16 вересня о 18:00Вебінар: Робота з дітьми, що мають синдром Дауна: цікаво про важливе

Урок літературного читання в 3 класі з інтерактивними методами навчання на тему :" В.О.Сухомлинський "Який слід повинна лишити людина на землі"

Про матеріал
Розробка уроку допоможе вчителю вчити учнів розуміти текст,розвивати уміння виділяти головне і аналізувати, висловлювати свої міркування.
Перегляд файлу

Мордовцева Тетяна Володимирівна- учитель-методист Пісківської ЗОШ І-ІІІ ст.

УРОК ЛІТЕРАТУРНОГО ЧИТАННЯ В 3 КЛАСІ  З ІНТЕРАКТИВНИМИ МЕТОДАМИ НАВЧАННЯ

 В.О. СУХОМЛИНСЬКИЙ

 « ЯКИЙ СЛІД ПОВИННА ЛИШИТИ ЛЮДИНА НА ЗЕМЛІ ?»

МЕТА : Вчити учнів розуміти текст, розвивати уміння виділяти головне і аналізувати, висловлювати свої міркування; збагачувати уявлення школярів про людяність; сприяти осмисленню філософського поняття « слід людини на землі»; виховувати  людяність , доброту, гідне ставлення до людей.

ОБЛАДНАННЯ : ПОРТЕРТ В.О.Сухомлинського, таблиці,квітки « Сонця і доброти».

ХІД УРОКУ

І. ОРГМОМЕНТ

Встаньте, діти, всі рівненько,посміхніться всі гарненько.

Посміхніться ви до мене, поверніться до гостей,

Привітайтесь :» Добрий день!»

  • Кому дозволимо першим сісти ?
  • Так, спочатку краса, а потім сила.

Привітали гостей, що до нас завітали.

Хочу чути, чого б ви усім побажали?

/ Щастя. Добра, усмішок../ Діти по черзі в « Мікрофон» говорять побажання/

Всім присутнім здоров я ми зичимо й добра.

А тепер до роботи нам братись пора.

  • Щоб урок був гарним, змістовним цікавим, якими ви повинні бути на уроці?
  • ІНТЕРАКТИВНА ВПРАВА «КРИГОЛАМИ»

У- УВАЖНИМИ

Р- РОЗУМНИМИ

О- ОБАЧЛИВИМИ

К- КМІТЛИВИМИ

 ПСИХОЛОГІЧНИЙ НАСТРІЙ НА УРОК

-Посміхніться один до одного і подаруйте квітку сонця і доброти. Побажайте успіху на уроці.

- ІНТЕРАКТИВНА ВПРАВА « МІЙ НАСТРІЙ»

ІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

/ На столі портрет В.О. Сухомлинського/

Є люди, як свічки,- згорають, відходять у небуття.

Є люди, як зірки,- горять і світять все життя.

Та ні, це не зірки, холодні, мертві,

Вони- то сонце, що засвічене у небі,

Які горять, обігрівають все і не згасають... І не згаснуть!  / Надія Михальчук/

  • Як ви гадаєте, до якого письменника можна віднести слова цієї поетеси ? / В. О. Сухомлинського/

ПОБУДОВА АСОЦІАТИВНОГО КУЩА

Василь Сухомлинський ... Який він?

Обдарований        старанний    вчитель   письменник    здібний

                        ВАСИЛЬ СУХОМЛИНСЬКИЙ

Національна гордість         добрий     найкращий

ІНТЕРАКТИВНА ВПРАВА « ВУЗЛИКИ»Прочитайте назви творів  В .О. сухомлинського, з якими ви ознайомились в 3 класі.

КРАСИВІСЛОВАІКРАСИВЕДІЛО

КІНЬУТІК

ГВИНТИК

ЯКИЙСЛІДПОВИННАЗАЛИШИТИЛЮДИНАНАЗЕМЛІ

  • Який твір ви ще не читали? / Який слід повинна залишити людина на землі?/
  • Яке це речення?/Питальне/
  • Чи можете ви відповісти на це питання ?
  • Вам допоможе відповісти на це питання оповідання В.О.Сухомлинського з такою ж назвою.

-2-    ІІІ.ОГОЛОШЕННЯ, ПРЕДСТАВЛЕННЯ ТЕМИ ТА ОЧІКУВАНИХ НАВЧАЛЬНИХ РЕЗУЛЬТАТІВ

- Сьогодні на уроці ми перевіримо свої знання про біографію В.О.Сухомлинського, продовжимо оцінювати вчинки персонажів творів» Красиві слова і красиве діло», «Кінь утік»,» Гвинтик»,ознайомимося з  змістом оповідання « Який слід повинна залишити людина на землі ?»

ІНТЕРАКТИВНА ВПРАВА « ЦЕЙ УРОК НАВЧИТЬ МЕНЕ «

Доносити зміст прочитаного                 Прогнозувати розвиток подій у творі

                                         ЦЕЙ УРОК НАВЧИТЬ МЕНЕ

Визначати своє ставлення до персонажів твору          Розкривати алегоричний зміст твору

ІУ. НАДАННЯ НЕОБХІДНОЇ ІНФОРМАЦІЇ

АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ, ЧУТТЄВОГО ДОСВІДУ. ПІДГОТОВЧІ ВПРАВИ

Зверніть увагу на план уроку:

  1. Розчитування.
  2. Розминка
  3. Перевірка домашнього завдання
  4. Працюємо над твором.
  5. Підсумки.
  • З   чого почнемо урок?/ З розчитування/
  • 1/   Розчитування проведемо методом прискорення. Відкрийте книги для розчитування на с. 66. Починаємо читати текст « Красиві слова і красиве діло»./ Діти читають текст 1 хвилину. Вчитель слідкує за секундоміром і слухає читання окремих учнів. Час вичерпався. Діти ставлять першу засічку. Повертаються до місця, де почали читати. Читають 1 хвилину знайомий текст. Ставлять другу засічку./
  • Піднесіть руки ті, хто прочитав далі першої засічки?
  • На скільки слів прочитали більше ?
  • Як бачите, ваша техніка читання помітно зросла.

2/ Розминка

Втомилися від швидкого темпу. Проведемо вправу на дихання.

На видосі вимовляйте голосні звуки : А  О  У  Е  И  І.

Працюємо разом. Набрали повітря повні груди. Вимовляємо: а о у е и і.

  • Скільки голосних звуків ?/6/
  • Скільки в українській мові букв, що позначають голосні букви ?/10/

А щоб оченята добре працювали, вправа на розширення кута зору.

                                     ЦЕ                                             ДАМ

                                    КІНЬ                                        ПОДИВ

                                 ПЕТРИК                                    ВІТАЛИК

                              ТАЄМНИЦЯ                             НАМАЛЮВАВ

                            ВОГНЕГРИВИЙ                        РОЗГОЛОШУЄШ

ІНТЕРАКТИВНА ВПРАВА « КОЛО ЗНАНЬ»

  • Назвіть іменники./ Подив, кінь, Петрик, таємниця , Віталик/
  • Назвіть власні іменники./ Петрик, Віталик/
  • Визначте рід імеників. /Подив – ч.р. , Кінь- ч.р., Петрик- ч.р., таємниця-ж.р., Віталик- ч.р./
  • Назвіть прикметники. / Вогнегривий/
  • Назвіть дієслова./Дам,  намалював,розголошуєш/
  • Визначте час дієслів./ дам- т.ч., намалював, т.ч., розголошуєш- т.ч./

ГІМНАСТИКА ДЛЯ ОЧЕЙ / по таблиці/

 3/ ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ

ІНТЕРАКТИВНА  ТЕХНОЛОГІЯ « ЗАЙМИ ПОЗИЦІЮ»

  • Спробуйте пояснити, чим був надзвичайним і найкращим письменник і вчитель В.О. Сухомлинський ?

1 учень. Усе своє життя Василь Олександрович Сухомлинський присвятив дітям. Він працював директором у Павлиській школі, що на Кіровоградщині. А ще викладав українську мову і літературу.

2 учень. Щоранку він зустрічав своїх учнів на ганку школи, дивився їм у вічі, намагаючись зрозуміти їхні турботи і радощі.

-3-   3 учень. У творах Василя Сухомлинського відображені його  спостереження за життям дітей. У них відбилося прагнення письменника бачити своїх вихованців добрими, чуйними, допитливими, працьовитими.

ХВИЛИНКА ЕРУДИТА

  • З якого оповідання рядочки?

-... Одного разу серед літнього дня захмарило і пішов дощ. А в лісі в цей час було троє хлопців. Вони сховалися в хатинці й дивилися, як з неба ллє, мов з відра./ «Красиві слова і красиве діло»/

-... Юрко готував домашнє завдання з граматики. Він переписав кілька речень./ Гвинтик/

-... Ось що буває, якщо хтось забуде про малесенький гвинтик./ Гвинтик/

-... Віталик почервонів. Тепер він зрозумів, що вчинив негарно./Кінь утік/

ЧИТАННЯ І АНАЛІЗ ЗМІСТУ ОПОВІДАННЯ « КРАСИВІ СЛОВА І КРАСИВЕ ДІЛО»

  • Читання оповідання вголос « ланцюжком».
  • Вибіркове читання:
  • Що це за маленька хатинка стояла серед поля ? Прочитайте.
  • Чому хлопці опинилися в ній? Що вони побачили?
  • Який вчинок хлопців був найкращим? / Третього хлопчика/
  • Що він зробив?/ Він зняв із себе сорочку і дав її змоклому хлопчикові/
  • В яких словах оповідання висловлено його головну думку?/ Гарні не красиві слова. Гарні- красиві діла./

ЧИТАННЯ І АНАЛІЗ ЗМІСТУ ОПОВІДАННЯ « КІНЬ УТІК»

  • Читання оповідання вголос « ланцюжком».
  • Прочитайте , який урок тривав у класі?/ Математика/

ТЕХНОЛОГІЯ « ЗАЙМИ ПОЗИЦІЮ»

  • Чим був незадоволений Віталик ?
  • Чому він вирішив розповісти вчителеві про записку ?
  • Як учитель і діти оцінили його вчинок ?
  • Про що свідчить відповідь Петрика?
  • Які почуття, роздуми викликає у вас прочитане ?
  • Про що примусило задуматися вас це оповідання ?

ЧИТАННЯ ТА АНАЛІЗ ЗМІСТУ ОПОВІДАННЯ « ГВИНТИК «

  • Читання оповідання вголос « ланцюжком».

ВИБІРКОВЕ ЧИТАНННЯ

  • Прочитайте, як Юрко виправдовувався перед батьком?
  • Чи сварився батько на хлопця? Що він зробив ?
  • Як ви думаєте, що батько хотів навчити сина цією історією?

ІНТЕРАКТИВНА ВПРАВА « РОЗВІДНИКИ»

  • Скільки разів у творі автор вжив слово « Юрко»?/3/

РОБОТА В ЗОШИТАХ

У. ІНТЕРАКТИВНА ВПРАВА

ОПРАЦЮВАННЯ ОПОВІДАННЯ  В. СУХОМЛИНСЬКОГО « ЯКИЙ СЛІД ПОВИННА ЗАЛИШИТИ ЛЮДИНА НА ЗЕМЛІ?»

  1. ПІДГОТОВКА ДО ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

а/ вправа на розширення поля читання

              до  кір                               жи  ти

          ста        рий                      хлоп       чик

        май            стер            зни                  зують

   осто                    ронь    най                           нижчий

б/ Словникова робота

  • Доберіть синоніми до слова ДОКІР/ Осуд, звинувачення/
  • Як ви розумієте слова : осторонь/ збоку, біля, коло/, знизують плечима/ рухом плечей виявляти здивування/.
  • Доберіть антоніми до слів СТАРИй/ молодий/, докір/ похвала/, згадалось/забулось/, найнижчий/ найвищий/.

-4-   2.ЧИТАННЯ ОПОВІДАННЯ ВЧИТЕЛЕМ

ВИЗНАЧЕННЯ ГОЛОВНОЇ ДУМКИ ОПОВІДАННЯ.

       -Який слід мав на увазі автор у назві оповідання?/ Побудований будинок, добрі справи, посаджені дерева, виховані діти, вирощений урожай . Це повинна бути така справа, яка і після смерті людини нагадувала  про неї іншим/.

-3.   ЧИТАННЯ ОПОВІДАННЯ УЧНЯМИ « ЛАНЦЮЖКОМ»

- Подумайте, який слід залишив після себе Чоловік?

4. АНАЛІЗ ЗМІСТУ З ЕЛЕМЕНТАМИ ВИБІРКОВОГО ЧИТАННЯ

- Чим був задоволений старий Майстер ? Прочитайте.

- Як склалося життя хлопчика через багато років ? Прочитайте.

- Що згадав старий уже Чоловік на старості років ?Прочитайте.

- Що залишив після себе Чоловік на землі? Чи усвідомив він суть свого життя ? Доведіть свою думку.

5. РОЗВИТОК ЗВ ЯЗНОГО МОВЛЕННЯ

МЕТОД «ПРЕС»

Висловіть свою думку,який слід ви б хотіли залишити на землі ?

УІ. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ, ОЦІНЮВАННЯ РЕЗУЛЬТАТІВ УРОКУ/ РЕФЛЕКСІЯ\

Тільки праця залишає слід на землі. Людське серце повинне бути відкритим для добра, людяності, щирості і любові.

Саме таким було серце Василя Сухомлинського – чудового письменника і учителя від Бога.

Він залишив назавжди слід після себе у світі,

Слід той не зможуть змести сиві і славні століття. / Г. Орел/

  • Таким повинно бути серце кожного з вас. Пам ятайте, що ви – людина.
  • « Людина- стверджував В. Сухомлинський,_ народжується на світ для того, щоб зникнути безвісною билинкою. Людина народжується, щоб залишити по собі слід вічний.»
  • Чи сподобався вам урок?
  • Щоб ви хотіли розповісти рідним удома ?

 

 

 

Т.В.Мордовцева, вчитель- методист Пісківської ЗОШ І-ІІІ ст. Новопсковського р-ну, Луганської обл.

docx
Додано
21 липня
Переглядів
36
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку