Урок літературного читання "За добро добром платять"

Про матеріал
У розробці присутні прислів'я, призентація доповнює конспект ілюстраціями до казок, які діти повинні пригадати, матеріал різноманітний,цікавий.
Перегляд файлу

3 клас. Літературне   читання

Тема :  За добро  добром  платять. Українська  народна  казка « Кривенька  качечка»

Мета. Вдосконалювати  вміння  учнів  правильно  інтонувати  мову   дійових  осіб;  ділити  текст  для складання  плану;    поглиблювати  уявлення  про  етику людських  стосунків; розвивати мовлення учнів;  виховувати  почуття  доброти.

Обладнання. Малюнки  до казок, складова  таблиця, картки , проектор, презентація  до уроку.

                         Хід  уроку.

І. Організація  уроку.

Пролунав дзвінок, починається  урок

Працюватимем  старанно,

Щоб почути у  кінці,

Що у нашім  третім  класі

Діти  просто  молодці.

-  Чого ж  ви  очікуєте  від  нашого  уроку?

Урок буде:                  Ми  будемо:

*цікавим                      *уважні

*творчим                      *активні

*продуктивним            * працьовиті

ІІ. Вправи на  вдосконалення  навичок читання.

1.Розчитування за складовою  таблицею(з голосним  и, і).

Кр    ст     др

                Гн    ск    пр.    

2.Доберіть слова , які б починалися  даними  сполученнями.

 (криво, стигле, дрихне,  гніздо, стіл, скибка)

3.Доберіть рими.

Би – би – би  пішли в ліс по . . .

На – на – на гарна . . .

Ко – ко – ко  пухкеньке . . .

Ка – ка – ка   маленька   . . .

4.Розучування  скоромовки.

Курка клює крупку

Крупка дрібненька

Курка рябенька

5.Гра  «Я тобі , а ти мені»

ІІІ. Повторення  вивченого.

1.Пригадайте  назву  розділу, який  ми почали  вивчати .

(Усна  народна  творчість).  Проектор                                   

Слайд 1

2.Що  належить  до усної  народної  творчості?

Побудова асоціативного куща

 

 

   УНТ

Казки

 

Приказки

 

Пісні               

 

Мирилки

 

 

Прислів’я

 Слайд 2

Немає   на  цілій  планеті  дитини, яка б не любила  казки.

Сьогодні  у нас  незвичайний  урок

У  казку  сьогодні   ми  зробимо   крок

Із  казкою ми  зустрічались  не  раз

І знову  вона   завітає  до  нас.

-  Давайте  пригадаємо  хто  складає  казки? (народ,  автор)

-Як  називаються  казки,  які  складає  народ?   (народними)

Слайд 3

- Як  називаються  казки, які  пишуть  письменники?  ( авторські або  літературні)

3.Що ж  таке  казка?

(Це  цікава  розповідь , про  щось неймовірне, 

фантастичне, і яка  має  повчальний  зміст)

4.Гра «Роз’єднай слова»

Слайд 4

Спробуйте  роз’єднати слова і прочитати речення.

Казка-давніймудрийпорадник,вонарозказуєпродоброізло,правдуйнеправду,чесність,справедливість.Указкахзавждидоброперемагаєзло.

5.  Гра «Закінчте  прислів’я»:

Слайд 5

Казки  маленькі , та розуму в  них . . . (багато)

Слайд 6

Казка  вигадка  , та в ній щось . . .(повчальне  зрозумій)

6.Яку  казку  читали  вдома? Хто  її автор?Стисло  переказати  казку.

Діти задають питання  по змісту казки.

- Хто  такий Кожум’яка?

- Як вдалося  перемогти  змія?

7.А  зараз  проведемо  вікторину

 « З якої  казки ця  ілюстрація» ?

Також  пригадати пісеньку з даної  казки  .

Слайд 7 «Колобок»

Я по коробу метений, на яйцях  спечений,

Я від баби  втік, і від  діда  втік,

Так від  тебе  утечу.

Слайд 8  «Івасик – Телесик »

Гуси, гуси, гусенята , візьміть  мене  на  крилята

Та  понесіть до батенька.

Слайд 9 «Вовк  та козенята»

Ой ви діточки, козеняточки , відімкніться, відчиніться!

Ваша  матінка  прийшла ,  молочка  вам  принесла.

Слайд 10  «Котик  і  півник»

Мій котику,  мій  братику, несе  мене  лиска

За  крутії  гори, за  бистрії  води.

Порятуй  мене !

-Які з  цих казок  про  тварин?

  які  належать  до  чарівних ?

ІІІ. Повідомлення  теми та  мети  уроку.

-Послухайте ще  одну  пісеньку з  та  відгадайте  назву  цієї  казки.

Онде  наша  іва,  онде  наша  діва,

На  метеному  дворці,  на  тесаному  стовпці

Кужілочка  шумить , веретенце дзвенить .

Скиньмо  по  пір’ячку  нехай  летить з нами.

-Так  це  пісенька  з  казки в яку  ми  сьогодні  вирушимо.

ІV. Ознайомлення  з казкою.

1.Словникова робота.

-Щоб вам  у  казці було  все зрозуміло,  ми  познайомимось  з окремими  словами, які  будуть  зустрічатися  у казці.

Починочок – пряжа,  намотана  на  веретено.

Галочка -  пестливе  звертання  до  дівчини.

Кужілочка – частина прядки у вигляді  кілка , на який  намотують пряжу.

Веретенце – ручне  знаряддя  для  прядіння у  вигляді  тонкої  палички  із  загостреними  кінцями.

Іва-діва – звертання  до дівчини.

Полинули – полетіли.

Жалувати – жаліти, шанувати.

 

 2. Перегляд  мультфільму  казки.

- Чи сподобалась вам  казка. Назвіть  дійових  осіб казки.

- Як  закінчується  ця казка?

Фізкультхвилинка

Ми    лісочком йшли,

Грибочок знайшли

Нагнулися , підняли

У  кошик поклали

І далі пішли.

Ми лісочком йшли,

Малину знайшли,

Дотягнулись , зірвали

І далі пішли.

 

V. Читання учнями  казки за  частинами, складання  плану.

1 частина ст.50(Читання ланцюжком)

-Чому дід і баба сумували?

- Що вони  знайшли у лісі?

- Що трапилось із  качечкою?

- Який заголовок  можна підібрати до цієї частини?

(Незвичайна знахідка.)

2 частина ст.51 до слів «Так і зробили»(Читання кращими дітьми)

  • З чого дивувалися  дід і баба?
  • Кого помітили  сусіди?
  • Доберіть слова протилежні за значенням до слів:

вертаються, стоїть, не бачили, гарна,зварені.

-Який  заголовок ви дібрали б до цієї  частини?

(Таємнича  помічниця.)

3 частина ст.51 до слів «Не плач галочко» (читання мовчки)

-Кого побачили дід з бабою біля своєї  хати?

- Де взялася ця  кривенька дівчина?

-Як ви думаєте , чому дід та баба спалили гніздечко?

-Який заголовок ви дібрали б до цієї частини?

(Спалене гніздечко)

4 частина (до кінця  в особах)

Який заголовок ви дібрали б до даної частини?

(Качечка полетіла.)

 

Слайд 11   Розставити  правильно  пункти плану .

Технологія «Мікрофон»

-Чому ж дівчина не залишилася жити  у діда і баби?

-Що в цій казці  народ схвалює? (Те що дід і баба хотіли допомогти пораненій качечці.)

- А що засуджується? (Те що вони  спалили гніздечко ).

Робота в групах.

1група : скласти малюнок і дібрати до  нього  відповідний текст із казки.

2група: відновити прислів’я і визначити , яке із них виражає головну думку нашої казки?

Яке частування,                                           добром платять

Без трудів -                                                   той і собі має

За  добро   -                                                  нема плодів

Хто людям добра бажає,                        таке й дякування

3 група: відновити  уривок з  казки, прочитати його в особах.

Були собі дід і баба, та не було в них дітей. От вони собі сумують , а далі дід і каже:

-Ходімо , бабо , в ліс по грибки!

От пішли. Бере баба грибки, коли дивиться, у кущику гніздечко, а в гніздечку качечка сидить. От баба і каже дідові:

  • Дивись, діду , яка гарна качечка!

А дід каже:

-Візьмемо її додому, нехай у нас живе.

Звіт  роботи груп.

Домашнє завдання.

В. Переказувати казку , скласти сенкан до слова дівчина.

Д. виразно читати казку в особах, ставити питання, відповідати на питання.

С. Виразно читати казку , відповідати на питання.

Підсумок уроку.

-Чого вчить нас казка?

-Чи справдились ваші очікування?

-Щоб було тобі добро, то потрібно робити добро людям.

 

docx
Додано
22 липня 2019
Переглядів
683
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку