Завдання контрольної роботи з предмету "Економічна теорія" для студентів внз І-ІІ р. а. Матеріал може бути вирористаний і у загальноосвітніх навчальних закладах при вивченні предмету "Економіка".
Для викладачів внз І-ІІ р. а., вчителів знз.
Варіант № 1
Початковий та середній рівні
А Обміну.
Б Землеробства.
В Зовнішньої торгівлі.
Г Промислового виробництва.
А Робочої сили і предметів праці.
Б Робочої сили та капіталу.
В Засобів праці та робочої сили.
Г Засобів праці та предметів праці.
А Дохід – Загальні витрати – Неявні витрати.
Б Дохід – Загальні витрати + Податки – Процент.
В Дохід – Змінні витрати – Постійні витрати.
Г Дохід – Загальні витрати – Податки.
1. Виробниче. 2. Комерційне. 3. Посередницьке. 4. Фінансове.
А Підприємства, що надають інформацію, створюють рекламу, досліджують ринок, консультують.
Б Підприємства оптової та роздрібної торгівлі.
В Готель, пекарня, приватний освітній заклад.
Г Банки, страхові компанії, інвестиційні фонди.
Д Профспілка, спілка виборців країни, громадське об’єднання
споживачів
Достатній рівень
Високий рівень
Використовуючи схему національних рахунків, визначте величини чистого національного продукту (ЧВП), національного доходу (НД). Величини ВВП у певній країні становить 230 млрд. грош. од., амортизація – 8 млрд. грош. од., сума податку на особисті доходи – 11 млрд. грош. од., а величина непрямих податків – 20 млрд. грош. од.
Варіант № 2
Початковий та середній рівні
А Скотарство.
Б Мисливство.
В Натуральне виробництво.
Г Товарне виробництво.
А Будь-які гроші.
Б Кредитні гроші.
В Паперові готівкові гроші.
Г Золоті та срібні гроші.
А За якої відсутні зовнішні і внутрішні втручання у відносини контрагентів.
Б Між кількома продавцями з приводу реалізації однорідних товарів.
В Між підприємцями за найвигідніші умови виробництва і реалізації диференційованих товарів.
Г Між нечисленними учасниками ринку за зниження товарних цін.
1. Світовий банк. 2. Міжнародний валютний фонд.
3. Європейський банк реконструкції та розвитку.
4. Банк міжнародних розрахунків.
А Виконання функції об’єднаного центрального банку для більшості національних центральних банків країн Європи, Канади, Японії, ПАР.
Б Сприяння соціально-економічного розвитку країн світу, подолання проблеми бідності.
В Надання кредитів країнам – учасницям фонду для врегулювання (покриття дефіциту) платіжних балансів.
Г Сприяння економічним реформам у країнах Східної Європи і колишнього СРСР.
Достатній рівень
Високий рівень
Кількість економічно активного населення в країні становить 32 млн. осіб. Визначте рівень безробіття, якщо відомо, що 4 млн. осіб активно шукають роботу.
Варіант № 3
Початковий та середній рівні
А платоспроможна потреба споживача;
Б засіб задоволення потреби споживача;
В задоволення, яке отримує споживач;
Г внутрішній атрибут активності споживача
А інтелектуальної власності;
Б корпоративної власності;
В кооперативної власності;
Г грошово-кредитної власності.
А межі бідності;
Б межі злиденності;
В податку на додану вартість;
Г податку на доходи громадян.
1. Зошит коштує 10 грн..
2. Робітник отримав заробітну плату в обсязі 3 тис. грн..
3. Студент купив підручник за 50 грн..
4. Сім’я відкладає щомісяця 500 грн. на літній відпочинок.
А Засіб нагромадження.
Б Міра вартості.
В Засіб обігу.
Г Засіб платежу.
Достатній рівень
Високий рівень
Розрахуйте величину ВВП (у млн. ум. од.) за такими даними: державні витрати – 265, амортизація – 25, заробітна плата – 357, чисті внутрішні інвестиції – 108, витрати споживачів – 337, експорт – 25, трансферні платежі – 118, імпорт – 31, відсоток за кредит – 109.
Варіант № 4
Початковий та середній рівні
А лише в розвинених країнах;
Б лише в країнах, що розвиваються;
В у кожній країні незалежно від рівня її розвитку;
Г у кожній країні на початковому етапі розвитку
А просте і складне;
Б індустріальне і постіндустріальне;
В диференційоване й уніфіковане;
Г просте і розвинуте.
А нетоварні платежі;
Б реалізацію економічних благ;
В реалізацію економічних благ і нетоварні платежі;
Г немає правильної відповіді.
1. Відносини з приводу економічних форм реалізації об’єкта власності.
2. Відносини привласнення об’єкта власності, його знищення, передачі у спадок,
продажу та дарування.
3. Відносини господарського використання об’єкта власності, що передбачають
його безпосереднє перебування у суб’єкта .
А Право володіння.
Б Право користування.
В Право розпорядження.
Достатній рівень
Високий рівень
Показник |
Сума, млрд. грн.. |
Заробітна плата |
270 |
Валові інвестиції |
110 |
Рентні платежі |
24 |
Експорт |
15 |
Споживчі витрати |
258 |
Доходи від власності |
13 |
Непрямі податки на бізнес |
21 |
Амортизаційні відрахування |
9 |
Відсотки за кредит |
10 |
Прибуток корпорацій |
104 |
Імпорт |
18 |
Державні закупки товарів і послуг |
86 |
Варіант № 5
Початковий та середній рівні
А аналіз вільної конкуренції;
Б дослідження джерел багатства;
В аналіз економічного зростання;
Г вивчення дії економічних законів?
А Духовні.
Б Соціальні.
В Екзистенційні.
Г Престижні.
А Пряму залежність обсягу попиту на товар від ціни цього товару.
Б Обернену залежність обсягу попиту на товар від ціни цього товару.
В Пряму залежність попиту на товар від покупця.
Г Обернену залежність попиту на товар від доходу покупця.
1. Вартість. 2. Корисність. 3. Цінність. 4. Мінова вартість. 5. Споживча вартість.
А Задоволення, яке отримує індивід споживання економічного блага.
Б Здатність товару задовольняти певну потребу людини.
В Зовнішня форма прояву вартості, кількісне співвідношення, у якому один товар може бути обміняний на інший.
Г Втілення у товарі витрати факторів виробництва, що були пов’язані з його
створенням.
Д Суб’єктивне грошове вираження корисності та рідкісності економічного блага.
Достатній рівень
Високий рівень
У регіоні проживає 1800 тис. осіб, із них пенсіонери – 70 тис.; діти до 16 років – 68 тис.; домогосподарки – 27 тис.; особи, що перебувають у місцях позбавлення волі й на лікуванні в спеціальних медичних установах – 18 тис.; безробітні – 58 тис. Визначте: 1) кількість працездатного населення в регіоні; 2) кількість зайнятих; 3) рівень безробіття.
Варіант № 6
Початковий та середній рівні
А стійку ієрархію переваг у задоволенні людських потреб;
Б поділ потреб на індивідуальні, колективні та суспільні;
В поділ потреб на абсолютні, дійсні та фактичні;
Г відсутність ієрархічності взаємозв’язків між потребами.
А Власності. Б Кооперування. В Контролю. Г Управління.
А Прямий зв'язок між обсягом пропозиції певного блага та його ціною.
Б Зворотний зв'язок між обсягом пропозиції певного блага та його ціною.
В Прямий зв'язок між обсягом пропозиції певного блага та рівнем доходів покупців.
Г Прямий зв'язок між обсягом пропозиції певного блага та рівнем доходів покупців.
1. Валовий внутрішній продукт.
2. Валові інвестиції.
3. Чистий національний продукт.
4. Національний дохід.
А ЧВП - НП
Б ВНП - А.
В А + ЧІ .
Г СВ + ВІ + ДЗ + ЧЕ.
Достатній рівень
Високий рівень
У таблиці наведені дані про зайнятість у всіх галузях економіки деякої країни. Визначте рівень зайнятості кожного року.
Показник |
2012 р. |
2013 р. |
2014 р. |
Кількість працездатного населення, тис. осіб |
456 |
457 |
459 |
Кількість зайнятих, тис. осіб |
433,2 |
429,6 |
422,3 |