Використання патріотичного виховання на уроках читання

Про матеріал
Впровадження цікавих форм, методів та засобів на уроках читання патріотичного змісту
Зміст слайдів
Номер слайду 1

використання патріотичного виховання на уроках читання у початковій школі

Номер слайду 2

Патріотичне виховання підростаючого покоління завжди було однією з найважливіших завдань сучасної школи, адже дитинство і юність – найкраща пора для прищеплення священного почуття любові до Батьківщини, гордості за її минуле. В умовах сьогодення в системі освіти важливого значення набувають питання виховання у підростаючого покоління як почуття поваги до інших народів, так і почуття любові до Батьківщини Процес формування національної свідомості починається в родині змалку й продовжуються в дитячих дошкільних установах, школах, середніх та вищих навчальних закладах. Використання патріотичного виховання на уроках читання покликане надихати учнів любов'ю до Батьківщини та розумінням важливості бути частиною української культури.

Номер слайду 3

Мета патріотичного виховання1 Формування патріотичних цінностей. Розуміння важливості національної ідентичності, поваги до історії та культури своєї країни.2 Підтримка мовної самостійностіСприяння розвитку вміння використовувати рідну мову в різних сферах життя.3 Формування громадянської свідомостіЗалучення учнів до активної громадської діяльності та розуміння важливості патріотичної поведінки.

Номер слайду 4

Завдання патріотичного вихованняформування любові до рідного краю;формування духовно – моральних взаємин;формування любові до культурного спадку свого народу;виховання любові, поваги до національних особливостей;почуття власної гідності як представників свого народу;толерантне ставлення до представників інших національностей, до ровесників, батьків, сусідів, інших людей.

Номер слайду 5

Роль вчителя у патріотичному вихованні Вчитель виступає як показник зразків патріотичності, активно включається у життя країни, заохочує учнів до участі в національних заходах та громадських проєктах.

Номер слайду 6

Методи та прийоми реалізації на уроках читання. Портрети видатних українців. Спільне читання та обговорення. Тематичні вистави та презентації

Номер слайду 7

На уроках читання, вважаю, слід проводити роботу в таких основних напрямках:1. Я- виховую віру в себе, розкриваю і розвиваю свої здібності, поспішаю робити добро, намагаюсь розділяти радість і горе інших

Номер слайду 8

2. Я- патріот і громадянин України«Я»:

Номер слайду 9

3. Я- утверджую себе в праці, шаную будь-яку корисну праці, прагну стати сильним,витривалим, сміливим.«Я»:

Номер слайду 10

4. Я- вивчаю українських авторів та шаную їх пам’ять «Я»:

Номер слайду 11

5. Я- знаю історію своєї країни та шаную героїв.

Номер слайду 12

6. Я- вивчаю традиції свого народу«Я»:

Номер слайду 13

7. Я- люблю читати та з повагою ставлюся до книги«Я»:

Номер слайду 14

Ці ідеї впроваждую на своїх уроках читання у вигляді різних форм роботи

Номер слайду 15

Робота з усною народною творчістю Чільне місце на уроках читання займають використання малі фольклорні жанри – загадки, лічилки, мирилки, приказки і прислів’я, народні прикмети, дитячі пісні, колискові, щедрівки, колядки, веснянки, заклички, тощо. Реалізуючи їх виховний потенціал, варто пояснювати дітям, що багатство і розмаїття народної творчості свідчить про мудрість і талановитість українського народу, а знання і трепетне ставлення до них стане запорукою збереження цього багатства для майбутніх поколінь. Прочитай. Як розумієш зміст? Гостре словечко ранить сердечко. Продовж прислів’я Гостре словечко….. Прочитай початок прислів’я і знайди його продовження Гостре словечко а знайшов – бережи. Немає друга – шукай, ранить сердечко. Постав слова в певному порядку і прочитай прислів’я. Гостре, сердечко, ранить, словечко Роботу над словами, що викликають специфічно національні асоціації, такими як: козак, рушник, калина, тополя, криниця, вишиванка та ін. можна організувати у вигляді так званих «етимологічних п’ятихвилинок».

Номер слайду 16

Етимологічна хвилинка Журавель – символ любові до рідного краю, персонаж українського фольклору. Журавель віддавна був одним з найулюбленіших птахів в Україні. Помітне місце посідає він і в житті українців: один з символів весни («жура­вель прилетів — тепло приніс»), за поведінкою птахів вгадували погоду («журавлі летять високо — зима ще далеко», «журавлі летять низько — зима вже близько», «ранній приліт журавлів — на ранню весну»). Вважалося, що прилітає журавель через тринадцять тижнів після Різдва. Прослухай інформацію про журавля . Склади опис птаха, використовуючи допоміжні слова. Великий Довга шия Забарвлення сіре Довгоногий Журавель Рослинна їжа. Чорні пера Червона книга України Міцний дзьоб

Номер слайду 17

Зашифровані прислів’я про Україну

Номер слайду 18

Робота з анаграмами. Анагра́ма— переставлення літер у слові, завдяки чому утворюється нове значення. При роботі з анаграмами розвивається: увага;спостережливість; короткострокова пам’ять;ерудиція;словниковий запас; творчість; швидкість читання;знімається втома під час уроку. МАНТЬГЕ – гетьман НЬРІКУ – курінь

Номер слайду 19

Ребуси, кросворди, чайнворди, шаради Ребус – це загадка, головоломка, що складається з поєднання літер, слів, цифр, малюнків і знаків пунктуації. Такий вид гри не лише захопить дитину яскравими барвистими ілюстраціями, але і, безумовно, допоможе у розвитку. На відміну від звичайної загадки, де застосовується лише словесний опис у віршах чи прозі, ребуси поєднують в собі відразу кілька прийомів сприйняття, як словесних, так і зорових. Загадки-ребуси для дітей мають багато позитивних моментів: Сприяють розвитку мислення. Тренують кмітливість, логіку, інтуїцію. Допомагають дитині розширити кругозір, запам’ятати нові слова, предмети. Тренують зорову пам’ять, правопис.

Номер слайду 20

Номер слайду 21

Кросворд «Гімн України»

Номер слайду 22

Чайнворд – задача-головоломка, що полягає в заповненні послідовно розміщених клітинок, при цьому остання літера попереднього слова є першою літерою наступного тощо. Україна, абрикос, сигнал, лимон, навесні, інженер…Дуб, бук, калина, акація, яблуня, ялина, айва…Архітектор, режисер, радіомеханік, конструктор, рятувальник, кінолог…

Номер слайду 23

Сенкан . Одним з методичних прийомів, який направлений на творче переосмислення навчального матеріалу шляхом створення малих віршованих форм є сенкан. Це елемент критичного мислення і водночас це вільна творчість, що передбачає створення лаконічних формулювань з теми вивчення. Така поетична форма складається з 5 неримованих рядків, написання кожного з яких підпорядковане чітким правилам. Створення сенканів спонукає до набуття учнями таких умінь: Формує аналітичний підхід до сприйняття інформації: змушує мислити, порівнювати і робити висновки, а не просто відтворювати отримані відомості з теми. Вчить синтезувати знання: створення таких віршів дозволяє більш глибоко вивчати зміст теми, виокремлюючи та об'єднуючи ключові ознаки предмету вивчення. Розвиває усне і письмове мовлення: вчить лаконічно, чітко і осмислено формувати і висловлювати думку.

Номер слайду 24

Сенкан до слова «Україна»Україна. Незалежна, єдина. Бореться, об’єднує, розвивається. Це моя рідна земля. Батьківщина.

Номер слайду 25

Кубик Блума «Моя Україна»

Номер слайду 26

Останнім часом в нашій мові з’явилось забагато іноземних слів. Вони звучать з екранів телевізорів, на роботі, в побуті. Щоб боротися з цим іноземним «засиллям», пропроную проводити на уроці рубрику «Скажи українською». Вчитель називає запозичене слово, а діти добирають відповідне українське. Шопінг – покупки; уікенд – вихідний; креатив – творчість; о’кей – добре.

Номер слайду 27

Мовленнєва вправа «Чому так?»Мета: вправляти у вмінні логічно мислити; розвивати комунікативні здібності. Діти мають відповісти на запитання:             1.  Чому  пізньої осені  влаштовували  вечорниці?              2.  Чому у святий вечір готують дванадцять страв?             3.  Чому Великдень вважають великим святом? 4. Чому люди радіють в   цей день? 5.  Чому на Стрітенні випікають жайворонків? 6.  Чому  святий Миколай приносить подарунки слухняним дітям? 

Номер слайду 28

Використання драматизації На уроках літературного читання варто звернути увагу на формування патріотичної свідомості через народні казки, адже саме з казки і починається пізнання дитиною такого таємничого і, на перший погляд, непізнаного світу. Казки є не просто розповіддю про фантастичні події; а цілим світом, у якому дитина живе, бореться, протиставляє злу свою добру волю. У дитини з'являється бажання не тільки слухати казку, а й самій розповідати її, хочеться не тільки слухати пісню, а й самій співати, не тільки спостерігати за грою, а й самій брати в ній участь. Кожна казка невіддільна від краси, вона сприяє розвиткові естетичних почуттів, без неї неможливе благородство, щира чуйність до людського нещастя і страждань. Завдяки казці дитина пізнає світ не тільки розумом, а й серцем. Образи казки благотворно формують і національну свідомість молодших школярів. Тому на уроках читання доцільно використовувати методи драматизації.

Номер слайду 29

Складання паспорту відомих людей Паспорт Миколи Лукаша1. Ім’я2. Вік, соціальний стан, походження3. Портрет, особливі прикмети4. Місце проживання5. Спосіб життя6. Родина7. Оточення (друзі, вороги)8. Життєвий девіз9. Мета життя10. Захоплення, уподобання11. Риси характеру

Номер слайду 30

Засновані на комунікації у малих і великих групах (проєктна робота)Технології навчання у співробітництві

Номер слайду 31

Пошук інформації про квіти. Малюнок українського вінка. Презентація роботи: розповідь про значення квітки, вплетеної у віночокІнформаційний проєкт: ”Матусин віночок”

Номер слайду 32

Дослідницький проєкт “Поетичний детектив, або як Кобзар став українським пророком?”Перегляд відео про творчість Т. Г. Шевченка. Вивчення уривків віршів поета. Пошук віршів, які стали пророчими для майбутнього України. Презентація роботи: плакат з обраним віршем, який має пророцтво

Номер слайду 33

Навчальний проєкт «Літопис мого села, міста». Історія походження та виникнення села (міста), розвиток та роль села (міста) у різні часи.

Номер слайду 34

Уроки позакласного читання Ознайомлення дітей з легендами про рідний край, славних козаків, знайомство з життям і побутом козаків, з одягом, який носили ці предки. Продовжувати знайомити їх з традиційними святами українського народу: національними, обрядовими, релігійними святами, героїчними піснями і думами, залучення дітей до активної участі в них, а також знайомство із святами інших народів.

Номер слайду 35

Приклади позитивного впливу патріотичного виховання1 Посилення прив'язаності до рідної землі2 Розвиток толерантності та взаєморозуміння. Учні проявляють повагу до інших культур та свідомо виконують обов'язки свідомих громадян.3 Розширення участі учнів у громадському життіЗацікавленість учнів у участі у громадських об’єднаннях та активне залучення до різних проектних дій.

Номер слайду 36

Випереджаючі результати використання патріотичного виховання. Розвиток емоційного інтелекту. Учні легше виражають свої почуття та емоції в патріотичних ситуаціях. Збільшення академічних успіхів. Підвищення мотивації та уваги до предметів, які пов'язані зі стародавніми традиціями та українською мовою. Зміцнення соціальної адаптаціїУчні краще вписуються у заклади освіти та виконують соціальні ролі у колективі.

Номер слайду 37

Це так, як дихати – любити Батьківщину. В. Сосюра

pptx
Додав(-ла)
Очкур Світлана
Додано
29 лютого
Переглядів
315
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку