Продовжуємо підбивати підсумки наймотивуючої інтернет-конференції «Мотивація в освіті: інструменти, прийоми та принципи» та публікуємо найважливіші й найцікавіші тези виступу психолога-практика, психотерапевта (гештальт-терапія, сімейно-системна терапія, психодрама), члена Української спілки психотерапевтів Анастасії Богуславської. У своїй доповіді лекторка зосередилась одразу на двох надважливих темах: проблемі мотивації вчителя та проблемі мотивації учнів.
Проблема мотивації вчителя
Піраміда Маслоу – загальновідома модель ієрархічних потреб людини. Анастасія Богуславська імплементувала її до вчительської професії: починаючи з базових та закінчуючи духовними потребами. саме знання та розуміння цих потреб дозволяє попередити професійне вигорання. Виявляється, що ігнорування певних потреб, принесення їх у жертву заради високої мети, не лише не корисно, а по-справжньому шкідливо! Що робити у випадку, якщо вже є невмотивованість? Лекторка поділилася найдієвішими прийомами, серед яких розробка засновника позитивної психології Нассрата Пезешкіана: схема балансу всіх сфер життя. Звісно, це ще не все!
Знецінення знань та де-експертизація сучасного суспільства. Як вчитель може зацікавити учнів?
Сучасні школярі чують багато суперечливих вказівок стосовно школи: «Будьте слухняними», «Отримуйте високі бали», «Конкуруйте» тощо. Чи однаково вони впливають на першокласника та ученицю 11 класу? Лекторка підкреслила проблеми, з якими може зіштовхнутися вчитель, який прагне заохотити дітей до навчання, та поділилася способами їх якісної зміни:
- провести місяць без оцінок;
- акцентувати роботу на співпраці;
- із розумінням ставитися до невизначеності учнів щодо майбутньої професії;
- мотивувати сперечатися зі старшими.
Навприкінці свого виступу Анастасія Богуславська приділила увагу питанню мета-мотивації: цінностей та сенсу життя. Від розуміння власної мета-мотивації залежить й короткострокова мотивація учня та вчителя. Як дати відповідь на важливі запитання та якими вони мають бути?
Більш докладно про мистецтво мотивації учнів і самих себе та інші важливі моменти обговорення можна дізнатися безпосередньо з виступу:
Конференція «Мотивація в освіті: інструменти, прийоми та принципи» відбулася 18 січня. У цей день були запропновані дієві рішення, практичні прийоми та поради, які допомжуть замотивувати і учнів, і себе. І ви можете особисто пересвідчитися у цьому! Перегляньте запис конференції на нашому Ютуб-каналі та отримайте свою дозу мотивації!
Щоб залишити свій коментар, необхідно зареєструватись.