Підсумковий урок за темою « Літературні казки»

Про матеріал
Підсумковий урок допоможе учням повторити, систематизувати і узагальнити знання з теми "Літературні казки", поглибити знання про казку як художній твір, формувати читацьку компетентність школярів, розвивати пізнавальні інтереси, уміння робити висновки.
Перегляд файлу

Тема. Підсумковий урок за темою « Літературні казки»

Мета:

Формувати ключові компетентності:

 предметні: поглибити знання учнів про казку як художній твір, формувати читацьку компетентність школярів, розвивати пізнавальні інтереси, уміння робити висновки, узагальнювати, прагнення краще вчити предмет; здатність до творчого застосування знань і вдосконалення умінь; застосовувати набуті знання в нестандартних ситуаціях; виховувати патріотів рідної держави, повагу ,любов до рідного краю, допитливість, уважність, натхнення, любов до навчання та вміння працювати разом.

навчально-організаційні вміння і навички:

самоорганізовуватися до навчальної діяльності у взаємодії;

загальномовленнєві вміння і навички:

виділяти під час читання і слухання важливі за змістом слова; загальнокультурні:

дотримуватися норм мовленнєвої культури, зв’язно висловлюватися в контексті змісту;

соціальні :

проектувати стратегії своєї поведінки з урахуванням інтересів та потреб інших, продуктивно співпрацювати з однокласниками;

громадянські:

розвивати здатність добре мислити, бережливо ставитися до природи, до людей, до самого себе.

загальнокультурні:

дотримуватися правил поведінки на уроці;

здоров’язбережувальні:

розпізнавати правильне і неправильне сидіння за партою.

Тип уроку: комбінований.

Обладнання: картки для індивідуальної роботи, назви зупинок, комп’ютер,  комп’ютерна презентація для розчитування.

ХІД УРОКУ

І. ОРГАНІЗАЦІЯ УЧНІВ ДО УРОКУ

ІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

  • Я очікую, що на уроці ви будете слухати - уважно, працювати - старанно. Сподіваюсь, що ви будете правильно  і красиво висловлювати свої думки, злагоджено працювати , робити висновки.

Інтерактивна вправа «Очікування»

Інтерактивна вправа «Мікрофон»

  • Що ви очікуєте від уроку?
  • А якими маєте бути ви?
  • Бажаю вам, щоб ваші сподівання здійснилися і гарний настрій супроводжував вас протягом всього уроку.

ІІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

  • Щоб навчитися гарно та виразно читати потрібно багато тренуватися. От і розпочнемо з розчитування.

Гра для розчитування «Веселі читайлики».

Перевірка домашнього завдання.

Зачитування уривку з казки, який найбільше сподобався.

  • Протягом уроку ми ще повернемося до цієї казки.

IV. ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ ТА ОЧІКУВАНИХ НАВЧАЛЬНИХ РЕЗУЛЬТАТІВ

Методика   «Передбачення»

  • Діти, яку тему ми з вами вивчали на попередніх уроках?( «Літературні казки» ).
  • Сьогодні наш урок буде присвячений даній темі. Це останій урок цієї теми.
  • Можливо, ви вже можете передбачити тему і завдання нашого уроку ( учні висловлюють свої припущення, щодо завдань уроку):

 повторимо

 пригадаємо

 підсумуємо

  • Ми з вами дійсно пригадаємо вивчені казки, закріпимо знання з вивченої теми, вдосконалимо своє мовлення, потренуємо увагу і пам'ять.

V. РОБОТА НАД ТЕМОЮ УРОКУ

 Інтерактивна вправа «Асоціативний кущ»

  • Дуже звичне для нас слово «казка», а який великий зміст ховається за цим словом! Адже недаремно народна мудрість говорить: «Казка маленька, а розуму в ній багато».
  • Якщо я кажу слово «казка» то що ви уявляєте? З яким словом асоціюється слово «казка»?
  • Недарма кажуть, що всі ми родом із дитинства. А дитинство без казки неможливе! Казка навчає добра, мужності, кмітливості, мудрості, терпіння. Казка — вірний помічник у житті.
  • Що ж таке казка? Казка — цікава вигадана історія про події, яких не може бути в реальному житті. Рослини і тварини у ній уміють розмовляти і робити все те, що й люди. У казках трапляються чарівні пригоди, існують незвичайні речі, діють чаклуни і чародії.
  • Які ж бувають казки?
  • Чим літературна казка відрізняється від народної? Як ще її називають?
  • Сьогодні на уроці ми завітаємо до казкового королівства літературних казок, будемо зупинятися на певних станціях, виконувати цікаві завдання.

Вікторина «Впізнай казку»

За уривком казки визначити  назву казки.

Подорож до казкового королівства

Зупинка 1. «Дерев’яних чоловічків»

  • До якої казки ми потрапляємо? Хто її автор? ( А. Дімаров « Для чого людині серце»)
  • Де відбувались події казки? Як вони розпочалися?
  • Чому дерев’яні чоловічки не знали ніяких почуттів?
  • Як змінилося життя дерев’яного чоловічка, коли лікар подарував йому серце доброї людини?
  • Чи можемо відповісти на запитання, яке міститься в назві казки?

Зупинка 2. «Морська»

  • Кого бачимо на березі моря? Пригадали назву казки? ( Вадим Скомаровський «Чому в морі вода солона?»)
  • Яким змальовано у творі старшого брата? А що ви можете сказати про молодшого?
  • Що в цій казці засуджується?

Зупинка 3. «Зупинка майстрів»

  • Впізнайте за малюнком назву наступної казки. (Юрій Ярмиш «Місто дружніх майстрів»)
  • Де відбувались казкові події?
  • Як працювали Лар і Крос? Прочитайте.
  • Як вирішив перемогти Крос? Чи вдалося йому обманути городян?
  • Які людські якості засуджуються в казці?

Зупинка 4. «Лісова»

  • Хто це заховався в лісових хащах? Так це ж Птахолов! З якої казки він до нас завітав? («Закляття золота й вогню» О. Зима)
  • Ким був Птахолов?
  • Як було врятовано лісових птахів?
  • Чого вчить нас ця казка?

Зупинка 5. «Справедливості».  («Суд у цирку» В. Нестайко)

  • Чому хлопчики опинились у Рудограді? Чим пояснюється така назва міста? Прочитайте.
  • Чи справедливим був суд над Ромкою?
  • Чого вчить нас ця казка?
  • Які фантастичні перетворення відбуваються в казці? Який чарівний предмет згадується?

VІ. ХВИЛИНКА ВІДПОЧИНКУ

Робота з конструктором Лего. Гра «З якої казки чарівний предмет?»

Скласти з елементів конструктора чарівний предмет із одної з казок. (Чарівні окуляри «Чому в морі вода солона». Чарівні жорна «Місто дружних майстрів».

Чарівна лялька «Суд у цирку»)

VІІ. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ УЧНІВ

Робота з картками індивідуального контролю

Зєднайте назву казки з її автором.

Чи уважний ти читач? Тестування

1. Плем’я дерев’яних чоловічків жило:

а) поміж корінням дерев; б) у дуплі сосни; в) під високими дубами.

2. Що робив із невільниками Птахолов?

а) відпускав на волю; б) віддавав діткам; в) продавав за гроші.

3. Молодший брат знайшов жорна:

а) біля моря; б) у лісі; в) в горах.

4. Оберіть тему казки «Чому в морі вода солона?» В. Скомаровського.

а) Доля карає тих, у кого очі завидющі, а руки загребущі.

б) Дружбу дружбою шукають.

в) Яке частування, таке й дякування.

5. За що покарали Ромку?

а) За те, що він ображав дівчат;

б) за те, що дражнив рудих;

в) за те, що погано читав.

6. Хто придумав хитромудру будову незвичайної Ляльки?

а) Лар; б) Крос; в) Лар і Крос разом.

VІІІ. ПІДСУМОК УРОКУ

  • А чи замислювалися ви коли – небудь над тим, звідки беруться казки? Ось як цікаво на це запитання відповів відомий фінський письменник – казкар  Закаріас Топеліус:

     «Як настане літо, вийдіть дуже рано в поле, коли роса лежить на траві – там блищать тисячі казок, мов діаманти. Потім на берег моря, де на воді граються маленькі кучеряві хвилі з білими баранцями - то й є казки. Восени прислухайтесь до шуму смерек, що розповідають предковічні казки про велетнів. Або пошукайте їх у вересові – він знає безліч казок.Узимку можна читати чудові морозяні вірші – візерунки на шибках або на вкритих інеєм деревах, а напровесні казки грають барвами на вечірньому небі. І восени, і взимку, і навесні ви можете читати сріблясто-зоряні казки. Природа може розповісти силу-силенну казок.»

  • Так, дійсно, природа сповнена казок, їх потрібно лише побачити і відчути. Всі письменники та поети були колись маленькими дітьми. Леся Українка почала писати вірші ще в 6 років. А давайте спробуємо створити свою казку. Але наш урок добіг до кінця, тому будемо складати казку на уроці української мови з розвитку зв’язного мовлення. Домовились?

ІХ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Відповідати на запитання в кінці розділу.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
9 січня 2020
Переглядів
1005
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку