конспект уроку Тема: Болгарська народна казка «Сильний лев і маленьке мишеня». 3 клас Літературне читання

Про матеріал

fedorchenko7319@ukr.net Сертифікат на цю адресу. Федорченко Оксана Пантеліївна. Вчитель Чернігівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ст. №35 Конспект уроку і презентація до уроку в 3 класі літературного читання

Тема: Болгарська народна казка «Сильний лев і маленьке мишеня». 3 клас Літературне читання

Перегляд файлу

Тема: Болгарська народна казка «Сильний лев і маленьке     мишеня». 3 клас Літературне читання

Мета: Формувати в учнів вміння оцінювати внутрішній  стан героя, давати характеристику головним  дійовим особам. Розвивати вміння висловлювати власне ставлення до випадку, описаного в казці, також розвиток мовленнєвої компетенції у дітей засобами прислів`їв, фразеологізмів. Виховувати почуття  вдячності, поваги один до одного, бажання жити з усіма людьми в мирі, почуття патріотизму і любові до України.

Обладнання: Роздатковий матеріал для роботи в групах, для роботи в парах, таблиці для розчитування, презентація, підручники, смужки зеленого, червоного, жовтого, синього кольорів, план казки набраний окремо на листку;

Хід уроку

І. Організація класу.

 - Діти, посміхніться до мене, подаруйте свою посмішку один одному - нехай у вас увесь урок буде гарний настрій!

 Очікування:  А чого чекаєте від уроку?

ІІ. Актуалізація опорних знань:

1.Чистомовка.

Ня-ня-ня-бігло мале мишеня,

 Ів-ів-ів-страшно лев  ревів,

 Ати-ати-ати-куди тут тікати?

 Ку-ку-ку –в глибоку нору,

Изь-изь-изь-мотузку перегриз!

Ити-ити-ити –щоб у мирі з усіма жити!

  2. Розчитування за таблицею слів (у кожного на парті)   Див. додаток №1

    Робота за таблицею слів:

   Читання кожного стовпчика слів 3 рази.

   - Знайти найменші слова, найбільші слова, в яких  найбільша кількість складів, слова в яких неоднакова кількість звуків і букв.

   - Зачитати іменники, прикметники,дієслова.

   - Знайти і зачитати спільнокореневі слова, синоніми, антоніми.

   Після  того, як прочитали проводиться  гра «Кидок - засічка» - 3 рази по 15 секунд. Потім порахувати  на скільки більше було прочитано  третього разу слів, ніж першого.

Висновок: Чим більше читаєш, тим швидше читаєш!

    3. Бесіда

 -Які казки ми читали? Хто їх написав? (Народ)

      -Отже-це усна народна творчість. А що це значить?

     4. Гра «Чарівна торбинка»

        З торбинки вчитель по черзі дістає різні предмети з казок.Діти повинні вгадати з якої казки цей герой чи предмет. В чарівній торбинці : Горошинка, рукавичка, колосок, яєчко, мишка.

ІІІ. Опрацювання казки

  •            Діти, ви багато знаєте казок про мишенят, а сьогодні ми познайомимось зі ще однією казкою про мишеня «Сильний лев і маленьке мишеня». Це болгарська народна казка.

Слайд №1

Слайд № 2.

1.Вправа «Передбачення».

-Як ви думаєте про що казка?

-Хто чув як гарчить лев?

      Слайд №3.

- Діти, якби ви зустріли лева в дикій природі ви б злякались?

   - Хто б злякався? -Встаньте!

-  А хто ні?-Встаньте!

     2.Тлумачення слів

        Слайд № 4 Мисливець-полює на звірів.

 

 

                            Слайд № 5 Ланцюг-міцна сталева мотузка.

                        

        3. Словникова робота. Дібрати синоніми,                                   з`єднавши першу колонку слів з другою.

          Слайд № 6.

Зганьбився            переживало

трусилося               шум

знадобиться           трапилось

гамір                      робота, справа

клопіт                     в пригоді стане

скоїлось                  осоромився

  -Діти, які слова не зрозумілі? Тоді я у вас запитую, значення слів?

Пояснення незрозумілих слів.

4.Читання тексту вчителем

 Читання до слів …Мишеня злякалось і забилось в нірку…

  • Діти, як ви думаєте лев звільниться з пастки? Хто думає, що так-встаньте, а хто іншої думки-встаньте!

       Вчитель продовжує читати до слів …Як же ти мені допоможеш, таке мале і слабосиле!

     - Діти, а хто тепер як думає. Хто впевнений, що лев спасеться-встаньте! А хто  думає інакше?-встаньте!

5.Читання дітьми казки.

- Кому сподобалась казка-встаньте!

-А кому ні-встаньте!

-Назвіть головних герої казки!

ІV. Фізкультхвилинка. Під  аудіо-спів  пташок.

1.Уявіть, що ми з вами на лісовій галявині. Світить сонечко, співають пташки,  легенько повіває вітерець. Ми з вами зручно примостились на узліссі. Он побігла білочка, а он вгорі синичка понесла удзьобі комашку,а там у листі шарудить їжачок, а он там побігло маленьке мишеня –воно сховалося у нірку. А тепер знову вибігло і кличе нас погратися у гру.

2. Гра «Спіймай мишку»

Діти очима переміщають мишеняв клітинках вправо, вліво, вверх, вниз, по діагоналі- за командою вчителя. Клітинки пронумеровані.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Продовження роботи над казкою

6.Вибіркове читання:

-  Хто спіймав лева?

-Як вів себе лев?

-Хто за цим спостерігав?

-Що відповів лев мишеняті на його питання?

-Скільки разів мишеня намагалося допомогти левові?

      7.Обговорення:

-Чого боявся лев? Чому він не хотів приймати допомогу  мишеняти?

(Бо  лев був гордий, зухвалий –він вважав себе наймогутнішим і не розумій, як це йому буде допомагати якесь маленьке нікчемне мишеня!)

8. Продовження вибіркового читання:

-Як допомогло мишеня?

-Що сказало на прощання мишеня левові?

-Що думав лев, тікаючи?

9.Обговорення:

-Скажіть, чи змінилося ставлення лева до мишеняти? Чому?

-Яким спочатку був лев? Яким ставав далі?

-Яким став після звільнення?

-Отож, зміна його поведінки-називається внутрішнім станом лева.

10.Робота в парах

Встановіть послідовність внутрішнього стану лева з початку казки і на кінець казки:

Внутрішній стан лева

  1.          Розгубився, коли врятувало мале мишеня.
  2.          Лютував від безсилля.
  3.          Заспокоївся, зрозумівши життєві істини.
  4.          Мучився, що може стати посміховиськом.

Звіряють результати за слайдом № 7

11.Робота з фразеологізмами: Слайд № 8

Приєднати  фразеологічні вислови до героїв казки:

                                                Лев                     Мишеня

Налягати на ноги,

Втерти носа,

Вскочити в халепу,

Дати драпака,

Душа в п`ятах.

Стати у пригоді,

Накивати п`ятами.

 

12.Робота в групах

У кожної дитини на столі лежить кольорова смужкаервоного, жовтого, синього, зеленого кольорів). В чотирьох місцях класу прикріплені завдання, а біля завдання кольорова смужка одного з кольорів.

  •            Діти, об`єднайтеся в групи, згідно кольору смужки, яка у вас на парті!

1 група складає характеристику образу Лева (який він?)

2 група складає характеристику образу Мишеняти.

3 група встановлює правильну послідовність плану казки:

4 групі потрібно знайти і зачитати головні слова казки.

   План казки (для 3 групи)

Звільнення лева.

Лева спіймали.

Допомога малої Мишки.

Лють Лева.

Пропозиція Мишеняти.

Відхилення пропозиції.

Перевірка роботи груп, крім четвертої.

Лев - злий, зухвалий, гордий, сильний, невихований, великий, розлючений,

зверхній.

Мишеня- сміливе, безстрашне, ввічливе, кмітливе, розумне, допитливе, безкорис-ливе, винахідливе, доброзичливе.

Перевірка плану казку. Слайд №9

13.Робота з прислів`ями. Слайд №10

Додайте потрібні слова:

-Друга шукай, а знайдеш …(тримай)

Слайд № 11

-У лиху годину пізнаєш вірну…(людину)

-Дружба родиться в біді, а гартується в …(труді)

- Як ви розумієте прислів`я?

-А тепер четверта група зачитає головні слова в казці:

Слайд № 12

 …З усіма- із малими, і з великими- треба жити в …(мирі)

  •                                         І дійсно, діти, якщо ми з усіма будемо жити в мирі - то ми будемо з вами сильними, мудрими, непереможними, …

Для підсилення ефекту включити український гопак, звернути увагу дітей, що цей танок урочистий, святковий - його танцювали козаки - наші предки після переможного бою. Щоб танцювати цей танок треба мати неабиякий талант, силу і витривалість. Тож, давайте будемо справжніми патріотами своєї України і справжніми синами і доньками козацького роду!

Слайди № 13-17

 

 

 

 

 

 

 

Разом ми-сила, Разом ми - команда, Разом ми - громада,

Разом ми - країна, Ми- єдина Україна! Тож – Єднаймося, українці!

І тоді ми все з вами здолаємо і покажем, що ми браття козацького роду! Звучить пісня «Україна - це ти!»    Єднаймося, українці!

V. Домашнє завдання.

  Читати ст.16-18. Намалювати за вибором лева, чи мишеня.

Додаток №1

Лев      цього           утретє           сильний          посьміховиськом

аж       ревти          вільний          маленьке        перегризло

хто       рив             великий         сміялися        допоможеш

щоб     гризь           мишеня          вилізло          найсильніший

цар      бачить         забрати         спіймав         казатиме

як        миша           допомога       дожився        зв`язаний

шия     земля           клопіт            боржник        мотузкою

ним     страх            стомився       страшний      подивилося

Використана література:

1.Підручник для 3 класу «Літературне читання» В. Науменко;

2. Конспекти уроків з літературного читання для 3 класу.

3. Чистомовки  І. Федчук;

4. Презентація.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Ситнік Маріна Валеріївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
10 січня 2018
Переглядів
5686
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку