ЕТАПИ ПЛАНУВАННЯ УРОКУ Й ПІДГОТОВКИ ДО НЬОГО ВЧИТЕЛЯ.МЕТОДИ, ФОРМИ І ПРИЙОМИ НАВЧАННЯ.Типізація уроків. 70 способів похвалити учня
Вимоги до поурочних планів
Постановка мети уроку
Триєдина мета уроку – це заздалегідь запрограмований вчителем результат його бінарних дій з учнями, який має бути досягнутий в кінці уроку.
Що ж є складовими триєдиної мети уроку? Мета уроку складається з трьох аспектів. Розглянемо кожен з них:
- пізнавальний (навчальний);
- розвиваючий;
- виховуючий.
Пізнавальний аспект триєдиної мети уроку
Це основний аспект, що визначає триєдину мету уроку. Він складається з виконання наступних вимог:
1. Учити і навчити кожного учня самостійно добувати знання. Учити чому-небудь інших означає показати їм, що вони повинні робити, аби навчитися тому, чому їх учать!
2. Здійснювати виконання головних вимог до опанування знань: повноту, глибину, усвідомленість, систематичність, системність, гнучкість, глибину, оперативність, міцність.
3. Формувати точні навички, безпомилково виконувані дії, доведені через багатократне повторення до автоматизму.
4. Формувати вміння - поєднання знань і навичок, які забезпечують успішне виконання дій.
5. Формувати те, що учень повинен пізнати, уміти в результаті роботи на уроці.
Доцільно при плануванні освітньої мети уроку вказати, якого рівня якості знань, умінь і навичок учням пропонується досягти на даному уроці: репродуктивного, конструктивного або творчого.
Розвиваючий аспект триєдиної мети уроку складається з декількох блоків.
1. Розвиток мови
Збагачення і ускладнення словарного запасу; ускладнення смислової функції (нові знання приносять нові аспекти розуміння); посилення комунікативних властивостей мови (експресивність, виразність); опанування художніх образів.
2. Розвиток мислення
Розвиваючу мету необхідно планувати конкретно:
- учити аналізувати;
- учити виділяти головне;
- учити порівнювати;
- учити будувати аналогії;
- узагальнювати і систематизувати;
- доводити і спростовувати;
- визначати і пояснювати поняття;
- ставити і вирішувати проблеми.
Опанування цих методів і означає уміння мислити.
3. Розвиток сенсорної сфери
Тут йдеться про розвиток окоміру, орієнтування в просторі і в часі, точності і тонкості розрізнення кольорів та відтінків, світла і тіні, форми, звуків.
4. Розвиток рухової сфери
Передбачає: опанування моторики дрібних м'язів, умінням управляти своїми руховими діями, розвивати рухову вправність, співрозмірність рухів.
Виховуючий аспект триєдиної мети уроку
На сучасному етапі розвитку освіти особливо актуальним є принцип гармонійного розвитку особистості. Тому при плануванні уроків необхідно концентрувати увагу на виховних можливостях навчання, для чого необхідно реалізовувати такі задачі:
- ставити виховну мету на кожному занятті;
- використовувати зміст заняття з виховною метою;
- цілеспрямовано формувати узагальнені прийоми розумової діяльності учнів;
- формувати навички раціональної організації навчальної праці;
- формувати інтерес до предмету;
- формувати уміння користуватися набутими знаннями і розширювати їх під час самостійного вивчення;
- прищеплювати любов до праці, почуття відповідальності за результати власної діяльності і поведінки, організованість і дисципліну, навички якісного виконання робіт, ефективного використання навчального часу, цілеспрямованість у досягненні поставленої мети;
- виховувати культуру усної і писемної мови.
Виховна мета уроку повинна забезпечувати можливість учнів проявити себе як особистість, гармонійно і всебічно розвинутися соціально, удосконалити здібності, сформувати пізнавальні мотиви як домінуючі в навчальній діяльності. Особлива увага повинна бути спрямована на надання учням можливості здійснювати самостійну дослідницьку діяльність творчого характеру та самоорганізовуватись.
ЕТАПИ ПЛАНУВАННЯ УРОКУ Й ПІДГОТОВКИ ДО НЬОГО ВЧИТЕЛЯ
Урок № ______ Клас________ Дата________ Вчитель_______________________
Тема уроку:_________________________________________________________________ _________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Освітньо – виховні завдання теми: створити комфортні умови для навчання, за яких кожен учень відчуває свою успішність, інтелектуальну спроможність, самостійність.
Навчальна мета:
_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
5. Закріпити знання учнів про__________________________________________________
_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
6.Провести аналіз результатів__________________________________________________
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Розвиваюча мета:
_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Виховна мета:
_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Міжпредметні зв’язки:________________________________________________________
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Тип уроку:
Обладнання: підручники, таблиці, схеми, посібники, словники, довідники, текстові завдання, учнівські повідомлення, диференційовані завдання, роздатковий матеріал, ілюстративний матеріал, завдання на картках, контрольні запитання
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
МЕТОДИ, ФОРМИ І ПРИЙОМИ НАВЧАННЯ
МЕТОДИ |
ФОРМИ |
ПРИЙОМИ |
1.Інформаційно- рецептивний |
Розповідь-пояснення, лекція, опис, бесіда, інструктаж, повідомлення учнів, робота з підручником, ілюстрація, демонстрація наочних посібників, ТЗН |
Виклад інформації, пояснення, активізація уваги та мислення, прийоми запам’ятовування, одержання з тексту чи ілюстрації підручника нових знань, робота з додатковим матеріалом |
2.Репродуктивний |
словесні, наочні і практичні методи, робота за зразком |
подання матеріалу в готовому вигляді, контроль, самоконтроль, конкретизація і закріплення вже набутих знань |
3.Проблемно- пошуковий |
проблемний виклад знань,пошукова діяльність учнів(постановка проблемного питання, розв’язаня проблеми і проблемних завдань), евристична бесіда |
постанова взаємозв’язаних проблемних запитань,здобуття нових знань у процесі проблемного викладу знань, активізація уваги та мислення, різноманітна самостійна робота учнів |
4.Навчально – дослідницький |
самостійна творча (дослід- ницька)робота учнів на здобуття та розширення знань |
активізація уваги та мислення, здобуття нових знань у процесі самостійної роботи учнів, формування висновків, пізнання закономірності |
Хід уроку
Організаційний момент. __________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Актуалізація опорних знань.
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________Підсумок уроку. ________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________Завдання додому та інструктаж про виконання
________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Типізація уроків за Б.А. Онищуком, Г. І. Щукіною, Н. А. Сорокіним, М. І. Махмутовим, І. Ф. Харламовим та ін. Узагальнено ця класифікація має такий вигляд:
Урок засвоєння нових знань
Мета: оволодіння учнями новими навичками,матеріалом та новими способами діяльності.
Структура
1. Організаційний момент.
2. Підготовка до сприйняття матеріалу або актуалізація опорних знань,умінь та життєвого досвіду.
3. Оголошення теми, мети і завдань уроку.
4. Вивчення нового матеріалу.
5. Осмислення нових знань, умінь.
6. Закріплення, систематизація і узагальнення.
7. Контрольно-коригувальний етап.
8. Підбиття підсумків уроку. Рефлексія.
9. Інструктаж щодо виконання домашнього завдання.
Урок формування та вдосконалення вмінь і навичок
Мета: закріплення і усвідомлення раніше засвоєного матеріалу (ЗУН) і
формування нових навичок і вмінь.
Структура
1. Організаційний момент.
2. Актуалізація опорних знань та їх коригування. Повідомлення теми і мети.
3. Мотивація навчальної діяльності.
4. Вступні вправи.
5. Пробні та тренувальні вправи.
6.Творчі вправи.
7. Підбиття підсумків уроку. Рефлексія.
8. Інструктаж щодо виконання домашнього завдання.
До цього типу уроку відноситься і практична робота.
Структура такого уроку може бути такою:
1.Оргчастина
2. Перевірка домашнього завдання; коригування опорних знань, умінь і навичок учнів. Повідомлення теми і мети уроку.
3. Мотивація навчальної діяльності.
4. Загальний інструктаж, усвідомлення учнями алгоритму дій.
5. Самостійне виконання учнями завдань під контролем і з допомогою вчителя.
6. Звіт про виконання роботи. Узагальнення і систематизація результатів роботи.
7. Підсумок уроку. Рефлексія.
8. Домашнє завдання.
Урок закріплення знань, умінь і навичок
Мета: повторення і закріплення, уточнення та поглиблення попередньо
засвоєних знань, умінь і навичок
Структура
Урок систематизації й узагальнення знань
Мета: встановлення рівня оволодіння учнями основними теоретичними
знаннями, повторення, більш глибоке осмислення навчального матеріалу,
приведення його до певної системи.
Структура
1. Організаційна частина
2. Повідомлення теми й мети уроку.
3. Мотивація навчальної діяльності.
4. Відтворення та коригування опорних знань.
5. Узагальнення та систематизація понять.
6. Засвоєння провідних ідей і теорій на основі широкої систематизації.
7. Підсумок уроку. Рефлексія. 8. Домашнє завдання.
Урок перевірки та коригування знань, умінь і навичок
Мета: перевірка якості та міцності засвоєння матеріалу, сформованості умінь і
навичок; внесення коректив
Структура
1. Організаційна частина.
2. Повідомлення теми та мети уроку.
3. Мотивація навчальної діяльності.
4. Перевірка знання фактичного матеріалу та основних понять.
5. Перевірки глибини усвідомлення знань.
6. Використання знань у стандартних ситуаціях.
7. Використання знань у змінених умовах.
8. Збір виконаних завдань (їх перевірка, оцінювання, аналіз, як правило, виконуються до наступного уроку).
9. Підсумок уроку. Рефлексія. Домашнє завдання.
Молоді вчителі у конспекті зазначають:
• способи, прийоми актуалізації опорних знань (основних понять, визначень, висновків, формул, які учні засвоїли раніше і застосовують у практичній діяльності), необхідних для сприймання учнями нового змісту;
• способи актуалізації позапрограмних знань школярів (знань, набутих з різних джерел інформації, що стали частиною життєвого досвіду); налагодження зв’язку з пройденим матеріалом; поглиблення понять, засвоєних на минулому занятті; форми регулювання роботи класу, отримання
зворотного зв’язку (питання, короткі самостійні повідомлення учнів (бажано вказати прізвища учнів, які будуть залучені до різних видів роботи), індивідуальні завдання, практичні та лабораторні роботи, демонстрація дослідів діючих моделей).
4
На етапі мотивації пізнавальної діяльності школярів слід визначити способи постановки мети, розкриття особистісної значущості теми для учнів, пробудження у них інтересу до певного змісту, роботи на занятті, створення емоційного настрою класу, тобто здійснення психологічної підготовки школярів до сприймання нового матеріалу. З цією метою, залежно від рівня готовності класу, змісту теми, можна використати незвичайний, навіть парадоксальний матеріал, проблемну ситуацію, аналогію, несподіване порівняння, ілюстрації, наочні посібники, технічні засоби. Можна стисло описати бесіду, діалог чи дискусію, в процесі яких учні висловлюють міркування щодо теми, очікування, уявлення.
Після підготовчого етапу в конспекті описують зміст активного навчання шляхом взаємодії вчителя та учнів:
• виділяють логічно пов’язані етапи організації спільної навчально пізнавальної діяльності вчителя та учнів;
• зазначають нові факти, положення, уміння та навички, якими повинні оволодіти школярі; описують характер організації діяльності учнів, способи співпраці учителя та школярів, застосування методів і прийомів, що забезпечують продуктивне оволодіння матеріалом певним контингентом учнів, форми їхньої навчальної діяльності й міжособистісної взаємодії;
• формулюють різні типи питань, способи стимулювання классу до розв’язання різних типів завдань;
• накреслюють способи перевірки рівня розуміння, осмислення учнями знань, володіння уміннями й навичками, оцінювання досягнутих результатів;
• зазначають прізвища учнів, які будуть залучені до конкретного виду роботи із врахуванням їхніх індивідуальних особливостей. 5
Завершальний етап уроку передбачає відпрацювання; вдосконалення; застосування знань, умінь і навичок учнів, оцінення рівня їх сформованості.
У конспекті також зазначають форми (колективні, групові, індивідуальні) і способи застосування знань у стандартних і змінених умовах (мозкова атака, діалог, дискусії, виконання різноманітних завдань, вправ, лабораторних, практичних робіт); способи мотивації діяльності школярів, організації зворотного зв’язку на певному етапі.
У процесі планування уроку залежно від мети взаємодії вчителя та учнів на певному етапі заняття виділяють також способи, прийоми реалізації виховних можливостей навчання (зміст активних методів навчання, форми організації навчальної діяльності, взаємин учителя і учнів та інших стимулів).
Доцільно в конспекті після кожного етапу заняття передбачити висновок, забезпечити їх взаємозв’язок.
Завершається підготовка до навчального заняття визначенням домашнього завдання на наступний раз.
У конспекті вказується тема вивчення, підручник, де вона висвітлюється (автор, назва, рік видання, назва розділу, номери параграфів, сторінки), диференційовані (усні, письмові, теоретичні, практичні) завдання. У плані слід зазначити обсяг домашнього завдання, час його виконання учнем.
Наприкінці навчального заняття доцільно підвести загальний підсумок, зазначити способи залучення учнів до повідомлення власних вражень, міркувань щодо заняття.
Опорна карта для конструювання навчального заняття
Навчальні задачі етапу |
Зміст етапу |
Можливі методи та прийоми |
||||||||||||
|
1. Організаційний етап |
|
||||||||||||
1. Привітання, фіксація відсутніх. 2. Перевірка підготовки учнів до заняття. 3. Перевірка підготовки класного приміщення до заняття. 4. Організація уваги учнів. 5. Розкриття загальної мети та плану проведення уроку |
|
1. Привітання, побажання хорошого настрою. 2. Долонька до долоньки. 3. Рапортичка. 4 . Привітання учнів, які після тривалої відсутності прийшли на заняття |
||||||||||||
2. Етап перевірки виконання домашнього завдання |
||||||||||||||
1. Установити правильність, повноту й усвідомленість виконання д/з більшістю учнів. 2. Виявити прогалини у знаннях і способах дій учнів, з'ясувати причини їх виникнення. 3. Ліквідувати в ході перевірки знайдені прогалини |
1. З'ясування ступеня засвоєння знань і способів дій учнів. 2. З'ясування причин невиконання д/з окремими учнями. 3. Визначення типових недоліків у знаннях і способах дій учнів і причин їх появи. 4. Ліквідація знайдених недоліків |
1. Тестові завдання. 2. Виконання учнями завдань, які подібні до домашніх. 3. Постановка додаткових запитань. 4. Перевірка д/з під копірку. 5. Продовження іншими відповіді учня. 6. Різнорівневі самостійні роботи. 7. «Торт рішень» (фіксація своїх утруднень). 8. «Гірлянда асоціацій» |
||||||||||||
3. Підготовка учнів до роботи на основному етапі |
||||||||||||||
1. Забезпечити мотивацію навчання, прийняття учнями цілей уроку. 2. Актуалізувати суб'єктний досвід учнів |
1. Повідомлення теми уроку. 2. Формулювання цілей уроку разом з учнями. 3. Показ соціального і практичного значення матеріалу, що вивчається.
4. Постановка перед 5.Актуалізація суб'єктного досвіду учнів |
1. Пояснення учням і цілей уроку одночасно з повідомленням теми." 2. Повідомлення цілей у вигляді евристичного питання, проблемного завдання, через показ кінцевих результатів, опору на послідовність матеріалу, що вивчається. 3. Асоціативний ряд.
4. Використання результатів 5. Метод доречних задач. 6. Усна лічба, предметні диктанти. 7. «Намалюй картину». 8. «Мозковий штурм». 9. Доповнення реальної ситуації фантастикою |
||||||||||||
4. Етап засвоєння нових знань і способів дії |
||||||||||||||
1. Забезпечити сприйняття, осмислення та первинне запам'ятовування учнями матеріалу, що вивчається.
2. Сприяти засвоєнню учнями способів, засобів, які привели до 3. Створити змістові та організаційні умови засвоєння учнями методики відтворення вивченого матеріалу |
1. Організація уваги учнів.
2. Повідомлення основної ідеї
3. Забезпечення осмислення метода дослідження знань,
4. Забезпечення засвоєння методики відтворення |
1. Робота з визначенням понять, які вводяться.
2. Використання аналогій як способу
3. Подання матеріалу одночасно в словесній і знаково-символічній
4. Екстроактивний режим (розповідь,
5. Інтроактивний режим (навчання
|
||||||||||||
14
5. Етап перевірки первинного розуміння |
||||||||||||||
|
Перевірка вчителем розуміння 2. Перевірка повноти й усвідомлення учнями нових знань і способів дій.
Ліквідація неясностей осмислення учнями вивченого матеріалу |
|
||||||||||||
6. Закріплення нових знань і способів дій |
||||||||||||||
|
і способів дій через застосування їх за зразком і в змінених ситуаціях.
4. Відпрацювання логіки алгоритму вивчених правил |
6. Структурна модель. 7. «Що було б, якби...» 8. Придумай свої завдання. 9. Інтелектуальний марафон |
||||||||||||
7. Етап застосування знань і способів дій |
||||||||||||||
1. Забезпечити засвоєння учнями
2. Забезпечити формування в учнів |
1. Організація діяльності учнів із застосування знань і способів дій у змінених і нових ситуаціях |
1. Різнорівневі самостійні роботи. 2. Лабіринт дій. 3. Проектне навчання. 4. Ділова гра. 5. Спілкування «питання-відповідь». 6. Учбові станції. 7. Подвійні асоціації. 8. Групова робота. 9. Дебати «за» й «проти». 10. Ринок можливостей. 11. «Завдання по колу».
12. Завдання на самостійну побудову |
||||||||||||
8. Етап узагальнення й систематизації знань |
||||||||||||||
1. Забезпечити формування цілісної системи провідних
2. Забезпечити встановлення учнями внутрішньо предметних 3. Забезпечити формування в учнів узагальнених понять |
1. Організація діяльності учнів з переводу окремих знань і способів дій у цілісну систему знань і умінь |
1. Метод кооперації. 2. Складання карти мисле діяльності. 3. Моделювання. 4. Побудова «дерева» теми. 5. Побудова «будинку» теми. 6. «Павучок». 7. Побудова блок-формули. 8. Мозкова атака у письмовій формі. 9. Учбові станції. 10. Завдання з визначення учнями у списку слів, фактів, понять, правил, законів. 11. «Перетин тем» |
||||||||||||
9 . Етап контролю й самоконтролю знань і способів дій |
||||||||||||||
1. Виявити якості та рівень засвоєння знань і способів дій. 2. Виявити недоліки в знаннях і способах дій учнів. 3. Установити причини виявлених недоліків. 4. Забезпечити розвиток у школярів здатності до оціночних дій |
1. Глибока й усебічна перевірка знань і способів дій учнів. 2. Перевірка образу мислення учнів. 3. Перевірка рівня сформованості загальних учбових умінь. 4. Коментування відповідей учнів
|
1. Різнорівневі контрольні й самостійні роботи. 2. Тестові завдання. 3. Завдання на виявлення всіх ознак поняття і їх зв'язків (повнота знань). 4. Завдання на виділення суттєвих ознак (глибина). 5. Завдання на конструювання кількох способів розв'язування однієї задачі. 6. Завдання з надлишковими даними, що протирічать (здатність до оціночних дій) |
||||||||||||
|
||||||||||||||
1. Відкоректувати виявлені прогалини в знаннях і способах дій у межах вивченої теми |
1. Організація діяльності учнів з корекції своїх виявлених недоліків
|
1. Використання спеціально поділених на дрібні етапи вправ. 2. Застосування розгорнутих інструкцій з регулярним контролем. 3. Тестові завдання. 4. Завдання з «пропусками». 5. Структурно-логічні схеми з «пропусками» |
||||||||||||
|
||||||||||||||
1. Забезпечити розуміння учнями цілей, змісту й способів виконання домашнього завдання |
1. Інформація про д/з. 2. Мотивування виконання д/з. 3. Інструктаж з виконання д/з. 4. Перевірка розуміння учнями змісту й способів виконання д/з |
1. Цікава постановка навчальної проблеми, якщо йдеться про пізнавальні завдання. 2. Різнорівневі д/з. 3. Завдання масивом. 4. Особливе завдання. 5. «Незвичайна звичайність». 6. Ідеальне завдання |
||||||||||||
|
||||||||||||||
1. Дати якісну оцінку роботи класу та окремих учнів |
1. Підбиття підсумків навчального заняття |
1. Повідомлення вчителем. 2. Підбиття підсумків самими учнями |
||||||||||||
|
||||||||||||||
1. Ініціювати та інтенсифікувати рефлексію учнів з приводу свого психоемоційного стану, мотивації своєї діяльності й взаємодії з учителем та однокласниками. 2. Забезпечити засвоєння учнями принципів саморегуляції та співробітництва |
1. Мобілізація учнів на рефлексію своєї поведінки |
1. Асоціативний ряд. 2. Незакінчені речення. 3. «Торт рішень». 4. Розмова на папері. 5. «Сонечко». 6. «Координати». 7. «Листок зворотного зв'язку». 8. «Заключна дискусія». 9. Інтерпретація зображень на листівках. 10. «Письмо самому собі». 11. Барометр настрою. 12. «Телеграма». 13. «Пам'ятки». 14. «Пейзаж — дзеркало настрою» |
||||||||||||
70 способів похвалити учня
Ти зараз на правильному шляху.
Пречудово!
У тебе це вийшло!
Правильно!
Це добре!
Супер!
Я пишаюся тим, як ти працював.
Ти робиш це дуже добре.
Це набагато краще.
Гарна робота!
Я щаслива бачити цю роботу.
Ти робиш гарну роботу.
Ти близький до істини!
Мої вітання!
Це те, що треба!
Я знала, що ти зможеш це
зробити.
Зараз ти це зрозумів.
Нарешті!
Ти швидко вчишся.
Працюючи так само, ти
досягнеш багато чого.
Я не зуміла б зробити краще.
Це правильний шлях.
З кожним днем у тебе виходить
краще.
Це спосіб!
Ти нічого не прогаяв!
Тик тримати!
Надзвичайно!
Прекрасно!
Це найкраще!
Остаточно!
Сенсаційно!
Тепер нічого тебе не зупинить.
Це була першокласна робота. Чудово!
Ще краще!
Твій мозок попрацював на славу. Відмінно! Це видатний винахід. Фантастика!
Здорово!
Це чудова робота.
Ти робиш це красиво!
Як ти багато зробив! Розумник!
Ти дійсно це покращив.
Прегарно!
Вітаю!
Ти правий!
Тримати так!
Ти зробив це вчасно.
Мені подобається хід твоїх думок.
Я пишаюся тобою.
Дуже приємно вчити таких
розумних дітей.
Велика тобі подяка.
Я нічого не бачила кращого.
Твоя робота принесла мені
багато радості
Молодчина!
Ол-райт — повний порядок!
Серйозний порив!
Ось цього я ще не бачила.
Ти неперевершений сьогодні.
Це вже успіх!
Це твоя перемога.
Тепер ти відчуваєш свої
можливості.
Ти справжній майстер.
Щиросердно рада за тебе.
Не можу виразити своє
захоплення.
Грандіозно!
Я вірю в тебе, у тебе завжди виходитиме не гірше.
Ти досягнеш успіху!