Тема. Задачі на множення дробів
Мета: домогтися засвоєння учнями алгоритму знаходження значення дробу від числа (відсотків від числа) як добутку даного числа на цей дріб (відсотки, які виражені дробом); повторити способи розв'язування інших видів задач на множення дробів.
Тип уроку: застосування знань, умінь.
Хід уроку
I. Перевірка домашнього завдання
Збираємо зошити на перевірку.
II. Актуалізація опорних знань
Щоб зробити цей етап уроку більш ефективним (залучити більше учнів), можна організувати фронтальну роботу із сигнальними картками:
|
— «так, я згодний з відповіддю»; |
|
— «я не згодний, маю іншу думку»; |
|
— «я не маю чіткої відповіді на поставлене запитання». |
Усні вправи
|
|
|
|
а) Число збільшили у рази. Яке число дістали?
б) Пішохід рухається зі швидкістю км/год. Яку відстань він подолає за год?
в) Печиво коштує 8 грн. Скільки буде коштувати кг цього печива?
III. Формування знань
У різних навчальних посібниках підхід до викладання цього питання різний. Тому вчителеві радимо керуватися своїми уподобаннями і підготовкою класу у виборі способу викладання питання «Задачі на знаходження дробу від числа».
У будь-якому разі учні повинні навчитися відрізняти задачі такого змісту від інших і знати алгоритм розв'язування таких задач. Результатом пояснень учителя може бути конспект 17.
|
Конспект 17 |
|
Задачі на множення дробів |
||
1. S = v · t. 2. Вартість = ціна · кількість. 3. Якщо а збільшити у b разів, дістанемо c = ab. 4. Щоб знайти від а, треба . 5. Щоб знайти р % від а, треба а · 0,01 р або р % перевести у , а потім . |
Приклади 1. v = 12 км/год; t = год; (км). 4. Знайдіть від 1. . 5. Знайдіть 38 % від 1. 1·0,38 = ·0,38 = 0,38 : 2·3 = 0,14·3 = 0,57 |
|
IV. Засвоєння вмінь
І рівень
Усні вправи
ІІ, ІІІ рівні
Задачі на знаходження дробу / відсотків від числа
Додаткові завдання
Задача 1. Заготовлено 300 т палива. У січні використали 13,5 % цього палива, а в лютому 19,5 %. На скільки тонн палива витратили в лютому більше, ніж у січні? (Розглянути два способи розв'язання.)
Задача 2. Знайдіть пропущені числа:
Задача 3. Виконайте дії: а) ; б) .
Задача 4. Подайте число 1 у вигляді суми трьох дробів, чисельник кожного з яких дорівнює 1.
V. Підсумки уроку
Тестові запитання
На дошці записане число. Наприклад,
Учитель швидко читає запитання, а учні записують у зошити відповіді (1 або 2 учні працюють за відкидними дошками).
1) від числа; 2) 50 % від числа; 3) від числа;
4) 25 % від числа; 5) половина числа; 6) числа.
За результатами тестових запитань учитель разом з учнями оцінює роботу класу на уроці та рівень досягнення мети.
VI. Домашнє завдання