Задачі практичного змісту
1. Поспішаючи до школи, протягом тижня, учень нещільно закриває кран. З’ясували, що за 1 год витікає з крана 0,5л води. Учень виходить з дому щодня о 7.30 год, повертається о 14.30. Розрахуйте:
- втрати води, за час відсутності учня, протягом тижня;
- вартість цієї втраченої води ( за 1м3 - 26,75 грн, 1л = 0,001м3);
- складіть таблицю та побудуйте графік залежності втраченої води (л) від часу (год) протягом доби, за умови, що кран залишився нещільно закритий.
Розв’язання
І спосіб (арифметичний)
17,5 л = 0,0175 м3;
t, год |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
16 |
17 |
18 |
19 |
20 |
21 |
22 |
V, л |
0 |
0,5 |
1 |
1,5 |
2 |
2,5 |
3 |
3,5 |
4 |
4,5 |
5 |
5,5 |
6 |
6,5 |
7 |
7,5 |
8 |
8,5 |
9 |
9,5 |
10 |
10,5 |
11 |
Використовуючи значення, подані в таблиці, будуємо графік залежності об’єму від часу.
ІІ спосіб (складання пропорції)
7 год – х л,
= ; х = 3,5 (л) - втрати води в день;
t, год |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
16 |
17 |
18 |
19 |
20 |
21 |
22 |
V, л |
0 |
0,5 |
1 |
1,5 |
2 |
2,5 |
3 |
3,5 |
4 |
4,5 |
5 |
5,5 |
6 |
6,5 |
7 |
7,5 |
8 |
8,5 |
9 |
9,5 |
10 |
10,5 |
11 |
Використовуючи значення, подані в таблиці, будуємо графік залежності об’єму від часу.
Відповідь: 17,5 л; 47 коп.
Висновок: При обговоренні умови даної задачі, учні з’ясовують що дано та що треба знайти. Отже, при дослідженні вихідних даних в учнів формується методологічна компетентність. Створивши математичну модель, діти досліджують шляхи розв'язування задачі та обирають оптимальні (раціональні) способи її розв’язування, формуючи дослідницьку компетентність. Поетапне розв’язування задачі формує в учнів процедурну компетентність.
V – об’єм розчину в мілілітрах (мл);
t - час (у годинах), за який має бути введено розчин. З’ясуйте:
Розв’язання
V = (мл).
Висновок: під час розв’язування даної задачі практичного змісту у дітей формуються методологічна, дослідницька та процедурна компетентності.
Розв’язання
30,6 * 4 = 122,4 кВт;
122,4 * 3 = 367,2 кВт;
367,2 * 1,12 = 411,264 грн ≈ 411,26 грн
Відповідь: 30,6 кВт; 367,2 кВт; 411,26 грн.
Висновок: під час розв’язування даної задачі практичного змісту у дітей формуються методологічна, дослідницька, процедурна та логічна компетентності.