Перший урок "Вчимося бути добрими людьми"

Про матеріал
Конспект уроку на тему" Вчимося бути добрими людьми" можна використати при проведенні першого уроку або провести позакласний виховний захід. Тут ви знайдете багато цікавих ігор, легенд, казку про добро. Даний матеріал допоможе вчителю ефективно провести перший урок.
Перегляд файлу

Перший урок у 2019/2020 н. р.

Тема уроку: Вчимося бути добрими людьми”.

Мета уроку: ознайомити учнів із сутністю понять «добро», «доброта»; учити дітей цінувати добро; формувати вміння оцінювати власні вчинки та вчинки інших людей, формулювати оціночні судження; розвивати вміння та навички підтримання міжособистісної злагоди, а також вміння, які допомагають запобігати виникненню конфліктів чи мирному їх урегулюванню; виховувати  любов і повагу один до одного, бажання творити добро.

Обладнання: ілюстрації до теми, картки для роботи в групах, сонечко, презентація, сердечка з білого паперу  та квіти і листочки дерев.

                                                   Хід уроку

1.Розминка.

1.1. Вправа «Долоньки».

Доброго дня, шановні батьки і діти!

У новім навчальнім році

Я бачити вас дуже рада.

Всі засмаглі і рум’яні,

Відпочили всі за літо.

Головне, що всі здорові:

І батьки, і наші діти.

Тож запрошую всіх вас

На перший урок у 3-А клас!

Хочу привітати всіх нас із Днем Знань!

    Бажаю учням підкорити нові вершини знань, зустріти добрих і розумних друзів. Батькам бажаю  бути здоровими і щасливими,   а також невичерпної енергії, терпіння, розуміння, мудрості. Хай ваші діти дарують вам радість, приємні емоції, щоб ви гордилися їхніми успіхами. Приємно бачити, що ви всі усміхаєтесь один одному. Після теплого сонячного літа ви з новими силами вирушаєте подорожувати по цікавій і складній дорозі у Країні Знань. Що ж ви хочете взяти із собою в дорогу цього навчального року?

Доторкніться долоньками один одного та щиро посміхнутись, даруючи гарний настрій і «тепло свого серця». При цьому слід промовляти : « Як класно, що ти у нас Є».

1.2. Гра «Коло дружби». Усі діти стають у коло, беруться за руки.

– Уявіть у своєму серці вогник добра, ніжності, любові. Уявіть, як він збільшується, його сила переходить у вашу долоньку, а далі передається в долоньку того, хто сидить праворуч, збагачується добром, ніжністю, любов’ю та рухається далі по колу. Посміхніться один одному. Давайте завжди будемо дарувати один одному тільки добро і любов.

Учитель. Давайте привітаємо один одного словами:

Ми усі – одна сімя,

Неповторні ти і я!

Будемо усі дружити,

В злагоді і мирі жити.

Бо життя – це диво- казка!

В ньому є любов і ласка!

Ми прийшли у світ, щоб жити

Й на Землі добро творити!

2. Повідомлення теми та мети уроку.

Прочитати прислів'я, переставивши склади

         диЛюна снакра не васломи, а бридоми миділа.

                             (Людина красна не словами, а добрими ділами)

  • Як ви зрозуміли зміст прислів'я?

Мотивація діяльності учнів.

Тема нашого уроку «Вчимося бути добрими людьми»

Сьогодні  ми познайомимось із такими важливими цінностями, як добро та доброта. А також з’ясуємо, чому вони мають таке велике значення для нас, спробуємо зрозуміти, як дарувати добро іншим. 

Звучить пісня Н. Май «Пісня про добро».

  • Яку роботу виконує доброта?(Доброта – творить чудеса). До чого закликає автор?
  • Що ви відчували, коли слухали цю чудову пісню? Які почуття у вас виникли?

 Робота в парах. Вправа «Життєва позиція»

 Охарактеризуйте людину з такою життєвою позицією .

      Життєва позиція

          Характеристика людини

    Роби добро, воно добром до

      тебе повернеться.

 

    Моя хата скраю – нічого не знаю.

 

    Чини з іншими так, як хочеш, щоб

       чинили з тобою.

 

     З вовками жити – по-вовчому вити.

 

       Мені добре, коли іншому погано.

 

- Яку життєву позицію ви обираєте для себе?

3.Осмислення.

3.1. Вправа «Сонечко доброти».

    Коли ми усміхнулись один одному і сказали: «Доброго дня!», то  на краплинку сонця побільшало у світі, на краплинку щастя, на краплину радіснішим стало життя. Щодня, тільки на небі з’явиться ласкаве сонечко, доброта розсіває свої зерна – зерна добра в душах людей.

-  Що ж таке доброта? Давайте всі разом створимо Сонечко доброти, яке буде в нашому класі світити всім і нагадувати про потребу робити добро.

Складання «Асоціативного куща» (метод «Гронування»):

– З чим можна порівняти добро? (Із сонечком)

– Скільки промінчиків у сонечка? (Дуже багато)

– Якщо добро схоже на сонечко, то промінчики – це компоненти добра.

– Давайте наше сонечко прикрасимо промінчиками словами добра. (Діти

 прикрашають сонечко на дошці промінчиками. Наприклад: доброта – це посмішка, ввічливі слова, допомога один одному, співчуття, співпереживання, лагідне слово, уміння просити пробачення, уміння не заздрити, уміння не видавати чужі таємниці тощо ).

3.2. Створення квіткової клумби Цінностей.

 У вас на партах лежать паперові  квіти. На них напишіть ті цінності, які ви вважаєте головними для себе. Ваші квіти утворять клумбу Цінностей  нашого класу(їх прикріплюють на дошку).

3.3. Гра „ Продовжте  речення”.

            Добро для мене  -це 

Бути добрим – означає ….

Доброзичлива людина та, яка …..

 (Добрі слова, як різнокольорові кульки. Це завжди свято. Вони схожі на красу, на квіти, на сонечко. Це тепло і ласка. Це найкраща у світі музика, від якої стають спокійними і сильними. Давайте подаруємо один одному посмішку і від неї станемо ще добрішими).

  •                   Людина – творець добра.  З давніх – давен гарні стосунки між людьми, підтримка, милосердя були основними у житті, про це свідчить і кількість прислів’їв про добро. Щоб прочитати деякі з них, вам потрібно буде попрацювати в парах і відновити їх.

Гра «Фруктовий салат». Поділ на 6 груп.

Учні сидять за партами. Вчитель торкається плеча кожного учня і називає фрукт, яким він буде під час гри: «яблуко», «груша», «банан», «виноград», «апельсин», «лимон» . Тоді вчитель

називає якийсь фрукт. Учні, яких вчитель перед тим назвав цим фруктом, повинні встати і швиденько помінятися місцями. Коли вчитель каже: «Фруктовий салат», це означає, що всі учасники встають і міняються місцями. Вчитель може також сісти на чиєсь місце. Той, хто залишився без стільця, стає ведучим.

  • Після гри кожен учень сідає за призначений для даного фрукту стіл.

3.4.  Робота в групах. Гра «Збери прислів’я».Перед вами конверти, у яких ви знайдете слова про добро. Ви повинні скласти з цих слів прислів’я про добро. ( Конверт на кожну групу).

 1.Добрі діла тихо ходять, а злі, як дзвони дзвонять.

2. Добре слово і залізні ворота відкриває.

3. Хто людям добра бажає, той і собі має.

4. З добрим дружись, а  лихих стережись.

5. Без доброго діла немає доброго імені.

6. За добро добром і платять.

- Яке  прислівя вам найбільше сподобалось, пояснить як ви його розумієте.

Висновок: прислів’я вчать бути добрими, чуйними, милосердними до людей, тварин, природи, на добро завжди треба відповідати добром. З цих прислів’їв ми бачимо, що добро завжди приносить радість усім людям, які вас оточують. Перший крок до доброти – це добре слово. Давайте сплетемо ланцюжок хороших і важливих для кожного з нас слів.

3.5. Гра «Ланцюжок хороших слів». (Діти називають хороші слова своїм однокласникам, передаючи з рук у руки веселого смайлика ).

  • Чи приємно було вам, коли ви слухали добрі, лагідні слова?

Кожній людині подобається, коли її люблять, вибачають, допомагають, ставляться добре. Але, на жаль, люди часто забувають дарувати любов, допомагати, вибачати і ведуть себе погано з іншими людьми. Послухайте казку М. А. Андріанова «Солодощі для серця».

          У школі подруга пригостила Інну цукерками. Інна з’їла цукерки, а в кишені залишилися лише обгортки, які шаруділи. Прийшла мама забирати Інну зі школи, обняла свою доньку і почула якесь шарудіння.

  •  Що це в тебе шарудить, донечко?
  •  Та це я обгортки від цукерок забула викинути, мене сьогодні Тетянка пригостила.
  •  А для мене хоч одна цукерка залишилась? – поцікавилась мама.
  •  Ой, я знову забула тобі залишити, – відповіла Інна.

Наступного дня прийшла мама з магазину, а Інна вже в коридорі її зустрічає і в пакет заглядає, щоб    подивитись, що ж солодкого для неї куплено. Заглянула Інна в пакет, а там хліб, молоко, а також обгортки від цукерок і печива.

  •  А де печиво і цукерки? – здивувалась Інна.
  •  Ой, донечко, зовсім забула тобі залишити, усе по дорозі додому з’їла.

Хотіла образитись Інна на маму, та раптом пригадала, що вчора в школі так само вчинила.

І зрозуміла вона дуже просту істину…

  •  Що зрозуміла Інна? (Відповіді учнів.)
  •  Так, Інна зрозуміла, що, якщо хочеш, щоб ділились із тобою солодощами, треба і самому інших пригощати. Після того випадку Інна вже ніколи не забувала частину солодкого залишати для батьків. Навіть якось цікаво виходило: коли сама все з’їдаєш, тільки в роті насолода, а коли ділишся і пригощаєш інших, то й серцю приємно.

- Яке слово протилежне до слова добро за значенням?

Добро – зло (обман, брехня, лінь, жорстокість, злість…)

      З добрим поживеш – добре й переймеш, а з лихим зійдешся – й свого позбудешся. Отож, пам’ятайте всі: з ким поведешся, того й наберешся, бо лихий добро псує. Тому вчіться творити добро і дружити з добрими людьми. Добро – це щастя для всіх людей.

3.6. Гра „ Мої добрі справи”.

- Що таке добра справа? (Вміння швидко бачити, кому потрібна допомога і яка саме, вміння допомагати хоча б чимось людям).

Створення “Дерева  добрих вчинків”

        Зараз ми спробуємо з вами створити  “Дерево добрих вчинків». У цього дерева повинно бути стільки листків, скільки добрих вчинків  ви пригадаєте, але перш ніж ми приступимо до виконання завдання я хочу вам розповісти легенду про добро і зло. 
      Жили на вулиці двоє сусідів. Одного разу один зробив другому зло. Ображений чоловік хотів відповісти помстою, але вирушив до мудреця за порадою. Що ж мудрець йому запропонував? Відповісти зловмиснику добром. Сусід послухався, а у відповідь знову отримав зло. Мудрець і тут порадив не шкодувати добра. Сусід ще раз послухався, віддячив добром. Але через деякий час у відповідь знову одержав зло. Сусід прийшов до мудреця і той йому знову порадив віддячити добром. 
- Але я вже стомився віддячувати йому добром, - заперечив сусід. 
-  Якщо зловмисник не стомився від зла, то чому ж ти стомився від добра?- відповів йому мудрець. 
ОБГОВОРЕННЯ: Яка головна думка цієї легенди? Який висновок можна зробити? 

Зло, як відомо, довго не забувається і продовжує зло. Не давайте можливості злу перебороти добро. Щоб люди вас поважали, приязно  ставились до вас, ніколи не забувайте і завжди  дотримуйтеся золотого правила вихованості: «Стався до людей так, як би хотів, щоб люди ставилися до тебе».

 Інсценізація вірша.

Бути добрим нелегко, а постійно творити добро важко. Треба менше говорити про добро, а постійно його робити. Прислухайтеся до татової поради.

Татова порада

Прибіг щодуху син додому, до тата голосно гука:

«А я провідав у лікарні свого товариша-дружка!

То ж правда, тату, я чутливий і маю серце золоте?»

Замисливсь тато на хвилину і так сказав йому на те:

«Коли тебе в тяжку годину, людина виручить з біди,

Про це добро, аж поки віку, ти, синку, пам’ятай завжди.

img54Коли ж людині щиросердно, ти зробиш сам добро колись,

Про це забудь, аж поки віку, мовчи й нікому не хвались».

Учням роздаються картки у формі листків дерев, на яких вони записують свої добрі справи. Зачитують і картки вивішуються на дошці.

3.7. Вправа «Добре сердечко  3-Б класу».

011   Про добро можна багато і красиво говорити, але жодної користі це не принесе, якщо добрі слова не втілюватимуться у життя, якщо гарні слова залишаться лише словами.

 У кожного з вас на парті є біле сердечко. Як видумаєте, якого кольору серце доброї людини? Розфарбуйте серце таким кольором. (На дошці на аркуші паперу намальований контур серця великого розміру. Кожна дитина виходить і прикріплює своє сердечко на контур. Коли всі діти прикріплять свої серця, утвориться одне велике серце.)

Робота над притчею.

  • Як же зробити так, щоб наші серця завжди залишались добрими?

Послухайте ось таку історію.

    Одну мудру бабусю запитали: «Бабусю, ти прожила таке тяжке життя, а душею така молода. Чи є в тебе який секрет?». Бабуся відповіла: «Усе добре, що мені зробили, я записую на своєму серці, а все погане – на воді. Якщо б я робила навпаки, серце моє було б зараз усе порубцьоване. А так воно – рай благотворний».

Отже, щоб наші серця і душі завжди залишались добрими, треба добро пам’ятати, а зло – забувати.

3.7. Вправа  «Рецепти доброти»

Всі діти — добрі лікарі, які повинні придумати ре­цепти ліків від «людських хвороб». Діти діляться на па­ри. Кожна пара витягає картку з однією з назв «людсь­ких хвороб». Наприклад:  заздрість, жорстокість, злість, грубість, егоїзм і т. п.

Перемогу отримує та пара, яка придумає най­цікавіший рецепт — засіб, який допоможе позбавитися людям від цієї негативної якості і зробить людей добрішими по відношенню один до одного.

4.Консолідація.

Інтерактивна вправа «Мікрофон».

Я дізнався…

Я навчився…

Я зрозумів, що…

- Як зробити так, щоб добро на планеті Земля примножувалося? (самому робити добрі вчинки, допомагати близьким, друзям; вирости гарною, доброю людиною; оберігати природу; щодня робити хоч маленькі, проте добрі справи).

  •            Чи замислювались ви, скільки людей кожного дня вам дарують свою любов і доброту? Хто ці люди?  Чи дякуєте ви їм за це?
  •            А зараз повернемося до наших запитань і спробуємо відповісти на них.

- Чи змінилось в когось судження про доброту після нашого уроку?

  •            Що таке доброта?
  •            Чи легко бути добрим? Чому?
  •            Чи потрібно чекати винагороди за добрі вчинки

Наприкінці мені б хотілося сказати, що наш клас - це маленька родина. І мені б дуже хотілося, щоб в нашій родині завжди панувала доброта, повага, взаєморозуміння, Щоб ви поважали тих, хто щоденно дарує вам свою любов і доброту.

Вчитель:Много свежих мотиваторов за 12.05.2012 (56 штук) Звернення до учнів.

Зверніться до учнів словами:

  «Будь чистою і світлою, дитино.

   Добро твори у світі кожен час.

   Добро і є та категорія єдина,

   Яка веде до світла кожного із нас.

   Добром на доброту відповідай щоднини

   Й на зло також добром відповідай.

   Покликання найбільше для людини -

   Добро творити! Це запам’ятай.» ( Н. Красоткіна)

 У кожної людини є її Ангел - охоронець, який охороняє від біди. Якщо людина робить добрі справи, Ангел радіє, а злі – плаче, тужить, втрачає свої сили.

Я бажаю вам, щоб ви робили тільки добро, щоб ваш Ангел – охоронець радів і завжди приходив на допомогу.

Робіть добро і пам’ятайте, що ми люди.

На доброті існує світ,

І добротою пахне хліб.

Під мирним небом в школу йти –

Це також вияв доброти.

І до дітей любов свята –

Це чистота і доброта.

docx
Додано
20 липня
Переглядів
614
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку