конспект уроку Тема: Болгарська народна казка «Сильний лев і маленьке мишеня». 3 клас Літературне читання

Про матеріал

fedorchenko7319@ukr.net Сертифікат на цю адресу. Федорченко Оксана Пантеліївна. Вчитель Чернігівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ст. №35 Конспект уроку і презентація до уроку в 3 класі літературного читання

Тема: Болгарська народна казка «Сильний лев і маленьке мишеня». 3 клас Літературне читання

Перегляд файлу

Тема: Болгарська народна казка «Сильний лев і маленьке     мишеня». 3 клас Літературне читання

Мета: Формувати в учнів вміння оцінювати внутрішній  стан героя, давати характеристику головним  дійовим особам. Розвивати вміння висловлювати власне ставлення до випадку, описаного в казці, також розвиток мовленнєвої компетенції у дітей засобами прислів`їв, фразеологізмів. Виховувати почуття  вдячності, поваги один до одного, бажання жити з усіма людьми в мирі, почуття патріотизму і любові до України.

Обладнання: Роздатковий матеріал для роботи в групах, для роботи в парах, таблиці для розчитування, презентація, підручники, смужки зеленого, червоного, жовтого, синього кольорів, план казки набраний окремо на листку;

Хід уроку

І. Організація класу.

 - Діти, посміхніться до мене, подаруйте свою посмішку один одному - нехай у вас увесь урок буде гарний настрій!

 Очікування:  А чого чекаєте від уроку?

ІІ. Актуалізація опорних знань:

1.Чистомовка.

Ня-ня-ня-бігло мале мишеня,

 Ів-ів-ів-страшно лев  ревів,

 Ати-ати-ати-куди тут тікати?

 Ку-ку-ку –в глибоку нору,

Изь-изь-изь-мотузку перегриз!

Ити-ити-ити –щоб у мирі з усіма жити!

  2. Розчитування за таблицею слів (у кожного на парті)   Див. додаток №1

    Робота за таблицею слів:

   Читання кожного стовпчика слів 3 рази.

   - Знайти найменші слова, найбільші слова, в яких  найбільша кількість складів, слова в яких неоднакова кількість звуків і букв.

   - Зачитати іменники, прикметники,дієслова.

   - Знайти і зачитати спільнокореневі слова, синоніми, антоніми.

   Після  того, як прочитали проводиться  гра «Кидок - засічка» - 3 рази по 15 секунд. Потім порахувати  на скільки більше було прочитано  третього разу слів, ніж першого.

Висновок: Чим більше читаєш, тим швидше читаєш!

    3. Бесіда

 -Які казки ми читали? Хто їх написав? (Народ)

      -Отже-це усна народна творчість. А що це значить?

     4. Гра «Чарівна торбинка»

        З торбинки вчитель по черзі дістає різні предмети з казок.Діти повинні вгадати з якої казки цей герой чи предмет. В чарівній торбинці : Горошинка, рукавичка, колосок, яєчко, мишка.

ІІІ. Опрацювання казки

  •            Діти, ви багато знаєте казок про мишенят, а сьогодні ми познайомимось зі ще однією казкою про мишеня «Сильний лев і маленьке мишеня». Це болгарська народна казка.

Слайд №1

Слайд № 2.

1.Вправа «Передбачення».

-Як ви думаєте про що казка?

-Хто чув як гарчить лев?

      Слайд №3.

- Діти, якби ви зустріли лева в дикій природі ви б злякались?

   - Хто б злякався? -Встаньте!

-  А хто ні?-Встаньте!

     2.Тлумачення слів

        Слайд № 4 Мисливець-полює на звірів.

 

 

                            Слайд № 5 Ланцюг-міцна сталева мотузка.

                        

        3. Словникова робота. Дібрати синоніми,                                   з`єднавши першу колонку слів з другою.

          Слайд № 6.

Зганьбився            переживало

трусилося               шум

знадобиться           трапилось

гамір                      робота, справа

клопіт                     в пригоді стане

скоїлось                  осоромився

  -Діти, які слова не зрозумілі? Тоді я у вас запитую, значення слів?

Пояснення незрозумілих слів.

4.Читання тексту вчителем

 Читання до слів …Мишеня злякалось і забилось в нірку…

  • Діти, як ви думаєте лев звільниться з пастки? Хто думає, що так-встаньте, а хто іншої думки-встаньте!

       Вчитель продовжує читати до слів …Як же ти мені допоможеш, таке мале і слабосиле!

     - Діти, а хто тепер як думає. Хто впевнений, що лев спасеться-встаньте! А хто  думає інакше?-встаньте!

5.Читання дітьми казки.

- Кому сподобалась казка-встаньте!

-А кому ні-встаньте!

-Назвіть головних герої казки!

ІV. Фізкультхвилинка. Під  аудіо-спів  пташок.

1.Уявіть, що ми з вами на лісовій галявині. Світить сонечко, співають пташки,  легенько повіває вітерець. Ми з вами зручно примостились на узліссі. Он побігла білочка, а он вгорі синичка понесла удзьобі комашку,а там у листі шарудить їжачок, а он там побігло маленьке мишеня –воно сховалося у нірку. А тепер знову вибігло і кличе нас погратися у гру.

2. Гра «Спіймай мишку»

Діти очима переміщають мишеняв клітинках вправо, вліво, вверх, вниз, по діагоналі- за командою вчителя. Клітинки пронумеровані.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Продовження роботи над казкою

6.Вибіркове читання:

-  Хто спіймав лева?

-Як вів себе лев?

-Хто за цим спостерігав?

-Що відповів лев мишеняті на його питання?

-Скільки разів мишеня намагалося допомогти левові?

      7.Обговорення:

-Чого боявся лев? Чому він не хотів приймати допомогу  мишеняти?

(Бо  лев був гордий, зухвалий –він вважав себе наймогутнішим і не розумій, як це йому буде допомагати якесь маленьке нікчемне мишеня!)

8. Продовження вибіркового читання:

-Як допомогло мишеня?

-Що сказало на прощання мишеня левові?

-Що думав лев, тікаючи?

9.Обговорення:

-Скажіть, чи змінилося ставлення лева до мишеняти? Чому?

-Яким спочатку був лев? Яким ставав далі?

-Яким став після звільнення?

-Отож, зміна його поведінки-називається внутрішнім станом лева.

10.Робота в парах

Встановіть послідовність внутрішнього стану лева з початку казки і на кінець казки:

Внутрішній стан лева

  1.          Розгубився, коли врятувало мале мишеня.
  2.          Лютував від безсилля.
  3.          Заспокоївся, зрозумівши життєві істини.
  4.          Мучився, що може стати посміховиськом.

Звіряють результати за слайдом № 7

11.Робота з фразеологізмами: Слайд № 8

Приєднати  фразеологічні вислови до героїв казки:

                                                Лев                     Мишеня

Налягати на ноги,

Втерти носа,

Вскочити в халепу,

Дати драпака,

Душа в п`ятах.

Стати у пригоді,

Накивати п`ятами.

 

12.Робота в групах

У кожної дитини на столі лежить кольорова смужкаервоного, жовтого, синього, зеленого кольорів). В чотирьох місцях класу прикріплені завдання, а біля завдання кольорова смужка одного з кольорів.

  •            Діти, об`єднайтеся в групи, згідно кольору смужки, яка у вас на парті!

1 група складає характеристику образу Лева (який він?)

2 група складає характеристику образу Мишеняти.

3 група встановлює правильну послідовність плану казки:

4 групі потрібно знайти і зачитати головні слова казки.

   План казки (для 3 групи)

Звільнення лева.

Лева спіймали.

Допомога малої Мишки.

Лють Лева.

Пропозиція Мишеняти.

Відхилення пропозиції.

Перевірка роботи груп, крім четвертої.

Лев - злий, зухвалий, гордий, сильний, невихований, великий, розлючений,

зверхній.

Мишеня- сміливе, безстрашне, ввічливе, кмітливе, розумне, допитливе, безкорис-ливе, винахідливе, доброзичливе.

Перевірка плану казку. Слайд №9

13.Робота з прислів`ями. Слайд №10

Додайте потрібні слова:

-Друга шукай, а знайдеш …(тримай)

Слайд № 11

-У лиху годину пізнаєш вірну…(людину)

-Дружба родиться в біді, а гартується в …(труді)

- Як ви розумієте прислів`я?

-А тепер четверта група зачитає головні слова в казці:

Слайд № 12

 …З усіма- із малими, і з великими- треба жити в …(мирі)

  •                                         І дійсно, діти, якщо ми з усіма будемо жити в мирі - то ми будемо з вами сильними, мудрими, непереможними, …

Для підсилення ефекту включити український гопак, звернути увагу дітей, що цей танок урочистий, святковий - його танцювали козаки - наші предки після переможного бою. Щоб танцювати цей танок треба мати неабиякий талант, силу і витривалість. Тож, давайте будемо справжніми патріотами своєї України і справжніми синами і доньками козацького роду!

Слайди № 13-17

 

 

 

 

 

 

 

Разом ми-сила, Разом ми - команда, Разом ми - громада,

Разом ми - країна, Ми- єдина Україна! Тож – Єднаймося, українці!

І тоді ми все з вами здолаємо і покажем, що ми браття козацького роду! Звучить пісня «Україна - це ти!»    Єднаймося, українці!

V. Домашнє завдання.

  Читати ст.16-18. Намалювати за вибором лева, чи мишеня.

Додаток №1

Лев      цього           утретє           сильний          посьміховиськом

аж       ревти          вільний          маленьке        перегризло

хто       рив             великий         сміялися        допоможеш

щоб     гризь           мишеня          вилізло          найсильніший

цар      бачить         забрати         спіймав         казатиме

як        миша           допомога       дожився        зв`язаний

шия     земля           клопіт            боржник        мотузкою

ним     страх            стомився       страшний      подивилося

Використана література:

1.Підручник для 3 класу «Літературне читання» В. Науменко;

2. Конспекти уроків з літературного читання для 3 класу.

3. Чистомовки  І. Федчук;

4. Презентація.

Залишити відгук до розробки

Щоб залишити свій відгук, необхідно зареєструватись.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Сытник Марина
    Цікавий матеріал)
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
docx
Додано
10 січня
Переглядів
927
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку