Тема. Підсумковий урок за темою « Літературні казки»
Мета:
Формувати ключові компетентності:
предметні: поглибити знання учнів про казку як художній твір, формувати читацьку компетентність школярів, розвивати пізнавальні інтереси, уміння робити висновки, узагальнювати, прагнення краще вчити предмет; здатність до творчого застосування знань і вдосконалення умінь; застосовувати набуті знання в нестандартних ситуаціях; виховувати патріотів рідної держави, повагу ,любов до рідного краю, допитливість, уважність, натхнення, любов до навчання та вміння працювати разом.
навчально-організаційні вміння і навички:
самоорганізовуватися до навчальної діяльності у взаємодії;
загальномовленнєві вміння і навички:
виділяти під час читання і слухання важливі за змістом слова; загальнокультурні:
дотримуватися норм мовленнєвої культури, зв’язно висловлюватися в контексті змісту;
соціальні :
проектувати стратегії своєї поведінки з урахуванням інтересів та потреб інших, продуктивно співпрацювати з однокласниками;
громадянські:
розвивати здатність добре мислити, бережливо ставитися до природи, до людей, до самого себе.
загальнокультурні:
дотримуватися правил поведінки на уроці;
здоров’язбережувальні:
розпізнавати правильне і неправильне сидіння за партою.
Тип уроку: комбінований.
Обладнання: картки для індивідуальної роботи, назви зупинок, комп’ютер, комп’ютерна презентація для розчитування.
ХІД УРОКУ
І. ОРГАНІЗАЦІЯ УЧНІВ ДО УРОКУ
ІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
Інтерактивна вправа «Очікування»
Інтерактивна вправа «Мікрофон»
ІІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
Гра для розчитування «Веселі читайлики».
Перевірка домашнього завдання.
Зачитування уривку з казки, який найбільше сподобався.
IV. ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ ТА ОЧІКУВАНИХ НАВЧАЛЬНИХ РЕЗУЛЬТАТІВ
Методика «Передбачення»
• повторимо
• пригадаємо
• підсумуємо
V. РОБОТА НАД ТЕМОЮ УРОКУ
Інтерактивна вправа «Асоціативний кущ»
Вікторина «Впізнай казку»
За уривком казки визначити назву казки.
Подорож до казкового королівства
Зупинка 1. «Дерев’яних чоловічків»
Зупинка 2. «Морська»
Зупинка 3. «Зупинка майстрів»
Зупинка 4. «Лісова»
Зупинка 5. «Справедливості». («Суд у цирку» В. Нестайко)
VІ. ХВИЛИНКА ВІДПОЧИНКУ
Робота з конструктором Лего. Гра «З якої казки чарівний предмет?»
Скласти з елементів конструктора чарівний предмет із одної з казок. (Чарівні окуляри «Чому в морі вода солона». Чарівні жорна «Місто дружних майстрів».
Чарівна лялька «Суд у цирку»)
VІІ. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ УЧНІВ
Робота з картками індивідуального контролю
Зєднайте назву казки з її автором.
Чи уважний ти читач? Тестування
1. Плем’я дерев’яних чоловічків жило:
а) поміж корінням дерев; б) у дуплі сосни; в) під високими дубами.
2. Що робив із невільниками Птахолов?
а) відпускав на волю; б) віддавав діткам; в) продавав за гроші.
3. Молодший брат знайшов жорна:
а) біля моря; б) у лісі; в) в горах.
4. Оберіть тему казки «Чому в морі вода солона?» В. Скомаровського.
а) Доля карає тих, у кого очі завидющі, а руки загребущі.
б) Дружбу дружбою шукають.
в) Яке частування, таке й дякування.
5. За що покарали Ромку?
а) За те, що він ображав дівчат;
б) за те, що дражнив рудих;
в) за те, що погано читав.
6. Хто придумав хитромудру будову незвичайної Ляльки?
а) Лар; б) Крос; в) Лар і Крос разом.
VІІІ. ПІДСУМОК УРОКУ
«Як настане літо, вийдіть дуже рано в поле, коли роса лежить на траві – там блищать тисячі казок, мов діаманти. Потім на берег моря, де на воді граються маленькі кучеряві хвилі з білими баранцями - то й є казки. Восени прислухайтесь до шуму смерек, що розповідають предковічні казки про велетнів. Або пошукайте їх у вересові – він знає безліч казок.Узимку можна читати чудові морозяні вірші – візерунки на шибках або на вкритих інеєм деревах, а напровесні казки грають барвами на вечірньому небі. І восени, і взимку, і навесні ви можете читати сріблясто-зоряні казки. Природа може розповісти силу-силенну казок.»
ІХ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
Відповідати на запитання в кінці розділу.