Твір-оповідання на самостійно обрану тему
Мета: формувати текстотворчі вміння з урахуванням специфіки художнього тексту конкретного літературного жанру; формувати вміння здобуті на уроках літератури й мови теоретичні знання застосовувати на практиці; розвивати увагу до влучного й доречного слова, смак, логічне й образне мислення, усне й писемне мовлення.
Обладання: пам’ятка.
І. Повідомлення мети і завдань уроку.
ІІ. Підготовка до роботи над оповіданням.
* Робота з підручником. Виконання вправи 327 (І,ІІ).
* Бесіда.
* Пояснення вчителя (доповнення до учнівських відповідей).
Тема нерозривно пов’язана з головною думкою (ідеєю) твору, з тим, як оцінюється зображуване.
Оскільки оповідання є твором розповідного характеру, в основу його тексту завжди покладено розповідь. Розповідь становить основу сюжету твору. У кожній розповіді завжди можна визначити початок (зав’язку), розвиток дії, кульмінацію (найцікавіший, критичний момент у розвитку дії) та завершення (розв’язку). Таким чином, у кожному оповіданні легко визначити такі елементи його сюжету, як зав’язка, кульмінація й розв’язка.
У тексті оповідання, як правило, є описи (портрет, пейзаж, інтер’єр тощо) або елементи опису, а також роздуми (авторські, які часто набирають вигляду ліричних відступів, або ж вкладені автором в уста персонажів твору). Портрет, пейзаж, ліричні відступи – це позасюжетні елементи художнього твору.
* Прочитати перелік запропонованих для оповідання тем. Які персонажі могли б діяти в оповіданні, створеному на кожну з тем? Стосовно кожної теми придумати зав’язку, кульмінацію та розв’язку; сформулювати ймовірну головну думку кожного оповідання.
* Опрацювання пам’ятки.
ПАМ’ЯТКА ДЛЯ РОБОТИ НАД ОПОВІДАННЯМ
|
* Вибрати тему оповідання із
* Зачитування вчителем 2-3 зразків учнівських оповідань на самостійно вибрану тему.
V. Домашнє завдання. Вправа 330.