Календарно-тематичне планування з історії 10 клас. Документ налічує календарне планування з історії України 2 години на тиждень +1 год. для підсилення. Автор підручника Пометун О. І. Календарне планування з всесвітньої історії 1 год. на тиждень, автор підручника Щупак І. Я.
ВОЗНЕСЕНСЬКА ЗШ І-ІІІ СТУПЕНІВ
«ПОГОДЖЕНО» «ЗАТВЕРДЖЕНО»
Заступник директора з НВР ДИРЕКТОР
В.О. Левадна М.М. Биковський
________________________ ___________________
«_____» ____________ 20____ р. «_____» __________ 20_____ р.
Календарно-тематичне планування
з історії України / всесвітньої історії
10 класу
на 2018 / 2019
Сидоренко І. В.
Розглянуто на засіданні МО філологічного, художньо-естетичного циклу
Протокол № від
Голова МО: Є.О. Федорець
Складено до підручника: Щупак І. Я. Всесвітня історія (рівень стандарту): підручник для 10 класу закладів загальної середньої освіти. / І. Я. Щупак. — К. : УОВЦ «Оріон», 2018. — 208 с. : іл.
Складено до підручника: Пометун О. І. Історія України : підруч. для 10 кл. закладів загальної середньої освіти / О. І. Пометун, Н. М. Гупан. — К. : УОВЦ «Оріон», 2018. — 288 с. : іл.
Затверджено згідно з наказом Міністерства освіти і науки України від 24.02.2017 № 310
ІСТОРІЯ УКРАЇНИ
10 клас (52 годин + 35 год. на підсилення)
№ |
Дата |
Зміст |
Д/з |
Державні вимоги |
ПОВТОРЕННЯ. ВСТУП |
||||
1 |
|
Україна і світ на порозі ХХ ст.: основні тенденції соціально-економічного, політичного та культурного розвитку. |
|
Знати: – характерні риси “короткого ХХ століття”; – зміст понять: світова війна, політичний режим, національна держава, соціальна революція, національна революція. |
2 |
|
Завдання і структура курсів історії України та всесвітньої історії ХХ – початку ХХІ ст. |
|
|
Розділ 1. УКРАЇНА В РОКИ ПЕРШОЇ СВІТОВОЇ ВІЙНИ |
Знати: – зміст понять: Перша світова війна, окупаційний режим, військове генерал-губернаторство, депортація; – сутність українського питання напередодні війни; геополітичних планів країн Антанти і Центральних держав щодо українських земель; – позиції українських політичних сил напередодні та в умовах війни; – місце, перебіг і наслідки воєнних операцій, що відбувалися на території України в 1914–1917 рр.: |
|||
3 |
|
Україна в геополітичних планах країн Антанти і Центральних держав. Війна та українські політичні сили. |
|
|
4 |
|
Воєнні дії на території України в 1914–1917 рр. |
|
|
5 |
|
Українці в арміях воюючих держав. Українські січові стрільці. |
|
|
6 |
|
Практичне заняття: Перша світова як виклик людському виживанню: жінки у війні, діти-сироти, біженці, військовополонені, скалічені солдати (на основі аналізу текстових і візуальних джерел). |
|
|
7 |
|
Узагальнення. Тематичний контроль |
|
|
Розділ 2. ПОЧАТОК УКРАЇНСЬКОЇ РЕВОЛЮЦІЇ |
Знати: – зміст понять: Українська революція, універсали УЦР, опозиція, національно-територіальна автономія, державний переворот, автономісти, самостійники, ультиматум, інтервенція; – етапи Української революції 1917–1921 рр.; – вплив світових подій на внутрішньоукраїнські процеси; – наслідки боротьби політичних партій за вплив на населення України; – природу виникнення, причини й наслідки війн більшовицької Росії з УНР. Уміти: – визначити хронологічні межі Української революції та синхронізувати історичні події періоду; – використовувати карту як джерело інформації про події Української революції у березні 1917 – квітні 1918 рр.; – на основі порівняльного аналізу робити аргументовані висновки щодо основних ідей, цілей та шляхів їх досягнення українськими політичними партіями на початку Української революції; – проаналізувати й порівняти змісти універсалів УЦР, причини і наслідки укладення УНР Брестського мирного договору; – визначити чинники, що впливали на зміни курсу УЦР упродовж березня 1917 – квітня 1918 рр.; – визначити здобутки і прорахунки УЦР у державотворчому процесі, обґрунтувати висловлені судження.
|
|||
8 |
|
Причини, рушійні сили та періодизація Української революції 1917–1921 рр. Українська Центральна Рада. Михайло Грушевський. Всеукраїнський національний конгрес. Українізація армії. Вільне козацтво. |
|
|
9 |
|
Відносини Центральної Ради з Тимчасовим урядом. І Універсал Центральної Ради. |
|
|
10 |
|
Генеральний секретаріат. Володимир Винниченко. |
|
|
11 |
|
ІІ Універсал УЦР. Збройний виступ самостійників |
|
|
12 |
|
Прихід до влади у Росії більшовиків: позиція УЦР. Боротьба за владу в Києві 28–31 жовтня 1917 р. III Універсал УЦР. |
|
|
13 |
|
Внутрішня та зовнішня політика Центральної Ради після проголошення Української Народної Республіки. |
|
|
14 |
|
Встановлення кордонів. Галицько-буковинський курінь Січових стрільців. |
|
|
15 |
|
Події 1917 року в Криму. Курултай і Кримська Народна Республіка. Кримськотатарський національний рух. |
|
|
16 |
|
Початок агресії більшовицької Росії проти УНР. Проголошення в Харкові більшовицької влади в УНР. |
|
|
17 |
|
Перша війна більшовицької Росії з УНР. Бій під Крутами. IV Універсал УЦР: проголошення незалежності УНР. |
|
|
18 |
|
Більшовицько-російська окупація України. Мирний договір УНР із Центральними державами. |
|
|
19 |
|
Вигнання більшовиків із території УНР. Похід Петра Болбочана на Крим. |
|
|
20 |
|
Законотворча діяльність УЦР взимку–навесні 1918 р. Конституція УНР. |
|
|
21 |
|
Практичне заняття: Автономісти і самостійники: порівняльний аналіз програмних документів українських політичних партій. |
|
|
22 |
|
Узагальнення. Тематичний контроль |
|
|
Розділ 3. РОЗГОРТАННЯ УКРАЇНСЬКОЇ РЕВОЛЮЦІЇ. БОРОТЬБА ЗА ВІДНОВЛЕННЯ ДЕРЖАВНОСТІ |
||||
23 |
|
Павло Скоропадський. Українська Держава. Внутрішня та зовнішня політика. Зародження повстанського руху. |
|
Знати: – зміст понять: гетьманат, Директорія, Чортківська офензива, націонал-комунізм, терор, продовольча розкладка, Воєнний комунізм, реквізиція, політична і трудова еміграція, лінія Керзона; – форми та основні ознаки національної державності часів Української революції: УНР за Центральної Ради, Українська Держава, УНР за Директорії, ЗУНР; – значення Акта злуки УНР і ЗУНР як вияву волі українців до консолідації етнічних земель та свідчення національної самоідентифікації населення України; – особливості розбудови Армії УНР та Української Галицької армії; – відмінності державотворчих процесів в УНР, Українській Державі, ЗУНР; – вплив рішень Паризької мирної конференції та Варшавської угоди на перебіг боротьби за українську державність, визвольних змагань і державотворчих процесів в Україні на розвиток української культури; Уміти: – встановити послідовність і синхронність подій Української революції (на національному, регіональному і локальному рівнях); – оперувати хронологічним і понятійним матеріалом для пояснення таких явищ, як гетьманат, денікінський режим, отаманщина, “воєнний комунізм”, червоний терор; – вказати на карті території УНР, Української Держави, ЗУНР; держави з центрами української політичної еміграції; – виявити специфіку розвитку громадського і релігійного життя, мистецтва, освіти і науки за часів УНР, Української Держави та ЗУНР; – висловити аргументоване судження про результати Української революції 1917–1921 рр.; – визначити особливості розвитку української культури та повсякденного життя людей у 1914–1921 рр.; – розкрити роль в Українській революції Марка Безручка, Нестора Махна, Михайла Омеляновича-Павленка, Олександра Удовиченка; |
24 |
|
Кримські крайові уряди. Спроби приєднати Крим до України. |
|
|
25 |
|
Антигетьманське повстання і відновлення УНР. Директорія. Трудовий конгрес. Симон Петлюра. |
|
|
26 |
|
Розпад Австро-Угорської імперії і західноукраїнські землі. Листопадовий зрив. Проголошення ЗУНР. Державне будівництво. Євген Петрушевич. |
|
|
27 |
|
Початок польсько-української війни. Галицька армія. Злука УНР і ЗУНР та її історичне значення. |
|
|
28 |
|
Український національний рух на Буковині й у Закарпатті. Хотинське повстання. Військова присутність Антанти на півдні України. |
|
|
29 |
|
Друга війна більшовицької Росії з УНР. Антибільшовицький повстанський рух. |
|
|
30 |
|
Реорганізація Директорії УНР. Державне будівництво та національна політика. |
|
|
31 |
|
Більшовицько-російська окупація України. Український націонал-комунізм. Формування державної системи УСРР. |
|
|
32 |
|
Політика Воєнного комунізму. Червоний терор. |
|
|
33 |
|
Практичне заняття: Отаманщина і повстанський антибільшовицький рух: ідейні основи і практика. |
|
|
34 |
|
Наступ польських військ. Чортківська офензива. Окупація польськими військами території Західної області УНР. |
|
|
35 |
|
Наступ об’єднаних українських армій. Наступ білогвардійських військ на Київ. |
|
|
36 |
|
Денікінський режим в Україні. Перший Зимовий похід. Повернення більшовицького режиму. |
|
|
37 |
|
Варшавська угода. Війна союзницьких українсько-польських військ проти більшовиків у 1920 р. Розгром більшовиків під Варшавою–Замостям. |
|
|
38 |
|
Поразка Збройних сил Півдня Росії. Червоний терор у Криму. |
|
|
39 |
|
Повстанський рух 1920–1921 рр. Другий Зимовий похід. Поразка та наслідки українського визвольного руху. |
|
|
40 |
|
Нові тенденції розвитку культури 1914–1921 рр. Освіта. Наука. Мистецтво. Георгій Нарбут. Релігійне життя. |
|
|
41 |
|
Культурно-освітня діяльність громадських організацій. Повсякденне життя. |
|
|
42 |
|
Узагальнення. Тематичний контроль |
|
|
Розділ 4. ВСТАНОВЛЕННЯ Й УТВЕРДЖЕННЯ КОМУНІСТИЧНОГО ТОТАЛІТАРНОГО РЕЖИМУ В УКРАЇНІ |
||||
43 |
|
Формальний та реальний статус УСРР у «договірній федерації» радянських республік. Християн Раковський. |
|
Знати: – зміст понять: комуністичний режим, сталінізм, директивна економіка, Великий терор, хлібозаготівлі, продрозкладка, розкуркулення, коренізація, українізація, Голодомор, геноцид, "чорна дошка", Розстріляне відродження, культ особи, соціалістичне змагання, УАПЦ, соціалістичний реалізм; – суть, засоби впровадження та наслідки непу, політики коренізації, форсованої індустріалізації, насильницької колективізації та масових репресій; – природу комуністичного тоталітарного режиму та особливості його встановлення в Україні; – протиріччя між комуністичним вченням і новою економічною політикою, доктриною інтернаціоналізму та політикою коренізації, розвитком індустрії та планованою індустріалізацією, кооперуванням і колективізацією, між дійсним та визначеним конституцією 1937 р. державно-політичним статусом УРСР, пропагандистським ідеалом і реальним образом радянської людини; Уміти: – встановити послідовність подій історії України 1921–1939 рр.; – вказати на карті регіони масового голоду 1921–1923 рр., Голодомору, індустріальні новобудови в УСРР, місця антибільшовицьких повстань; – визначити причини та масштаби соціально-економічних перетворень радянського тоталітарного режиму, масових репресій. |
44 |
|
Утворення СРСР: наслідки для України. Адміністративно-територіальний поділ УСРР. |
|
|
45 |
|
Антибільшовицький повстанський рух. (Холодноярська республіка та інші). Масовий голод 1921–1923 рр. |
|
|
46 |
|
Впровадження непу в УСРР. Суспільно-політичне життя. Ліквідація багатопартійності. |
|
|
47 |
|
Політика коренізації в УСРР: ставлення влади та населення. Олександр Шумський. |
|
|
48 |
|
Згортання та наслідки українізації. Микола Скрипник. |
|
|
49 |
|
Утворення Кримської АСРР у складі РФСРР. Національна політика радянської влади в УСРР. Молдавська АСРР. |
|
|
50 |
|
Релігійне життя в УСРР. Українська автокефальна православна церква (УАПЦ). Василь Липківський. |
|
|
51 |
|
Хлібозаготівельні кризи. Форсована індустріалізація. Створення військово- промислового комплексу. |
|
|
52 |
|
Згортання непу і перехід до директивної економіки. |
|
|
53 |
|
Розкуркулення і насильницька колективізація. Опір селянства. Примусові хлібозаготівлі. |
|
|
54 |
|
Голодомор 1932–1933 рр. – геноцид Українського народу. Масштаби та наслідки Голодомору. Національно-демографічні зміни. |
|
|
55 |
|
Формування культу особи Сталіна. Порушення прав людини в умовах тоталітарного режиму. Розстріляне відродження. |
|
|
56 |
|
Антицерковна політика влади та її наслідки. Ліквідація УАПЦ. |
|
|
57 |
|
Конституція УРСР 1937 р. Ідеологізація національно-культурного життя радянської України. |
|
|
58 |
|
Практичне заняття: Пропагандистський ідеал радянської людини та її повсякденне життя. |
|
|
59 |
|
Узагальнення. Тематичний контроль |
|
|
Розділ 5. ЗАХІДНОУКРАЇНСЬКІ ЗЕМЛІ В МІЖВОЄННИЙ ПЕРІОД |
|
|||
60 |
|
Правовий статус українських земель у складі Польщі. Національна політика та міжнаціональні відносини. |
|
Знати: – зміст понять: осадництво, пацифікація, русини, східні креси, національна кооперація, інтегральний націоналізм, український націоналістичний рух, Карпатська Січ; – правовий статус західноукраїнських земель у складі Польщі, Румунії,Чехословаччини; – особливості та головні риси національної політики Польщі, Румунії, Чехословаччини щодо українського населення; – історичні умови формування ідейних течій українського руху в західноукраїнських землях; – передумови формування та зміст теорії інтегрального націоналізму; – вплив міжнародних відносин міжвоєнного періоду на долю регіону. Уміти: – синхронізувати події політичного, соціально-економічного та культурного життя українських земель у складі Польщі, Румунії, Чехословаччини та УСРР у 1921–1939 рр.;
|
61 |
|
Українські політичні організації. Українське народно-демократичне об’єднання. |
|
|
62 |
|
Українська військова організація й Організація українських націоналістів. Євген Коновалець. |
|
|
63 |
|
Українські землі у складі Румунії Татарбунарське повстання. Суспільно-політичне життя. Українська національна партія. |
|
|
64 |
|
Українські землі у складі Чехословаччини. Правовий статус Закарпаття. Суспільно-політичне й економічне життя. |
|
|
65 |
|
Карпатська Україна. Карпатська Січ. Августин Волошин. |
|
|
66 |
|
Культурне й релігійне життя на західноукраїнських теренах в умовах іноземного панування. |
|
|
67 |
|
Політичне та культурне життя української політичної еміграції. |
|
|
68 |
|
Практичне заняття: Повсякденне життя населення в УРСР та в українських регіонах у складі Польщі, Чехословаччини, Румунії в міжвоєнний період: спільне та відмінне. |
|
|
69 |
|
Узагальнення. Тематичний контроль |
|
|
Розділ 6. УКРАЇНА В РОКИ ДРУГОЇ СВІТОВОЇ ВІЙНИ |
|
|||
70 |
|
Українське питання в міжнародній політиці напередодні Другої світової війни. Радянсько-німецькі договори 1939 р. |
|
Знати: – зміст понять: країна-агресор, пакт, радянізація, бліцкриг, окупаційний режим, евакуація, мобілізація, новий порядок, похідні групи, чорносвитники, остарбайтери, воєнний злочин, Голокост; – природу Другої світової війни як найбільшої за проявами і наслідками трагедії в історії людства; – зміст українського питання в міжнародній політиці напередодні Другої світової війни; – цілі та напрямки німецько-радянської співпраці від серпня 1939 до червня 1941 р.; – причини, зміст та наслідки політики радянізації Західної України; – основні воєнні дії, що відбувалися на території України в період Другої світової війни; – вплив окупаційного режиму на спосіб життя та свідомість населення; Уміти: – встановити хронологічну послідовність і синхронізувати події Другої світової війни в Україні та поза її межами; – використовувати карту як джерело інформації про оборонні та наступальні операції на території України, пересування ворогуючих сторін і рух лінії фронту, адміністративно-територіальні утворення часів нацистського окупаційного режиму на території України; – висловити аргументовані судження щодо анексії Радянським Союзом у 1939–1940 рр. і радянізації нових українських територій, політичного та соціально-економічного становища в Україні напередодні німецько-радянської війни, правового статусу громадян на анексованих територіях;
|
71 |
|
Початок Другої світової війни. Українці в польській армії. |
|
|
72 |
|
Розкол ОУН. Андрій Мельник. Степан Бандера. |
|
|
73 |
|
Радянізація нових територій. Масові політичні репресії 1939–1940 рр. |
|
|
74 |
|
Політичне та соціально-економічне становище в Україні напередодні німецько-радянської війни. |
|
|
75 |
|
Бойові дії в 1941–1942 рр. |
|
|
76 |
|
Відступ Червоної армії. Мобілізаційні заходи. Тактика “випаленої землі” та інші злочини комуністичного тоталітарного режиму. |
|
|
77 |
|
Опір окупантам. Український визвольний рух. Проголошення Акта відновлення Української Держави. Поліська Січ. Тарас Бульба (Боровець). |
|
|
78 |
|
Окупація України військами Німеччини та її союзниками. Новий порядок. Колабораціонізм. Самоврядування під німецькою окупацією. |
|
|
79 |
|
Остарбайтери. Військовополонені. Концтабори. |
|
|
80 |
|
Масове знищення мирного населення. Голокост. Трагедія Бабиного Яру. Праведники народів світу в Україні. Олена Вітер. |
|
|
81 |
|
Українська повстанська армія. Роман Шухевич. Радянський партизанський рух. Сидір Ковпак. |
|
|
82 |
|
Бойові дії 1942–1943 рр. Бої на Лівобережжі влітку–восени 1943 р. Завершення бойових дій на території України. |
|
|
83 |
|
Українці у військових формуваннях держав Об’єднаних Націй. Внесок українського народу в перемогу над нацизмом. |
|
|
84 |
|
Українське питання на Ялтинській і Потсдамській конференціях. Ціна війни. |
|
|
85 |
|
Культура в роки війни. Освіта і наука. Література. Образотворче мистецтво. Музика та кіно. |
|
|
86 |
|
Практичне заняття: Війна в пам’ятниках рідного краю (краєзнавча експедиція). |
|
|
87 |
|
Узагальнення. Тематичний контроль |
|
ВСЕСВІТНЯ ІСТОРІЯ
10 клас (35 год.)
№ |
Дата |
Зміст |
Д/з |
Державні вимоги |
Розділ 1. ПЕРЕДУМОВИ ПЕРШОЇ СВІТОВОЇ ВІЙНИ. ВІЙНА ТА РЕВОЛЮЦІЇ |
||||
1 |
|
Початок “Великої війни”. Фронти війни та характеристика основних воєнних кампаній. Міжнаціональні конфлікти в умовах війни. Людина на фронті й у тилу. |
§1,2 |
Знати: – зміст понять: Перша світова війна, геополітичні інтереси, система озброєного миру, позиційна війна, ксенофобія, геноцид, репарація, контрибуція; – хронологічні межі Першої світової війни, дати революції в Російській імперії, вступу у війну США і виходу з війни Росії, приходу до влади більшовиків, революцій в Австрії, Німеччині, Болгарії, Комп`єнського перемир`я;
|
2 |
|
Економічна та політична кризи в Російській імперії та Австро-Угорщині. Російська революція 1917 р. |
§3 |
|
3 |
|
Поразка Німеччини та її союзників. Розпад багатонаціональних імперій і утворення нових незалежних держав у Європі. Практичне заняття: Перша світова: повсякденне життя в умовах фронту і тилу. |
§4 |
|
4 |
|
Узагальнення. Тематичний контроль. |
§5 |
|
Розділ 2. ОБЛАШТУВАННЯ ПОВОЄННОГО СВІТУ |
|
|||
5 |
|
“14 пунктів” В. Вілсона. Паризька мирна конференція. Українське та російське питання на Паризькій конференції. Версальський договір. Створення Ліги Націй. Мирні договори з союзниками Німеччини. |
§6 |
Знати та розуміти: – зміст понять: система колективної безпеки, демілітаризована зона, санітарний кордон, репарація, контрибуція; – час роботи Паризької та Вашингтонської конференцій, укладення мирних договорів за підсумками Паризької конференції, підписання пакту Бріана-Келлога; – вплив “14 пунктів” В. Вілсона на встановлення повоєнного світового устрою;
|
6 |
|
Вашингтонська конференція. Завершення формування Версальсько-Вашингтонської системи, її суперечності. Практичне заняття: Вогнища напруги в міжнародних відносинах: причини, сторони та наслідки протистояння. |
§7 |
|
7 |
|
Джерела нестабільності міждержавних відносин. Початок ревізії повоєнних угод. Пакт Бріана-Келлога. Узагальнення. Тематичний контроль. |
§8 |
|
Розділ 3. ПРОВІДНІ ДЕРЖАВИ СВІТУ В МІЖВОЄННИЙ ПЕРІОД |
|
|||
8 |
|
Сполучені Штати Америки. Доба “проспериті”. Велика депресія. “Новий курс” Франкліна Рузвельта, його складові та основні наслідки. |
§9 |
Знати та розуміти: – зміст понять: проспериті, світова економічна криза, фондова біржа, державне регулювання економіки, тоталітаризм, фашизм, корпоративна держава, нацизм (націонал-соціалізм), комуністичний режим, авторитаризм, антисемітизм; – хронологічні межі доби “проспериті”, Великої депресії, “Нового курсу”, діяльності урядів Народного фронту у Франції, реформування Британської імперії, існування Веймарської республіки, нової економічної політики та спланованої модернізації в СРСР, Громадянської війни в Іспанії, дати Листопадової революції в Німеччині, приходу до влади фашистів в Італії, нацистів у Німеччині, утвердження комуністичного тоталітаризму (сталінізму) в СРСР; – характер економічного зростання у світі 1920-х рр.; – “Новий курс” Франкліна Рузвельта як вимушений перехід до державного регулювання ринкової економіки; – цілі та методи політики “великого стрибка” (спланованої модернізації) в СРСР;
|
9 |
|
Велика Британія. Особливості розвитку Великої Британії в 1920–1930-ті рр. Спроби реформування Британської імперії. Дж. Р. Макдональд. |
§10 |
|
10 |
|
Франція. Політичний та соціально-економічний розвиток Франції в 1920–1930-х рр. |
§11 |
|
11 |
|
Італія. Становище Італії після Першої світової війни. Корпоративна держава. Фашистський режим Беніто Муссоліні. |
§12 |
|
12 |
|
Німеччина. Листопадова революція та становлення Веймарської республіки. Прихід до влади нацистів. Нацистська расистська ідеологія та антисемітизм. |
§13 |
|
13 |
|
Утворення СРСР. Нова економічна політика. Спланована модернізація. Особливості комуністичного тоталітарного режиму. Сталінізм. |
§14 |
|
14 |
|
Європа поміж економічною стабільністю та світовою кризою. Радикалізація політичного життя. Громадянська війна в Іспанії. |
§15 |
|
15 |
|
Ідеологічне осмислення нових реалій суспільного життя: комунізм, соціал-реформізм, неолібералізм, інтегральний націоналізм, фашизм і нацизм. Практичне заняття: Тоталітарні режими: державний контроль над публічним життям і суспільною свідомістю. |
§15 |
|
16 |
|
Узагальнення. Тематичний контроль. |
§16 |
|
Розділ 4. ДЕРЖАВИ ЦЕНТРАЛЬНО-СХІДНОЇ ЄВРОПИ |
|
|||
17 |
|
Відновлення польської державності. Становлення Другої Речі Посполитої. Чехословацька республіка. Томаш Масарик. |
§17 |
Знати: – зміст понять: санація, примусова асиміляція, сепаратистський рух, королівська диктатура; – час утворення нових держав у Центрально-Східній Європі, формування авторитарних режимів у регіоні, утворення Югославії; – особливості політики Польщі в Галичині та на Волині та причини наростання напруги між українцями та поляками в наслідок пацифікації, осадництва та полонізації;
|
18 |
|
Румунія в міжвоєнні роки. Королівська диктатура. Режим Й. Антонеску. Болгарія в міжвоєнний період |
§18 |
|
19 |
|
Угорська революція. Режим М. Горті. Утворення Королівства сербів, хорватів і словенців. Проголошення Югославії. |
§19 |
|
20 |
|
Практичне заняття: Центрально-Східна Європа: вибір між демократією й авторитаризмом. Узагальнення. Тематичний контроль. |
|
|
Розділ 5. ДЕРЖАВИ АЗІЇ ТА ЛАТИНСЬКОЇ АМЕРИКИ |
|
|||
21 |
|
Китай. Національна революція та боротьба за владу між КПК і Гомінданом. Індія. Розгортання антиколоніальної боротьби. Махатма Ганді. |
§20 |
Знати: – час національних революцій в Китаї і Туреччині; – зміст понять: гандизм, етатизм, латифундія, хунта, сіонізм; – вплив суперечностей Версальсько-Вашингтонської системи на розвиток країн Азії й міжвоєнний період; витоки та сутність Близькосхідної проблеми; – тенденції економічного та суспільного розвитку країн Азії та Латинської Америки.
|
22 |
|
Японія. Мілітаризація економіки, державних інституцій та суспільної свідомості населення. Зовнішня експансіоністська політика. |
§21 |
|
23 |
|
Країни Передньої Азії. Розпад Османської імперії. Модернізація Туреччини та Ірану. Кемаль Ататюрк. Основні аспекти Близькосхідної проблеми. |
§22 |
|
24 |
|
Латинська Америка: протиборство демократичних сил і диктаторських режимів. Узагальнення. Тематичний контроль. |
§23, 24 |
|
Розділ 6. ПЕРЕДУМОВИ ДРУГОЇ СВІТОВОЇ ВІЙНИ |
|
|||
25 |
|
Спроби перегляду Версальсько-Вашингтонської системи міжнародних договорів. Політика “умиротворення” агресора. «Аншлюс» Австрії та Мюнхенська угода. |
§25 |
Знати: – зміст понять: політика “умиротворення”, аншлюс, Судетська проблема, “Мюнхен”, “Вісь”; – час утворення “Вісі”, Мюнхенської угоди, англо-франко-радянських переговорів у Москві, дату укладення пакту Молотова-Ріббентропа; – причини кризи Версальсько-Вашингтонської системи;
|
26 |
|
Підтримка Радянським Союзом гітлерівського режиму в 1933 – на початку 1941 рр. Підготовчі заходи Сталіна до військового вторгнення в Європу. Англо-франко-радянські переговори в Москві. |
§26 |
|
27 |
|
Узагальнення. Тематичний контроль. |
|
|
Розділ 7. ДРУГА СВІТОВА ВІЙНА |
Знати: – зміст понять: дивна війна, новий порядок, Рух Опору, Голокост, антигітлерівська коаліція, Другий фронт, “Велика трійка”, колабораціонізм; – хронологічні межі Другої світової війни та німецько-радянської війни, дати ключових битв/ військових операцій Другої світової війни, Нюрнберзького і Токійського судових процесів, утворення ООН; – характер, періодизацію, головні події. |
|||
29 |
|
Причини, характер, періодизація Другої світової війни. Дипломатія часів війни. Утворення антигітлерівської коаліції, її значення. |
§27, 28 |
|
30 |
|
Особливості окупаційного режиму і руху Опору. Голокост. Праведники народів світу. |
§29 |
|
31 |
|
Хід війни в 1943–1944 рр. Дипломатія часів війни. Людина під час війни. |
§30 |
|
32 |
|
Капітуляція Німеччини та її союзників. Нюрнберзький і Токійський процеси над воєнними злочинцями. |
§31 |
|
33 |
|
Політичні, економічні та соціальні наслідки Другої світової війни. |
§32 |
|
Розділ 8. ПОВСЯКДЕННЕ ЖИТТЯ ТА КУЛЬТУРА В МІЖВОЄННИЙ ПЕРІОД |
||||
34 |
|
Найважливіші досягнення науки і техніки. Основні ідеї й течії модернізму. Масова культура в міжвоєнний період. |
§33 |
Знати: – зміст понять: модерн, авангардизм, втрачене покоління, масова культура, джаз, мюзикл, олімпійський рух;
|
35 |
|
Суспільно значимі здобутки науки та мистецтва. Розвиток кінематографу. Олімпійський рух. Узагальнення. Тематичний контроль |
§34, 35 |