Діагностувальні роботи
з літературного читання
(навичка читання мовчки (письмово))
3 клас НУШ
Автор:Чекан Л.Л.
Діагностувальна робота з літературного читання
Навичка читання мовчки (письмово)
«_____»_______________ 2023р
Прізвище та ім'я учня ________________________________________
Швидкість читання (кількість слів за хвилину) _______
Варіант І
Майже чарівна розмова
Це було теплого сонячного дня. Все навкруги раділо весні. Квітнули сади, щебетали пташки. У блакитному небі летів журавлиний ключ. Десь далеко дзюрчав весняний струмок.
А під високою тополею на вулиці стояв маленький хлопчик і плакав. Він не бачив ,як квітнуть сади. Він не чув, як щебечуть пташки. Небо здавалось йому не блакитним, а чорним. Журавлиний ключ здавався хлопчикові разком сльозин.
Люди йшли повз маленького хлопчика й не помічали, що він плаче.
Один дідусь побачив хлопчика, підійшов до нього, поклав йому руку на голову. Він довго щось хлопчикові говорив, щось його розпитував. Хлопчик крізь сльози щось розповідав дідусеві.
Так вони розмовляли з годину. І от хлопчик усміхнувся. Він побачив, як навкруги квітнуть сади.
Він почув, як весело щебечуть пташки. У блакитному небі перед ним затремтів журавлиний ключ ,і хлопчик подумав: а зараз весна!
Як то мило та гарно, коли хтось осушить сльози на очах іншої людини й пробудить у неї усмішку.
В.О.Сухомлинський
2. Виконай завдання:
А) легенда
Б) оповідання
В) казка
2. Яка пора року описується в творі ?
А) зима
Б) літо
В) весна
3. Хто стояв під тополею ?
А) дівчинка
Б) хлопчик
В) дідусь
4. Що робив хлопчик ?
А) плакав
Б) сміявся
В) співав
5. Продовж речення.
Як то мило та гарно, коли хтось __________________________
6. Встанови порядок подій у тексті.
□ А під високою тополею на вулиці стояв маленький хлопчик і плакав.
□ Один дідусь побачив хлопчика, підійшов до нього, поклав йому руку на голову.
□ Він почув, як весело щебечуть пташки.
□ Люди йшли повз маленького хлопчика й не помічали що він плаче.
□ Це було теплого сонячного дня.
7. Чому нас вчить прочитаний твір ? Запиши свою власну думку.
______________________________________
______________________________________
______________________________________
______________________________________
______________________________________
Самооцінювання
Познач (Як тобі було виконувати завдання ?)
Легко Потрібна допомога Важко
Бланк оцінювання
діагностувальної роботи з літературного читання
|
Характеристика результатів навчання |
№ завдання |
Рівень результату |
1. |
Розуміє й адекватно виконує навчальні дії відповідно до прослуханої інструкції. |
|
|
2. |
Аналізує прочитаний текст. Висловлює і обґрунтовує власне ставлення щодо прочитаного, формулює висновки. |
|
|
3. |
Володіє повноцінною навичкою читання вголос і мовчки. |
|
|
4. |
Самостійно встановлює послідовність подій у творі. |
|
|
5. |
Оформлює охайно письмову роботу. |
|
|
Діагностувальна робота з літературного читання
Навичка читання мовчки (письмово)
«_____»_______________ 2023р
Прізвище та ім'я учня ________________________________________
Швидкість читання (кількість слів за хвилину) _______
Варіант ІІ
Чорнобривці
Тихий осінній вечір. Заходить сонце. У блакитному небі – ключ журавлів. Наша бабуся сидить на лавці біля тину, дивиться на захід сонця. Я питаю:
- Бабусю, скажіть, для чого людина живе на світі ?
Бабуся всміхнулася й каже :
- Щоб жити вічно.
Я не міг цього збагнути. Як це – жити вічно ?
Бабуся каже :
- Ходімо до саду.
Пішли ми до саду. Там доцвітали чорнобривці. Бабуся зібрала жменьку сухого насіння квітів, зав’язала у вузлик.
- Почекай до весни, - зрозумієш, - сказала вона й поклала вузлик із насінням чорнобривців у сухий куточок.
Настала весна. Ми з бабусею посіяли на грядці насіння. Зійшло, піднялося, зацвіло. Які вони красиві, ці чорнобривці. Кращі, ніж восени.
- Ось і людина живе, щоб вічно жила її краса, - сказала бабуся.
– Батьки живуть, щоб виховувати своїх дітей. А діти потім народжують своїх дітей, щоб вічно жив людський рід.
- А для чого живе людський рід? – знову питаю я.
- Для щастя.
В.О.Сухомлинський
2. Виконай завдання:
А) казка
Б) легенда
В) оповідання
2. Яка пора року описується в творі ?
А) зима
Б) осінь
В) весна
3. Куди пішла бабуся з онуком ?
А) у поле
Б) на город
В) у сад
4. Насіння яких квітів зібрала бабуся ?
А) чорнобривців
Б) ромашок
В) маків
5. Продовж речення.
Бабуся зібрала жменьку __________________________________
6. Встанови порядок подій у тексті.
□ Ми з бабусею посіяли на грядці насіння.
□ А діти потім народжують своїх дітей, щоб вічно жив рід людський.
□ Наша бабуся сидить на лавці біля тину, дивиться на захід сонця.
□ Настала весна.
□ Ми пішли до саду.
7. Запиши головну думку твору.
______________________________________
______________________________________
______________________________________
______________________________________
______________________________________
Самооцінювання
Познач (Як тобі було виконувати завдання ?)
Легко Потрібна допомога Важко
Бланк оцінювання
діагностувальної роботи з літературного читання
|
Характеристика результатів навчання |
№ завдання |
Рівень результату |
1. |
Розуміє й адекватно виконує навчальні дії відповідно до прослуханої інструкції. |
|
|
2. |
Аналізує прочитаний текст. Висловлює і обґрунтовує власне ставлення щодо прочитаного, формулює висновки. |
|
|
3. |
Володіє повноцінною навичкою читання вголос і мовчки. |
|
|
4. |
Самостійно встановлює послідовність подій у творі. |
|
|
5. |
Оформлює охайно письмову роботу. |
|
|
Діагностувальна робота з літературного читання
Навичка читання мовчки (письмово)
«_____»_______________ 2023р
Прізвище та ім'я учня ________________________________________
Швидкість читання (кількість слів за хвилину) _______
Варіант І
Рибка і жаба
У ставку плавав маленький карасик. Швидкий, прудкий, з рожевим хвостиком. Потоваришував він із жабою. От вона й каже карасикові:
- Піду я на берег, посиджу трохи на сонечку, погріюся та й тобі комашок принесу на обід.
Вилізла жаба, сіла на березі, гріється на сонечку. А карасикові заздрісно стало. Думає карасик: « Бач, жаба сидить собі, гріється, ще й комашок ловить, а я все плаваю в цій капосній воді. Мокро та ще й холодно.»
Приплив карасик до берега, виплигнув із води й опинився на гарячому пісочку. Хоче дихнути, а не може. Хоче хвостиком поворухнути, а хвостик уже сохне на сонечку. Побачила жаба, що з товаришем кепські справи, та й каже:
- Не плигай з води, бо на сковорідку потрапиш…
Пострибала жаба до карасика, взяла його в лапки, понесла до ставка й кинула у воду. Зрадів карасик:
- Ой, жабо, дорога жабо, та ти ж мене від смерті врятувала.
З того часу карасик не називає воду капосною.
В .О. Сухомлинський
2. Виконай завдання:
А) легенда
Б) оповідання
В) казка
2. Яка пора року описується в творі ?
А) зима
Б) літо
В) осінь
3. З ким потоваришував карасик ?
А) щукою
Б) окунем
В) жабою
4. Який був пісок на березі ставка ?
А) вологий
Б) гарячий
В) холодний
5. Продовж речення.
Проплив карасик до берега,______________________________
6. Встанови порядок подій у тексті.
□ З того часу карасик не називає воду капосною .
□ Вилізла жаба, сіла на березі, гріється на сонечку .
□ У ставку плавав маленький карасик.
□ Проплив карасик до берега, виплигнув із води й опинився на гарячому пісочку.
□ Не плигай з води , бо на сковорідку потрапиш.
7.Запиши головну думку твору.
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Самооцінювання
Познач (Як тобі було виконувати завдання ? )
Легко Потрібна допомога Важко
Бланк оцінювання
діагностувальної роботи з літературного читання
|
Характеристика результатів навчання |
№ завдання |
Рівень результату |
1. |
Розуміє й адекватно виконує навчальні дії відповідно до прослуханої інструкції. |
|
|
2. |
Аналізує прочитаний текст. Висловлює і обґрунтовує власне ставлення щодо прочитаного, формулює висновки. |
|
|
3. |
Володіє повноцінною навичкою читання вголос і мовчки. |
|
|
4. |
Самостійно встановлює послідовність подій у творі. |
|
|
5. |
Оформлює охайно письмову роботу. |
|
|
Діагностувальна робота з літературного читання
Навичка читання мовчки (письмово)
«_____»_______________ 2023р
Прізвище та ім'я учня ________________________________________
Швидкість читання (кількість слів за хвилину) _______
Варіант ІІ
Старий пень
Росло в лісі велике гіллясте дерево. Весною воно вкрилося зеленим листом, білими квітками. Прилітали до квіток бджоли і джмелі. Поселилися на дереві співучі пташки. Щовесни повертались вони з теплого краю, знаходили своє дерево й весело щебетали: « Доброї весни, рідне дерево, ось ми й прилетіли до тебе ».Радісно жилося дереву, бо багато було в нього друзів.
Минуло багато років. Постаріло дерево, засохло. Прийшли до лісу люди, спиляли його й кудись повезли.
Залишився тільки пень. Від суму й самотності покрився він сірим пилом. Боляче йому було, коли пригадував, як зліталися до нього бджоли і джмелі, як співали пташки… Прилетіли, правда, якось пташки весною, покружляли над пеньком, защебетали тривожно та й полетіли.
Пень аж заплакав від туги. Так захотілося йому чиєїсь прихильності, дружби.
Настала осінь. Якось прибіг до пенька їжак. Вирив ямку та й носить сухі листочки, жмутки пахучого моху – стеле зимову постіль. Зрадів старий пень, лагідний такий до їжака. І їжак із пнем став ласкавий. Подружилися вони, розповіли один одному про своє життя. Аж помолодів пень, зацвів зеленим мохом. Бо є тепер у нього друг.
В.О.Сухомлинський
2. Виконай завдання:
А) легенда
Б) оповідання
В) казка
2. Де відбувалися події твору ?
А) у полі
Б) у гаю
В) у лісі
3. З ким потоваришував пень ?
А) зайчиком
Б) їжачком
В) білочкою
4. За чим сумував пеньок ?
А) за весною
Б) за сонечком
В) за дружбою
5. Продовж речення.
Боляче йому було, коли___________________________________
6. Встанови порядок подій у тексті.
□ Постаріло дерево, засохло .
□ Радісно жилося дереву, бо багато було в нього друзів.
□ Якось прибіг до пенька їжак.
□ Аж помолодів пень, зацвів зеленим мохом.
□ Росло у лісі велике гіллясте дерево..
7. Запиши головну думку твору.
____________________________________________________________
Самооцінювання
Познач (Як тобі було виконувати завдання ? )
Легко Потрібна допомога Важко
Бланк оцінювання
діагностувальної роботи з літературного читання
|
Характеристика результатів навчання |
№ завдання |
Рівень результату |
1. |
Розуміє й адекватно виконує навчальні дії відповідно до прослуханої інструкції. |
|
|
2. |
Аналізує прочитаний текст. Висловлює і обґрунтовує власне ставлення щодо прочитаного, формулює висновки. |
|
|
3. |
Володіє повноцінною навичкою читання вголос і мовчки. |
|
|
4. |
Самостійно встановлює послідовність подій у творі. |
|
|
5. |
Оформлює охайно письмову роботу. |
|
|