Як поводитися за столом?
Мета заняття: формувати у дітей навички культурної поведінки за столом, навчати правильно користуватися столовими приборами; закріпити вміння використовувати ввічливі слова у спілкуванні з людьми; виховувати бажання вчитись і дотримуватися гарних манер
Обладнання: ілюстративний матеріал (столові прибори, посуду, малюнки застілля вдома та у гостях, готових страв), столові прибори, серветки, скатертина, посуд.
Хід заняття:
У гостях, удома, у шкільній їдальні вам доводиться сідати за стіл із своєю родиною, знайомими чи однокласниками. А щоб поводитися чемно, треба знати правила поведінки за столом, вміти правильно використовувати столові прибори, бути ввічливим.
Отже, давайте вивчимо декілька простих правил поводження за столом.
Міні-бесіда про столові прибори:
Що таке столові прибори, діти? ( діти називають: це ложка, виделка, ніж). Як же ними користуються? Ложку ми тримаємо пальчиками, не стискаємо її в кулак, підносимо бортиком паралельно до губ, не засовуємо цілком до рота, не всмоктуємо рідину зі свистом, не плямкаємо; виделку теж тримаємо пальцями, наколюємо невеличкі шматочки їжі, акуратно кладемо до рота, розжовуємо повільно; якщо ми використовуємо ніж, то його тримаємо у правій руці, а виделку перекладаємо до лівої.
Як слід брати хліб з тарілки? Тільки руками.
Якщо на столі стоять сіль та цукор, то сіль ми беремо чистим ножем або маленькою ложечкою на кінчику. Цукор завжди беремо окремою чистою маленькою ложечкою.
Коли ви закінчили їсти, столові прибори слід покласти на тарілку, а не на стіл чи скатертину у гостях.
Дуже красиво виглядає, коли під час їжі ви вмієте користуватися ножем і виделкою. Які ж страви можна їсти без ножа? Це страви, що легко відламуються виделкою: котлети, овочі, пудинги, інші м’які страви.
Гра «У Оленки день народження»
Для гри вибирають 6-7 дітей за бажанням. Вибираємо «господиню» свята та гостей. Вихователь допомагає правильно розкласти посуд та столові прибори на столі: перед кожним гостем – тарілка, справа від тарілки ложка та ніж, зліва – виделка. Під кожну тарілочку кладемо паперову серветку. Можна покласти тканинні серветки для гостей.
Одного-двох учнів просять зіграти невихованих гостей. Решта намагається наслідувати щойно почуті правила поводження за столом.
Решта групи спостерігає за «святом». А потім разом із вихователем розбирають і оцінюють уміння гостей поводитися за столом.
Закріплення матеріалу:
Підбиття підсумків:
Отже, на занятті ми з вами вивчили правила поведінки за столом, поговорили про столові прибори та вивчили, як ними користуватися. Сподіваюся, ви дотримуватиметеся цих правил і надалі.