2 грудня о 18:00Вебінар: Предмет «Захист України» у школі: теоретичні засади, цікаві ідеї, поради для дистанційного навчання
Ключові тези виступу Дмитра Лазебного-Чоловського.

Наше життя неможливо уявити без фізичної активності. Це найголовніша запорука здоров’я та щасливого життя. І привчати до неї варто змалечку, а де краще це робити, як не на уроках фізичної культури? Від учителя залежить багато: ставлення школяра до свого здоров’я, правильне виконання фізичних активностей та навіть розвиток наскрізних умінь! Так-так, сучасний викладач фізичної культури повинен уміти все це і навіть трохи більше. 

Як сучасному викладачу фізкультури наблизитися до ідеалу та проводити уроки за стандартами НУШ? Читайте у нашому матеріалі!

Зміна вектору цілей – основа занять

Якщо б ви запитали про мету уроків фізкультури ще кілька років тому, відповідь не змусила б себе чекати. А все тому, що вона була б доволі очевидною. Адже основна мета – вдосконалення фізичних здібностей відповідно до нормативу. Та що ми бачимо сьогодні? Цифра в нормативному листку не є показником умінь школяра та якості фізичної підготовки. Тому сучасні уроки фізичної культури також мають сприяти розвитку наскрізних навичок школярів. І про це потрібно завжди пам’ятати!

«Ранкове коло» – продуктивний початок уроку

Практика полягає у щирій бесіді між учителем та школярами про фізичні активності, якими вони займаються. Звичайно, викладачі фізкультури мають ініціювати цю розмову та першими розповісти про свої активності, адже спершу учні соромляться. Чому? Бо не звикли спілкуватися з учителем на рівних, але все у ваших руках! 

Згодом цей чудовий прийом не тільки допоможе налагодити стосунки між учителем та класом, але й пробуджуватиме в дітей бажання займатися фізичними вправами навіть у вільний час. А викладач знатиме, кому з учнів потрібно приділити більше уваги!

Правила і рутини – ефективна взаємодія

Варто одразу домовитися з класом та визначити правила взаємодії на уроці. Їх має бути не більше 3-6, по 3-6 слів у кожному, без заперечних зворотів («не бігай», «не стрибай»). Але найголовніше – встановлювати правила потрібно після колективної «наради» з учнями. Тоді діти точно самі захочуть їх виконуватию То які правила можна запозичити у свою професійну скарбничку?

  • Урок починається з тиші.
  • Завжди кажи правду.
  • У зал потрібно заходити кроком.
  • Якщо не зрозуміло – запитай.

Правила класу потрібно занотувати на ватмані та повісити в залі. Кожного місяця їх можна оновлювати, додаючи складніші рутини. 

Командні ігри – запорука спілкування 

Традиційний урок фізкультури часто обмежується розминкою та грою у м’яч. У цей час школярі майже не спілкуються, лише виконують вказівки вчителя. Але можна зробити урок цікавішим, одночасно розвиваючи комунікаційні навички дітей! Просто закладайте у правила будь-якої активності обов’язковий елемент спілкування. Тренуєтеся з м’ячем? Передавайте м’яч іншому лише на прохання. Стрибаєте в довжину? Поки чекаєте своєї черги, обговоріть правила для цієї активності. Варіантів безліч!

Міжпредметні зв’язки – інтеграція з іншими науками

Найпростіше інтегрувати фізкультуру з природничими науками! Наприклад, за допомогою звичайного кубика Рубика. Напишіть на сторонах кубика назву певної фізичної вправи, математичний приклад або запитання з будь-якої дисципліни. Запропонуйте дітям по черзі підкидувати кубик та діяти в залежності від того, що саме їм випаде: розв’язати приклад, дати відповідь на запитання чи виконати фізичну вправу. Чудове поєднання активності з повторенням важливого матеріалу!

Бажаєте дізнатися більше цікавинок та практичних прийомів для уроків фізкультури? Перегляньте вебінар Дмитра Лазебного-Чоловського!

 

 
Підписуйтесь на нас у Telegram https://t.me/naurok
Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
Поширити у соціальних мережах
facebook viber telegram Twitter