2 грудня о 18:00Вебінар: Предмет «Захист України» у школі: теоретичні засади, цікаві ідеї, поради для дистанційного навчання

Опис досвіду "Нові підходи у роботі над скоромовкою"

Про матеріал
Матеріал містить опис досвіду роботи над скоромовкою, що пройшов апробацію. Цікаві інтерактивні вправи розвивають дитячу артикуляцію, уяву, урізноманітнюють урок. Виконуючи завдання в групах, учні навчаються співпрацювати, чути один одного. Організація такої роботи оптимізує навчальний процес, формує у школярів мовну компетентність.
Перегляд файлу

Нові підходи у роботі над скоромовкою

Для формування правильності читання учнів особливо важливою є цілеспрямована робота над дикцією. Дикція характеризує ступінь чіткості вимови слів, складів, звуків під час розмови, співів, художнього читання.

У початкових класах робота над дикцією має на меті формування у молодших школярів чистоти і якості вимовляння окремих звуків, складів, слів, оволодіння артикуляційною вимовою. Останніми роками спостерігається прихід до школи все більшої кількості дітей з вадами мовлення і тому вчителеві слід

добирати до уроку систему вправ на корекцію та розвиток артикуляційного апарату. Така артикуляційна хвилинка має місце на кожному уроці читання. В ній значне місце відводиться роботі над скоромовкою.

Однією із вимог сьогодення є використання  ігор та інтерактивних вправ, що мають на меті не лише відпрацьовувати дикцію, а й зацікавлюють дітей, вводять їх у світ звуків, сприяють розвиткові пам’яті, творчості, формують загальнокультурну компетентність. У власній практиці застосовую такі види роботи над скоромовкою :

  •   «Працюємо над звуками»

Учні промовляють скоромовку за вчителем повільно, вслухаючись і вимовляючи чітко  кожен звук.

  •   Вправа «Луна»

Промовляння окремих слів скоромовки, за вчителем.

 

  •   Вправа «Додай слово»

Захар …. на перелаз. (заліз)

  • Захарку, ….,Захарку злазь! (злізь)

Зумів залізти, знай, як…. (злізти)

  • Вивчення скоромовки за методикою ейдетики

Летів ...   , (малюнок горобчика)

Сів на …    . (малюнок стовпчика)

Прийшов …    ,малюнок (хлопчика)

Утік  ….       . (малюнок горобчика)

  • Промовляння скоромовки з логічним наголосом на окремому слові.

Бурі бобри брід перебрели,

Забули бобри забрати торби.

Учитель ставить перед учнями запитання за змістом скоромовки. Учні промовляють її, роблячи логічний наголос на слові, яке є відповіддю на запитання:

  • Хто перебрів брід?

Бурі бобри брід перебрели,

Забули бобри забрати торби.

  • Які бобри брід перебрели?

Бурі бобри брід перебрели,

забули бобри забрати торби.

  • Що зробили бобри?

Бурі бобри брід перебрели,

Забули бобри забрати торби.

  • Що забули забрати бобри?

Бурі бобри брід перебрели,

Забули бобри забрати торби.

  • Вправа «Вибери мене».

Учень, якого викликає вчитель, обирає собі напарника, з яким промовляють скоромовку в один голос.

  • Промовляння скоромовки в заданому ритмі.

1)Яка / шубка/ в хом’/яка?

   В хом’/яка вона /мяка.

2) Яка шубка / в хом’яка?

   В хом’яка / вона м’яка.

3) Яка шубка в хом’яка?/

   В хом’яка вона м’яка.

  • Промовляння скоромовки з нарощуванням темпу.

1)  повільно;

2)  швидше;

3)  швидко;

  • Вправа «Ми – актори»

Учням пропонується уявити себе в певній ситуації та промовити скоромовку з відповідною інтонацією, наприклад:

Ви з’їли кислий лимон;

Ви отримали довгоочікуваний подарунок;

Ви ненароком поламали улюблену іграшку;

Ви зустріли свого друга (подругу)

  • Вивчення скоромовки групою за схемами.

«Лідер – групі»

«Учасники групи - лідеру»

«Ланцюжок у групі»

«Скоромовимо разом»

 

 

  • Інтерактивна вправа «Річечка – бережок».

         Вправа виконується одночасно всіма учнями по рядах. Діти, які виконують роль «річечки» розповідають вивчену скоромовку сусідові по парті. По команді вчителя (хлопку в долоні) вони сідають до наступного учасника, який сидить за партою попереду і так до тих пір, поки не повернуться на своє місце. Таким чином, якщо в ряду чотири парти, то кожен учень відповідно чотири рази промовляє скоромовку, вдосконалюючи себе у її промовлянні. Діти, які виконують роль «бережка», вислуховують всіх дітей ряду, виправляють їх, якщо ті допустили помилки, після чого визначають кращих скоро мовників, висловлюючи оцінні судження (прийом взаємооцінювання).

 

 

 

 

docx
Додано
11 січня
Переглядів
449
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку