Інтерактивне календарно-тематичне планування уроків зарубіжної літератури для 6 класу (ІІ семестр)

Про матеріал
КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ уроків зарубіжної літератури 6 клас 70 годин (2 години на тиждень) ІІ семестр Складено відповідно до програми: Світова література. 5 – 9 класи. Програма для закладів загальної середньої освіти – К.: Видавничий дім «Освіта», 2013 зі змінами, затвердженими наказом МОН від 03 серпня 2022 року № 698); За підручником «Світова література (Ніколенко, Конєва, Орлова)
Перегляд файлу

 

 

КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ

уроків зарубіжної літератури

6 клас

70 годин (2 години на тиждень)

ІІ семестр

Складено відповідно до програми: Світова література. 5 – 9 класи. Програма для закладів загальної середньої освіти – К.: Видавничий дім «Освіта», 2013 зі змінами, затвердженими наказом МОН від 03 серпня 2022 року № 698); За підручником «Світова література (Ніколенко, Конєва, Орлова)

Усього – 70 годин;

текстуальне вивчення творів – 56 годин;

розвиток мовлення – 4 години;

позакласне читання – 4 години;

резервний час – 6 годин.

ІІ СЕМЕСТР

№ п/п

Дата

Зміст навчального  матеріалу

К-сть годин

Очікувані результати

Домашнє завдання (орієнтовне)

Примітка

ЛЮДСЬКІ СТОСУНКИ (12ГОД)

33

 

Анна Ґавальда (нар. 1970). «35 кіло надії». Теми школи, родини, життєвого покликання особистості

Паспорт твору https://dovidka.biz.ua/35-kilo-nadii-analiz-tvoru-pasport/

Аудіокнига https://www.youtube.com/watch?v=40dx2eIrdz4&t=15s

Книга

https://www.ukrlib.com.ua/world/printit.php?tid=8519

  • ((ТЛ) Гумор, іронія, художня деталь, підтекст.
  • (ЛК) Утілення сюжетів прочитаних творів у різних видах мистецтва.

 

1

Учень (учениця):

  •              визначає актуальні проблеми у прочитаних творах, висловлює своє ставлення до порушених питань, розкриває їхню актуальність;
  •              виявляє особливості сюжету і композиції творів, визначає кульмінаційні моменти;
  •              характеризує ставлення персонажів до світу, природи, людей, мистецтва;
  •              пояснює вчинки персонажів, мотиви їхньої поведінки;
  •              розкриває внутрішні порухи, поривання, мрії й прагнення персонажів;
  •              пояснює символічний зміст назв творів;
  •              дає визначення поняття «художня деталь», знаходить художні деталі та встановлює їхню роль у тексті (змалювання персонажів, розкриття внутрішнього стану, увиразнення авторської ідеї та ін.);
  •              вирізняє в окремих епізодах підтекст, визначає прихований зміст висловлювання, обґрунтовує свою думку;
  •              коментує окремі факти життєвої і творчої біографії митців;

зіставляє літературні твори з їхніми екранізаціями, ілюстраціями (за вибором).

Створити сторінку «Інстаграм Грегуара Дюбоска»

 

34

 

Ґрегуар Дюбоск на шляху дорослішання

(болісне переживання самотності й нерозуміння з боку інших, пошук власної духовної сутності та улюбленої справи)

1

Скласти невелике повідомлення «Чи важлива для мене підтримка дорослих?»

 

35

 

Складні випробування та їх роль у формуванні характеру підлітка. Образ дідуся Леона як моральний приклад і опора для хлопця. Відкритий фінал повісті.

 

Інтерактивна вправа

https://learningapps.org/view28330451

1

Підготувати цитати про стосунки Грегуара з батьками,дідусем, бабусею

 

 

 

 

 

 

36

 

Джек Лондон (1876–1916). Життєвий і творчий шлях письменника. Оповідання «Жага до життя». Особливості сюжету та ідеї оповідання.

Аудіокнига https://www.youtube.com/watch?v=iY246zpDMPI

1

Написати лист головному героєві

 

 

37

 

Характеристика героїв твору

 

Інтерактивна вправа

https://learningapps.org/view23720481

1

Написати твір-мініатюру «Перемагають лише сильні»

 

38

 

Проблеми життя і смерті, дружби і зрадництва у творі Дж. Лондона «Жага до життя»

1

Намалювати карту пересування героїв оповідання.

 

39

 

Описи природи та їх роль у тексті. Значення назви оповідання.

Тест-вікторина https://learningapps.org/view16602005

Презентація https://vseosvita.ua/library/znacenna-nazvi-opovidanna-dzeka-londona-zaga-do-zitta-opisi-prirodi-ta-ihna-rol-u-teksti-415710.html

Конспект уроку https://vseosvita.ua/library/konspekt-uroku-iz-zarubiznoi-literaturi-dla-6-klasu-dzek-london-zaga-do-zitta-opisi-prirodi-ta-ih-rol-u-teksti-znacenna-nazvi-opovidanna-74573.html

1

 

Зробити памятку «Як вижити в екстремальній ситуації»

 

40

 

ПЧ№ 3  Філософія життя і смерті в повісті Еріка-Еммануеля Шмітта «Оскар і Рожева Пані»

Книга

https://www.ukrlib.com.ua/world/printit.php?tid=8504

1

 

 

41

 

РМ (усно) Усне висловлювання щодо проблеми вибору у складній життєвій ситуації  (на основі вивчених творів)

1

Підготувати доповідь про життя та творчість Ульфа Старка

 

42

 

Ульф Старк (1944-2017). «Чи вмієш ти свистати, Юганно?». Проблеми самотності (дітей і дорослих), ставлення до літніх людей у творі

Книга http://metoduchna-palitra.blogspot.com/p/blog-page_565.html

Довідка https://zl.kiev.ua/wp-content/uploads/2020/04/z2_2020_2-8.pdf   

Аудіокнига https://www.youtube.com/watch?v=uulPaYxADAE

1

 

Написати прислів’я та приказки про сім’ю, сімейні цінності.

 

43

 

Світ добра, людяності, милосердя, який герої творять власноруч

Конспект уроку

https://padlet.com/kaya3093/kbjyef1uq3yk/wish/259768088

Літературний пазл https://learningapps.org/watch?v=p8cuuezta18

1

Написати твір-мініатюру «Моя унікальна сім’я»

 

44

 

Сенс назви твору. Значення символів (шовкова хустка, краватка, повітряний змій та ін.)

Вправа https://learningapps.org/watch?v=p20gef5ot18

1

 

Підготуватися до контрольної роботи

 

45

 

Контрольний твір «Головне в житті – бути людиною», « У чому полягає сенс людського життя»

1

 

 

 

       ПОЕТИЧНЕ БАЧЕННЯ СВІТУ (8 ГОД)

 

46

 

Мацуо Басьо (1644—1694). Хайку. Відображення японських уявлень про красу в поезії митця. Вивчити напам’ять 3-4 хайку

Лаконізм форми і широта художнього змісту хайку

  • (ТЛ) Хайку,  ліричний герой.

1

Учень (учениця):

  •             виразно читає твори поетів в українських перекладах та  іноземною мовою (за умови володіння нею);
  •             висловлює враження від прочитаного, а також емоції й почуття, що виникли від зустрічі з поезією;
  •             визначає особливості розвитку сюжету (ліричного – не тільки перебіг зовнішніх подій, а передовсім плин образів, почуттів, емоцій, думок);
  •             виявляє особливості жанру та художньої мови у творах

Вивчити напам’ять 3-4 хайку

 

47

 

 Зображення станів природи в ліриці М. Басьо. Роль художньої деталі. Підтекст.

Виразне читання напам’ять хайку М. Басьо

1

Спробувати написати власні хайку

 

48

 

Роберт Бернс (1759—1796). "Моє серце в верховині …" .  Ідея любові до Батьківщини, до рідного краю . Антитеза.

 

1

Вивчити напамять

"Моє серце в верховині …"

 

49

 

Виразне читання напам’ять. Роберт Бернс "Моє серце в верховині …" .  Елементи фольклору (традиційні образи, постійні епітети, повтори та ін.)

 

1

  •             письменників (використання епітетів, метафор, повторів, інверсії тощо);
  •             знаходить у поетичних текстах художні деталі, виявляє їхню роль у розкритті картин природи, станів ліричного героя;
  •             визначає провідні теми, мотиви, ідеї прочитаних творів;
  •             усвідомлює специфіку розуміння краси в різних культурах на прикладі поетичних творів;

називає імена видатних українських перекладачів творів зарубіжних поетів, демонструє майстерність їхніх художніх перекладів, барви української мови.

Написати твір-роздум «Про що змушують замислитись вірші Роберта Бернса?»

 

50

 

Генрі Лонгфелло (1807—1882). «Пісня про Гайавату». Міфи північноамериканських  індіанців та їх втілення в поемі .

Презентація https://vseosvita.ua/library/prezentacia-genri-longfello-pisna-pro-gajavatu-228286.html

 Вікторина https://learningapps.org/view6879835

1

Намалювати ілюстрації до твору

 

51

 

Образ Гайавати. Ідеї миру, національного єднання, служіння народові (Розділ «Люлька згоди»). Елементи фольклору в творі.

1

Підібрати прислів’я, приказки про мир та злагоду

 

52

 

Джанні Родарі (19201980). «Листівки з видами міст». Широта світу та його сприйняття ліричним героєм вірша.

Вправа https://learningapps.org/view11064156

1

Підготувати повідомлення про виникнення листівок

 

53

 

Листівки як символ широти світу й прагнення до його відкриття

1

Підготуватися до контрольної роботи

 

54

 

Контрольна робота № 5  за темою  «Поетичне бачення світу»  (тести, відповіді на запитання)

1

Підготувати доповідь про Рея Бредбері

 

 

ОБРАЗ МАЙБУТНЬОГО В ЛІТЕРАТУРІ (5ГОД)

55

 

Рей Дуглас Бредбері (1920—2014) . «Усмішка» Образ Тома, його динаміка.

Аудіокнига https://www.youtube.com/watch?v=EgrtLnxJp0w

  •  (ТЛ) Конфлікт. Поглиблення поняття про фантастику.

1

Учень (учениця):

  •              виразно читає текст і визначає головну думку прочитаного, підтверджує її прикладами, цитатами з тексту;
  •              називає основні ознаки фантастичної літератури та виявляє їх

Написати твір на тему «Чи врятує краса світ?»

 

 

56

 

Тривога за руйнування духовних цінностей в оповіданні «Посмішка».

Паспорт https://www.liveworksheets.com/uy2992726fv

1

Намалювати ілюстрації до твору

Підготувати повідомлення про Роберта Шеклі

 

57

 

Роберт Шеклі (1928-2005) . «Запах думки». Утвердження сили людської думки у творі.

Аудіокнига https://www.youtube.com/watch?v=E2sbQU7ENMQ  

1

  •              у прочитаних творах;
  •              характеризує образи головних героїв фантастичних оповідань Р.

Скласти пам’ятку тому,  хто опинився у надзвичайній ситуації

 

58

 

 

 

 

 

 

Духовне й фізичне випробування Кліві. Роздуми автора про майбутнє людини та людства.

Інтерактивний аркуш https://www.liveworksheets.com/fl253870mp

1

 

 

1

  •              Бредбері та Р. Шеклі;
  •              установлює сутність конфлікту поміж героєм і світом (Том і натовп, Кліві й неземна цивілізація);
  •              характеризує образи майбутнього у творах письменників;
  •              зіставляє персонажів фантастичних творів (Том і Кліві);

висловлює свою думку щодо майбутнього людства, ролі літератури й мистецтва в майбутньому

Намалювати ілюстрації до твору

 

59

 

Гуманістичний зміст оповідання - віра в перемогу людського розуму

 

 Інтерактивний аркуш https://www.liveworksheets.com/dz257232fo

 

60

 

РМ № 4 (письмово)  Написання есе на тему «Чи актуальні сьогодні попередження Рея Бредбері? Чому?» (за прочитаними творами)

1

Прочитати «Усе літо в один день»

 

61

 

ПЧ  № 4 Р.Д.Бредбері  «Все літо в один день». Проблема дитячої жорстокості в один день

Оповідання https://www.ukrlib.com.ua/world/printit.php?tid=8380

1

Підготувати повідомлення про життя та творчість Астрід Лінгрен

 

 

СУЧАСНА ЛІТЕРАТУРА ЗРОСТАННЯ І ВЗАЄМИН ЗІ СВІТОМ (6 ГОД)

62

 

Астрід Анна Емілія Ліндґрен (1907-2002). Основні відомості про життя і творчість письменниці, популярність її творів у різних країнах. «Міо, мій Міо»

Аудіокнига https://www.youtube.com/watch?v=JqMNexF51Ug

  • (ТЛ) Поглиблення понять про повість (психологічна повість, повість-казка), роман (фантастичний роман).

 

1

Учень (учениця):

  •               розповідає про основні події сюжету творів, виокремлює в них кульмінаційні моменти;
  •               визначає актуальні проблеми у творах митців, пов’язані зі зростанням дитини, її взаєминами з колективом, світом дорослих;
  •               висловлює і пояснює свою точку зору щодо вчинків персонажів, їхніх стосунків;
  •               визначає жанрові ознаки (казки, повісті, роману) в прочитаних

творах;

  •               виявляє риси характерів героїв у життєвих випробуваннях;
  •               осмислює поняття «добро» і «зло», «життя» і «смерть», «любов» і «ненависть», «милосердя» і «байдужість» під час інтерпретації художніх образів, епізодів прочитаних творів, розмірковує про вибір життєвої позиції, моральні цінності;
  •               порівнює образи дітей і підлітків у прочитаних протягом року творах, називає своїх улюблених персонажів і висловлює власне ставлення до них;

 

Заповнити робочу картку

https://www.liveworksheets.com/at436508bd

 

63

 

Моральні цінності у творах А. Ліндгрен. Образ головного героя.

 

1

Написати есе на тему  «Чи є місце лицарству у сьогоденні?»

 

 

64

 

Перемога добра над злом.

Інтерактивний аркуш

https://www.liveworksheets.com/dp419926dh

1

Заповнити робочу картку

https://www.liveworksheets.com/dp419926dh

 

 

65

 

Крістіне Нестлінгер (нар. 1936). «Конрад, або Дитина з бляшанки».

1

Намалювати ілюстрації до твору

 

66

 

Незвичайність образу Конраду, риси його характеру.

Літературна гра https://learningapps.org/view11754230 

1

Створити ребус або кросворд за твором

 

67

 

Конрад і його становлення у  світі.  Проблема булінгу в повісті

1

Написати продовження повісті

 

68

 

Контрольна робота № 6  з теми  «Образ майбутнього в літературі та сучасна література» (тести, відповіді на запитання)

1

Підготувати проєкт  «Портфоліо юного читача»

 

 

ПОВТОРЕННЯ

69

 

Узагальнення і систематизація вивченого.

Представлення творчого проекту «Портфоліо юного читача»

1

Учень (учениця):

  •                              знає авторів і українських перекладачів творів зарубіжних письменників, що вивчалися протягом року;
  •                              розкриває ідейно-художній зміст, актуальність прочитаних творів, їхні сюжетно-композиційні особливості, систему образів, жанрову своєрідність (окремих жанрів – оповідання, повість, роман, хайку та ін.);
  •                              знає визначення основних літературознавчих понять, що вивчалися протягом 56 класу, застосовує їх у процесі аналізу й інтерпретації текстів (окремих фрагментів і компонентів – образів, сюжетів та ін.);
  •                              демонструє вміння порівнювати твори літератури та їхнє втілення в різних видах мистецтва;

 

 

 

70

 

Узагальнення і систематизація вивченого. Рекомендації щодо читання літератури влітку

1

 

 

 

 

 

 

 

Для вивчення напам’ять

Р. Бернс «Моє серце в верховині… »

М. Басьо. Хайку (3-4 за вибором учня)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
16 січня 2023
Переглядів
1990
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку