Виховний захід: «Права дитини – найвища цінність в державі.»

Про матеріал
Ознайомити учнів з еволюцією уявлень про «права дитини» та сприяти розумінню особливостей прав дитини як цінностей, які захищаються міжнародним та вітчизняним правом; розвивати вміння аналізувати зміст основних статей документу; висловлювати власну думку, характеризуючи фото- та відео-джерела; розрізняти та групувати за поданими критеріями права дитини; вміння працювати в командах; виховувати повагу до правових документів, почуття власної гідності, сприяти усвідомленню важливості їх дотримуватися.
Перегляд файлу

КОМУНАЛЬНИЙ ЗАКЛАД ОСВІТИ

"СЕРЕДНЯ ЗАГАЛЬНООСВІТНЯ ШКОЛА №80"

ДНІПРОВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ

 

 

 

Виховний захід серед учнів 5 класів

 

Похожее изображение

 

Підготувала:

вчитель історії Гончарова Н.В.

 

 

 

 

м. Дніпро

 2018-2019 н. р.

Тема: «Права дитини – найвища цінність в державі.»

Мета: ознайомити учнів з еволюцією уявлень про «права дитини» та сприяти розумінню особливостей прав дитини як цінностей, які захищаються міжнародним та вітчизняним правом; розвивати вміння аналізувати зміст основних статей документу; висловлювати власну думку, характеризуючи  фото- та відео-джерела; розрізняти та групувати за поданими критеріями права дитини;  вміння працювати в командах; виховувати повагу до правових документів, почуття власної гідності, сприяти усвідомленню важливості їх дотримуватися.

Методичні прийоми: міні-лекція, аналіз відео- та фото-джерел, загальне обговорення, робота в малих групах.

Обладнання: «Конвенція про права дитини», статті з малюнками, ватман з олівцями, фото-джерела, відеофільм про права дитини.

Хід заходу:

І. Організаційний момент.

1.Привітання. Оголошення теми.

ІІ. Основна частина.

1. ВСТУП

1-й учень.

Є права й в дітей, звичайно,

Треба, щоб усяк їх знав.

Знайте, що усі ви рівні,

Від народження в правах,

І людина – змалку вільна,

Наче в небі синій птах.

2- й учень.

Треба дітям всього світу

Не сваритись, а дружить

І по правилах хороших.

По закону треба жить.

3-й учень.

Я маю право на життя,

На те щоб милуватись мирним небом,

На те, щоб у державі все, як треба,

Йшло, а не шукало вороття.

4 – й учень.

Хочеш Людиною справжньою стати -

Наші закони навчись поважати.

Навчись їх виконувати завжди і всюди

Тоді тебе поважатимуть люди.

2. Мотивація навчальної діяльності.

 Прийом «Здивуй» Перегляд фотографій.

 Режим доступу: http: //spravanarodu.at.ua/_ph/2/287801168.jpg

Картинки по запросу http: //spravanarodu.at.ua/_ph/2/287801168.jpg

1) Фото 1. Діти - в’язні 6 фінського концтабору у Петрозаводську, Карелія. Фото зроблене після визволення табору радянськими військами у липні 1944 р. Автор – воєнний кореспондент Г. Санько; з Фотоальбому «Діти війни»

 

C:\Users\Андрей\AppData\Local\Microsoft\Windows\INetCache\Content.Word\index.jpg

2) Фото 2. Мешканці селища Кібаті в Конго рятуються від обстрілу в таборі для внутрішнього переміщених осіб.

 C:\Users\Андрей\AppData\Local\Microsoft\Windows\INetCache\Content.Word\index.jpg

3) Фото 3. Дитяча праця на фабриці в Маконі, штат Джорджіа. 1912 р.

 

index

4) Фото 4. Десятирічний китайський солдат. 1944 р.

Обговорення

  • Хто зображений на фотографіях?
  • Які проблеми, що стосуються дітей, представлені у фотосюжетах?
  • Що вразило вас у наведених  фотосюжетах?
  • Чи існують в нашій державі проблеми представлені в фотосюжетах?

3.  Міні – лекція з історії прав людини.

1-й учень.

Раніше люди й гадки не мали про права дітей. Дитину розглядали як другорядний матеріал, з якого повинна утворитися повноцінна людина. До думок дитини не прислухались, бо вважали їх незрілими та нераціональними. Дорослі мали повну владу над дітьми, а дітям нічого не залишалось, як сприймати все це як належне.

 

2 – учень.

З плином часу ситуація поступово змінювалась. На початку століття права дитини розглядались, в основному, як міри по захисту від рабства, дитячої праці, торгівлі дітьми, проституції неповнолітніх, повної влади батьків, економічної експлуатації. Неписаний закон «Хто сильний, той і правий» вже не діє. У людське суспільство прийшов закон права. Тепер держава ставала на захисті й сильного, й слабкого. Головним критерієм права стала справедливість, а не сила.

 

3 - учень.

У зв’язку з цим Ліга Націй (прообраз ООН) у 1924 році прийняла Женевську декларацію прав дитини. Після другої Світової Війни, ООН (після створення у 1945 році) прийняла у 1948 році Загальну декларацію прав людини, в якій зазначалося, що діти повинні бути об’єктом особливого нагляду і допомоги.

4 – й учень.

Нарешті у 1959 році ООН прийняла Декларацію прав дитини. Декларація прав дитини 1959 року мала 10 коротких декларативних статей, програмних положень, які призивали батьків, окремих осіб, державні органи, місцеву владу й уряд визнати викладені в ній права свободи й дотримуватися їх. Це були 10 соціальних й правових принципів, які значно вплинули на політику і справи уряду і людей в усьому світі.

 5 – й учень.

Нові часи, погіршення положення дітей, потребували більш конкретних законів й заходів, міжнародних договорів по захисту і забезпеченню прав дитини. У 1979-1989 розробляється Конвенція ООН про права дитини. 20 листопада 1989 року Конвенція була прийнята. 26 січня 1990 року, в день відкриття її для підписання, її підписала 61 країна.

6 – й учень.

В 1991 р. Україна приєдналася до Конвенції. В 1993 р. в м. Києві створено Всеукраїнський комітет захисту дітей. Згідно з Конвенцією Україна у квітні  2001 р. прийняла Закон про охорону дитинства.

3. Перегляд відео - фільму про права дитини

Режим доступу: https://youtu.be/Ju4b-Vg2Rrk

4. Робота з статтями Конвенції  прав дитини.

Режим доступу: http://www.living-democracy.com/pdf/uk/V5/V05_P03_04.pdf

 

Згрупувати подані ілюстрації статей Конвенції за чотирма критеріями :

  • участь: право на участь;
  • розвиток нашого потенціалу: право на особистий розвиток;
  • благополуччя: право на виживання;
  • захист від шкоди: право на захист.

ІІІ. Підсумки

1. Робота в групах

Збільшені ілюстрації  дати учням розмалювати, а потім вставити в рамку, або на ватман для декорування класних кімнат та шкільних коридорів.

IV. Заключна частина заходу.

Учитель. Ось і закінчилась наша година спілкування. Я дуже вдячна вам всім за роботу. Вважаю, ви багато чого дізналися про свої права. Дотримання і забезпечення прав є найважливішим завданням сучасної демократичної держави.

Наприкінці хочу вам прочитати вірш Василя Симоненка:

 

 

Ти знаєш, що ти — людина.
Ти знаєш про це чи ні?
Усмішка твоя — єдина,
Мука твоя — єдина,
Очі твої — одні.

Більше тебе не буде.
Завтра на цій землі
Інші ходитимуть люди,
Інші кохатимуть люди —
Добрі, ласкаві й злі.

Сьогодні усе для тебе —
Озера, гаї, степи.
І жити спішити треба,
Кохати спішити треба —
Гляди ж не проспи!

Бо ти на землі — людина,
І хочеш того чи ні —
Усмішка твоя — єдина,
Мука твоя — єдина,
Очі твої — одні.

Кожен з вас – це особистість, яка варта поваги, свободи, гідності!

 

 

 

 

 

 

 

 

1. Література:

Де починаються права людини: уроки історії і сучасні підходи (Мультимедійний навчально-методичний посібник для вчителів загальноосвітніх навчальних закладів)/Авт.-упор. О. Войтенко.-К.: ТОВ «Майстер книг», 2013

 

2. Інтернет ресурси:

http: //spravanarodu.at.ua/_ph/2/287801168.jpg

https://youtu.be/Ju4b-Vg2Rrk

http://www.living-democracy.com/pdf/uk/V5/V05_P03_04.pdf

 

 

docx
Додано
24 лютого 2020
Переглядів
969
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку