Художній і науково-художній твір. Діалог за змістом прочитаного. Паола Утевска «Лісова аптека»

Про матеріал

Розробка авторська. Текст взятий із оновленого кола для читання - "Хрестоматія" для 3 класу. Мета: вчити розрізняти художній та науково-художній твір, встановлювати причиново-наслідкові зв'язки, визначати головне, узагальнювати, доводити свою думку; формувати навичку переказу тексту, застосування яскравих образних висловлювань з тексту. Розвивати виразність читання, зв'язне мовлення, вміння висловлюватися, розширювати знання з народної медицини, збагатити словниковий запас учнів. Виховувати бережне ставлення до рослин та природи загалом.

Перегляд файлу

12.03

Тема: Художній і науково-художній твір. Діалог за змістом прочитаного. Паола Утевска «Лісова аптека»

Мета: вчити розрізняти художній та науково-художній твір, встановлювати причиново-наслідкові зв’язки, визначати головне, узагальнювати, доводити свою думку; формувати навичку переказу тексту, застосування яскравих образних висловлювань з тексту. Розвивати виразність читання, зв’язне мовлення, вміння висловлюватися, розширювати знання з народної медицини, збагатити словниковий запас учнів. Виховувати бережне ставлення до рослин та природи загалом.

Обладнання: роздруківка з «Хрестоматії» текстів для читання, зображення  лікарських рослин, фото П. Утевської.

Тип уроку: комбінований

Хід уроку

  1. Орг.. момент.
  2. Актуалізація знань.

Який текст називаємо художнім, науковим?

  1. Перевірка домашнього завдання Ю. Дмитрієв «Що таке ліс?»

1. Малюнки.  Запитання до тексту.

- Яким уявляв і намалював ліс художник спочатку? А ви як уявляєте ліс?
- Прочитайте поради лісовичка в тому порядку, в якому він їх давав художникові.
- Чому ж вони обоє перелякалися, що побачили? Прочитайте.
- Що ще довелося домалювати художникові, щоб ліс був справжнім?
- Доповніть міркування: «Щоб ліс був по-справжньому затишним, у ньому…»
- Пригадайте і розкажіть правила поведінки в лісі.

2. Вибіркове читання тексту.

4. Мотивація навчальної діяльності.

1. Місце де купують ліки.

2. це слово складається з двох інших слів? 1 частина міститься у слові пролісок – його корінь, друга частина є у слові корова – три останні букви. = лісова.  «Лісова аптека».

- А що таке аптека? Що продають там?

- Як називається людина, яка відпускає ліки? Фармацевт – аптекар.

- А які ви знаєте заборони в аптеках? (не продаюють ліки дітям, без огляду лікаря)

- А якиа робоча форма фармацевтів? (білий халат)

- Що цей колір символізує? (чистоту і охайність)

- А що, якщо раптом щось сталося, а поруч немає аптеки, і не можемо купити ліки?

5. Повідомлення теми і мети уроку.

1. Ознайомлення з письменницею П. Утевською.

Така ситуація сталася із одним хлопчиком, коли він разом із дідусем і сестричкою пішли на прогулянку до лісу. Таку історію написала письменниця.

Читання відомостей про Утевську.

6. Ознайомлення з твором.

1. Читання частини І частини вчителем.

2. Читання частинами І частину.

3. Фізкультхвилинка

7. . Аналіз прочитаного. Запитання.

- Яку назву має твір? Чому він так називається?

- Які лікарські рослини вам зустрілися?

- Що сталося з хлопчиком?

- Яка рослинка допомогла зупинити кровотечу? Яка ще має такі якості?

- Чим славиться корінь валеріани, конвалія?

- Чому горицвіт отримав таку назву? У чому він може допомагати?

- Яку другу назву отримав звіробій? Що означає його назва? Скільки хвороб він може лікувати?

- Звідки дідус знав стільки про ці рослини?

- як називають такі рослини?

_ чи багато нової інформації ви для себе почерпнули із цього твору?

 У науково-художньому творі пізнавальна інформація розкривається за допомогою сюжету, характеристики (опису) образів, подій, явищ.

8. Закріплення знань, умінь і навичок.

1. Вибіркове читання

2. Гра «впізнай рослину»

* Я лікую кашель, з мене п’ють сік, коли болить горло, маю червоні і гіркі ягідки.

* Мій корінчик заспокоює нервову систему, якщо пити з нього настій.

* Я лікую від сотні різних хвороб.

* Я зупиняю кровотечу, якщо мене прикласти до ранки.

* Я також зупиняю кровотечу, але якщо пити з мене узвар. А ще я кусають, якщо мене брати в руки.

*Я смачна ягода, з мене варять варення, п’ють ароматний чай.

* Я виганяю навіть камінці із жовчного міхура та з печінки, хоча сама маленька, жовтенька. З мене ще варять смачнюче варення та мед.

9. Підсумок уроку.

- Підведемо підсумок: чому хлопчик не знав, що робити?

Продовжіть вислів: Для того щоб усе знати, треба

- Якою інформацією ви можете поділитися зі своїм другом по парті. Розкажіть те, що вам найбільше запам’яталось.

10. Домашнє завдання.

Читати  текст. Дізнатись більше про одну із лікарських рослин.

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
11 березня 2018
Переглядів
6546
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку