Літературне читання. Програма. Оновлені навчальні програми для початкової школи затверджені наказом Міністерства освіти і науки України «Про затвердження змін до навчальних програм для 1-4-х класів загальноосвітніх навчальних закладів» від 05.08.2016 № 948
Підручник. Літературне читання : укр. мова для загальноосвіт. навч. закл. з навчанням укр. мовою : підруч. для 3-го кл. загальносв. навч. закл. / Віра Науменко.– К. : Генеза, 2013. – 176 с. : іл.
Посібник. Книжкова країна : позакласне читання : навч. посібник для 3-го кл. : навч. посіб. / Л.В.Йолкіна – К. : Генеза, 2014. – 119 с. : іл.
Українська мова. Підручник. Українська мова : підруч. для 3 кл. загальноосвітн. навч. закл. /М. Д. Захарійчук, А. І. Мовчун. – К.: Грамота, 2013. – 176 с.: іл.
Літературне читання
119 год.
ІІ семестр
№ з/п |
Тема уроку |
Дата |
Примітка |
Легенди. Байки. П’єси |
|||
49 |
Легенда – вигадане і реальне. Іван Липа «Лада Прекрасна» |
|
Уривок напам’ять |
50 |
Легенда Наддніпрянщини «Легенда про мак» |
|
Книжкова країна |
51 |
Фінська легенда «Лаппі і Таппіо» |
|
Книжкова країна |
52 |
Урок позакласного читання Індійська народна оповідка «Сантурам і Антурам» |
|
|
53 |
Байка. Особливість побудови байки. Леонід Глібов «Ґава і Лисиця» |
|
Книжкова країна |
54 |
Павло Глазовий «Жолудь», «Внутрішня краса» |
|
Книжкова країна |
55 |
Тяжко тому жити, хто не хоче робити. Л. Глібов «Коник-стрибунець» |
|
Вірш напам’ять |
56 |
П’єса-казка. Дійові особи. Ремарки. Л. Мовчун «Горіхові принцеси» |
|
|
57 |
Л. Мовчун «Горіхові принцеси» |
|
|
58 |
Контрольна робота №5. Аудіювання |
|
|
59 |
Аналіз контрольної роботи. Узагальнення знань по темі. Тематичне оцінювання |
|
Тема |
Світ поезії. Поетична майстерня |
|||
60 |
Урок позакласного читання Бібліотечний урок. Вчуся самостійно працювати з книжкою |
|
|
61 |
Світ поезії. Картини, зіткані з почуттів, настроїв. П. Тичина «Пастелі» В. Сосюра «Спокоєм повиті…» |
|
|
62 |
Епітет. Наталя Забіла «Зірочки» |
|
Вірш напам’ять |
63 |
Милуємось вечором. М. Підгірянка «Вечір іде» |
|
|
64 |
Милування красою природи. М. Вороний «Ущухла буря» Л. Костенко «Шипшина важко віддає плоди» |
|
|
65 |
Милування переплітається зі смутком. Г. Чубач «Зупинюся над рікою» В. Скомаровський «Після грози» . І. Калинець «Зірка» |
|
|
66 |
Анатолій Костецький «Утрьох» |
|
Книжкова країна |
67 |
Анатолій Костецький «Вітько-бідак» |
|
Книжкова країна |
68 |
Урок позакласного читання Леся Воронина «Перше диво доброго янгола» |
|
|
69 |
Марійка Підгірянка «Киця-миця з Коломиї» |
|
Книжкова країна |
70 |
Джанні Родарі «Венеція уночі», «Міжнародний поїзд» |
|
Книжкова країна |
71 |
Федір Тютчев «Весняні води», «Весняна гроза» |
|
Книжкова країна |
72 |
Підсумок по темі. Тематичне оцінювання |
|
Тема |
Світ поезії. Поетична збірка |
|||
73 |
Зимовий пейзаж. О. Пчілка «Діброва смутная вже листячко ронила», «Новину сьогодні зранку» |
|
|
74 |
Рима. А. Малишко «Вихопивсь дощик поміж заграв…» |
|
|
75 |
Коли твір відкриває свої таємниці. Д. Білоус «Щедрий вечір» |
|
|
76 |
Урок позакласного читання Тарас Шевченко- видатний український поет |
|
|
77 |
Вище України тільки небо. П. Осадчук «Стежка» |
|
|
78 |
Поетичне слово проникливе і щире. Д. Павличко «Вітряк», «На щастя» |
|
|
79 |
Шануємо бабусю. В. Коломієць «Сиве сонечко» |
|
|
80 |
Не упусти свою жар-птицю. В. Коломієць «Тюхтій і Торохтій» |
|
|
81 |
Милуємося красою світанку. А. М’ястківський «Курличуть хмари, тьохкає вода…» |
|
|
82 |
Особливе художнє слово Миколи Вінградовського. М. Вінграновський «Лазить сонечко в травах», «Приспало просо просеня» |
|
|
83 |
Коли твір відкриває свої таємниці. М. Вінграновський «Грім» |
|
|
84 |
Урок позакласного читання Олег Буцень «Пустощі» |
|
|
85 |
Контрольна робота №6. Навичка читання мовчки (письмово) |
|
|
86 |
Аналіз контрольної роботи. Підсумок по темі. Тематичне оцінювання |
|
Тема |
Світ прози. Оповідання. Повість |
|||
87 |
Людина і природа. О. Копиленко «Розбишака Чив» (скорочено) |
|
|
88 |
Дива в природі. Ю. Старостенко «Хто це такий?», «І трапиться ж таке…» |
|
|
89 |
Ми з природою єдині. Г. Тютюнник «Бушля» |
|
|
90 |
Дружба – найбільший скарб. В. Нестайко «Просто Олесь друг» (скорочено) |
|
|
91 |
Пригоди. М. Трублаїні «Яшка і Машка», «Омар», «Шоколад боцмана» |
|
|
92 |
Урок позакласного читання Марина і Сергій Дяченки «Марійка і жадібний грабіжник» |
|
|
93 |
Загадки в природі. Є. Гуцало «Прелюдія весни» |
|
|
94 |
Коли твір відкриває свої таємниці. Ю. Збанацький «Лелеки» (скорочено) |
|
|
95 |
Коли твір відкриває свої таємниці. Г. Демченко «Лелеки» (скорочено) |
|
|
96 |
Будь природі другом. В. Чухліб «Равлик» |
|
|
97 |
Контрольна робота №7. Робота з літературним твором (письмово) |
|
|
98 |
Аналіз контрольної роботи. Підсумок по темі . Тематичне оцінювання |
|
Тема |
99 |
Все так цікаво навкруги. Д. Чередниченко «Хлопчик Івасик і дідусь Тарасик» |
|
|
100 |
Висловлюємо свої міркування. О. Буцень «Айстри» |
|
|
101 |
Урок позакласного читання Валентина Вздульська «Прадавня лисяча магія» |
|
|
102 |
Пригоди твоїх ровесників. М. Стельмах «Гуси-лебеді летять» |
|
|
103 |
Пригоди твоїх ровесників. Микола Трублаїні «Тико і Волохан» |
|
Книжкова країна |
104 |
Пригоди твоїх ровесників. Микола Трублаїні «Тико і Волохан» |
|
Книжкова країна |
105 |
Пригоди твоїх ровесників. Микола Трублаїні «Тико і Волохан» |
|
Книжкова країна |
106 |
Урок позакласного читання Степан Мацюцький «Кому дістався бублик» |
|
|
107 |
Наталя Пуряєва «Бідасько» Контрольна робота №8. Навичка читання вголос (усно) |
|
Книжкова країна |
108 |
Дзвінка Польова «Нецікавий фільм» Контрольна робота №8. Навичка читання вголос (усно) |
|
Книжкова країна
|
109 |
Підсумок по темі. Тематичне оцінювання |
|
Тема |
Світ гумористичних творів |
|||
110 |
Гумор у дитячій літературі. Г. Бойко «Отакий у мене ніс» |
|
|
111 |
Світ дитини. М. Носов «Витівники» |
|
|
112 |
Найкращий у світі літун. А. Ліндгрен «Малий і Карлсон, що живе на даху» |
|
|
113 |
Самуїл Маршак «Отакий роззява» |
|
Книжкова країна |
114 |
Урок позакласного читання Хто веселий, той сміється, тому все завжди вдається |
|
|
115 |
Василь Симоненко «Подорож у країну Навпаки» |
|
хрестомат |
116 |
Василь Симоненко «Подорож у країну Навпаки» |
|
хрестомат |
117 |
Всеволод Нестайко «Як ми в космос літали» |
|
хрестомат |
118 |
Всеволод Нестайко «Як ми в космос літали» |
|
хрестомат |
119 |
Узагальнення вивченого матеріалу. Конкурс «Найкращий читач класу». Підсумок за рік |
|
Тема |
Українська мова
119 год
ІІ семестр
№ з/п |
Тема уроку |
Дата |
Примітка |
Частини мови. Загальне поняття |
|||
65 |
Урок розвитку зв’язного мовлення Письмовий переказ тексту Н. Гуркіної «Павучок Ниточка» |
|
|
66 |
Спостереження за словами, що відповідають на питання різних частин мови (с.95-96) |
|
|
67 |
Службові слова. Роль службових слів у реченні (с. 97-98) |
|
|
68 |
Спільнокореневі слова, що належать до різних частин мови (с. 98-99). |
|
|
69 |
Зв’язок слів у реченні (с. 99-100) |
|
|
Іменник |
|||
70 |
Іменник як частина мови. Іменники, що означають назви істот (хто?), та назви неістот (що?) (с. 100-103) |
|
|
71 |
Урок розвитку зв’язного мовлення Написання переказу за колективно складеним планом до тексту |
|
|
72 |
Власні і загальні іменники. Велика буква у власних іменниках (с. 104-105) |
|
|
73 |
Велика буква в кличках тварин (с. 105-106) |
|
|
74 |
Поняття предметності (с. 107-108) |
|
|
75 |
Поняття предметності на прикладах іменників, що означають дію. Вживання іменників у прямому і переносному значенні (с. 108-109) |
|
|
76 |
Контрольна робота: списування |
|
|
77 |
Аналіз контрольної роботи. Повторення вивченого матеріалу |
|
Тема |
78 |
Урок розвитку зв’язного мовлення Складання тексту за поданим початком, кінцівкою та ілюстраціями |
|
|
79 |
Рід іменників: чоловічий, жіночий, середній (с. 110-111 |
|
|
80 |
Вправи на визначення роду іменників (с. 113-114) |
|
|
81 |
Змінювання іменників за числами (однина і множина) (с. 114-115) |
|
|
82 |
Змінювання іменників за числами (однина і множина) |
|
|
83 |
Змінювання іменників за відмінками (с. 117-119) |
|
|
84 |
Урок розвитку зв’язного мовлення Удосконалення змісту та форми написаного тексту. Відповідність тексту його темі (с. 121) |
|
|
85 |
Змінювання іменників за відмінками в однині і множині (с. 119-120) |
|
|
86 |
Узагальнення знань за темою «Іменник» (с. 121-122) |
|
|
87 |
Контрольна робота з мовної теми «Іменник» |
|
|
88 |
Аналіз контрольної роботи. Підсумок по темі |
|
Тема |
Прикметник |
|||
89 |
Прикметник як частина мови (с. 123-124). |
|
|
90 |
Урок розвитку зв’язного мовлення Складання тексту-опису «Соняшник» (с. 128) |
|
|
91 |
Зв’язок прикметників з іменниками (с. 124-125 |
|
|
92 |
Уживання прикметників у прямому і переносному значеннях (с. 125-126 |
|
|
93 |
Прикметники-антоніми, прикметники-синоніми (с. 127-128) |
|
|
94 |
Уживання прикметників у загадках та описах (с. 128-130) |
|
|
95 |
Змінювання прикметників за родами в сполученні з іменниками (с. 131-133) |
|
|
96 |
Урок розвитку зв’язного мовлення Написання переказу за колективно складеним планом до тексту (с. 136) |
|
|
97 |
Родові закінчення прикметників (с. 133-135). |
|
|
98 |
Змінювання прикметників за числами у сполученні з іменниками (с. 137-138) |
|
|
99 |
Контрольна робота: диктант |
|
|
100 |
Аналіз контрольної роботи. Закріплення знань про прикметник Підсумок по темі |
|
Тема |
Дієслово |
|||
101 |
Дієслово як частина мови (с. 140-142) |
|
|
102 |
Урок розвитку зв’язного мовлення Написання переказу за прочитаним твором без зачину та кінцівки |
|
|
103 |
Зв’язок дієслова з іменником в реченні (с. 142-143) |
|
|
104 |
Дієслова-антоніми. Дієслова-синоніми (с. 144-148) |
|
|
105 |
Змінювання дієслів за часами (с. 148-150) |
|
|
106 |
Змінювання дієслів за часами |
|
|
107 |
Дієслова, що виражають незавершену і завершену дію (с. 152-156) |
|
|
108 |
Урок розвитку зв’язного мовлення Складання висловлювання про прочитаний твір |
|
|
109 |
Написання частки не з дієсловами (с. 156-158) |
|
|
110 |
Тренувальні вправи на написання частки не з дієсловами |
|
|
111 |
Контрольна робота з мовної теми «Дієслово» |
|
|
112 |
Аналіз контрольної роботи. Узагальнення знань і вмінь про дієслово (с. 159-163) |
|
Тема |
Повторення вивченого за рік |
|||
113 |
Що ми знаємо про текст, речення (с. 164-165) |
|
|
114 |
Урок розвитку зв’язного мовлення Складання розповіді на тему «Мої літні канікули» (с. 165) |
|
|
115 |
Контрольна робота: диктант |
|
|
116 |
Аналіз контрольної роботи. Що ми знаємо про будову слова (с. 165-166 |
|
|
117 |
Що ми знаємо про частини мови (с. 166-168 |
|
|
118 |
Що ми знаємо про частини мови |
|
|
119 |
Повторення вивченого. Підсумок за рік. |
|
Тема |