Добро добром згадують. Ігор Калинець “ Про що розповіли Незабудки ”.

Про матеріал

Удосконалювати техніку читання прозових творів, насичених діа­логами; виробляти навички чіткої й виразної вимови; вчити голо­сом, інтонацією передавати настрій дійових осіб. Виховувати береж­не ставлення до природи.

Перегляд файлу

Добро добром згадують.

Тема. Ігор Калинець “  Про що розповіли Незабудки ”.

Мета. Удосконалювати техніку читання прозових творів, насичених діа­логами; виробляти навички чіткої й виразної вимови; вчити голо­сом, інтонацією передавати настрій дійових осіб. Виховувати береж­не ставлення до природи.

Хід уроку

І. Організація касу. Створення емоційного настрою.

Розчитування.

ІІ. Перевірка д. з.

Виразне читання казки. Відповіді на запитання.

 ІІІ. Вправи на вдосконалення навичок читання.

1. Гра “ Переплутанка ”.  Читання анаграм.

  • Яким одним словом можна узагальнити усі ці слова? (Квіти.) Які квіти ви ще знаєте?
  • Які квіти називаються лісовими, польовими, декоративними?
  1. Розмовна хвилинка.
  • Квіти — це вічні і прекрасні супутники нашого життя. А чи знаєте ви, що квіти насправді чарівні? Вони розмовляють між собою, сміють­ся, люблять, як і ми, вранці умиватися, грітися на сонечку і навіть ба­чать різнокольорові сни. Зараз ми з вами відгадаємо, які сни бачать деякі квіти.

Кожній квітці уночі с няться кольорові сни.

... (Кульбабі) сняться ... (золоті),

... (Тюльпану) — сни ... (червоні).

І дуже-дуже ... (голубі) —... (дзвіночку) лісовому.

... (Бузку) — ... (бузкові) сняться сни, ...

   (Волошці) — ... (волошкові).

                        ... (Ромашці) — ... (білі) від роси.

... (Фіалці) — ... (фіалкові).

  1. Читання вірша із пропущеними літерами, що позначають голосні звуки.

_ вр_нц_ пр_к_д_ __тьс_

Кв_т_: т_м _ т_т.

_ р_йд_жн_м_ згр_йк_м_

 Дл_ вс_х н_вкр_г цв_т_ть.

(А вранці прокидаються

Квіти: там і тут.

І райдужними зграйками

Для всіх навкруг цвітуть<)

ІV. Повідомлення теми і мети уроку, мотиваційна підготовка учнів до сприйняття нового матеріалу.

       Чарівний світ казкового квіткового царства. Скільки легенд, ка­зок, віршів складено про них! І кожна ще й досі таїть у собі чимало незвіданого, загадкового, таємного. Недаремно сьогодні у нас їх цілий квітник.(вірш)

        А ось послухайте, про що розповіли незабудки українському пись­меннику Ігорю Калинцю. Він усе запам’ятав і записав для вас.

  1. Опрацювання казки І. Калинця “ Про що розповіли незабудки ”.
  1. Слухання казки. Перевірка первинного сприймання.
  • Назвіть дійових осіб казки. Яка біда була у дівчинки? Хто допоміг їй позбутися забудькуватості?
  1. Словникова робота.

а) Вправа на миттєве сприймання слів.

Слова на картках-блискавках: дівчина, квіти, незабудка, забула, забудько, пригадала.

  • Які спорідненні слова запам’ятали? А слова, протилежні за зна­ченням?

б) Читання слів, поданих аналітико-синтетичним способом.

image1в) Тлумачення незрозумілих слів.

Літепло — тепла вода.

Гайовик — лісовик.

Знітилася — засоромилась.

Хутко — швидко.

  1. Читання казки учнями мовчки.
  • Від чийого імені ведеться розповідь?

Під час читання вчитель проводить гру “ Небо — земля ”.

  1. Відтворення змісту. Вибіркове читання.
  • Прочитайте, як дівчинка доглядала квіти. Як квіти дякували їй за це?
  • Прочитайте, яка біда була у дівчинки. 
  • Прочитайте уривок, який показує, що дівчинка була доброю не тільки до квітів, а й до людей.
  • Чому дівчинка плакала у лісі? Що з’явилося від її сліз? Прочитай­те опис цих квітів.
  • Що змінилося у дівчинки з часу пригоди у лісі? Прочитайте.
  • Чому з’явилися квіти незабудки?
  1. Читання казки в особах (по групах).
  • Скільки буде читців?

У кожній групі діти ви­значають, хто читатиме слова автора, дівчинки, гайовика, квітів, незабу­док і чарівниці.

VІ. Підсумок уроку.

  • Як ви думаєте, чому усі квіти так хотіли допомогти дівчинці? (Тому, що вона їх садила, доглядала, поливала і любила.)
  • А що треба робити, щоб ця квіткова краса прикрашала нашу зем­лю постійно? (Треба бережно ставитись до квітів.)
  • Гуляючи у лісі чи гаю, садку чи полі, прислухайтеся до тихих роз­мов квітів. І, можливо, ви почуєте, як вони звертаються до вас:

Ми завжди були б щасливі,і пахучі, і красиві,

          Якби в полі, в лісі, в лузі бачили ми тільки друзів.

          Тих, які б нас не топтали, без потреби не зривали.

          А на клумбах вдома, в школі висівали нас доволі,

         доглядали, поливали. Ми б всім радість дарували!

VІІ. Домашнє завдання. Знайти та прочитати казки та легенди про інші квіти.

 

docx
Додано
26 вересня 2018
Переглядів
703
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку