовк.

(Право на життя, право на житло, право на родину).

«Івасик-Телесик»

-Хто розлучивв казкового хлопчика з батьками?(Баба-Яга).

-Які права порушила Баба-Яга?

(Кожна дитина має права на любов і піклування батьків і ніхто не має права їх розлучати).(Право на життя).

-Хто повернув Івасика до батьків?

-Давайте згадаємо, діти, казку, якими з вами дивилися по телевізору.

-Що це за казка? –Попелюшка.

-Про що ця казка?

-Які ж права порушувала мачуха у цій казці?

(Право на відпочинок, дитина не повинна бути примушена до тяжкої праці ).

Отже, навіть казки наголошують на необхідності прийняття закону про права дитини. І це Конвенція про права дитини, в якій захищаються всі права дітей.

Поняття «право» не існує без поняття «обов’язок»- вони невід’ємні одне від одного. Якщо ви маєте якісь блага, то хтось повинен їх надавати.

Саме тому слід пам’ятати, що окрім прав ми маємо ще й обов’язки.

-Що таке обов’язок?

Обов’язок- це те, що ви повинні робити, щоб бути корисними собі і оточуючим.

Від народження ви маєте певні права, які захищаються державою.

Їх ви повинні знати, але ваші права не повинні порушувати права інших.

Обов’язком для дітей є:

1.Обов’язком для дитини є навчання.

2.Дотримуватись правил школяра.

3.Поважати старших, батьків і вчителів.

4.Дбати про своє здоров’я.

5.Оберігати природу і пам’ятки культури.

6.Не ображати і не принижувати оточуючих.

Ось і підійшла до кінця наша бесіда. Всі ви, діти, маєте певні права і повинні їх дотримуватись.

Пам’ятайте  ж любі, діти,

В злагоді потрібно жити,

А обов’язки й права-

Це усьому голова!

Тому я бажаю вам, бути чемними дітьми, ніколи не ставати правопорушниками, бути гідними лише похвали. А нині найголовніший ваш обов’язок перед народом України - це навчання.

 

docx
Пов’язані теми
Позашкільна освіта, Виховна робота
Інкл
Додано
13 лютого 2022
Переглядів
1006
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку