Тема:Т. Шевченко - мислитель, пророк, геніальний поет,його велике значення
Мета: |
відтворити і поглибити знання учнів про життєвий і творчий шлях Т. Г. Шевченка як поета, мислителя, пророка; розкрити нові віхи діяльності письменника; простежити його велич і вшанування у світі; розвивати допитливість учнів, увагу, уміння сприймати нову інформацію; виховувати повагу до творчості Кобзаря, любові до рідного слова. |
Тип уроку: круглий стіл ( конференція)
Обладнання: портрет Т. Г. Шевченка, книжкова виставка, презентація,роздатковий матеріал ( картка «Знаємо, хочемо дізнатися, дізналися»),
Хід уроку
І. Організаційний момент
ІІ. Актуалізація опорних знань учнів
Слово вчителя.
Тарас Григорович Шевченко. Його знають і шанують у всьому світі, Своїм нащадкам він залишив « Заповіт», який читають різними мовами.
Читання « Заповіту» на різних мовах.
ІІІ. Повідомлення теми, мети уроку. Мотивація навчальної діяльності учнів.
ІV. Сприйняття і засвоєння нового матеріалу
Поверніться до учня, який сидить поруч. Пригадайте факти з біографії Т. Г. Шевченка
Укладання таблиці «Знаємо—Хочемо дізнатися—Дізналися» (таблиця буде доповнюватися протягом усього уроку).
Біографія Т. Г. Шевченка
Що знаємо? |
|
Слово вчителя
Це відомості, які ми знаємо ,що ви хотіли б довідатися?
Учні з допомогою вчителя заповнюють розділ «Що хочемодізнатися?»
Що хочемо дізнатися? |
|
Як ви розумієте поняття
Мислитель— |
людина, здатна до глибокого філософського мислення. |
Пророк— |
1. За релігійними уявленнями—проповідник волі божої. 2. Поет. Провісник майбутнього. (Відеоматеріал Шевченко – пророк) |
Геній— |
Особа, яка володіє найвищим ступенем таланту, здібностей |
Слово вчителя Т. Шевченко виступив як поет-новатор, приніс з собою в українську літературу «слово нове», новий світ поезії, неповторні образи, картини й барви, небачене раніше багатство й широчінь тем, ідей, мотивів, жанрових форм, вивів українську літературу на шлях реалізму й народності .
Маловідомі сторінки із життя письменника
Прослуховування композиції на бандурі.
Перегляд слайдів ( картини письменника, пам’ятники).
V. Підсумок уроку. Скласти сенкани до всіх напрямів діяльності.
VІ. Оцінювання.
VІІІ. Домашнє завдання. Вивчити біографію, прочитати балади «Причинна» і «Лілея».
Що знаємо? |
Що хочемо дізнатися? |
Що дізналися? |
1.Кирилівка—село, де народився Т.Г. Шевченко 2.9 березня 1814 року народився Т. Шевченко 3.Батько поета був хліборобом, стельмахом, чумаком. Умів читати і писати 4.Малий Тарас володів здібністю до маларства 5.Іван Сошенко—художник. Друг Т. Шевченка 6.22 квітня 1838р. талановитого кріпака Т. Шевченка викуплено з кріпацтва 7.У 1843 році відбувся перший приїзд на Україну. Перед ним лежав розтерзаний, без хреста розіп'ятий край 8.«Кобзар» було видано у 1840 році 9.5 квітня 1847 рік—перший арешт Т.Шевченка 10.1848 рік. Поетові всміхнулася крихта куцого щастя. Його взяли художником в наукову експедицію для вивчення Аральського моря 11.1850 рік. Навколо пустеля, пісок і солона вода. Шевченка переведено в Новопетровське укріплення—на півострові Мангишлак 12.1857 рік—надія, радість, щастя...крах. Шевченка відпустили. Через місяць арештували знову 13. 1858— другий приїзд на Україну 14.1859 — третій арешт 15.Поет помер 10 березня 1861 року
|
1.Т.Шевченко – поет, мислитель, пророк. 2.Пригадати його літературну спадщину. 3. Дізнатися інші види діяльності письменника ( наука, громадська діяльність, малювання). 4. Вшанування Т. Шевченка у світі.
|
|