Мета: за допомогою запропонованих завдань виявити в учнів рівень знань, умінь та навичок із вивченої теми, закріпити їх; розвивати увагу, пам'ять, спритність, рішучість, кмітливість, уміння акумулювати отриманні знання і застосовувати їх під час виконання завдань; виховувати працьовитість, наполегливість, старанність, силу волі, пунктуальність, інтерес до наслідків власної праці.
Конспект уроку з української літератури, 9 клас
«Контрольна робота з теми «Нова українська література. Творчість
І. Котляревського, Г. Квітки-Основ’яненка»».
Автор: Демченко Наталія Федорівна,
вчитель української мови та літератури
Запорізької гімназії № 50, спец. вищої
категорії, вчитель-методист
Тема Контрольна робота «Нова українська література. Творчість
І. Котляревського, Г. Квітки-Основ’яненка»
Мета: за допомогою запропонованих завдань виявити в учнів рівень знань, умінь та навичок із вивченої теми, закріпити їх; розвивати увагу, пам'ять, спритність, рішучість, кмітливість, уміння акумулювати отриманні знання і застосовувати їх під час виконання завдань; виховувати працьовитість, наполегливість, старанність, силу волі, пунктуальність, інтерес до наслідків власної праці.
Тип уроку: контролю, корекції знань та вмінь.
Хід уроку
І. Організаційний момент
ІІ. Оголошення теми, мети уроку. Мотивація навчальної діяльності
ІІІ. Основний зміст роботи
1. Пояснення вчителем питань, які стосуються проведення контрольної роботи.
2. Виконання учнями контрольної роботи.
Варіант І
Початковий рівень та середній рівні (1-6 завд. – по 0,5 б., 7- 1 б., 8-2 б.)
1. Повість Г.Квітки-Основ’яненка «Маруся» належить до літературного напряму
А романтизму Б сентименталізму В бароко Г реалізму
2. Матір’ю для Енея була (І. Котляревський «Енеїда»):
А Сівілла Б Венера В Юнона Г Амата
3. Розв’язкою повісті «Маруся» є…
А смерть Василя Б смерть Марусі
В хвороба Марусі Г відмова Наума віддати Марусю заміж за Василя
4. Маруся та Василь із повісті Г.Квітки-Основ’яненка «Маруся» познайомилися
А на вечорницях Б у місті на ярмарку
В на весіллі Г удома, коли Василь допомагав батькові Марусі
5. Укажіть різновид поеми І.Котляревського «Енеїда»
А бурлескно-травестійна Б соціально-побутова
В лірико-драматична Г романтико-героїчна
6. «Юриста завзятий і хапун такий, що із рідного батька злупить!», - говорить про героя твору І.Котляревського «Наталка Полтавка»
А возного Б виборного В Миколу Г Петра
7. Установіть відповідність між назвою пісні та її виконавцем (І.Котляревський «Наталка Полтавка»)
Пісня Виконавець
1 «Всякому місту звичай і права» А Терпилиха
2 «Що за того Петруся била мене Б Возний Тетерваковський
матуся» В Наталка
3 «Ой під вишнею, під черешнею» Г Микола
4 «Видно шляхи полтавськії» Д Виборний Макогоненко
8. Установіть відповідність між героєм поеми «Енеїда» І.Котляревського та його характеристикою
Герой Характеристика
1 Нептун А Він здавна був дряпічка, / Почув Енеїв голосок,/
2 Евріал Шатнувся зараз із запічка.
3 Турн Б Був молоденький,/ Так годів з дев’ятнадцять мав.
4 Цірцея В Бабище старая,/Крива, горбатая, сухая…
Г Не в шутку молодець був жвавий/ Товстий, високий,
кучерявий,/ Обточений, як огірок.
Д Люта чарівниця/ І дуже злая на людей…
Достатній рівень (3 б.)
1. Визначте основні риси, характерні для сентименталізму як літературного напряму.
2. Складіть порівняльну характеристику Наталки і Марусі.
3. Чому «Енеїду» названо бурлескно-травестійною поемою?
Високий рівень (3 б.)
Напишіть міні-твір-роздум на одну із запропонованих тем:
1. «Кохання, яке змушує людину страждати» (за творами поетів-романтиків);
2. «Щастя в розумінні героїв твору «Наталка Полтавка» І. Котляревського»;
3. «Велика сила гумору у творі «Енеїда» І.Котляревського».
4. «Чи є місце в сучасному світі ідеальним дівчатам, ідеальним хлопцям, ідеальному коханню?»
5. «Мій улюблений герой твору…»
Варіант ІІ
Початковий рівень та середній рівні (1-6 завд. – по 0,5 б., 7- 1 б., 8-2 б.)
1. Тема твору Г. Квітки-Основ'яненка «Маруся» …
А трагічне кохання Б соціально нерівне кохання
В боротьба за права жінок Г боротьба дівчини за своє кохання
2. Кого із зазначених нижче письменників названо батьком української прози:
А Г. Квітку-Основ'яненка Б П. Гулака-Артемовського
В М. Петренка Г І. Котляревського
3. «Енеїда» написана
А старослов’янською мовою Б народною мовою
В давньоукраїнською мовою Г латинською мовою
4. «От дівка, що і на краю пропасті не тілько не здригнулась, но і другого піддержує», - говорить герой про
А Ярославну Б Терпилиху В Наталку Г Дідону
5. Батько Марусі з повісті Г.Квітки-Основ’яненка не дав згоди на одруження, тому що Василь
А мав служити в армії Б був кріпаком
В був дуже бідним Г мав недобру славу
6. Небожителі в поемі І.Котляревського «Енеїда» виступають
А гордими, величавими Б веселими, добродушними
В заздрісними, сварливими Г сильними, мужніми
7. Установіть відповідність між героєм поеми «Енеїда» І.Котляревського та його характеристикою
Герой Характеристика
1 Турн А Він здавна був дряпічка, / Почув Енеїв голосок,/
2 Евріал Шатнувся зараз із запічка.
3 Нептун Б Був молоденький,/ Так годів з дев’ятнадцять мав.
4 Цірцея В Бабище старая,/Крива, горбатая, сухая…
Г Не в шутку молодець був жвавий/ Товстий, високий,
кучерявий,/ Обточений, як огірок.
Д Люта чарівниця/ І дуже злая на людей…
8. Установіть відповідність між назвою пісні та її виконавцем (І.Котляревський «Наталка Полтавка»)
Пісня Виконавець
1 «Віють вітри, віють буйні» А Возний Тетерваковський
2 «Гомін, гомін по діброві» Б Виборний Макогоненко
В Микола
3 «У сусіда хата біла» Г Наталка
4 «От юних літ не знал любові» Д Петро
Достатній рівень (3 б.)
1. Що таке бурлеск і травестія? Що спільного і відмінного в цих поняттях?.
2. Схарактеризуйте образ Енея.
3. Як І.Котляревський визначив жанр «Наталки Полтавки»?
Високий рівень (3 б.)
Напишіть міні-твір на одну із запропонованих тем:
1. «Кохання, яке змушує людину страждати» (за творами поетів-романтиків);
2. «Щастя в розумінні героїв твору «Наталка Полтавка» І. Котляревського»;
3. «Велика сила гумору у творі «Енеїда» І.Котляревського».
4. «Чи є місце в сучасному світі ідеальним дівчатам, ідеальним хлопцям, ідеальному коханню?»
5. «Мій улюблений герой твору…»
ІV. Підсумок уроку
V. Домашнє завдання
Підготувати завдання до підсумкового уроку.