Календарно-тематичне планування
Літературне читання
62 години
№ |
Дата |
Тема уроку |
Ключові компетентності |
Очікувані результати |
І семестр Розділ 1. «Розмаїттям кольоровим прикрашає осінь край» |
||||
|
01.09 |
Вступ до розділу. Вересень красне літо проводжає, золоту осінь зустрічає. Інна Кульська «Вересень» (с.3-4). |
- вільне володіння державною мовою; - громадянська та соціальна компетентності; - компетентність в галузі природничих наук; - уміння вчитися впродовж життя; - культурна компетентність; - екологічна компетентність;
- вільне володіння державною мовою; - громадянська та соціальна компетентності; - компетентність в галузі природничих наук; - уміння вчитися впродовж життя; - культурна компетентність; - екологічна компетентність;
- вільне володіння державною мовою; - громадянська та соціальна компетентності; - компетентність в галузі природничих наук; - уміння вчитися впродовж життя; - культурна компетентність; - екологічна компетентність;
- вільне володіння державною мовою; - громадянська та соціальна компетентності; - компетентність в галузі природничих наук; - уміння вчитися впродовж життя; - культурна компетентність; - екологічна компетентність;
- вільне володіння державною мовою; - громадянська та соціальна компетентності; - компетентність в галузі природничих наук; - уміння вчитися впродовж життя; - культурна компетентність; - екологічна компетентність;
- вільне володіння державною мовою; - громадянська та соціальна компетентності; - компетентність в галузі природничих наук; - уміння вчитися впродовж життя; - культурна компетентність; - екологічна компетентність;
- вільне володіння державною мовою; - громадянська та соціальна компетентності; - компетентність в галузі природничих наук; - уміння вчитися впродовж життя; - культурна компетентність; - екологічна компетентність;
- вільне володіння державною мовою; - громадянська та соціальна компетентності; - компетентність в галузі природничих наук; - уміння вчитися впродовж життя; - культурна компетентність; - екологічна компетентність;
- вільне володіння державною мовою; - громадянська та соціальна компетентності; - компетентність в галузі природничих наук; - уміння вчитися впродовж життя; - культурна компетентність; - екологічна компетентність;
- вільне володіння державною мовою; - громадянська та соціальна компетентності; - компетентність в галузі природничих наук; - уміння вчитися впродовж життя; - культурна компетентність; - екологічна компетентність; |
- зважає на ситуації спілкування: враховує умови, учасників, мету [4 МОВ 1-1.1-1]; - з увагою сприймає усні репліки діалогу, перепитує, уточнює з огляду на ситуацію спілкування [4 МОВ 1-1.1- 2]; - обговорює усне повідомлення в парі або групі для пошуку додаткових аргументів або спростування наведених [4 МОВ 1-1.1- 3]; - зіставляє почуте з власним досвідом [4 МОВ 1-1.1-4] - визначає тему усного повідомлення [4 МОВ 1-1.4-1]; - визначає головну думку тексту [4 МОВ 1-1.4-2]; - зіставляє тему і головну думку усного повідомлення з власними спостереженнями, поведінкою, досвідом [4 МОВ 1-1.4-3]; - пояснює можливий вплив висловлення на слухача [4 МОВ 1-1.4-4] - вступає і підтримує діалог на теми, пов’язані з важливими для дитини життєвими ситуаціями [4 МОВ 1- 1.6-1]; - наводить аргументи на захист власної думки та ілюструє її прикладами [4 МОВ 1-1.6-2]; - ініціює дискусію, висловлюючи власні погляди і слухаючи інших [4 МОВ 1-1.6-3]; - висловлює доброзичливо своє ставлення до думок інших (поділяє їх повністю, частково чи аргументовано відхиляє) [4 МОВ 1-1.6-4]; - дотримується правил літературної вимови у власному висловлюванні [4 МОВ 1-1.6-5]; - створює власне висловлення на основі почутого/ побаченого/прочитаного [4 МОВ 1-1.6-6] - прогнозує орієнтовний зміст тексту на основі заголовка, ключових слів, анотації, невербальної інформації (ілюстрації, таблиці, схеми, графіки тощо) [4 МОВ 2-2.1- 1]; - читає подумки та виразно вголос тексти різних видів та з різною метою [4 МОВ 2-2.1-2]; - розповідає (докладно, стисло або вибірково), про що йдеться в тексті [4 МОВ 2-2.1-3]; - ставить запитання різної спрямованості: до змісту твору, до автора, до читача [4 МОВ 2-2.1-4]; - знаходить у тексті відповіді на поставлені запитання [4 МОВ 2- 2.1-5]; - відтворює фактичну інформацію з тексту [4 МОВ 2-2.1- 6]; - добирає і впорядковує потрібну інформацію з таблиць, графіків, схем тощо [4 МОВ 2-2.1-7]; - установлює послідовність дій персонажів художніх творів [4 МОВ 2-2.1-8]; - зіставляє прочитане із власним життєвим досвідом [4 МОВ 2-2.1-9] - виявляє в тексті неочевидну інформацію, узагальнює її [4 МОВ 2- 2.2-1]; - виділяє ключові слова та пояснює, як вони допомагають зрозуміти зміст тексту [4 МОВ 2-2.2-2]; - виявляє зв’язки в текстах: між окремими частинами тексту, між частинами тексту і темою або головною думкою [4 МОВ 2-2.2-3]; - досліджує елементи тексту (слова автора, діалог персонажів, опис, виражальні засоби мови) [4 МОВ 2-2.2- 4]; - розрізняє в тексті факти і судження, знаходить між ними зв’язок [4 МОВ 2-2.2-5]; - висловлює припущення про наміри автора тексту, обґрунтовує свої думки [4 МОВ 2-2.2-6]; - формулює під час і після читання тексту запитання для можливої дискусії [4 МОВ 2-2.2-7]; - установлює причиново-наслідкові зв’язки між подіями, вчинками персонажів та їхніми стосунками з іншими персонажами [4 МОВ 2- 2.2-8]; - виявляє деталі тексту, важливі для розуміння ідей; розпізнає стиль тексту і пояснює, як він впливає на сприймання інформації [4 МОВ 2-2.2-9]; - формулює ідеї тексту, пов’язує їх із власним досвідом [4 МОВ 2- 2.2-10] - описує свої емоції, пережиті під час читання художнього твору, наводить приклади вчинків персонажів, які викликали відповідні емоції[4 МОВ 2-2.3-1]; - аналізує емоційний стан персонажів, пояснює причини відповідних переживань персонажів [4 МОВ 2-2.3-2]; - визначає мету читання й обирає відповідно до неї тексти (книжки) (для задоволення, розваги, знаходження потрібної інформації) [4 МОВ 2-2.5-1]; - пояснює, наскільки обрані тексти допомогли досягнути мети читання [4 МОВ 2-2.5-2]; - добирає необхідну інформацію з різних джерел: шукає її у словниках, довідниках, енциклопедіях, бібліотеці, інтернеті [4 МОВ 2-2.5-3] - добирає та створює ілюстративний матеріал до художнього тексту [4 МОВ 2-2.6-1]; - складає план тексту [4 МОВ 2-2.6-2]; - узагальнює, систематизує, класифікує інформацію з тексту у вигляді таблиць, схем [4 МОВ 2-2.6-3] - переробляє прочитаний твір: уводить нових персонажів, змінює події або їх час, змінює оповідача тощо [4 МОВ 2- 2.7-1]; - створює власний художній текст, наслідуючи сюжетні та стильові особливості прочитаного тексту [4 МОВ 2-2.7-2]; - створює власний текст, використовуючи елементи кількох прочитаних текстів [4 МОВ 2-2.7-3] - визначає, чи відповідає створений текст меті, перевіряє грамотність написаного [4 МОВ 3-3.3-1]; - удосконалює власний письмовий текст, знаходить і виправляє помилки, редагує зміст тексту [4 МОВ 3-3.3-2]; - обговорює письмові роботи (власні й однокласників) у парі, малій групі, відзначає позитивні характеристики [4 МОВ 3- 3.3-3]; - висловлює, за підтримки вчителя, поради щодо можливого вдосконалення тексту [4 МОВ 3-3.3-4] - визначає мету простого медіатексту (усна реклама, аудіокнига, мультфільм, комп’ютерна гра), пояснює, кому він адресований [4 МОВ 4-1.4-1]; - визначає правдоподібність описаних подій і тверджень з медіатексту, виходячи з власного досвіду [4 МОВ 4-1.4- 2]; - визначає роль елементів форми (голос, музичний супровід, фонові шуми, кольори, спецефекти тощо) для розуміння змісту [4 МОВ 4- 1.4-3]; - розрізняє факти й судження в простому медіатексті, виокремлює цікаву для себе інформацію [4 МОВ 4-1.4-4] - створює, працюючи в групі, п’єсу на основі відомого твору (інсценізована казка, казка, казка на новий лад тощо) [4 МОВ 6-2.7- 1]; - імпровізує, використовуючи голос і мову тіла (міміку, жести, поставу, рухи) для виконання запропонованої/ обраної ролі , надає варіанти несловесних засобів (міміку, жести, поставу, рухи) і пояснює, чому обраний один із них [4 МОВ 6-2.7-2] - передає своє враження від побаченої вистави у письмових відгуках (наприклад, запис у щоденнику вражень або в класному альманасі) [4 МОВ 6 – 3.1-1]; - описує характерні риси мовлення персонажа п’єси після перегляду вистави (повторювані слова, швидкість, гучність тощо) [4 МОВ 6- 4.2-1]; - установлює зв'язок між характерними рисами мовлення персонажа п’єси та реакцією його співрозмовника [4 МОВ 6-4.2-2] |
|
02.09 |
Вересень – горіховий місяць. Алевтина Волкова "Перший подих осені». Марія Хоросницька «Осінь»( навчальне аудіювання) (с.4-5). |
||
|
05.09 |
Осінь на рябому коні їздить. Марія Пономаренко «Осінь пензлика взяла». Скоромовки (Наталка Поклад «Вересень». Леонід Куліш-Зіньків «Жовтень», Вікторія Забава «Місяць жовтень») (с.6-8). |
||
|
07.09 |
У жовтня сльози холодні. Степан Жупанин «Осіння пожежа» (напам’ять) (с.8). |
||
|
08.09 |
Павутиння літає – осінь літо проводжає. «Бабине літо» (із журналу «Світ дитини» (с.9-10). |
||
|
09.09 |
Кожному мила своя сторона. Василь Сухомлинський «Що найтяжче журавлям» (навчальне аудіювання). Микола Сингаївський «Прощальний танок» (с.10-12). |
||
|
12.09 |
Дощ іде- гриби будуть. Анатолій Качан «Дощова осінь». Слухання п’єси Віктора Косенка «Дощик» (с.12-13). |
||
|
14.09 |
Позакласне читання. Здраствуй школо! |
||
|
15.09 |
В осінній час сім погод у нас. Лідія Андрієць «Про парасольку» (с.13-14). |
||
|
16.09 |
Листопадовий день , як заячий хвіст. Ірина Прокопенко «Як Жолудь дубом став» (навчальне аудіювання). Володимир Титаренко «Сойчині жолуді» (с.15-16). |
||
|
19.09 |
Осінній іній - на суху й сонячну погоду. Вадим Скомаровський «Клени» (с.17). Наші проєкти «Осінь». |
||
|
21.09 |
Діагностувальна робота . Аудіювання (письмово) |
||
|
22.09 |
Аналіз діагностувальної роботи. Узагальнення і систематизація знань учнів за розділом «Розмаїттям кольоровим прикрашає осінь край» |
||
Розділ 2 «Книжка – найкращий винахід людства» |
||||
|
23.09 |
Книга – невичерпне джерело ззнань. Іван Франко «Книги- морська глибтна!». За Віктором Дацкевичем «Як з’явилася друкована книжка». Відео «Як твориться книга» (с.18-21). |
||
|
26.09 |
Хочеш пізнати світ – читай книжки. Книга – мудрий учитель. Тху Хионг «Найцінніший подарунок» (с.22-24). |
||
|
28.09 |
Книга любить, коли її читають. Василь Сухомлинський «Спляча Книга» (навчальне аудіювання). Костя Гнатенко «Ображена книжка» (с.24- 26). |
||
|
29.09 |
Костя Гнатенко «Ображена книжка» (продовження) . Перегляд відео(с.26-27). |
||
|
30.09 |
Позакласне читання. Щедра осінь |
||
|
03.10 |
Вода камінь точить. «Азбука, що завоювала світ» ( із журналу «Малятко») (с.28-29). |
||
|
05.10 |
Узагальнення та систематизація знань учнів за розділом «Книжка – найкращий винахід людства». Наші проєкти (с. 29). |
||
Розділ 3. «Золоті зернята усної народної творчості» |
||||
|
06.10 |
Народна пісня – душа народу. «Ой хвалилася та берізонька» ( українська народна пісня). Перегляд мультфільму (с.30-31). |
||
|
07.10 |
Загадка – гімнастика для розуму. Загадки. Складання загадок (с.31-32). |
||
|
10.10 |
Скоромовки тренують правильну вимову. Лічилка – водилочка у грі помічниця. Скоромовки. Лічилки (с.32-34). |
||
|
12.10 |
Прислів’я вчить, як на світі жить. Прислів’я і приказки (с.34-35). |
||
|
13.10 |
Позакласне читання. Плекайте мову |
||
|
14.10 |
Узагальнення і систематизація знань учнів за розділом «Золоті зернята усної народної творчості». Наші проєкти (с.35). |
||
Розділ 4. «Чарівний світ казки». |
||||
|
17.10 |
Казки маленькі, а розуму в них багато. «Кирило Кожум’яка»(українська народна казка)(с.36-39) |
||
|
19.10 |
Чия відвага, того й перемога. «Кирило Кожум’яка» (українська народна казка) (продовження) Стислий переказ казки(с.36-39). |
||
|
20.10 |
Діагностична робота. Навички читання мовчки (письмово). |
||
|
21.10 |
Аналіз діагностувальної роботи. Узагальнення і систематизація знань. |
||
|
31.10 |
Де відвага, там і щастя. «Котигорошко»(українська народна казка) (навчальне аудіювання). Перегляд мультфільму «Чарівний горох» (с.40). |
||
|
03.11 |
Де хоробрість, там нагорода за добрість. «Круглячок» (українська народна казка) . (с.41-43). |
||
|
03.11 |
Де хоробрість, там нагорода за добрість. «Круглячок» (українська народна казка) (продовження). Складання плану казки. Переказ за планом. Перегляд мультфільму (с.43-44). |
||
|
04.11 |
Казка – світ фантазії і мудрості. Літературні (авторські казки). Олександр Зима «Про сірого ворона та чарівні окуляри» (с.44-48). |
||
|
07.11 |
Позакласне читання. Любіть книгу! |
||
|
09.11 |
Крадене не йде на користь. Олександр Зима «Про сірого ворона та чарівні окуляри» ( продовження). Складання плану оповідання. Переказ за планом (с.46-48). |
||
|
10.11 |
Дівчина красива, та до роботи лінива. Марина Павленко «Хатка для Нехайка» ( Із книжки «Півтора бажання» (скорочено)) (с.48-51). (уривок напам’ять) |
||
|
11.11 |
Дівчина красива, та до роботи лінива. Марина Павленко «Хатка для Нехайка» ( продовження). Інсценування за змістом казки.(с. 51) |
||
|
14.11 |
Казки з усього світу навчають добра. Брати Якоб і Вільгельм Грімми «Зачарована красуня» (скорочено) (с.52-54). |
||
|
16.11 |
Казки з усього світу навчають добра. Брати Якоб і Вільгельм Грімми «Зачарована красуня» (скорочено) (продовження)(с.54-56). |
||
|
17.11 |
Світ не без добрих людей. Повість. Отфрід Пройслер «Паперові квіти» (Уривок із повісті-казки «Мала Баба Яга») (с.56-58). Діагностична робота . Усний переказ прочитаного твору (усно) |
||
|
18.11 |
Світ не без добрих людей. Повість. Отфрід Пройслер «Паперові квіти» (Уривок із повісті-казки «Мала Баба Яга») (продовження). Переказ уривку твору з доповненням (с.59-60). Діагностична робота . Усний переказ прочитаного твору (усно) |
||
|
21.11 |
Позакласне читання. Із чистого джерела народної творчості |
||
|
23.11 |
Доброму всюди добре буде. П’єса. Леся Мовчун «Горіхові принцеси» (За мотивами англійської народної казки) (сцени 1-4) (с.60-64). Діагностична робота . Усний переказ прочитаного твору (усно) |
||
|
24.11 |
Доброму всюди добре буде. П’єса. Леся Мовчун «Горіхові принцеси» (За мотивами англійської народної казки) (сцени 5-7) (с.64-67). |
||
|
25.11 |
Узагальнення і систематизація знань учнів за розділом «Чарівний світ казки». Наші проєкти (с.67). |
||
Розділ 5. «У міста і села прийшла зима весела» |
||||
|
28.11 |
Грудень – кінець року, початок зими. Валентина Зорик «Зимовий ранок». Марійка Підгірянка «Сипле сніг» (с.68-70). Діагностична робота 4. Навички читання вголос (усно) |
||
|
30.11 |
У кожної сніжинки своє обличчя. «Чи бувають однакові сніжинки?» (Із журналу «Розумашки» (с.70-71). Діагностична робота 4. Навички читання вголос (усно) |
||
|
01.12 |
Сніжинки – це маленькі білі мушки. «Як утворюються сніжинки?», «Чому сніжинки блищать?» (Із журналу «Розумашки» ) (с.72-73). Діагностична робота 4. Навички читання вголос (усно) |
||
|
02.12 |
Не можна легковажити своїм життям. Оксана Радушинська «Перший сніг» (с.73-74). |
||
|
05.12 |
Позакласне читання. Літературні казки |
||
|
07.12 |
Не можна легковажити своїм життям. Оксана Радушинська «Перший сніг» (продовження). Складання плану. Стислий переказ за планом (с.75-76). |
||
|
08.12 |
Зимою сонце світить, та не гріє. Вадим Скомаровський «Морозенко». Віктор Приходько «Жадібна синичка» (навчальне аудіювання) (с.76-77). |
||
|
09.12 |
Підгодуй птахів зимою, послужать тобі весною. Андрій Бондарчук «Забіяка» (с.35-79). |
||
|
12.12 |
Ліс – безцінний дар природи. Юлія Домашець «Лісова вечірка в стилі «ЕКО» (с.79-80). |
||
|
14.12 |
Новорічної ночі мрії збуваються. Анатолій Григорук «Чого в Діда Мороза борода з вовни» (Навчальне аудіювання). Олена Комова «Новий рік у шафі» (Скорочено) (с.81-82). |
||
|
15.12 |
Олена Комова «Новий рік у шафі» (Скорочено) (продовження) (с.83-84). |
||
|
16.12 |
Вір у диво – і життя стане казкою. Василь Мельник «Крижаний кіт» (с.84-86). |
||
|
19.12 |
Позакласне читання. Повчання байок |
||
|
21.12 |
Людяність дорожча за багатство. Ірина Жиленко «Снігова баба» (с.87-89). |
||
|
22.12 |
Узагальнення і систематизація знань учнів за розділом «У міста і села прийшла зима весела». |
||
|
23.12 |
Підсумок за семестр. |