ІНТЕЛЕКТУАЛЬНО-РОЗВАЖАЛЬНА ГРА «Чаруюча таємниця слова»

Про матеріал
ІНТЕЛЕКТУАЛЬНО-РОЗВАЖАЛЬНА ГРА «Чаруюча таємниця слова» Мета: сприяти розширенню словникового запасу школярів, спонукати до вивчення рідної мови; сприяти активізації й розвитку розумових і мовленнєвих здібностей учнів, їхнього мислення, пам'яті, виро¬бленню в учнів уважності, спостережливості, від¬повідальності; розвивати усне й писемне мовлення, творчі здібності учнів, уміння спостерігати; вихову¬вати любов до мови рідного народу, рідного краю, Батьківщини, продовжувати сприяти патріотичному вихованню кожного учня, осмисленню себе, як частинки великого українського народу, пробуджувати національну самосвідомість, виховувати почуття поваги та гордості до рідного краю, народу, мови.
Перегляд файлу

ІНТЕЛЕКТУАЛЬНО-РОЗВАЖАЛЬНА ГРА «Чаруюча таємниця слова»

Мета: сприяти розширенню словникового запасу школярів, спонукати до вивчення рідної мови; сприяти активізації й розвитку розумових і мовленнєвих здібностей учнів, їхнього мислення, пам'яті, виро­бленню в учнів уважності, спостережливості, від­повідальності; розвивати усне й писемне мовлення, творчі здібності учнів, уміння спостерігати; вихову­вати любов до мови рідного народу, рідного краю, Батьківщини, продовжувати сприяти  патріотичному вихованню кожного учня, осмисленню себе, як частинки великого українського народу, пробуджувати національну самосвідомість, виховувати почуття поваги та гордості до рідного краю, народу, мови.

Обладнання: відеоматеріал про День писемності, роз даткові картки.

ПЕРЕБІГ ЗАХОДУ

 Ведуча. Доброго дня всім присутнім у цьому залі. Любі діти, шановні гості, ми раді зустрічі з вами на грі-вікторині «Чаруюча таємниця слова».

 Сьогодні ми з вами поведемо розмову про найдорожче серцю кожної людини — Батьківщину. Її героїчне минуле і сучасне, її солов’їну мову та чарівну природу, народні звичаї та традиції.

Вірш про УКРАЇНУ (у виконанні учнів)

Учень 1: Я хочу сказати простими словами,

Про те, що турбує мене вечорами,

Про те , як в думках я малюю картину,

Якою я бачу свою Україну!

Учень 2: В моїй Україні ніхто не стріляє,

Ніхто не калічить, ніхто не вбиває!

В моїй Україні ніхто не воює!

Своє і чуже життя кожен цінує!

Учень 3: В моєї країни чудові сусіди,

Запрошують в гості і я до них їду.

Сусіди і самі в нас часто бувають.

Не брешуть, не крадуть, ніде не блукають!

(Відео про Україну)

Ми розпочинаємо інтелектуально-розважальну гру

- Ми живемо з вами  в Україні. Якщо поглянути на карту нашої Батьківщини, то знаходиться вона в самому центрі Європи. Тому за своїм географічним розташуванням Україна – країна європейська. Та ще вона має, як і кожна країна Європи свою самобутню історію, природу, культуру.

Сьогоднішня гра – це інтелектуальне змагання для тих, хто насамперед любить Україну, відчуває себе українцем і хоче перевірити й  поповнити свої знання. Отож, вирушаємо у мовну мандрівку. Приймаючи участь у конкурсах, ми з вами дізнаємося багато цікавого з життя мови.

Презентація  команд  та журі.

- За звання кращих українознавців змагатимуться дві команди «Розумники», «Мовознавці». Переможцем стане команда, яка набере найбільшу кількість балів за всі етапи гри. На нашому святі присутнє журі, яке буде оцінювати відповіді, у складі:……..

Отже,розпочнемо гру.

Перший конкурс  «Загадки»

Кожна команда повинна відгадати  загадки. Правильна від­повідь на кожну загадку оцінюється в один  бал.

Загадки для 1-ї команди

1. Сам у церкві не буває, а других туди зазиває. ( Дзвін)

2. В лісі вирізана, гладенько витесана,

Співає, заливається, як називається? (Сопілка)

3. Маленький, сіренький, по гаях літає, уночі співає. (Соловей)

4. Які ноги заввишки, такий ніс завдовжки. (Лелека)

Загадки для,2-ї команди

5. Як дерево називається, що влітку в білий пух одягається? ( Тополя)

6. Воно належить мені, але інші вживають його частіше за мене. (Ім’я)

7. У вінку зеленолистім, у червоному намисті,

Видивляється у воду на свою хорошу вроду. (Калина)

8. Проливала дрібні сльози молода дівиця.

Полоскала довгі коси у чистій водиці. (Верба)

Другий конкурс  «Унікальне українське мистецтво».

Ведучий роздає кожній команді по 2 поняття, тісно пов’язане з Україною, реалію. Команда, що назве слово отримує 1 бал.(по 2 реалії на кожну команду)

Реалія І

Одним з головних елементів цього образотворчого мистецтва є бігунок, що означає безперервність сімейного щастя та благополуччя.

Зародилося це народне мистецтво в українському селі Петриківка Дніпропетровської області.

(Петриківський розпис )

Реалія 2

Прекрасний витвір мистецтва, символ весняного пробудження природи.

Християни освячують їх у церкві разом з паскою.

Це розписане різноманітними символами яйце.

(Писанка)

Реалія 3

Хата без нього, що родина без дітей.

Хліб та сіль на ньому – ознака гостинності українського народу.

Їх вишивають, а потім прикрашають ними хату або витираються.

(Рушник)

Реалія 4

Найкраща прикраса для україночки.

Їх пускають на воду під час свята Івана Купали.

Це квіти, сплетені в коло, якими прикрашають голову.

(Вінок)

Конкурс  для журі «Загадаю загадку, перекину через хатку»(під час обговорення реалій)

Завдання: відгадати загадку.

1.Спритний майстер у стрибках:

На деревах, по гілках.

Вся руда, пухнастий хвіст,

Рідний дім для неї – ліс. (Білка)

2.У нашої бабусі

Сидить дід в кожусі,

Проти печі гріється,

Без води умиється. (Кіт)

3.Прийшла кума із довгим віником

На бесіду із нашим півником,

Схопила півня на обід

Та й замела мітлою слід. (Лисиця)

4.Уночі гуляє,

А вдень спочиває,

Має круглі очі,

Бачить серед ночі. (Сова)

5.Хто крилатий, гарний, гожий,

На красиву квітку схожий,

Має довгий хоботок,

П’є нектар ним із квіток? (Метелик)

6.По траві повзла змія.

 Налякався добре я.

 Від гадюки біг чимдуж,

 А то виявився … (Вуж)

7.Навіть в спеку, відчайдуха,

Не скидає він кожуха.

Взимку ж холоду боїться.

Лізе до барлогу грітись. (Ведмідь)

8.Що це за будинок

Ходить без доріжки,

Схожий він на колобок,

А під дахом ріжки? (Равлик)

Третій конкурс «Народ скаже, як зав’яже»

Завдання: закінчити українські народні прислів’я. Команди відповідають по черзі, за кожну правильну відповідь отримують 1 бал.

Завдання для 1-ї команди

Бджола мала, а й та працює.

Без діла слабіє слабіє сила.

Без труда нема плода.

Діло майстра величає!

Маленька праця краща за велике безділля.

Не одежа красить людину, а добрі діла.

Під лежачий камінь вода не тече.

Праця чоловіка годує, а лінь марнує.

Треба нахилитися, щоб з криниці води напитися.

Слово — не горобець, вилетить — не спіймаєш.

Завдання для 2-ї команди

1. Хліб, сіль їж, а… (правду ріж)

2. Слово не горобець… (вилетить не спіймаєш)

3. Друга легше знайти, ніж… (зберегти)

4.Ранні пташки росу п’ють… (а пізні сльози ллють)

5. Заліз кіт на сало і… (кричить «мало!»)

6. Праця годує а… (лінь марнує)

7. Гостре словечко… (коле сердечко)

8. Хочеш їсти калачі… (не сиди на печі)

Вірш про УКРАЇНУ (у виконанні учнів)

Учень 4: В моїй Україні є чесная влада,

Про неї в народі складають балади.

Працює й працює, з ранку до ночі,

Щоб людям відкрито дивитись у очі.

Учень 5: В моїй Україні не плюють на підлогу,

Отримують і надають допомогу,

І молодь моя не п’є і не курить,

Займається спортом, співати так любить!

(Пісня у виконанні дітей та гостей «Україна – це ти»)

Четвертий конкурс «Вірю-не вірю»

Ведуча.  Кожній команді задаються по 5 запитань по черзі, вірите чи не вірите ви у запропоноване твердження. Якщо даєте правильну відповідь, отримуєте 1 бал.

            Розпочнемо з 1 команди.

1)   Чи віриш ти, що урда— це страва з конопляного сім'я? (Так. Злегка підсмажене конопляне насіння товкли й розтирали макогоном у макітрі, заливали окропом, вимішували, проціджували, солили і ставили на вогонь. При кипінні на поверхні утворювалася жовтувата піна, яку знімали ополоником-шумівкою і використовували як начинку до пирогів і вареників).

2)   Чи віриш ти, що для того, щоб відрізнятися від простого народу козаки називали себе «молодцями»? (Так).

3)    Чи віриш ти, що козаки свій чуб, який називали оселедцем, заплітали як дівочу косу? (Так).

4)  Чи віриш ти, що у ХV ст. вартість однієї гармати дорівнював вартості 100 корів? (Ні – 442 корови).

5)    Чи віриш ти, що після смерті Івана Сірка козаки відрізали його праву руку і з нею ходили в походи, виставляючи її вперед в разі біди? (Так).

Ведуча. Дякуємо команді. А тепер переходимо до 2 команди. Розпочнемо з капітана……..

1)     Чи віриш ти, що пояси Запорізьких козаків були гаптовані золотом і сріблом? (Так).

2)     Чи віриш ти у ХV ст. вартість одного гарматного пострілу дорівнювала вартості 2 корів? (Ні – 9 корів).

3)     Чи віриш ти, що останній отаман Запорізької Січі Петро Калнишевський помер на 112 році життя? (Так).

4)     Чи віриш ти, що, коли Івана Сірка у 1672 році було ув’язнено і відправлено до Сибіру, то за нього клопотався сам польський король Ян Собеський? (Так)

5)     Чи віриш ти, що козаки варили рибну юшку в деревяних відрах? (Так). 

 

 

П ятий конкурс « Історичні далі»

Командам пропонуються запитання про Україну. Виграє та команда, яка першою відповість на поставлене питання.

Запитання

1. Коли Україна стала незалежною?

2. Як звали засновників Києва?

3. Ми, українці, частенько називаємо себе козаками. А чи знаєш Ти, що означає слово «козак»?

4. Як звуть першу олімпійську чемпіонку незалежної України, яка здобула перемогу з фігурного катання на зимових Олімпійських іграх у Ліліхамері (1994 рік)?

5. Назви ім’я князя, який охрестив Київську Русь.

6. Кого з Київських князів називали «Тестем Європи»? Чому?

7. Ми, українці, можемо пишатися тим, що на території України знаходиться географічний центр Європи. У якому саме місті/селі він розташований?

8. Український стронґмен, заслужений майстер спорту України, володар титулів «Найсильніша людина України» та «Найсильніша людина світу» (в 2004 році). Входив до складу збірної України, яка у 2003 та 2004 роках здобула титул «Найсильнішої нації світу».

9. Хто з українських політичних діячів зображений на українській купюрі номіналом 5 гривень?

10. Найвідоміші брати України, які завдяки своїй силі та витримці прославили нашу державу на весь світ. Чемпіони з боксу у важкій вазі.

11. Які моря омивають Україну?

12. Який з літературних творів Тараса Шевченка перекладався найбільше разів та нині читається на 147 мовах світу?

13. Велике державне свято, яке символізує об’єднання України.

14. Неподалік села Нововасилівка Миколаївської області, на території кургану знайшли найдавнішу скульптуру, вік якої V-ІV ст. до н. е. Яку назву носить скульптура?

15. Що означає малий герб України? Коли він був затверджений?

Відповіді

1. Україна стала незалежною 24 серпня 1991 року.

2. Кий, Щек, Хорив, Либідь.

3. Вільна людина.

4. Оксана Баюл.

5. Володимир Великий.

6. Ярослава Мудрого, за те, що ріднився (одружував доньок та синів) з чужоземними династіями.

7. Село Ділове, поблизу міста Рахів, Закарпатська область.

8. Василь Вірастюк.

9. Богдан Хмельницький.

10. Брати Кличко.

11. Чорне море, Азовське море.

12. Кобзар.

13. День Соборності України (22 січня).

14. Кам’яна або скіфська баба.

15. Малий герб був затверджений 22 лютого 1992 року. Зображення малого герба України було символом українців часів визвольних змагань ХХ ст. Тризуб був знаком княжої держави Володимира Великого.

Учень 6: В моїй Україні чемні дівчата!

А хлопці вміють їх щиро кохати!

Навчаються жити, читають книжки,

І горді від того наші батьки!

Вчитель: В моїй Україні немає кордонів!

І море, і сонце, Дніпро, терикони,

Карпати зимою в засніжених шапках,-

Моя Україна! Люблю її! Крапка!

Ведуча. Ось і завершилася наша вікторина про Україну. Сьогодні ми з вами ще раз пригадали українські звичаї і традиції, символи нашої держави. Бо знати та пам’ятати це потрібно, тому що ми з вами живемо в Україні, нашому рідному краї. А велика, священна і прекрасна любов до Батьківщини жила, живе і житиме в усіх чесних і щирих серцях.

Слово журі для оголошення переможців

(Відео про Україну)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Учень 1: Я хочу сказати простими словами,

Про те, що турбує мене вечорами,

Про те , як в думках я малюю картину,

Якою я бачу свою Україну!

 

Учень 2: В моїй Україні ніхто не стріляє,

Ніхто не калічить, ніхто не вбиває!

В моїй Україні ніхто не воює!

Своє і чуже життя кожен цінує!

 

Учень 3: В моєї країни чудові сусіди,

Запрошують в гості і я до них їду.

Сусіди і самі в нас часто бувають.

Не брешуть, не крадуть, ніде не блукають!

 

Учень 4: В моїй Україні є чесная влада,

Про неї в народі складають балади.

Працює й працює, з ранку до ночі,

Щоб людям відкрито дивитись у очі.

 

Учень 5: В моїй Україні не плюють на підлогу,

Отримують і надають допомогу,

І молодь моя не п’є і не курить,

Займається спортом, співати так любить!

 

Учень 6: В моїй Україні чемні дівчата!

А хлопці вміють їх щиро кохати!

Навчаються жити, читають книжки,

І горді від того наші батьки!

 

Учень7: В моїй Україні немає кордонів!

І море, і сонце, Дніпро, терикони,

Карпати зимою в засніжених шапках,-

Моя Україна! Люблю її! Крапка!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Реалія І

Одним з головних елементів цього образотворчого мистецтва є бігунок, що означає безперервність сімейного щастя та благополуччя.

Зародилося це народне мистецтво в українському селі Петриківка Дніпропетровської області.

 

Реалія 2

Прекрасний витвір мистецтва, символ весняного пробудження природи.

Християни освячують їх у церкві разом з паскою.

Це розписане різноманітними символами яйце.

 

Реалія 3

Хата без нього, що родина без дітей.

Хліб та сіль на ньому – ознака гостинності українського народу.

Їх вишивають, а потім прикрашають ними хату або витираються.

 

Реалія 4

Найкраща прикраса для україночки.

Їх пускають на воду під час свята Івана Купали.

Це квіти, сплетені в коло, якими прикрашають голову.

 

 

 

docx
Додано
26 березня
Переглядів
164
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку