Виховний захід на тему: "Палити чи не палити"

Про матеріал
Мета заходу:підвести учнів до усвідомленої відмови від паління, що ґрунтується на знаннях про його шкідливі наслідки; допомогти зрозуміти переваги здорового способу життя; виховувати дбайливе ставлення до свого здоров’я, здоров’я оточуючих.
Перегляд файлу

Кобеляцький навчально-реабілітаційний центр

Полтавської обласної ради

 

 

Картинки по запросу Картинки  Палити чи не палити

 

 

                                                          Підготувала: вихователь

                                                                                СеменецьН.О.

 

 

 

 

 

Кобеляки – 2019

Мета: підвести учнів до усвідомленої відмови від паління, що

ґрунтується на знаннях про його шкідливі наслідки;

допомогти зрозуміти переваги здорового способу життя;

                  виховувати дбайливе ставлення до свого здоров’я, здоров’я

оточуючих.

Завдання: - показати зовнішню непривабливість тютюно-паління;

-  Сформувати початкові знання про шкоду паління з огляду на анатомію та фізіологію людини;

-  Орієнтувати учнів на здоровий спосіб життя, стійке бажання бути здоровим.

Метод проведення: усний журнал з елементами гри.

Похожее изображениеОбладнання: запис на дошці теми, висловлювання; таблиці з назвами сторінок; пазли.

 

Тютюн приносить шкоду тілу,

Руйнує розум, отуплює цілі нації.

О.де Бальзак

 

Перебіг заходу

        І. Організаційний момент.

        ІІ. Повідомлення теми і мети. Мотивація діяльності учнів.

        Про шкоду паління говорять багато. Проте неспокій учених і лікарів, викликаний поширенням цієї згубної звички, росте, оскільки поки що значне число людей не вважає її за шкідливу для здоровя. Отже, тема нашої виховної години – «Палити чи не палити?».

        ІІІ. Основна частина.

        1. Слово вчителя.

        Життя дається лише один раз. Яким воно буде, залежить лише від вас. Довгим чи коротким, щасливим чи ні. А щоб зрозуміти, замислитися над сенсом життя послухайте притчу.

        2. Притча

Шматочок глини

Коли Бог зліпив людину з глини,у нього залишився невикористаний шматочок.

  •                   Що ще зліпити тобі? – запитав Бог у людини.
  •                   Зліпи мені щастя, - попросила та.

Нічого не відповів Бог, лише поклав людині в долоню шматочок глини, що залишився.

3. «Мозковий штурм».

  •                   Як ви гадаєте, для чого Бог зробив саме так?

(Можлива відповідь: щоб сама людина змогла зліпити собі щастя, яке вважає і якого прагне саме вона).

        4.Слово вчителя.

        У вас відразу може виникнути запитання: як тютюн може вплинути на життя? Хіба може цигарка стати на заваді щастю? Не поспішайте з висновками. Дати відповідь на ці запитання ми з вами зможемо після того, як переглянемо сторінки усного журналу «Палити чи не палити?». І допоможуть нам у цьому однокласники. Отже, розпочнемо.

          5. Сторінками журналу.

Сторінка 1. Перше знайомство.

        1-й учень. Тютюн родом з Америки, 12 жовтня 1492 р. матрос Родріго Тріана з корабля «Піанта» флотилії Христофора Колумба вигукнув: «Попереду земля!». Спочатку Колумб уважав, що перед ними східний берег казкової Індії. Насправді це був один з Багамських островів, якому Колумб дав назву Сан-Сальвадор.

Серед подарунків, що їх піднесли острів’яни Колумбові, було сушене листя, згорнене в трубочку, яке вони курили.

        2-й учень. У пошуках золота Колумб поплив далі і 28 жовтня 1492 р. зійшов на берег Куби. Місцеві жителі зустріли прибулих з травою для куріння, яку вони називали «сигаро». Матроси Колумба були першими європейцями, які навчилися палити від острів’ян. Згодом насіння тютюну було завезено до Іспанії, а потім і до всіх куточків земної кулі.

        Сторінка 2. Медична сторінка.

        Учитель. Що ж відбувається в організмі, що він так реагує на тютюн? Які складові частини зумовлюють різні реакції серцево-судинної, нервової системи, органів травлення, органів дихальної системи? Відповісти на ці питання ми попросимо медсестру.

        Медсестра (учениця)

Нікотин – одна з найнебезпечніших отрут рослинного походження. Птахи гинуть, якщо до їх дзьоба всього лише піднести паличку змочену нікотином. Кролик гине від ¼ краплі нікотину, собака від ½ краплі. Для людини смертельна доза нікотину складає від 50 до 100 міліграмів, або 2-3 краплі. Саме така доза надходить щодня в кров після викурювання 20-25 сигарет (в одній сигареті міститься приблизно 6-8 міліграмів нікотину, з яких 3-4 міліграми потрапляють у кров).

        Нікотин включається в процеси обміну, що відбуваються в організмі людини, і стає необхідним.  Діти живуть у накурених приміщеннях, частіше і стає необхідним. Діти, що живуть у накурених приміщеннях, частіше і більш страждають захворюван-ням органів дихання. У дітей батьків, що палять, протягом першого року життя збільшується частота бронхів і пневмонії, підвищується ризик розвитку серйозних захворювань. Тютюновий дим затримує сонячні ультрафіолетові  промені, які важливі для зростаючої дитини, впливає на обмін речовин, погіршує засвоєння цукру і руйнує вітамін С, необхідний дитині в період зростання. У віці 8-10 років у дитини порушується функція легенів. Унаслідок цього відбувається зменшення здатності використовувати фізичну діяльність, що вимагає витривалості і напруги. Паління впливає на успішність школяра. Число неуспішних зростає в тих класах, де більше учнів палять. Паління школярів уповільнює їх фізичний і психічний розвиток. Стан здоров’я, підірваний палінням, не дозволяє вибрати рід занять до душі, добитися успіху.

        Отже, паління тютюну чи здоров’я – обирайте самі.

 

        Сторінка 3. Літературна сторінка.

        Учитель. У світі, за статистикою, від тютюнопаління щорічно помирають 2,5 – 3 мільйони, людей, або одна людина кожні 10 с. Поки ми з вами розмовляли, люди продовжували помирати від своєї безвільності й неуцтва. Як же нам з вами бути далі? Одну з відповідей на це питання пропоную

 

Ми увійшли в нове століття

Ми на порозі нового життя.

   Але чому навколо нас страхіття,

   Із кожним днем ідемо в небуття?

 

 

Чому ніхто не мріє про майбутнє,

Не прагне жити без куріння й наркоти?

   І пляшку десь закинути, забути

   Ніхто не хоче, скільки не проси.

 

Малий хлопчина, років сім, не більше,

Іде по вулиці з цигаркою в зубах.

   Не знає, що йому від того буде гірше

   Шкідливій звичці він: «Так!»

 

Наркотики увесь безмежний світ заполонили

Дівчата й хлопці, попадаючи під вплив,

   Страждають, помирають молодими,

   А вороття нема, хоч як цього хотів.

 

Горілки пляшка часто прикрашає стіл,

І алкоголь панує в організмі.

   Але є такі, що звикли жить, і пють без міри

   Бо твердо мовили «Ні!» не маю сил.

 

Найголовніше у життя здоров’я

То ж думай про майбутнє ти.

   Не дай перемогти курінню і алкоголю

   І обійтись без наркоти.

 

Поглянь у чисте і безхмарне небо,

Яскраве сонце світить з висоти

   Шкідливим звичкам вірити не треба

   Лиш про здоров’я думай ти.

 

Яке життя коротке і прекрасне!

Цінуй його і бережи щомить.

   Здоров’я хай в тобі не гасне,

   І радість весело в душі бринить

 

 

 

        Сторінка 4. Дослідницька сторінка.

        Учитель. Як бачимо, куріння супроводжується дуже неприємни-ми відчуттями і навіть патологічними реакціями організму. То чому ж люди починають палити?

        На це дасть відповідь наша дослідницька сторінка.

        3-й учень. На основі статистичних даних 40% дорослого населення – курці. Чому ж люди починають курити?

Перша причина – цікавість (25%).

Друга причина – бажання здаватися дорослим.

Третя причина – наслідування дорослих.

Четверта причина – відома (просто так).

Чи варті ці причини того, щоб з кожною випаленою сигаретою втрачати здоров’я, а значить, працездатність, можливість забезпечити свою майбутню сім’ю, здатність сприймати радощі життя? Чи варто втрачати щастя задля такого сумнівного «задово-лення» випалити сигарету?

        4-й учень. Часто кажуть, що одна крапля нікотину вбиває коня. Так, якщо говорити точно, то однієї краплі нікотину вистачить, щоб знищити трьох коней масою до півтони кожний. Така справжня сила нікотинової отрути. Людина витримує величезні дози нікотинової отрути в процесі постійного вживання лише тому, що в окремій цигарці доза нікотину далека від смертельної.

        5-й учень. Одного разу було поставлено такий дослід: на тіло курця приклали кілька п’явок. Уранці до першої затяжки з ними нічого не сталося. А тільки-но піддослідний випалив першу цигарку, п’явки відпали від нього в судомах. Не варто забувати, що організм, що росте, вдвічі чутливі ший ніж дорослий. Для підготовки смертельна доза нікотину складає 50-70 мг (в залежності від маси тіла). Смерть може настати, якщо підліток за одним заходом випалить півпачки цигарок, бо в цілій пачці якраз міститься смертельна доза нікотину для дорослого.

        Можна з впевненістю сказати, що кожна нова затяжка скорочує життя людини  принаймі на однин вдих, а кожна цигарка – на 15 хв.

        Сторінка 5. Ігрова сторінка «Розумники».

        Учитель. А тепер ми спробуємо зясувати, чи уважні ви сьогодні.

        1. Бліц-опитування.

            Продовжте вислів:

  • Крапля нікотину вбиває… (коня чи муху)
  • Хто з європейських мандрівників уперше побачив людей, що палять? (Васко де Гама чи Христофор Колумб?)
  • На скільки хвилин коротшає життя курця після кожної викуреної сигарети? (на 15 хв. чи на 10 хв.).
  • Що вражається в курця перш за все? (судини чи легені)
  • У якому фільмі Леоніда Гайдая герой вчить молодь танцювати твіст, гасячи недопалки то однією, то іншою ногою? («Діамантова рука» чи «Кавказька полонянка»)
  • Назвіть хворобу заїдливих курців? (Кашель чи бронхіт)

2. Закінчити вислів.

  • Паління – це частково хвороба і передчасна … (смерть).
  • Хто не палить і не п’є, той здоровеньким … (росте).
  • Скоріше кидай палити, щоб зростання не … (припинити).

        Підведем підсумки гри. Учасник, що набрав більше за всіх очок, отримує приз.

        Сторінка 6. Правова сторінка.

        6-й учень. У багатьох країнах світу вирішили не обмежуватися розмовами. У США, Англії та Німеччині остаточно заборонена реклама тютюнової продукції на телебаченні. Останніми роками проти любителів тютюну подекуди навіть почали вживати законодавчих заходів. У США штаф до 3000 дол. чекає на кожного, хто вирішить запалити у нью-йоркському ресторані с кількістю місць понад 35. В Італії останнім часом узагалі кинули палити у громадських місцях, включаючи ресторани, бари, музеї, не кажучи про банки й офісні приміщення. З порушників там стягується штраф до 125 дол. В Австрії на гроші, які платять порушники законо-давства, можна запросто купити старий автомобіль. У Франції за паління в ресторанах, кафе й на перонах від недавна доводиться платити настількі ж великі штрафи. У Данії астрономічно виросли ціни на сигарети. У Сингапурі палити на вулицях дозволено, а струшувати попіл – ні… Тому, хто упустить коробку з-під цигарок загрожує штраф у розмірі 625 дол. Ці заходи щодо боротьби з тютюнопалінням прийнято урядами багатьох розвинених держав. Керівники заводів, банків, офісів, у свою чергу, почали виплачувати надбавку до заробітної плати працівникам, які не палять.

        7-й учень. А які ж заходи уживаються в нашій країні щодо боротьби з тютюнопалінням?

  1. На пачках сигарет почали писати про те, що паління небезпечне для здоров’я.
  2. Намагаються заборонити рекламу сигарет.
  3. Міністерством освіти і науки України видано наказ від 10.09.2003 р. №612 «Про формування здорового способу життя дітей і молоді й заборону тютюнопаління в навчальних закладах і установах освіти і науки України»

IV. Закріплення знань учнів.

V. Підсумок.

  1. Слово вчителя. Отже, який висновок можна зробити з нашої розмови?

Можливі відповіді:

  • Щоб повноцінно прожити своє життя не травмуючи не себе, ні оточуючих тютюновим димом.
  • Замислитись над своїм ставленням до тютюну та до людей, які палять.

Слово вчителя. Ваше життя в ваших руках. Сподіваюся, що наша розмова стане вам у власному виборі добрим порадником, адже ніхто з вас не був сьогодні байдужим.

І завершити виховну годину я хочу мудрою притчею.

  1. Притча  « Все в твоїх руках»

        В одного майстра було дуже багато учнів. Найбільш здібний із них одного разу задумався: «Чи є питання, на яке наш учитель не зможе дати відповідь?»

        Він пішов на квітучий луг, піймав найкрасивішого метелика і сховав його між долонями. Метелик чіплявся лапками за його руки, і учневі було лоскотно. Посміхаючись, він підійшов до Майстра і запитав:

– Скажіть, метелик який у мене в руках: живий чи мертвий?

Він міцно тримав метелика в зімкнутих долонях і був готовий будь-якої миті стиснути їх заради своєї істини.

Не дивлячись на руки учня, Майстер відповів:

– Все в твоїх руках.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Шоня Саша
Додано
12 листопада 2019
Переглядів
568
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку