Календарно-тематичне планування

Про матеріал
Календарно-тематичне планування урокі літературного читання за підручником Вашуленко. Містить очікувані результати.
Перегляд файлу

Календарно-тематичне планування

Літературне читання

62 години

 

Дата

Тема уроку

Ключові компетентності

Очікувані  результати

І семестр

Розділ 1.

«Розмаїттям кольоровим прикрашає осінь край»

  1.  

01.09

Вступ до розділу. Вересень красне літо проводжає, золоту осінь зустрічає. Інна Кульська «Вересень» (с.3-4).

- вільне володіння державною мовою;

- громадянська та соціальна компетентності;

- компетентність в галузі природничих наук;

- уміння вчитися впродовж  життя;

- культурна компетентність;

- екологічна компетентність;

 

 

 

 

 

 

 

- вільне володіння державною мовою;

- громадянська та соціальна компетентності;

- компетентність в галузі природничих наук;

- уміння вчитися впродовж  життя;

- культурна компетентність;

- екологічна компетентність;

 

 

 

 

 

- вільне володіння державною мовою;

- громадянська та соціальна компетентності;

- компетентність в галузі природничих наук;

- уміння вчитися впродовж  життя;

- культурна компетентність;

- екологічна компетентність;

 

 

- вільне володіння державною мовою;

- громадянська та соціальна компетентності;

- компетентність в галузі природничих наук;

- уміння вчитися впродовж  життя;

- культурна компетентність;

- екологічна компетентність;

 

 

 

- вільне володіння державною мовою;

- громадянська та соціальна компетентності;

- компетентність в галузі природничих наук;

- уміння вчитися впродовж  життя;

- культурна компетентність;

- екологічна компетентність;

 

 

 

 

 

 

 

- вільне володіння державною мовою;

- громадянська та соціальна компетентності;

- компетентність в галузі природничих наук;

- уміння вчитися впродовж  життя;

- культурна компетентність;

- екологічна компетентність;

 

 

 

 

 

- вільне володіння державною мовою;

- громадянська та соціальна компетентності;

- компетентність в галузі природничих наук;

- уміння вчитися впродовж  життя;

- культурна компетентність;

- екологічна компетентність;

 

 

 

 

- вільне володіння державною мовою;

- громадянська та соціальна компетентності;

- компетентність в галузі природничих наук;

- уміння вчитися впродовж  життя;

- культурна компетентність;

- екологічна компетентність;

 

 

 

 

- вільне володіння державною мовою;

- громадянська та соціальна компетентності;

- компетентність в галузі природничих наук;

- уміння вчитися впродовж  життя;

- культурна компетентність;

- екологічна компетентність;

 

 

 

 

- вільне володіння державною мовою;

- громадянська та соціальна компетентності;

- компетентність в галузі природничих наук;

- уміння вчитися впродовж  життя;

- культурна компетентність;

- екологічна компетентність;

- зважає на ситуації спілкування: враховує умови, учасників, мету [4 МОВ 1-1.1-1];

- з увагою сприймає усні репліки діалогу, перепитує, уточнює з огляду на ситуацію спілкування [4 МОВ 1-1.1- 2];

- обговорює усне повідомлення в парі або групі для пошуку додаткових аргументів або спростування наведених [4 МОВ 1-1.1- 3];

- зіставляє почуте з власним досвідом [4 МОВ 1-1.1-4]

- визначає тему усного повідомлення [4 МОВ 1-1.4-1];

- визначає головну думку тексту [4 МОВ 1-1.4-2];

- зіставляє тему і головну думку усного повідомлення з власними спостереженнями, поведінкою, досвідом [4 МОВ 1-1.4-3];

- пояснює можливий вплив висловлення на слухача [4 МОВ 1-1.4-4]

- вступає і підтримує діалог на теми, пов’язані з важливими для дитини життєвими ситуаціями [4 МОВ 1- 1.6-1];

- наводить аргументи на захист власної думки та ілюструє її прикладами [4 МОВ 1-1.6-2];

- ініціює дискусію, висловлюючи власні погляди і слухаючи інших [4 МОВ 1-1.6-3];

- висловлює доброзичливо своє ставлення до думок інших (поділяє їх повністю, частково чи аргументовано відхиляє) [4 МОВ 1-1.6-4];

- дотримується правил літературної вимови у власному висловлюванні [4 МОВ 1-1.6-5];

- створює власне висловлення на основі почутого/ побаченого/прочитаного [4 МОВ 1-1.6-6]

- прогнозує орієнтовний зміст тексту на основі заголовка, ключових слів, анотації, невербальної інформації (ілюстрації, таблиці, схеми, графіки тощо) [4 МОВ 2-2.1- 1];

- читає подумки та виразно вголос тексти різних видів та з різною метою [4 МОВ 2-2.1-2];

- розповідає (докладно, стисло або вибірково), про що йдеться в тексті [4 МОВ 2-2.1-3];

- ставить запитання різної спрямованості: до змісту твору, до автора, до читача [4 МОВ 2-2.1-4];

- знаходить у тексті відповіді на поставлені запитання [4 МОВ 2- 2.1-5];

- відтворює фактичну інформацію з тексту [4 МОВ 2-2.1- 6];

- добирає і впорядковує потрібну інформацію з таблиць, графіків, схем тощо [4 МОВ 2-2.1-7];

- установлює послідовність дій персонажів художніх творів [4 МОВ 2-2.1-8];

- зіставляє прочитане із власним життєвим досвідом [4 МОВ 2-2.1-9]

- виявляє в тексті неочевидну інформацію, узагальнює її [4 МОВ 2- 2.2-1];

- виділяє ключові слова та пояснює, як вони допомагають зрозуміти зміст тексту [4 МОВ 2-2.2-2];

- виявляє зв’язки в текстах: між окремими частинами тексту, між частинами тексту і темою або головною думкою [4 МОВ 2-2.2-3];

- досліджує елементи тексту (слова автора, діалог персонажів, опис, виражальні засоби мови) [4 МОВ 2-2.2- 4];

- розрізняє в тексті факти і судження, знаходить між ними зв’язок [4 МОВ 2-2.2-5];

- висловлює припущення про наміри автора тексту, обґрунтовує свої думки [4 МОВ 2-2.2-6];

- формулює під час і після читання тексту запитання для можливої дискусії [4 МОВ 2-2.2-7];

- установлює причиново-наслідкові зв’язки між подіями, вчинками персонажів та їхніми стосунками з іншими персонажами [4 МОВ 2- 2.2-8];

- виявляє деталі тексту, важливі для розуміння ідей; розпізнає стиль тексту і пояснює, як він впливає на сприймання інформації [4 МОВ 2-2.2-9];

- формулює ідеї тексту, пов’язує їх із власним досвідом [4 МОВ 2- 2.2-10]

- описує свої емоції, пережиті під час читання художнього твору, наводить приклади вчинків персонажів, які викликали відповідні емоції[4 МОВ 2-2.3-1];

- аналізує емоційний стан персонажів, пояснює причини відповідних переживань персонажів [4 МОВ 2-2.3-2];

- визначає мету читання й обирає відповідно до неї тексти (книжки) (для задоволення, розваги, знаходження потрібної інформації) [4 МОВ 2-2.5-1];

- пояснює, наскільки обрані тексти допомогли досягнути мети читання [4 МОВ 2-2.5-2];

- добирає необхідну інформацію з різних джерел: шукає її у словниках, довідниках, енциклопедіях, бібліотеці, інтернеті [4 МОВ 2-2.5-3]

- добирає та створює ілюстративний матеріал до художнього тексту [4 МОВ 2-2.6-1];

- складає план тексту [4 МОВ 2-2.6-2];

- узагальнює, систематизує, класифікує інформацію з тексту у вигляді таблиць, схем [4 МОВ 2-2.6-3]

- переробляє прочитаний твір: уводить нових персонажів, змінює події або їх час, змінює оповідача тощо [4 МОВ 2- 2.7-1];

- створює власний художній текст, наслідуючи сюжетні та стильові особливості прочитаного тексту [4 МОВ 2-2.7-2];

- створює власний текст, використовуючи елементи кількох прочитаних текстів [4 МОВ 2-2.7-3]

- визначає, чи відповідає створений текст меті, перевіряє грамотність написаного [4 МОВ 3-3.3-1];

- удосконалює власний письмовий текст, знаходить і виправляє помилки, редагує зміст тексту [4 МОВ 3-3.3-2];

- обговорює письмові роботи (власні й однокласників) у парі, малій групі, відзначає позитивні характеристики [4 МОВ 3- 3.3-3];

- висловлює, за підтримки вчителя, поради щодо можливого вдосконалення тексту [4 МОВ 3-3.3-4]

- визначає мету простого медіатексту (усна реклама, аудіокнига, мультфільм, комп’ютерна гра), пояснює, кому він адресований [4 МОВ 4-1.4-1];

- визначає правдоподібність описаних подій і тверджень з медіатексту, виходячи з власного досвіду [4 МОВ 4-1.4- 2];

- визначає роль елементів форми (голос, музичний супровід, фонові шуми, кольори, спецефекти тощо) для розуміння змісту [4 МОВ 4- 1.4-3];

- розрізняє факти й судження в простому медіатексті, виокремлює цікаву для себе інформацію [4 МОВ 4-1.4-4]

- створює, працюючи в групі, п’єсу на основі відомого твору (інсценізована казка, казка, казка на новий лад тощо) [4 МОВ 6-2.7- 1];

- імпровізує, використовуючи голос і мову тіла (міміку, жести, поставу, рухи) для виконання запропонованої/ обраної ролі , надає варіанти несловесних засобів (міміку, жести, поставу, рухи) і пояснює, чому обраний один із них [4 МОВ 6-2.7-2]

- передає своє враження від побаченої вистави у письмових відгуках (наприклад, запис у щоденнику вражень або в класному альманасі) [4 МОВ 6 – 3.1-1];

- описує характерні риси мовлення персонажа п’єси після перегляду вистави (повторювані слова, швидкість, гучність тощо) [4 МОВ 6- 4.2-1];

- установлює зв'язок між характерними рисами мовлення персонажа п’єси та реакцією його співрозмовника [4 МОВ 6-4.2-2]

  1.  

02.09

Вересень – горіховий місяць. Алевтина Волкова "Перший подих осені». Марія Хоросницька «Осінь»( навчальне аудіювання) (с.4-5).

  1.  

05.09

Осінь на рябому коні їздить. Марія Пономаренко «Осінь пензлика взяла». Скоромовки (Наталка Поклад «Вересень». Леонід Куліш-Зіньків «Жовтень», Вікторія Забава «Місяць жовтень») (с.6-8).

  1.  

07.09

У жовтня сльози холодні. Степан Жупанин «Осіння пожежа» (напам’ять) (с.8).

  1.  

08.09

Павутиння літає – осінь літо проводжає. «Бабине літо» (із журналу «Світ дитини» (с.9-10).

  1.  

09.09

Кожному мила своя сторона. Василь Сухомлинський «Що найтяжче журавлям» (навчальне аудіювання). Микола Сингаївський «Прощальний танок»  (с.10-12).

  1.  

12.09

Дощ іде- гриби будуть. Анатолій Качан «Дощова осінь». Слухання п’єси Віктора Косенка «Дощик» (с.12-13).

  1.  

14.09

Позакласне читання. Здраствуй школо!

  1.  

15.09

В осінній час сім погод у нас. Лідія Андрієць «Про парасольку» (с.13-14).

  1.  

16.09

Листопадовий день , як заячий хвіст. Ірина Прокопенко «Як Жолудь  дубом став» (навчальне аудіювання). Володимир Титаренко «Сойчині жолуді» (с.15-16).

  1.  

19.09

Осінній іній -  на суху й сонячну погоду. Вадим Скомаровський «Клени» (с.17). Наші проєкти «Осінь».

  1.  

21.09

Діагностувальна робота . Аудіювання (письмово)

  1.  

22.09

Аналіз діагностувальної роботи. Узагальнення і систематизація знань учнів за розділом «Розмаїттям кольоровим прикрашає осінь край»

Розділ 2

«Книжка – найкращий винахід людства»

  1.  

23.09

Книга – невичерпне джерело ззнань.

Іван Франко «Книги- морська глибтна!». За Віктором Дацкевичем «Як з’явилася друкована книжка». Відео «Як твориться книга» (с.18-21).

  1.  

26.09

 Хочеш пізнати світ – читай книжки. Книга – мудрий учитель. Тху Хионг «Найцінніший подарунок» (с.22-24).

  1.  

28.09

Книга любить, коли її читають. Василь Сухомлинський «Спляча Книга» (навчальне аудіювання). Костя Гнатенко «Ображена книжка» (с.24- 26).

  1.  

29.09

Костя Гнатенко «Ображена книжка» (продовження) . Перегляд відео(с.26-27).

  1.  

30.09

Позакласне читання. Щедра осінь

  1.  

03.10

Вода камінь точить. «Азбука, що завоювала світ» ( із журналу «Малятко») (с.28-29).

  1.  

05.10

Узагальнення та систематизація знань учнів за розділом «Книжка – найкращий винахід людства». Наші проєкти (с. 29).

Розділ 3.

«Золоті зернята усної народної творчості»

  1.  

06.10

Народна пісня – душа народу. «Ой хвалилася та берізонька» ( українська народна пісня). Перегляд мультфільму (с.30-31).

  1.  

07.10

Загадка – гімнастика для розуму. Загадки. Складання загадок (с.31-32).

  1.  

10.10

Скоромовки тренують правильну вимову. Лічилка – водилочка у грі помічниця. Скоромовки. Лічилки (с.32-34).

  1.  

12.10

Прислів’я вчить, як на світі жить. Прислів’я і приказки (с.34-35).

  1.  

13.10

Позакласне читання. Плекайте мову

  1.  

14.10

Узагальнення і систематизація знань учнів за розділом «Золоті зернята усної народної творчості». Наші проєкти (с.35).

Розділ 4.

«Чарівний світ казки».

  1.  

17.10

Казки маленькі, а розуму в них багато. «Кирило Кожум’яка»(українська народна казка)(с.36-39)

  1.  

19.10

Чия відвага, того й перемога. «Кирило Кожум’яка» (українська народна казка) (продовження) Стислий переказ казки(с.36-39).

  1.  

20.10

Діагностична робота.  Навички читання мовчки (письмово).

  1.  

21.10

Аналіз діагностувальної  роботи. Узагальнення і систематизація знань.

  1.  

31.10

Де відвага, там і щастя. «Котигорошко»(українська народна казка) (навчальне аудіювання). Перегляд мультфільму «Чарівний горох» (с.40).

  1.  

03.11

Де хоробрість, там нагорода за добрість. «Круглячок» (українська народна казка) . (с.41-43).

  1.  

03.11

 Де хоробрість, там нагорода за добрість. «Круглячок» (українська народна казка) (продовження). Складання плану казки. Переказ  за планом. Перегляд мультфільму (с.43-44).

  1.  

04.11

Казка – світ фантазії і мудрості. Літературні (авторські казки). Олександр Зима «Про сірого ворона та чарівні окуляри» (с.44-48).

  1.  

07.11

Позакласне читання. Любіть книгу!

  1.  

09.11

Крадене не йде на користь.  Олександр Зима «Про сірого ворона та чарівні окуляри» ( продовження). Складання плану оповідання. Переказ за планом (с.46-48).

  1.  

10.11

Дівчина красива, та до роботи лінива. Марина Павленко «Хатка для Нехайка» ( Із книжки «Півтора бажання» (скорочено)) (с.48-51). (уривок напам’ять)

  1.  

11.11

Дівчина красива, та до роботи лінива. Марина Павленко «Хатка для Нехайка» ( продовження). Інсценування за змістом казки.(с. 51)

  1.  

14.11

Казки з усього світу навчають добра. Брати Якоб і Вільгельм Грімми «Зачарована красуня» (скорочено) (с.52-54).

  1.  

16.11

Казки з усього світу навчають добра. Брати Якоб і Вільгельм Грімми «Зачарована красуня» (скорочено)  (продовження)(с.54-56).

  1.  

17.11

Світ не без добрих людей. Повість. Отфрід Пройслер  «Паперові квіти» (Уривок із повісті-казки «Мала Баба Яга») (с.56-58). Діагностична робота . Усний переказ прочитаного твору (усно)

  1.  

18.11

Світ не без добрих людей. Повість. Отфрід Пройслер  «Паперові квіти» (Уривок із повісті-казки «Мала Баба Яга») (продовження). Переказ уривку твору з доповненням (с.59-60). Діагностична робота . Усний переказ прочитаного твору (усно)

  1.  

21.11

Позакласне читання. Із чистого джерела народної творчості

  1.  

23.11

Доброму всюди добре буде.  П’єса. Леся Мовчун «Горіхові принцеси» (За мотивами англійської народної казки) (сцени 1-4) (с.60-64). Діагностична робота . Усний переказ прочитаного твору (усно)

  1.  

24.11

Доброму всюди добре буде.  П’єса. Леся Мовчун «Горіхові принцеси» (За мотивами англійської народної казки) (сцени 5-7) (с.64-67).

  1.  

25.11

Узагальнення і систематизація знань учнів за розділом «Чарівний світ казки». Наші проєкти (с.67).

Розділ 5.

«У міста і села прийшла зима весела»

  1.  

28.11

Грудень – кінець року, початок зими. Валентина Зорик «Зимовий ранок». Марійка Підгірянка «Сипле сніг» (с.68-70). Діагностична робота 4. Навички читання вголос (усно)

  1.  

30.11

У кожної сніжинки своє обличчя. «Чи бувають однакові сніжинки?» (Із журналу «Розумашки» (с.70-71). Діагностична робота 4. Навички читання вголос (усно)

  1.  

01.12

Сніжинки – це маленькі білі мушки. «Як утворюються сніжинки?», «Чому сніжинки блищать?» (Із журналу «Розумашки» ) (с.72-73). Діагностична робота 4. Навички читання вголос (усно)

  1.  

02.12

Не можна легковажити своїм життям. Оксана Радушинська «Перший сніг» (с.73-74).

  1.  

05.12

Позакласне читання. Літературні казки

  1.  

07.12

Не можна легковажити своїм життям. Оксана Радушинська «Перший сніг» (продовження). Складання плану. Стислий переказ за планом (с.75-76).

  1.  

08.12

Зимою сонце світить, та не гріє. Вадим Скомаровський «Морозенко». Віктор Приходько «Жадібна синичка» (навчальне аудіювання) (с.76-77).

  1.  

09.12

Підгодуй птахів зимою, послужать тобі весною. Андрій Бондарчук «Забіяка» (с.35-79).

  1.  

12.12

Ліс – безцінний дар природи. Юлія Домашець «Лісова вечірка в стилі «ЕКО» (с.79-80).

  1.  

14.12

Новорічної ночі мрії збуваються.  Анатолій Григорук «Чого в Діда Мороза борода з вовни» (Навчальне аудіювання). Олена Комова «Новий рік у шафі» (Скорочено) (с.81-82).

  1.  

15.12

Олена Комова «Новий рік у шафі» (Скорочено) (продовження) (с.83-84).

  1.  

16.12

Вір у диво – і життя стане казкою. Василь Мельник «Крижаний кіт» (с.84-86).

  1.  

19.12

Позакласне читання. Повчання байок

  1.  

21.12

Людяність дорожча за багатство. Ірина Жиленко «Снігова баба» (с.87-89).

  1.  

22.12

Узагальнення і систематизація знань учнів за розділом «У міста і села прийшла зима весела».

  1.  

23.12

Підсумок за семестр.

 

docx
Додано
26 вересня 2022
Переглядів
444
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку