Удосконалювати техніку читання прозових творів, насичених діалогами; виробляти навички чіткої й виразної вимови; вчити голосом, інтонацією передавати настрій дійових осіб. Виховувати бережне ставлення до природи.
Тема. Ігор Калинець “ Про що розповіли Незабудки ”.
Мета. Удосконалювати техніку читання прозових творів, насичених діалогами; виробляти навички чіткої й виразної вимови; вчити голосом, інтонацією передавати настрій дійових осіб. Виховувати бережне ставлення до природи.
І. Організація касу. Створення емоційного настрою.
Розчитування.
ІІ. Перевірка д. з.
Виразне читання казки. Відповіді на запитання.
ІІІ. Вправи на вдосконалення навичок читання.
1. Гра “ Переплутанка ”. Читання анаграм.
Кожній квітці уночі с няться кольорові сни.
... (Кульбабі) сняться ... (золоті),
... (Тюльпану) — сни ... (червоні).
І дуже-дуже ... (голубі) —... (дзвіночку) лісовому.
... (Бузку) — ... (бузкові) сняться сни, ...
(Волошці) — ... (волошкові).
... (Ромашці) — ... (білі) від роси.
... (Фіалці) — ... (фіалкові).
_ вр_нц_ пр_к_д_ __тьс_
Кв_т_: т_м _ т_т.
_ р_йд_жн_м_ згр_йк_м_
Дл_ вс_х н_вкр_г цв_т_ть.
(А вранці прокидаються
Квіти: там і тут.
І райдужними зграйками
Для всіх навкруг цвітуть<)
ІV. Повідомлення теми і мети уроку, мотиваційна підготовка учнів до сприйняття нового матеріалу.
Чарівний світ казкового квіткового царства. Скільки легенд, казок, віршів складено про них! І кожна ще й досі таїть у собі чимало незвіданого, загадкового, таємного. Недаремно сьогодні у нас їх цілий квітник.(вірш)
А ось послухайте, про що розповіли незабудки українському письменнику Ігорю Калинцю. Він усе запам’ятав і записав для вас.
а) Вправа на миттєве сприймання слів.
Слова на картках-блискавках: дівчина, квіти, незабудка, забула, забудько, пригадала.
б) Читання слів, поданих аналітико-синтетичним способом.
в) Тлумачення незрозумілих слів.
Літепло — тепла вода.
Гайовик — лісовик.
Знітилася — засоромилась.
Хутко — швидко.
Під час читання вчитель проводить гру “ Небо — земля ”.
У кожній групі діти визначають, хто читатиме слова автора, дівчинки, гайовика, квітів, незабудок і чарівниці.
VІ. Підсумок уроку.
Ми завжди були б щасливі,і пахучі, і красиві,
Якби в полі, в лісі, в лузі бачили ми тільки друзів.
Тих, які б нас не топтали, без потреби не зривали.
А на клумбах вдома, в школі висівали нас доволі,
доглядали, поливали. Ми б всім радість дарували!
VІІ. Домашнє завдання. Знайти та прочитати казки та легенди про інші квіти.