Підсумковий урок по темі „ Шевченкове слово”.

Про матеріал
  • Тема. Підсумковий урок по темі „ Шевченкове слово".Мета. Продовжити ознайомлення учнів з красою, неповторністю, чарівністю Шевченкового слова. Розвивати пам'ять, мислення, увагу, вміння робити самостійні висновки. Виховувати почуття любові і поваги до світлого образу поета-мислителя Т. Г. Шевченка.
    Пролунав уже дзвінокНа незвичний наш урок.А урок цей незвичайний,Бо цікавий і повчальний.
    Він поверне, друзі, васВ ті часи, як жив Тарас.Малював, вірші писав,Плакав, долю проклинавЙ свої думи невеселіЗалишав він на папері.
    Цей урок давно чекалиІ завдання готували.Дочекалися дзвінка –Починаєм КВК.

    А працювати ми будемо під девізом: „ Учітеся, брати мої, думайте, читайте..."
    1 конкурс( Привітання команд).1 команда „ Читайлики"Ми – Шевченкові внучата.Все про нього хочем знати.Біографію вивчаєм,Часто „ Кобзаря" читаєм.До змагань ми готувались:Все дізнатись намагались.До фіналу будем йтиЙ хочемо перемогти!2 команда „ Чомучки"Щиро , гості, вас вітаєм!Всім покажем, що ми знаєм.Хоч і дружний 3 клас,Для змагань настав вже час.Ми Шевченка пам'ятаєм
    І вірші його читаєм.
    Перемогу в КВКЗдобути бажаєм!2 конкурс ( Впізнай вірш за малюнком).Шевченко—це художник справжній і чудовий,В його картинах все життя народу,Він малював портрети й Україну—Її людей, її красу, природу. Ілюстрували твори Шевченка багато різних художників. Зараз ми спробуємо за малюнками впізнати вірш поета.
    3 конкурс (Конкурс капітанів).- Де народився Т.Г. Шевченко?- Коли і де помер Шевченко? - Чому Тарас так хотів чумакувати разом із батьком? - Про що мріяв малий Тарас?- Хто викупив Шевченко з неволі?- Скільки років було поету, коли його викупили з неволі?





    4 конкурс ( Хто краще прочитає напам'ять вірш Шевченка) Поезія Шевченка стала нетлінною частинкою духовного буття українського народу. Бо Т. Г. Шевченко для нас—це не тільки те, що вивчають, а й те, чим живуть. Тому наступний наш конкурс на кращого читця віршів Шевченка.
    5 конкурс ( За допомогою кросворда відгадати, в якій книзі зібрані поезії Т. Г. Шевченка)
    Тарас Шевченко— видатний поет,Його шанує вчений і школяр.І кожен, хто живе на Україні,Напам'ять знає майже весь „ Кобзар".
    Духовний скарб це нашого народу.Не згасне у віках Шевченкова зоря,І ще віки черпати будуть людиЦілющу мудрість з цього „ Кобзаря"!
    1. Зацвіла у лузі червона...2. Зоре моя вечірняя, зійди над...3. Між ярами над ставами... зеленіють.4. Закувала...5. Любо, любо стало, пташечка...6. Червоніє за горою, ... співає.
    6 конкурс (Який рядок зайвий?)1. Зацвіла у лузі червона калина.Защебетав соловейко—пішла луна гаєм.Ніби засміялась дівчина-дитина.2. Світає, край неба палає,Любо, любо стало, пташечка зраділа і защебетала.Соловейко в темнім гаї сонце зустрічає.3. Тече вода із-за гаюМеж вербами та над водоюТа попід горою.4. Цвітуть сади, біліють хати,Вийшли з хати батько й мати.а на горі стоять палати,неначе диво.
    7 конкурс ( Доповнити вірш). Зацвіла в долині Червона ... , Ніби засміялась Дівчина- ... . Любо, любо стало, Пташечка зраділа І ... . Почула дівчина І в білій свитині З біленької ... Вийшла погуляти У гай на долину.
    8 конкурс ( Скласти рядок вірша Шевченка з розсипаних слів ).Цвітуть сади, біліють хати, а на горі стоять палати, неначе диво.
    9 конкурс (Дібрати слова на першу букву, які б характеризували Т. Шевченка). Шевченко – поет, Шевченко – художник. Проте цього мало, щоб сказати про людину такого великого таланту і душі. Яким він був? На це запитання дадуть відповідь наші команди, дібравши слова на першу букву, які б характеризували Шевченка.
    Ш— швидкий;Е — енергійний;В— великий, видатний;Ч— чесний, чуйний;Е— ерудований;Н— наполегливий, невмирущий;К— кріпак, Кобзар; О— обдарований, особливий
    10 конкурс ( Хто більше знайде іменників у вірші „ Село! І серце одпочине.")
    11 конкурс ( Тестова вікторина ). 1. В 11 років Т. Шевченко став ... а) художником; б) поетом; в) сиротою. 2. Батьки Тараса Григоровича були... а) робітниками; б) кріпаками; в) панами. 3. Тарас у дитинстві мріяв стати... а) співаком; б) поетом; в) маляром. 4. Книга Т. Г. Шевченка називається... а) „ Кобзар"; б) „ Чумаки"; в) „ Садок вишневий коло хати". 5. За волелюбні вірші поета відправили... а) в Україну; б) на заслання; в) в тюрму.

    12 конкурс (Склади прислів'я) Пам'ятає народ свого Кобзаря, вшановує його пам'ять. У багатьох містах споруджено пам'ятники Шевченку, його іменем названо вулиці, театри. Про нього складають вірші і прислів'я. Зараз наші команди спробують скласти прислів'я про Тараса Григоровича із частинок.
    Шевченко Тарас наче... зорі.Шевченкові твори сяють, мов... сонце для нас.Шевченків «Кобзар» - то для народу... не забудем.Ми Шевченка славить будем і ніколи.. . великий дар.

    Минають віки, стираються написи на камені, тліють книги, руйнуються будівлі, але слово Шевченка – живе і вічне. Вивчаймо його, думаймо над його істиною, виконуймо його заповіти, які посилав він синам свого народу. І серед них - найперший і найголовніший: Свою Україну любіть, Любіть її…Во время люте, В останню тяжкую минуту За неї господа моліть.
Перегляд файлу

Тема. Підсумковий урок по темі „ Шевченкове слово”.
Мета. Продовжити ознайомлення учнів з красою, неповторністю, чарівністю Шевченкового слова. Розвивати пам’ять, мислення, увагу, вміння робити самостійні висновки. Виховувати почуття любові і поваги до світлого образу поета-мислителя Т. Г. Шевченка.

Пролунав уже дзвінок
На незвичний наш урок.
А урок цей незвичайний,
Бо цікавий і повчальний.

Він поверне, друзі, вас
В ті часи, як жив Тарас.
Малював, вірші писав,
Плакав, долю проклинав
Й свої думи невеселі
Залишав він на папері.

Цей урок давно чекали
І завдання готували.
Дочекалися дзвінка –
Починаєм КВК.


  А працювати ми будемо під девізом: „ Учітеся, брати мої, думайте, читайте...”

1 конкурс
( Привітання команд).
1 команда „ Читайлики”
Ми – Шевченкові внучата.
Все про нього хочем знати.
Біографію вивчаєм,
Часто „ Кобзаря” читаєм.
До змагань ми готувались:
Все дізнатись намагались.
До фіналу будем йти
Й хочемо перемогти!
2 команда „ Чомучки”
Щиро , гості, вас вітаєм!
Всім покажем, що ми знаєм.
Хоч і дружний 3 клас,
Для змагань настав вже час.
Ми Шевченка пам’ятаєм
І вірші його читаєм.
Перемогу в КВК
Здобути бажаєм!
2 конкурс ( Впізнай вірш за малюнком).
Шевченко—це художник справжній і чудовий,
В його картинах все життя народу,
Він малював портрети й Україну—
Її людей, її красу, природу.
Ілюстрували твори Шевченка багато різних художників. Зараз ми спробуємо за малюнками впізнати вірш  поета.

3 конкурс (Конкурс капітанів).
- Де народився Т.Г. Шевченко?
- Коли і де помер Шевченко?
- Чому Тарас так хотів чумакувати разом із батьком?
- Про що мріяв малий Тарас?
- Хто викупив Шевченко з неволі?
- Скільки років було поету, коли його викупили з неволі?







4 конкурс ( Хто краще прочитає напам’ять вірш  Шевченка)
Поезія Шевченка стала нетлінною частинкою духовного буття українського народу. Бо       Т. Г. Шевченко для нас—це не тільки те, що вивчають, а й те, чим живуть. Тому наступний наш конкурс на кращого читця віршів Шевченка.

5 конкурс ( За допомогою кросворда відгадати, в якій книзі зібрані поезії Т. Г. Шевченка)

Тарас Шевченко— видатний поет,
Його шанує вчений і школяр.
І кожен, хто живе на Україні,
Напам’ять знає майже весь „ Кобзар”.

Духовний скарб це нашого народу.
Не згасне у віках Шевченкова зоря,
І ще віки черпати будуть люди
Цілющу мудрість з цього „ Кобзаря”!

1. Зацвіла у лузі червона...
2. Зоре моя вечірняя, зійди над...
3. Між ярами над ставами... зеленіють.
4. Закувала...
5. Любо, любо стало, пташечка...
6. Червоніє за горою, ... співає.

6 конкурс (Який рядок зайвий?)
1.     Зацвіла у лузі червона калина.
Защебетав соловейко—пішла луна гаєм.
Ніби засміялась дівчина-дитина.
2.     Світає, край неба палає,
Любо, любо стало, пташечка зраділа і защебетала.
Соловейко в темнім гаї сонце зустрічає.
3.     Тече вода із-за гаю
Меж вербами та над водою
Та попід горою.
4.     Цвітуть сади, біліють хати,
Вийшли з хати батько й мати.
а на горі стоять палати,
неначе диво.

7 конкурс ( Доповнити вірш).
         Зацвіла в долині
          Червона      ...         ,                        
          Ніби засміялась 
          Дівчина- ...            .                  
          Любо, любо стало,
          Пташечка зраділа                                                                    
          І ...                        .                    
           Почула дівчина                              
            І  в білій свитині                     
           З  біленької ...
          Вийшла погуляти                          
          У гай на долину.

8 конкурс ( Скласти рядок вірша Шевченка з розсипаних слів ).
Цвітуть сади, біліють хати, а на горі стоять палати, неначе диво.

9 конкурс (Дібрати слова на першу букву, які б характеризували Т. Шевченка).
Шевченко – поет, Шевченко – художник. Проте цього мало, щоб сказати про людину такого великого таланту і душі. Яким він був? На це запитання дадуть відповідь наші команди, дібравши слова на першу букву, які б характеризували Шевченка.

Ш— швидкий;
Е — енергійний;
В— великий, видатний;
Ч— чесний, чуйний;
Е— ерудований;
Н— наполегливий, невмирущий;
К— кріпак, Кобзар;
  О— обдарований, особливий

  10 конкурс ( Хто більше знайде іменників у вірші „ Село! І серце одпочине.”)

  11 конкурс ( Тестова вікторина ).
      1. В 11 років Т. Шевченко став ...
         а) художником; б) поетом; в) сиротою.
      2. Батьки Тараса Григоровича були...
         а) робітниками;  б) кріпаками; в) панами.
      3. Тарас у дитинстві мріяв стати...
         а) співаком; б) поетом;  в) маляром.
       4. Книга Т. Г. Шевченка називається...
         а) „ Кобзар”;  б) „ Чумаки”;  в)  „ Садок вишневий коло хати”.
       5. За волелюбні вірші поета відправили...
         а) в Україну;  б) на заслання;  в) в тюрму.


12 конкурс (Склади прислів'я)
Пам’ятає народ свого Кобзаря, вшановує його пам’ять. У багатьох містах споруджено пам’ятники Шевченку, його іменем названо вулиці, театри. Про нього складають вірші і прислів’я.  Зараз наші команди спробують скласти прислів’я про Тараса Григоровича із частинок.

Шевченко Тарас наче...                  зорі.
Шевченкові твори сяють, мов...            сонце для нас.
Шевченків «Кобзар» - то для народу... не забудем.
Ми Шевченка славить будем і ніколи.. .         великий дар.


  Минають віки, стираються написи на камені, тліють книги, руйнуються будівлі, але слово Шевченка – живе і вічне. Вивчаймо його, думаймо над його істиною, виконуймо його заповіти, які посилав він синам свого народу. І серед них  - найперший і найголовніший:
          Свою Україну любіть,
          Любіть її…Во время люте,
          В останню тяжкую минуту
          За неї господа моліть.

docx
Додано
20 листопада 2018
Переглядів
793
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку