ЛЕГКА АТЛЕТИКА УРОК 7 КЛАС

Про матеріал
План-конспект уроку з фізичної культури з елементами народознавства для учнів 7 КЛ.
Перегляд файлу

 

План-конспект уроку з  фізичної культури з елементами народознавства

для учнів 7-А класу НВК ЗНЗ І-ІІІ ступенів №19-ДНЗ «Лісова казка»

 

Вчитель  фізичної культури Хітріч І.В.

 

Тема уроку : легка атлетика.

 

 Завдання:

освітні: 

повторити навички техніки бігу з низького старту та стрибків у довжину з місця;

 

оздоровчі:

формувати правильну поставу, зміцнювати здоров’я учнів  засобами фізичних вправ;

 

виховні:

формувати поняття  фізичної культури учнів, враховуючи природні здібності, стан здоров’я дитини та її мотиви за допомогою поєднання засобів фізичної культури та народознавства;

 

розвивати фізичні якості: швидкість, спритності, кмітливість, увагу, витривалість.

 

Місце проведення: спортивний майданчик закладу (спортивний зал).

 

Обладнання та інвентар і матеріально-технічне забезпечення: DVD – програвач, записи українських пісень, 4 тканинні прямокутника, 6 обручів, м’яч волейбольний, картки для  перевірки спеціальних знань.

 

№ п/п

Зміст уроку

Дозування

Організаційно-методичні вказівки

І. Ввідна частина  уроку (8-12 хв.)

1

Шикування, рапорт, привітання, повідомлення завдання уроку.

30 сек

У шеренгу, простежити за охайністю спортивної форми. Фронтальний метод. Стежити за правильністю  постави й чіткістю виконання вправ.

2

Повідомлення вчителя: Файл:Herb Viyska Zaporozkogo (Alex K).svgГерб. Файл:Flag of the Cossack Hetmanat.svgПрапор.

В наш  час, коли відроджуються козацько-лицарські традиції..Це період від кінця 15 до кінця 18 століття в історії України називається козацьким. На Січі Запорізькій існував особливий ритуал прийняття до козацького братства – випробування на силу та спритність. Здоров’я, сила і боєздатність загартовувалися у походах, іграх, танцях, спортивних змаганнях. Необхідно, щоб кожен наслідував національні ідеали, бо нашому народу сотні років загрожувала небезпека втратити свою національність. Ідеали є найвищим досягненням національного духу. В народній свідомості людина-ідеал — це та, яка має міцне здоров'я, гарне тіло, струнку поставу, глибокий світ національної духовності, бере активну участь у громадському, політичному і культурному житті держави. В історичному аспекті основними українськими виховними ідеалами є орач, сівач, землероб, хлібороб, витязь, козак-лицар, борець проти неправди і зла, повстанець проти національного і соціального гніту, воїн-борець за свободу і незалежність, палкий патріот, народний майстер, свідомий працелюб, високий професіонал, громадянин 

незалежної України.

 

 Ідеал сучасної людини поєднує в собі високі патріотичні і громадянські риси, вірність демократичним законам, синівське відчуття обов'язків перед народом, Українською державою.

 

Щоб бути вірним сучасним українським ідеалам, потрібно словом і ділом реалізувати такі основні національні обов'язки:

Файл:Herb Viyska Zaporozkogo (Alex K).svgплекати рідну мову, досконало володіти нею, захищати її від засмічення і передавати дітям і внукам як найдорожчий скарб;

 Файл:Herb Viyska Zaporozkogo (Alex K).svgзберігати, практично застосовувати, поглиблювати національні традиції та звичаї;

Файл:Herb Viyska Zaporozkogo (Alex K).svgпостійно розвивати свій інтелект, почуття, волю, формувати силу волі і силу духу, активність, ініціативу з метою підвищення добробуту народу;

Файл:Herb Viyska Zaporozkogo (Alex K).svgсистематично удосконалювати свій характер, світогляд, національну свідомість і самосвідомість ;

Файл:Herb Viyska Zaporozkogo (Alex K).svgзахищати рідну культуру, особисто брати участь у розвитку однієї чи кількох її галузей;

Файл:Herb Viyska Zaporozkogo (Alex K).svgплекати в собі й інших національно-творчу і державотворчу енергію, готовність захищати Українську державу;

Файл:Herb Viyska Zaporozkogo (Alex K).svgактивно брати участь у громадському й політичному житті України, поглибленні згуртованості та єдності народу, зміцненні традицій взаємодопомоги між українцями та представниками інших народів, що проживають в Україні.

 

 Ми  сьогодні будемо загартовуватися як козаки..

 

3

Мотивація до активізації рухових якостей організму.

  •                                Запрошую бажаючих до участі в експерименті, який встановить залежність результату тестової вправи від рівня підготовки організму до роботи. Стрибок у довжину з місця.
  •                                
  •                Індивідуальний контроль ЧСС за 10 сек.

- Пульс в нормі ?

  •                          82-84 уд./хв. Вік дітей 12-11 років.
  •                           

 

 

 

 

 

 

 

За 10 сек

Учні стають на середину майданчика, виконують стрибок і крейдою по п’ятах відмічають результат стрибка, записують у аркуш.

 

Учні самостійно вимірюють ЧСС за 10 сек

Виділити учнів з підвищеною ЧСС 120 уд/хв і більше, і дати їм для виконання вправи на відновлення дихання.

4.

Дотримання правил техніки безпеки.

- На уроці дотримуватися правил по інструкції №7-С –з охорони праці під час занять легкою атлетикою.

ЗОЛОТЕ  ПРАВИЛО  ПІД  ЧАС ВИКОНАННЯ  ФІЗИЧНИХ  ВПРАВ –

-СЛУХАЄМО,

-ДУМАЄМО,

-ПРАЦЮЄМО!

Бути дисциплінованими, чітко виконувати вказівки вчителя. Всі вправи виконувати за командою вчителя. Під час бігу тримати інтервал два кроки, не штовхати учнів, не наступати на п’яти, не ставити  підніжки. Під час забороняєть-ся порушувати встановлений вчителем порядок виконання вправ та правил гри. Не відволікайтесь самі й не відволікайте інших учнів сторонніми розмовами.

 

15 сек.

Перевірити наявність спортивної форми.

Звернути увагу на самопочуття учнів.

 Звернути увагу на зовнішній вигляд.

 

Виконання вправ за командою вчителя, виконувати самострахування.

 

 

5

Виконання організуючих вправ : повороти "НАПРА - ВО!", "НАЛІ - ВО!", "КРУ - ГОМ!"

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

15 сек

Фронтальний метод. Стежити за правильністю  постави й чіткістю виконання вправ. На місці. Команди , по яким ті хто займаються стоячи в строю повертаються в зазначений напрямок на зазначений кут повороту (поворот навкруги здійснюється через ліве плече на 1800, праворуч - 900, ліворуч - 900).

6

Перешикування з однієї шеренги в колону по одному з одночасним поворотом "НАПРА - ВО!",

5 сек

Фронтальний метод.

7

Вправи на правильну поставу, та для запобігання плоскостопості.

 

Різновиди ходьби:

  • на носках, руки в замок за голову;
  • на п’ятах, руки на поясі;

 

Гей, я козак з України,
Козак з роду, козак з мини!
Нігди в жицю не заплачу
Гучу, кричу, граю, скачу!

  • «повзунець»

 

  • присядка з просуванням в сторону;
  •                                    Вправи на відновлення дихання.
  • ходьба в колону по одному;
  • спортивна  ходьба;

 

 

 

 

10м

10м

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Дистанція між учнями – 2 кроки

Тулуб тримати рівно, не нахиляти. Постійно стежити за положенням тулуба. 

 

 

 

 

 

Вправа виконується в повному присядці, переносячи зігнуту ногу через сторону.

 

Дистанція між учнями – 2 кроки

 

 

Темп повільний. 

 

8

Біг : біг виконується за командою: «Бігом –РУШ!»

  •      доріжка проста;
  •      доріжка плетена «схресним кроком правим боком», схресним кроком лівим боком»;
  •      у повільному темпі;
  •     з високим підніманням стегон;
  •     із закиданням гомілки назад;
  •     “голубець” низький;
  •     -багатоскоки по діагоналі;
  •     - прискорення по діагоналі.

 

 

2 хв

2х10м

 

1х4м

1х4м

1х4м

1х4м

2х8м

2х8м

Поточним методом.

Виконавча команда подається під ліву ногу, робиться крок правою і з лівої ноги починається біг.

Учні відпрацьовують частоту бігових кроків після виконання вправи прискорення

Спеціальні бігові вправи виконуються по  бічним сторонам спортивного майданчика

 

9

Вправи на відновлення дихання( під рахунок):

  1. 1- руки в сторони; 2-руки в  гору; 3-руки вперед; 4- руки вниз.
  2. 1-права рука на пояс; 2.- ліва рука на пояс; 3.-права рука до плеча; 4. - ліва рука до плеча; 5.-права рука вгору; 6.- ліва рука вгору; 7-8.- плеск у долоні; 1-6 – рухи у зворотному порядку; 7-8.- плеск руками по стегнах.

 

4-5 раз

 

4-5 раз

 

Розвиток уваги

 

Індивідуальний контроль ЧСС за 10 сек

10 сек

Виділити учнів з підви-щеною ЧСС 120-140 уд./хв і більше,середнє фізичне навантаження і дати їм для виконання вправи на відновлення дихання.

10

Загальнорозвивальні вправи в русі:

1.В.п. – пальці до плечей. 1-4. – колові обертання ліктями вперед; 5-8.- колові обертання ліктями назад;

2.В.п. – руки перед грудьми 1-2. – ривок руками назад; 3-4. – відведення рук у сторону; 5-6. ривок руками назад;  3-4. – відведення рук вгору.

Перешикування з колони по одному в колону по 3

 

 

5-6 разів

 

5-6 разів

Фронтальний метод.

Темп виконання середній

 

11

 

Загальнорозвивальні вправи на місці з гімнастичною палицею:

1-а вправа. «Потягування»
Вихідне положення – палиця в опущених руках.
Виконання:1- крок лівою ногою вперед, права нога на носку, підняти палицю вгору, прогнутися у грудях – вдих. 2-Повернутися у початкове положення – видих.Темп – повільний.
 

2-а вправа. «Підняття палиці до грудей і вгору»
Початкове положення – ноги нарізно, палиця в опущених руках.
Виконання: 1-зігнути руки в ліктях, палицю притиснути до грудей. 2-Підняти палицю вгору, прогинаючись, дивитися на палицю – вдих. 3-Зігнути руки в ліктях, палицю притиснути до грудей. 4-Опустити палицю в початкове положення – видих..

 

3-я вправа. «Присідання і підняття палиці вгору»
Початкове положення – палиця в опущених руках.
Виконання: 1-сісти на носочки, палицю вперед – вдих.2- Повернутися у початкове положення – видих. 3-Підняти палицю вгору, відвести ногу (поперемінно) назад – вдих. 4-Повернутися у початкове положення – видих.
 

4-а вправа. «Нахили тулуба в боки»
Початкове положення – палиця в опущених руках.
Виконання: 1-палицю підняти вгору, крок лівою ногою убік на носок – вдих. 2-Пружинисті рухи тулуба вліво. 3-4-Повернутися в початкове положення – видих.
Виконувати 4-5 разів у кожен бік.

 

5-а вправа. «Нахили тулуба вперед з поворотом»
Початкове положення – палиця в опущених руках.
Виконання: підняти палицю вгору, крок лівою ногою убік – вдих. З поворотом наліво нахилитися вперед, палицю опустити вниз – видих. Палицю підняти вгору, ногу приставити. Повернутися в початкове положення – видих.
Виконувати 4-6 разів у кожен бік.

 

6-а вправа. «Стоячи на колінах, сідати»
Початкове положення – стати навколішки, палиця в опущених руках.
Виконання: сісти справа поряд з п’ятами, палицю вперед – видих. Повернутися в початкове положення – вдих. Так само сісти в інший бік – видих. Повернутися в початкове положення.
Виконувати 4 рази у кожен бік.

7-а вправа. «Переступання через палицю»
Початкове положення – палиця в опущених руках.
Виконання: згинаючи поперемінно ноги в колінах, переступити через палицю вперед і назад.
 

8-а вправа. «Не впусти палицю»
Початкове положення – палиця вертикально, підтримується пальцями.
Виконання: опустивши палицю до підлоги, оплеск долонями над головою і схопити палицю руками не даючи їй впасти на підлогу.
 

9-а вправа. «Стрибки на місці»
Початкове положення – палиця за спиною на зігнутих ліктьових суглобах.
Виконання: 4 стрибки – ноги разом, 4 стрибки – ноги нарізно. Зробити 16-24 стрибків.

 Після закінчення стрибків перейти на крок на місці.

10-а вправа. Закінчення
Повільна хода з глибоким диханням (1-2 хв).

 

4-6 разів

 

 

 

 

 

 

6-8 разів

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6-8 разів

 

 

 

 

 

 

 

 

4-5 разів

 

 

 

 

 

 

 

 

4-6 разів  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4 рази

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4-6 разів

 

 

 

 

 

4-6 разів 

 

 

 

 

16 стр.

 

 

 

 

 

 

 

1-2 хв.

При проведенні цього комплексу вправ особливу увагу слід звернути на правильні вихідні положення перед вправами і правильну осанку. Треба також стежити за диханням. Після вправ, що викликали посилене і прискорене серцебиття і дихання, необхідно зробити паузу 30-90 секунд.

Кожну вправу демонструє інший учень, що бажає.

Фронтальний метод.

Тулуб тримати прямо.

 

Темп виконання середній

Спину тримати прямо

Прогнутися у поперековому відділі

Темп повільний.

 

 

 

 

 

 

Темп – середній.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Темп – середній. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Темп – повільний.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Темп – повільний.
Дихати рівномірно

 

 

 

 

 

 

Дихати рівномірно.

 

 

 

 

 

Темп – середній.
Дихати рівномірно.

Стрибати м’яко, на носочках.

 

 

 

 

 

 

12

Переконаємось в  залежності результату тестової вправи від рівня підготовки організму до роботи.

30сек

Діти стають за лінією майданчика, виконують стрибок і порівнюють кінцевий результат з попереднім.

ІІ.  Основна частина (28-32хв)

1 

Повторити техніку стрибка в довжину з місця.

 

Стрибок у довжину з місця.

 

 

Стрибок у довжину з місця зі старту плавця.

 

 

 

5 спроб

 

 

3 спроби

Розміщення шеренг на лініях розмітки майдан-чика (спортивного залу)

Під час стрибка треба, щоб учень узгоджував змахи рук та відштовху-вання ногами від підлоги

Одночасна робота рук і ніг. Поштовх  виконувати синхронно з активним махом руками.

Типові помилки: недостатня амплітуда рухів рук під час відштовхування, надмірний нахил плечей уперед.

2

Повторити навички техніки бігу з низького старту, виходу з низького старту на дистанцію. Виконання команд: «На старт!», «Увага!», «Руш!»

Старт, стартові вправи:

  •                                
  •                                
  •                               Від лінії старту відміряти 2 відрізки між великим та вказівним пальцями, поставити поштовхові ногу;
  •                               Опустити коліно махової ноги на підлогу на рівні носка поштовхової ноги, відстань від коліна до носка на ширину долоні;
  •                               Руки поставити на ширину плечей біля стартової лінії.

 

 

 

3-4 рази

Контролювати розміщення частин тіла при виконанні високого та низького стартів згідно з командами «На старт», «Увага».

Активно відштовхуватися від лінії старту, швидко вибігати зі старту, зберігаючи нахил тулуба до 25-30 метрового відрізку з поступовим зменшенням нахилу до звичайного положення, як під час бігу на дистанції.

 

Вага тіла поділена на 4 точки опори, погляд спрямований на стартову лінію.

Типові помилки: тому що, учні не дотримуються стереотипного малюнку бігу, а саме - недостатньо нахилений тулуб на старті, а також погляд спрямований вперед, а не вниз на доріжку, за командою «На старт» поштовховий рух виконується не плечами вперед, а головою угору. Передчасне випрямлення тулуба до вертикалі під час виходу зі старту стає причиною не правильного розуміння техніки низь-кого старту, а також недостатньої сили ніг.

 

3

Вихід з низького старту за сигналом (команда, свисток)

2х10м

Звернути увагу на роботу рук у поєднанні з виходом зі старту і швидкою постановкою ступні на доріжку

4

Вихід зі старту на дистанцію

2х20м

Вихід зі старту (стартовий розгін) виконувати з поступовим випрямлен-ням тулуба

5

Розвиток швидкості в лінійній естафеті, виховання почуття колективізму, поваги один до одного. Учні стартують з низького старту, біжать до стойки, оббігають його і повертаються назад, торкаються лінії старту-фінішу

3-4 рази

Кожен наступний учень стартує з низького старту, як тільки попередній торкнеться рукою лінії старту-фінішу.

 

  •                               Індивідуальний поточний контроль ЧСС за 10 секунд .
  •                              

10 сек

Учні самостійно вимірюють ЧСС за 10 секунд. 

  •                               Виділити учнів з підвищеною ЧСС 141-160 уд./хв і більше,середнє фізичне навантаження і дати їм для виконання вправи на відновлення дихання.

 

6

Ознайомлення з технікою виконання окремих елементів естафети «Герць козацьких джур»

Повідомлення вчителя:

- Молодь на свята народного календаря під час народних ігор змагалася на спритність, силу, винахідливість. Кожної весни трохи вище від Дніпровських порогів козаки влаштовували змагання з веслування впоперек бурхливої річки. Вони повинні були переправитися на протилежний берег саме навпроти місця старту, а ми з вами будемо переправлятися на прямокутниках та по купинах. «Дніпровськими порогами будуть паркани»

 

 

 

Вчитель розподіляє учнів за їх індивідуальними особливостями і можливостями по відділенням. Кожне завдання передбачає відпрацювання відповідних    фізичних якостей.

30сек

Індивідуальний підхід до учнів.

7

Перше відділення – спеціальна медична  група.

Учень тримає в руках 2 тканинних прямокутника, укладаючи на доріжку по черзі кожен прямо кут-ник і наступаючи на неї подолати відстань етапу.

10м

Забороняється ступнею або рукою торкатися доріжки.

8

Друге відділення – підготовча медична група. Стрибки по купинах. На підлогу кладуть кола (обручі) на відстані 1м один від одного.

 

6 обручів

Учениця має подолати відстань етапу, стрибаючи з купини на купину

 

9

 

Трете відділення основна група.

«Подолання паркану»

Оббігти мячи змійкою, до позначки, пересування по гімнастичній стінці приставним кроком.

 

 

                   

 

 

 

 

4 м'яча 

2 шведські стінки

 

Учень має подолати відстань етапу, оббігаючи м’ячи, подолати відстань етапу, перелізаючи через 2 шведські стінки приставним кроком.

 

Гра «Козацька фортеця» 

Під час проведення гри  5 учнів знаходяться у фортеці, 5 учнів по за фортецею, учні що вибули з гри виконують завдання карток для перевірки спеціальних знань фізкультурно-оздоровчого комплексу «Крок до здоров’я»

 

4хв

Груповий метод.

Гра з м’ячем на вибивання.

 

ІІІ. Заключна частина (3-5 хв.)

1.

Вправа на відновлення дихання.

1.-руки в сторони(вдих); 2.-руки вперед(видих); 3. – руки вгору(вдих); 4.-руки через сторони вниз(видих)

 

4 рази

Темп повільний.

Вправа на увагу

2.

Шикування, перевірка виконання індивідуальних завдань (картки), підведення підсумків уроку, оцінювання.

1хв

Розказати пояснити

 

Оцінка, похвала

3.

Домашнє завдання:

  •                               Згинання рук в упорі лежачи (дівчата);
  •                               Підтягування  на високій перекладині (хлопці)

30сек

Кількість повторювання вправи визначається індивідуально.

 Кількість разів підходів визначається індивідуально

4.

Організоване закінчення уроку.

 

30сек

 

 

 

 

 

 

 

 

Картки

Визначення рівня спеціальних знань

 

Картка 1. 

 

Правильна постава:

а) це звичне положення тіла лежачи;

б) це звичне положення тіла стоячи, сидячі, під час ходьби. Постава вважається правильною, коли голова трохи піднята, грудна клітина розвернута, плечі на одному рівні, голова і хребет складають пряму вертикальну лінію.

в) правильна постава не потрібна, вона формується вже у ранньому дитинстві, коли дитина починає самостійно сидіти, стояти, ходити, тоді, коли у неї з’являються згини хребта.      

Картка 2.

 

При порушеннях постави, сколіозах з метою розвантаження хребта:

а) тренують м’язи спини, м’язи черевного преса, м’язи ніг;

б) бігові вправи;

в) тільки вправи з обтяженням, гумовим джгутом.

 

Картка 3.

 

Запобіганню плоскостопості не сприяє:

а) ходіння босоніж;

б) перекачування дрібних предметів серединою ступні;

в) ходіння на високих підборах.

Картка 4.      

 

Для розвитку швидкості найбільший ефект забезпечують:

а) рухові дії, що виконуються у максимальному темпі;

б) рухливі та спортивні ігри;

в) біг на короткі дистанції.

Картка 5.

 

Джерелом забруднення повітря, що призводить до щорічної загибелі 2 млн людей є:

а) угарний газ;

б)тютюновий дим;

в) вихлопні гази,

Картка 6.

 

Прислів’я стверджує : «Добре пережоване-наполовину перетравлене».

а)їсти після пиття і пити після їди ; 

б) слід харчуватися переважно тими продуктами, що характерні для даної пори року і виросли в тій місцевості, де живе людина;

в)споживати солону, пряну, солодку їжу.

Картка 7. 

 

Термін «здоров’я» означає:

а) відсутність захворювань;

б) духовне і фізичне благополуччя;

в) відсутність захворювань, фізичне, психічне, духовне і соціальне благополуччя

Картка 8.

 

Частота серцевих скорочень у спокої становить:

а) 70-80 ударів/хв.;

б) 40-50 ударів/хв.;

в) 80-100 ударів/хв.,

 

 

 

 

 

 

 

Гімнастика з палицею

1-а вправа. «Потягування»
Вихідне положення – палиця в опущених руках.
Виконання: крок лівою ногою вперед, права нога на носку, підняти палицю вгору, прогнутися у грудях – вдих. Повернутися у початкове положення – видих.
Темп – повільний.
Виконувати 4-6 разів.

2-а вправа. «Підняття палиці до грудей і вгору»
Початкове положення – ноги нарізно, палиця в опущених руках.
Виконання: зігнути руки в ліктях, палицю притиснути до грудей. Підняти палицю вгору, прогинаючись, дивитися на палицю – вдих. Зігнути руки в ліктях, палицю притиснути до грудей. Опустити палицю в початкове положення – видих.
Темп – повільний.
Виконувати 6-8 разів.

3-я вправа. «Присідання і підняття палиці вгору»
Початкове положення – палиця в опущених руках.
Виконання: сісти на носочки, палицю вперед – вдих. Повернутися у початкове положення – видих. Підняти палицю вгору, відвести ногу (поперемінно) назад – вдих. Повернутися у початкове положення – видих.
Темп – середній.
Виконувати 6-8 разів.

4-а вправа. «Нахили тулуба в боки»
Початкове положення – палиця в опущених руках.
Виконання: палицю підняти вгору, крок лівою ногою убік на носок – вдих. Пружинисті рухи тулуба вліво. Повернутися в початкове положення – видих.
Темп – середній.
Виконувати 4-5 разів у кожен бік.

5-а вправа. «Нахили тулуба вперед з поворотом»
Початкове положення – палиця в опущених руках.
Виконання: підняти палицю вгору, крок лівою ногою убік – вдих. З поворотом наліво нахилитися вперед, палицю опустити вниз – видих. Палицю підняти вгору, ногу приставити. Повернутися в початкове положення – видих.
Темп – середній.
Виконувати 4-6 разів у кожен бік.

6-а вправа. «Стоячи на колінах, сідати»
Початкове положення – стати навколішки, палиця в опущених руках.
Виконання: сісти справа поряд з п’ятами, палицю вперед – видих. Повернутися в початкове положення – вдих. Так само сісти в інший бік – видих. Повернутися в початкове положення.
Темп – повільний.
Виконувати 4 рази у кожен бік.

7-а вправа. «Переступання через палицю»
Початкове положення – палиця в опущених руках.
Виконання: згинаючи поперемінно ноги в колінах, переступити через палицю вперед і назад.
Темп – повільний.
Дихати рівномірно.
Виконувати 4-6 разів.

8-а вправа. «Не впусти палицю»
Початкове положення – палиця вертикально, підтримується пальцями.
Виконання: опустивши палицю до підлоги, ляснути долонями над головою і схопити палицю руками не даючи їй впасти на підлогу.
Дихати рівномірно.
Виконати кілька разів.

9-а вправа. «Стрибки на місці»
Початкове положення – палиця за спиною на зігнутих ліктьових суглобах.
Виконання: 4 стрибки – ноги разом, 4 стрибки – ноги нарізно. Стрибати м’яко, на носочках.
Темп – середній.
Дихати рівномірно.
Зробити 16-24 стрибків. Після закінчення стрибків перейти на крок на місці.

10-а вправа. Закінчення
Повільна хода з глибоким диханням (1-2 хв).
При проведенні цього комплексу вправ особливу увагу слід звернути на правильні вихідні положення перед вправами і правильну осанку. Треба також стежити за диханням. Після вправ, що викликали посилене і прискорене серцебиття і дихання, необхідно зробити паузу 30-90 секунд.

 


Аналіз уроку

Особистісно-орієнтований урок фізичної культури з елементами народознавства

для учнів 7-А класу

Херсонського ліцею журналістики, бізнесу та правознавства.

 

Викладач: Чертоляс Ольга Вікторівна, вчитель фізичної культури вищої категорії, вчитель-методист.

 

Тема уроку : легка атлетика.

Завдання:

  •                                повторити навички техніки бігу з низького старту та стрибків у довжину з місця;
  •                                розвивати фізичні якості: швидкість, спритності, кмітливість, увагу, витривалість;
  •                                формування особистої фізичної культури учнів, враховуючи природні здібності, стан здоров’я дитини та її мотиви за допомогою поєднання засобів фізичної культури та народознавства.

 

Місце проведення: спортивний майданчик закладу.

Тип уроку: урок закріплення та повторення знань, умінь та навичок.

Вид уроку: легка атлетика

 

         Добираючи конкретний навчальний матеріал, учитель розподіляє його за частинами уроку з урахуванням його структури. Макроструктура уроку складається з 3 стандартних частин: підготовчої (15хв), основної (26 хв) та заключної (4хв). Тривалість кожної частини відповідає віку учнів – 12-13 років.

Час, використаний на кожне з завдань, сплановано з урахуванням складності завдання та можливостей учнів, раціонально використовується матеріально-спортивна база.

Учні одержали конкретні, зрозумілі вказівки, щодо виконання вправ. Використано звичайний спортивний інвентар (м’яч, шведська стінка) , у незвичних умовах ( обручі), природний ландшафт (дерева та нерівності місцевості), допоміжний матеріал (дощечки).

   Під час підготовчої частини уроку проведена різнопланова підготовка учнів до реалізації поставленої задачі. На уроці мали місце:

а) початкова організація учнів, ознайомлення з наступною роботою та створення необхідної психологічної установки;

б) поступова функціональна підготовка організму до підвищення навантажень, створення сприятливого емоційного настрою.

 Цікавим моментом є експеримент з стрибком у довжину з місця, під час якого кожен учень окремо порівнює свій результат до та після «розминки», таким чином впевнюється на власному досвіді у необхідності підготовчих вправ саме для нього..

Паралельно з фронтальною роботою учнів у підготовчій частині уроку проходить індивідуальна робота – за бажанням самих учнів, вони демонструють вправи іншим, що, безумовно, позитивно впливає на імідж учня у колективі, стимулює його бажання самовдосконалюватися

Використання історичних відомостей  створює на уроці неповторну, своєрідну обстановку. Традиційні засоби і форми фізичної культури українців відроджуються, актуальним є вивчення системи фізичної культури запорізьких козаків та впровадження елементів цієї системи на уроках фізичної культури.

Провідним напрямком діяльності вчителя на уроці є застосування вправ у такій послідовності, яка передбачає логіку навчання учнів основних елементі, що вивчаються у темі: «Легка атлетика».

Беручі до уваги сучасний особистісно-орієнтований підхід до навчання, на уроці використані форми роботи, що дають можливість учням приділити увагу саме тим  вправам, що відповідають їх можливостям, степеню тренованості. Діти працювали по відділеннях( групова форма роботи) та індивідуально (командир відділення), який першим виконував завдання, а далі допомагав іншим учасникам групи у основній частині. Це, як правило, учні з кращою фізичною підготовкою. При такій формі роботи вони отримують додаткове фізичне навантаження, оскільки кількість підходів у них значно більша.

 У заключній частині виконано:

а) зниження збудження основних функціональних систем організму дитини за допомогою відповідної вправи;

б) перевірка теоретичних знань;

в) проведено поточне оцінювання роботи учнів;

г) підбито підсумок уроку зі стислим аналізом навчальної діяльності учнів;

д) учням запропоновано домашнє завдання з урахуванням їх фізичних можливостей 

 МАТЕРІАЛ ДОДАТКОВИЙ ДЛЯ КОНСПЕКТА УРОКУ ТА СВЯТА

конкурс «Щедрий дар знавців української кухні», виступи обдарованих дітей «Золота фортуна», спортивні змагання «Веселий ярмарок», гра—естафета «Козацькі перегони», свято «Поклик землі», естафета «Герць козацьких джур»,

 

КОЗАЦЬКІ ТЕРМІНИ

 

Звичай – це ідеологічно-правова система, основа Народного національного Звичаєвого Ладу та народної держави. В Історії Звичаєвий Лад називається Родовим Ладом.

Звичаєва ідеологія ґрунтується на Національній Ідеї, її основа – життя по совісті і по Правді та пріоритет інтересів народу над всіма іншими.

Звичаєва ідеологія розглядає Природу як живий організм, пов'язаний з народом, і основу всіх благ, відповідно визначає інтереси народу і Природи як рівнозначні.

В основі Звичаю – Коло, Віче, Рада.

До Звичаю входять міти (міфи) – елементи стародавньої Родової Віри, перекази про минуле, знання про суспільно-державну організацію і політику

та правові норми – Звичаєве Право (Покон).

У Звичаї відсутня релігія.

У Звичаї може жити людина будь-якої національності, яка визнає Звичай.

Звичаєве Право – це сукупність правових норм, що основуються на родовій (народній-національній) свідомості, Родовій Вірі і родовій моралі, які регулюють і захищають національний Звичаєвий Лад і державний устрій та регулюють всі інші взаємовідносини в суспільстві. Звичаєве Право складається з головних норм (правових принципів) та підпорядкованих їм звичаєвих законів. У Звичаєвому Праві не було конституції, її функцію виконували головні норми.

Головні Норми Звичаєвого Права – це головні правові принципи і норми Звичаєвого Ладу, або по іншому Родового ладу. Український народ – єдиний великий народ на євразійському просторі, що зберігав Родовий Лад в часи феодалізму і мав свою Родову Державу – козацьке Запоріжжя!

Норми Звичаєвого Права визначають суспільний лад, державний устрій та головні взаємовідносини в суспільстві.

Право первісно з'являється із Звичаю, тобто із волі народу, а не із волі державної влади. У Звичаєвому Праві влада просто немає права давати, писати і змінювати право!

Звичаєве Право дійсно є Українським – Країнським і існувало в нашому Краї в своїй завершеній ідеологічно-правовій формі вже як мінімум

10 тисячоліть тому, за часів виникнення розвиненого Родового Ладу в якому власне і виникає ДЕРЖАВА, як сила, що захищає територію і підтримує справедливий порядок.

Звичаєві закони змінювалися відповідно до потреб.

Українське Козацтво – суспільна формація, яка історично склалася на традиціях Запорозької Січі – військового духовно-лицарського ордену (Лицарство Запорозьке Низове), що мав жорсткий Статут і духовно-лицарські традиції витворені козаками-січовиками. У періоди національно-визвольних війн Запорозьке Козацтво завжди виступало на захист національних прав і свобод Українського народу, що базувалися на принципах демократизму, волелюбства, виборності, віротерпимості, і які стали джерелом формування сучасної Української державності.

Козацтво є дисциплінованою організацією Українського народу, споконвічною формою його самоорганізації та самозахисту в лихоліття на засадах стародавнього Звичаю – Волі як відкристалізованого етнічного розуму.

Під час національно визвольної війни під проводом гетьмана Богдана Хмельницького Запорозьке Козацтво визволило українські землі від чужоземного панування і створило Українську гетьманську державу, як удосконалену систему політичної системи Запорозької Січі. До нашого часу, не зважаючи на тривалий процес розкозачення і денаціоналізації українців, живий ланцюг спадковості козацтва ніколи не переривався.

В наш час Українське Козацтво являє собою козацький рух, що об'єднує козацькі організації України та діаспори, які стоять на Звичаї, дотримуються Козацького Звичаєвого права та охороняють Українську Державу.

Головною метою діяльності українських козацьких організацій є праця для ідеї Української Самостійної Соборної Держави.

Соборна Україна – об'єднаність, цілісність, недоторканість суспільства й держави в Україні. Соборність України має кілька вимірів: соборність її земель; соборність державності; соборність громадськості.

Самостійна Україна – така, що не підпорядкована, не підлегла іншій державі.

Українська Держава – існування Української Держави в наш час затверджено Актом проголошення незалежності України (прийнятого Верховною Радою УРСР 24 серпня 1991 року N1427-XII), в якому зазначено: "продовжуючи тисячолітню традицію державотворення на Україні, виходячи з права на самовизначення, передбаченого Статутом ООН та іншими міжнародно-правовими документами, здійснюючи Декларацію про державний суверенітет України, Верховна Рада Української Радянської Соціалістичної Республіки урочисто проголошує незалежність України та створення самостійної української держави – УКРАЇНИ".

Українська козацька нація – українська нація – українці – автохтон Русі-України – єдина у світі козацька нація. Українці проживають на території сучасної України більше як 600 тис. років.

Український козацький народ – складова частина української нації, її головний формуючий чинник, духовно-просвітницьке джерело і захисник культури, мови та релігії нації, Української Держави.

Український козак – це лише русич-українець по крові, без різниці віросповідання – представник окремої верстви українського суспільства (кшатрій): воїн, політик, адміністратор, тобто захисник та управитель Українського народу.

Джура – молодий вихованець, зброєносець і помічник козака. Інститут джур був дуже поширений і авторитетний, бо існував протягом усієї історії козацтва. Стати джурою міг не кожен, а лише той, хто годився до козацької служби, пройшовши певні випробовування – як фізичні, так і моральні. Причому духовна загартованість передувала фізичній, якої набували упродовж кількох років. Виховувалися перш за все розважливість та поміркованість, впевненість у собі і власних силах. За існуючою у Війську Запорозькому традицією кожен козак на схилі життя мав підготувати для служби у Війську замість себе молодого юнака. У джури брали своїх молодших родичів (якщо вони були), а частіше – сторонніх підлітків, яких спочатку привчали до ведення козацького господарства, а пізніше, вже на Січі, навчали військовій справі. Система виховання була досить жорсткою. І далеко не всі вихованці годилися для військової служби. Часто вони успадковували від своїх вихователів не тільки військовий досвід, а й усе майно і господарство. У перших воєнних походах патрон-вихователь пильно опікувався своїм джурою, доки той не набуде певного досвіду і не стане повноцінним козаком. У свою чергу джура мав усіляко дбати про свого патрона-вихователя і беззаперечно виконувати всі його накази, демонструючи при цьому швидкість, дотепність та кмітливість.

Козацький громадський рух – система громадського навчально-виховного впливу, що покликана дати молоді додаткову козацько-лицарську освіту та виховання, забезпечити її надійний духовний зв'язок з предками, розвинути стосунки з сучасниками та зорієнтувати на інтереси нащадків, бо творче відродження в житті ідей і засобів козацької педагогіки має забезпечити виховання фізично здорових, морально чистих і по-лицарські мужніх та сильних духом громадян незалежної України.

Козацько-лицарський тип людини – це шевченківський тип людини, який міцно укоренився в духовності і бутті українців. Домінантна ідея такої людини "Боріться – поборете! Вам Бог помагає!" (Т.Шевченко). Така людина завжди прагне стати володарем становища, господарем землі, невпинно боротися до перемоги з лжетеоріями, ідеями, які послаблюють процеси національного відродження, державотворення. Така людина всіма шляхами і засобами в ідеологічній, духовній сфері та конкретними і щоденними справами наближає "апостолів правди і науки", національних законодавців "з новим і праведним законом" (Т.Шевченко). Козак – людина шевченківського типу відкидає "пристосування до чужої сили в Україні" (М.Шлемкевич) і утверджує себе як "господар домовитий по своїй хаті і по своїм полі" (І.Франко).

– основна форма регулювання поводження, правила поведінки, які склалися внаслідок їх практичного застосування на протязі тривалого часу серед козаків, уособлювали собою підсумок історичного досвіду та зародки майбутнього.

Сучасний козацько-лицарський спосіб життя враховує, що боротьба з площини "вогнем і мечем" все більшою мірою переходить у площину боротьби ідей – наукових, політичних, теорій, концепцій, духовних цінностей, інформаційних технологій та практичних справ, конкретної дії, поведінки. Козацько-лицарська духовність спрямовує практичну діяльність на підвищення добробуту українського народу, розвиток його культури, інших сфер життя, державотворення.

Українська козацька педагогіка – це частина народної педагогіки у вершинному її вияві, яка формує у підростаючих поколіннях українців синівську вірність рідній землі, Батьківщині – незалежній Україні. Це народна виховна мудрість, що своєю головною метою ставила формування в сім'ї, школі і громадському житті козака-лицаря, мужнього громадянина з яскраво вираженою українською національною свідомістю і самосвідомістю.

Козацько-лицарське виховання – це шлях досягнення ідеалу вільної та незламної в своїх прагненнях до свободи людини, яка на національних традиціях громадського та політичного життя розвиває рідну культуру й економіку, будує незалежну державу. Це козак-хлібороб – власник землі, її дбайливий господар у часи мирної праці, і одночасно козак-воїн – витязь нескореного духу, честі і звитяги у часи боротьби за волю свого народу.

На «раз» другого такту з стрибка опуститися спиною до глядача на всю ступню правої ноги, злегка присідаючи. Ліву ногу різко розігнути в коліні і витягнути в сторону на 0°. Корпус підтягти і трохи нахилити праворуч, голову повернути до лівого плеча. Праву руку з третьої позиції перевести в другу, ліва рука знаходиться на талії;
на «і» — широкий боковий крок лівою ногою ліворуч (залишаючись спиною до глядача). Права нога, трохи зігнута в коліні, відривається від підлоги і ззаду підтягується до лівої ноги;
на «два» права нога опускається на всю ступню ззаду навхрест лівої, коліно трохи зігнуто. Ліва нога невисоко піднімається ліворуч. Корпус

нахиляється вперед і праворуч, голова повертається до лівого плеча. Руки опускаються вперед і трохи розводяться в сторони; на затакт «і» — повторення руху з другої ноги.

Варіант простої присядки — гайдук (чоловічий). Вихідне положення — шоста позиція ніг.
На «раз» з невеличкого стрибка зробити глибоке присідання на півпальці обох ніг (коліна і ступні разом);
на «два» з невеличкого підскоку ледь піднятися на півпальці лівої ноги. Одночасно праву ногу, злегка зігнуту в коліні, трохи підняти ліворуч навхрест попереду правої ноги, голову повернути ліворуч.
Далі рух повторюється з другої ноги. Корпус прямий, плечі трохи відведені назад.

 

ПРИСЯДКИ 

 

doc
Додано
25 листопада 2019
Переглядів
1318
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку