Задачі на множення дробів

Про матеріал
домогтися засвоєння учнями алгоритму знаходження значення дробу від числа (відсотків від числа) як добутку даного числа на цей дріб (відсотки, які виражені дробом); повторити способи розв'язування інших видів задач на множення дробів.
Перегляд файлу

 

 

Тема. Задачі на множення дробів

Мета: домогтися засвоєння учнями алгоритму знаходження значен­ня дробу від числа (відсотків від числа) як добутку даного числа на цей дріб (відсотки, які виражені дробом); повторити способи розв'язування інших видів задач на множення дробів.

Тип уроку: застосування знань, умінь.

Хід уроку

I. Перевірка домашнього завдання

Збираємо зошити на перевірку.

II. Актуалізація опорних знань

Щоб зробити цей етап уроку більш ефективним (залучити більше учнів), можна організувати фронтальну роботу із сигнальними картками:

 «так, я згодний з відповіддю»;

 «я не згодний, маю іншу думку»;

 «я не маю чіткої відповіді на поставлене запитання».

 

Усні вправи

  1. Обчисліть:

  1. Скоротіть дроби: ; ; ; ; .
  2. Розв'яжіть задачі:

а) Число збільшили у рази. Яке число дістали?

б) Пішохід рухається зі швидкістю км/год. Яку відстань він подо­лає за год?

в) Печиво коштує 8 грн. Скільки буде коштувати кг цього печива?

  1. Виразіть десятковим, а потім звичайним дробом 1 %; 2%; 10%; 25%; 50%.
  2. Запишіть дробом вираз: 30 : 5; (30 : 5) · 3; (30 · 3): 5.

III. Формування знань

У різних навчальних посібниках підхід до викладання цього пи­тання різний. Тому вчителеві радимо керуватися своїми уподо­баннями і підготовкою класу у виборі способу викладання питан­ня «Задачі на знаходження дробу від числа».

У будь-якому разі учні повинні навчитися відрізняти задачі такого змісту від інших і знати алгоритм розв'язування таких задач. Результа­том пояснень учителя може бути конспект 17.

 

 

Конспект 17

Задачі на множення дробів

1. S = v · t.

2. Вартість = ціна · кількість.

3. Якщо а збільшити у b разів, дістанемо c = ab.

4. Щоб знайти від а, треба .

5. Щоб знайти р % від а, треба

а · 0,01 р або р % перевести у , а потім .

Приклади 1. v = 12 км/год; t = год;

(км).

4. Знайдіть від 1.

.

5. Знайдіть 38 % від 1.

1·0,38 = ·0,38 = 0,38 : 2·3 = 0,14·3 = 0,57

 

IV. Засвоєння вмінь

І рівень

Усні вправи

  1. У саду 20 дерев, з них яблуні. Скільки яблунь у саду?
  2. У саду 20 дерев, з них 0,6 — яблуні. Скільки яблунь у саду?
  3. У саду 20 дерев, з них 60% — яблуні. Скільки яблунь у саду?

ІІ, ІІІ рівні

  1. 1 кг печива коштує 4 грн. Скільки коштують кг; кг цього печива?
  2. Швидкість слимака м/хв. Яку відстань проповзе слимак за 24 хв; за
    0,5 год?
  3. В одному ящику 15 кг яблук, а у другому в рази більше. Скільки
    яблук в обох ящиках разом?
  4. Знайдіть: а) від 25; б) від 12; в) від ; г) 0,55 від 16.
  5. У зерносховищі зберігається 4 500 т зерна, якого пшениця. Скіль­ки тонн пшениці в зерносховищі?
  6. Знайдіть: а) 15% від 24; б) 40% від 15; в) 24% від 1,5; г)8% від .
  7. Огірки містять 95% води. Скільки кілограмів води в 40 кг огірків?

Задачі на знаходження дробу / відсотків від числа

Додаткові завдання

Задача 1. Заготовлено 300 т палива. У січні використали 13,5 % цього палива, а в лютому 19,5 %. На скільки тонн палива витратили в лютому більше, ніж у січні? (Розглянути два способи розв'язання.)

Задача 2. Знайдіть пропущені числа:

Задача 3. Виконайте дії: а) ; б) .

Задача 4. Подайте число 1 у вигляді суми трьох дробів, чисельник кожного з яких дорівнює 1.

 

V. Підсумки уроку

Тестові запитання

На дошці записане число. Наприклад,

Учитель швидко читає запитання, а учні записують у зошити відпо­віді (1 або 2 учні працюють за відкидними дошками).

1) від числа;   2) 50 % від числа;  3) від числа;

4) 25 % від числа;   5) половина числа;  6) числа.

За результатами тестових запитань учитель разом з учнями оцінює роботу класу на уроці та рівень досягнення мети.

 

VI. Домашнє завдання

  1. Людина йде зі швидкістю км/год. Скільки кілометрів вона пройде за год; за год; за год?
  2. Ширина прямокутника м , а довжина у 3 рази більша. Знайдіть
    площу прямокутника.
  3. Знайдіть: а) від 40; б) від 12; в) від ; г) 0,35 від 5.
  4. Висота гори Говерли (Карпати) 2060 м, а висота Ай-Петрі (Крим) ста­новить - висоти Говерли. Яка висота Ай-Петрі?
  5. Знайдіть: а) 20 % від 12; б) 25 % від 1,2; в) 37 % від 10; г) 15 % від .
  6. Маса білого ведмедя 700 кг, а маса бурого ведмедя становить 43 % маси білого. Знайдіть масу бурого ведмедя. Результат округліть до де­сятків кілограмів.

 

doc
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
Додано
4 січня 2020
Переглядів
624
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку