Вступ до розділу «У міста і села прийшла зима весела». Грудень – кінець року, початок зими. В.Зорик «Зимовий ранок». Марійка Підгірянка «Сипле сніг»

Про матеріал
Ознайомити з особливостями погоди взимку, вчити бачити й розуміти прекрасне в природі, в поезії, в мистецтві; за допомогою художніх засобів поглибити уявлення про найхарактерніші ознаки зими; розвивати навички виразного читання віршованих творів, мовлення, спостережливість; збагачувати словниковий запас; виховувати любов до природи, почуття прекрасного, естетичні смаки. Очікувані результати навчання: Розширювати читацький світогляд учнів. Формувати морально-етичні якості учнів. Розвивати вміння читати поетичні рядки, уявляти прочитане. Сприяти творчому мисленню. Виховувати любов до природи.
Перегляд файлу

 Тема.  Вступ до розділу «У міста і села прийшла зима весела». Грудень – кінець року, початок зими. В.Зорик  «Зимовий ранок». Марійка Підгірянка «Сипле сніг»

 

Мета. Ознайомити з особливостями погоди взимку, вчити бачити й розуміти прекрасне в природі, в поезії, в мистецтві; за допомогою художніх засобів поглибити уявлення про найхарактерніші ознаки зими; розвивати навички виразного читання віршованих творів, мовлення, спостережливість; збагачувати словниковий запас; виховувати любов до природи, почуття прекрасного, естетичні смаки.

 

Очікувані результати навчання:

Розширювати читацький світогляд учнів.

Формувати морально-етичні якості учнів.

Розвивати вміння читати поетичні рядки, уявляти прочитане.

Сприяти творчому мисленню.

Виховувати любов до природи.

 

Обладнання. Підручник, презентація.

Хід уроку

І. РАНКОВА ЗУСТРІЧ

1.Вітання.

(Діти стають у коло)

Добрий день, малята,

Хлопчики й дівчатка.

З давніх пір і понині

Кажуть в нас на Україні:

«Здоровенькі були!»

2.Настрій на початку уроку.

Я всміхаюсь сонечку:

Здрастуй, золоте.

Я всміхаюсь квіточці:

Хай вона росте.

Я всміхаюсь дощику:

Лийся, мов з відра.

Друзям усміхаюся:

Зичу їм добра

3. Правила роботи на уроці:

- Які правилами будемо користуватися на уроці читання?

ІІ. Підготовка до вивчення нового розділу.

1. Артикуляційна зарядка.

- вітерець у лісі –

- прилетів жук –

- прийшла гусочка –

- приїхав трактор –

2. Стратегія «Передбачення»:

- Що тут зображено?

- Зробіть припущення до теми нашого уроку.

3. Оголошення теми та мети уроку.

  • Гра «Шифрувальники»
  •      Так, ми сьогодні починаємо вчити нову тему про зиму. А зараз спробуємо прочитати як вона звучить. Для цього ми пограємо у гру «Шифрувальник». Подивіться на слайд із зашифрованою темою, потрібно поділити набір літер на слова.

УМІСТАІСЕЛАПРИЙШЛАЗИМАВЕСЕЛА

(У міста і села прийшла зима весела)

      Отже, у цьому розділі ми будемо з вами спостерігати за тим, як різні письменники та поети змальовують красу зими, якими словами її змальовують. Отож, вирушаймо у зимову мандрівку.

  1. Інтерактивна вправа «Асоціативний кущ»
  • Які  асоціації у вас викликає зима?

 

ковзани               санчата                 крига

канікули                            Зима мороз
іній

                  подарунки        хуртовина    сніг       Новий рік

3. Мовна розминка.Чистомовка (хором) :
Ма-ма-ма - прийде  холодна зима.
те -те-те – снігу намете.
Ем-ем-ем - саночки візьмем.
Дем-дем-дем - на гірку підем.

Лю- лю-лю – дуже зиму я люблю.

Оз- оз-оз – на дворі мороз.

Ік-ік-ік – на порозі Новий рік.     

Ра-ра-ра – рада зимі дітвора.      

3.Промовляння скоромовки

Йде зима в поля, гаї,

Ми вже бачили її.

В неї сніг та хуртовина,

Довга ніч, коротка днина.

- повільно  хором

- швидше  мовчки

4. Звучить мелодія з циклу П.І. Чайковського « Пори року. Зима .»

- Зимові дні – це дивне свято. Урочисто стоять дерева, прикрашені білим інеєм. Іскриться від сонця снігова доріжка. Зачаровує зимова тиша. Як стає загадково довкола! А буває, що налетить хурделиця, закрутить і почне вигравати не чуту раніше мелодію. Їй допомагає вітерець-вітрище.

Читаючи твори цього розділу, звертайте увагу, як письменники і поети змальовують красу зими, які слова вживають для цього, помічайте та запам’ятовуйте нові слова та вислови. Будьте уважними читачами.

ІІІ. Опрацювання нового матеріалу.

  1. Робота над віршем Валентини Зорик «Зимовий ранок».
  • Читання вчителем; (Як виспівує повітря зранку?)
  • Самостійне напівголосне читання учнями: (Яка зима?)
  • Читання ланцюжком по 4 рядки;
  • Бесіда за змістом вірша:
  • Що стелиться зранку по білій землі? (який він, як це заморожений?)
  • Що загляда у віконечко? (яке сонечко?)
  • Які слова у вірші описані ніби живі?
  • Словникова робота: хурделиця, доберіть синоніми до цього слова
  • Можливо комусь ще які слова незрозумілі?
  • 3)Робота над змістом вірша.
  •  Які з характеристик, на вашу думку, говорять саме про цей вірш (плескаємо у долоні): життєрадісний, сумний, приємний, похмурий, світлий, сніжний, сонячний, ніжний, милозвучний, сердитий, радісний, веселий, милий.
  • Завдяки яким словам цей вірш такий ніжний, світлий. Знайдіть у вірші слова, які надають такого ніжного звучання.(Ласкаво – пестливі слова)
  • Знайдіть у вірші слова, де природні явища чи предмети описані як живі.
  • Як ви розумієте вислови «легенький вітерець заморожений», «повітря виспівує солодко», «дихають приємно і радісно»?
  • Які живі дії ви б придумали для снігу? (весело літає, кружляє у танці, порхає пташкою, витанцьовує), морозу? віхоли?
  • Виразне читання індивідуально.
  1. Фізкультхвилинка.
  1. Вправа «Картинна галерея».
  • Люди завжди милувалися красою зимової природи. У своїй творчості намагалися передати почуття, настрій словом, пензликом і фарбами, музичними звуками. А зараз розглянемо картини видатних художників. На них зображували диво зими і зимову природу, красу зимового лісу, веселі розваги дітей і улюбленні свята дітей.

  1. Робота над віршем М. Підгірянки «Сипле сніг».
  • Читання вчителем; (З ким поетеса порівнює сніг?)
  • Читання учнями ланцюжком;
  • Бесіда за питаннями підручника;
  • Прочитати:
  • Слово, яке повторюється;
  • Скільки в цьому слові букв, звуків?
  • Найдовше слово – стеляться, спроквола
  • Пояснити спроквола (повагом, не поспішаючи)
  • Як ви розумієте слово довкола?
  • Найкоротше слово, скільки в ньому букв.
  • Виразне читання учнями.

5. Творче завдання. Складання сенкану (сніг)

  • Ви не поети і письменники, але теж спробуємо скласти твір про сніг. Зараз ми спробуємо скласти сенкан сніг, але спочатку повторимо його будову.
  • F:\Все про 3\КОНСПЕКТИ\Мовознавці\картки\115772190_806833623459332_8562358906349759915_n – копія (2).jpg

Зима

Білосніжна, холодна.

Сніжить, морозить, сипле.

Діти дуже люблять зиму.

Холодійка

Сніг

Холодний, білий.

Сипле, падає, летить.

Білий сніг вкриває землю.

Метелиця.

Діти читають складені твори.

ІУ. РЕФЛЕКСІЯ

Всі ви діти молодці,

гарно працювали.

А тепер пора малята,

Підсумок уроку підбивати.

1.Вправа «Самооцінювання».

- Діти, виставте собі оцінку за допомогою LEGO цеглинки.

2. Вправа «Продовж речення»

Мені на уроці найбільше сподобалося …

Дуже цікавим було …

Найскладніше було …

У. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Ст.. 68-70, виразне читання,

розглянути ілюстрацію до картини на ст. 69, дати відповіді на питання

 

 

docx
Додано
6 грудня 2021
Переглядів
1701
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку