Конспект уроку літературного читання у 3 класі з теми "Дружба - найдорожчий скарб. Брати Грімм "Бременські музиканти"

Про матеріал

Мета уроку: Ознайомити учнів з казкою Якоба та Вільгельма Грімм " Бременські музиканти"; навчати їх визначати головну думку і послідовність дій у творі; розвивати допитливість, кмітливість, увагу; виховувати почуття взаємовиручки. товариськість.

Перегляд файлу

Красноармійська районна державна адміністрація                                 Відділ освіти                                                                                     Новоекономічна ЗОШ І – ІІІ ступенів                                                    Покровської районної ради Донецької області

Картинки по запросу картинки к бременским музыкантам

 

Урок літературного читання у 3 класі з теми:

 «Дружба – найдорожчий скарб. Брати Грімм «Бременські музиканти»

 

                                                                                                З досвіду          роботи         

вчителя початкових класів

Новоекономічної    ЗОШ

І – ІІІ ступенів

Байрамової О. Б.

 

 

2017 рік

 

Тема: Дружба – найдорожчий скарб. Якоб і Вільгельм Грімм «Бременські музиканти»

Мета: ознайомити учнів з казкою братів Грімм «Бременські музиканти», вчити визначати основну думку твору, визначати послідовність дій; розвивати допитливість, кмітливість, увагу; виховувати почуття взаємовиручки, товариськість.

Обладнання: Портрети братів Грімм,  картинки героїв казки, запис пісні з мультфільму «Бременські музиканти», картки для індивідуальної роботи.

Хід уроку:

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

Розпочнемо наш урок,

Він до знань наступний крок.

Казки будемо читати,

Люблять хлопці їх й дівчата!

ІІ. МОВЛЕННЄВА РОЗМИНКА.  (Скоромовка)

Всі мультфільми кошеня

З нами дивиться щодня,

Вже пернатих і рогатих

Надивилось досхочу,

Мабуть, я його вмикати

Телевізора навчу.

ІІІ. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ

  1. Читання твору Дональда Біссета «Тигр і автор» за особами.
  2. Конкурс на кращу казку для Тигра.

ІV. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ УЧНІВ

  • Казки яких народів світу ми з вами читали? Які саме казки?
  • У чому різниця народної казки і авторської?
  • А як ви думаєте, якщо у казки є автор, то він сам її вигадав?
  • Сьогодні казка запрошує нас у самий центр Європи, де на берегах річок Ельби та Рейну розташувалася  країна Німеччина, і робити ми це будемо разом з однією незвичайною групою.(  Загадки)

 

Двічі родився, у школі не вчився,

А години знає. (Малюнок півня)

 

 

 

Картинки по запросу картинки петуха из бременских музыкантов

 

Сірий, та не вовк,

Довговухий, та не заєць,

З копитами, та не кінь. (Малюнок осла)

 

Картинки по запросу картинка осла из бременских музыкантов

 

День мовчить, уночі гарчить,

Хто до господаря іде, знати дає. (Малюнок пса)

 

Картинки по запросу картинка собаки из бременских музыкантов

Має вуха, темний хвіст

Й дуже дивну звичку:

Спершу добре він поїсть,

Потім миє личко. (Малюнок кота) Картинки по запросу картинка кота из бременских музыкантов

 

 

 

  • Хто здогадався, як називається ця група? Давайте послухаємо, як вони співають.

(Звучить фрагмент пісні з мультфільму «Бременські музиканти»)

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА

Картинки по запросу картинки братья гриммV. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

1. Біографічна довідка братів Грімм

 

- Під час уроку ми ознайомимося з творчістю   німецьких казкарів – братів Грімм. Вільгельм та Якоб Грімм жили у роки 18 – 19 століття. Якоб був всього на один рік старший за брата, і тому увесь час брати проводили разом. У них була велика дружна родина, де виховувалось п’ятеро синів і одна донька. Хлопці були великими фантазерами, вони любили бігати до міської брами, де били з-під землі два джерельця, а  також у парк, який називали «бджолиним раєм». У них рано померли батьки, і їм так була необхідна якась «чарівна фея», котра б відвела біду від сім’ї. І такою феєю для них стала сестра їхньої мами, яка дала дітям гарну освіту. Десь на початку 19 століття з’являються перші казки братів. Спочатку вони підписувалися іменем одного із них. А потім, коли роботу неможливо було розділити, стали підписуватися  - брати Грімм.

- Чи пам’ятаєте ви якісь казки цих авторів?

2.  Складання початку казки за схемою, уміщеною на першому форзаці підручника.

- Чому казка так називається?

- Чи справедливо вчинили з домашніми тваринами їхні господарі?

 

3. Словникова робота

Хвицьне – вдарить задніми ногами

Довбня – велика палиця з товстим кінцем

Мара – примара, привід

Пазури – кігті

 

4.Читання казки  учнями уголос, ділення твору на частини.

 

5. Перевірка первинного сприйняття твору.  Аудіювання.

1) Хто побачив оселю?

а) кіт; б) пес; в) півень

2) На чий дім натрапили друзі?

а) селянина; б) розбійників; в) пана

3)Яким чином музиканти позбулися  хазяїв дому?

а) налякали; б) вигнали; в) попросилися переночувати

4) Що спочатку зробили тварини?

а) прибрали; б) наїлися; в) лягли спати

5) Яке прислів’я пояснює поведінку розбійників?

а) У страху очі великі.

б) Чим хата багата, тим і рада.

в) Опікшись на молоці і води боїшся.

6) Скільки було музикантів?

а) 5; б) 4; в) 3.

 

6. Читання казки учнями за частинами.

1) Читання першої частини казки парами «Речення за реченням»

2) Читання другої частини казки «Естафетою»

3) Читання третьої частини казки «Бджілкою»

 

7. Бесіда за змістом

- Так чому казка називається «Бременські музиканти»?

- Яке із запропонованих прислів’їв  відповідає нашій казці:

* Дружба і братерство дорожчі за багатство.

* Сильний переможе десятьох, а кмітливий – усіх.

* Тепле словечко лежить недалечко.

- А ще хочу вам сказати, що у місті Бремені є скульптури наших героїв. Ось подивіться на таку скульптуру.

Картинки по запросу картинки к бременским музыкантам

 

8. Гра «Що не так?»

Постановивши так, вони в один голос завели свою музику: осел, ревів пес, гавкав кіт, нявчав півень, кукурікав.

9. Гра «Установи послідовність подій». Робота у групах.

1 група – Осел;                               2 група – Кіт;

3 група – Пес;                                  4 група – Півень.

(3) Зустріли звірі кота;

(6) Почали радитись, як розбійників прогнати;

(1) Вигнав господар осла;

(7) Добре наїлися музиканти і міцно поснули;

(2) Осел та пес;

(5) Вирішили вони переночувати у великому лісі;

(4) Півневі сподобалася рада;

(8) Розбійники боялися і близько підійти до свого дому.

10. Розгадування кросворду

1. Як називалося місто, до якого йшли музиканти?  (Бремен)

2. Дійова особа, що першою з’явилася у казці. (Осел)

3. Надвечір вони прийшли у великий   … (ліс)

4. Головний розбійник. (Отаман)

5. Доповніть прислів’я: «Вірний … - то найбільший скарб». (Друг)

6. Як сказати одним словом – ударити задніми ногами? (Хвицьнути)

7. Що допомогло звірам отримати перемогу над розбійниками?

 ( Кмітливість)

VІ. ПІДСУМОК УРОКУ

- Чого навчає казка?

VІІ. Домашнє завдання

Казку читати й переказувати.

C:\Users\Admin\Desktop\DSCN4958.JPG

 

 

 

C:\Users\Admin\Desktop\DSCN4980.JPGC:\Users\Admin\Desktop\DSCN4975.JPGC:\Users\Admin\Desktop\DSCN4973.JPG

docx
Додано
7 квітня 2018
Переглядів
5554
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку