12 серпня о 18:00Вебінар: Краще раз побачити: універсальні інтернет-ресурси для унаочнення навчального матеріалу

Продовжуємо підбивати підсумки наймотивуючої інтернет-конференції «Мотивація в освіті: інструменти, прийоми та принципи» та публікуємо найважливіші й найцікавіші тези виступу психолога-практика, психотерапевта (гештальт-терапія, сімейно-системна терапія, психодрама), члена Української спілки психотерапевтів Анастасії Богуславської. У своїй доповіді лекторка зосередилась одразу на двох надважливих темах: проблемі мотивації вчителя та проблемі мотивації учнів. 

Проблема мотивації вчителя

Піраміда Маслоу – загальновідома модель ієрархічних потреб людини. Анастасія Богуславська імплементувала її до вчительської професії: починаючи з базових та закінчуючи духовними потребами. саме знання та розуміння цих потреб дозволяє попередити професійне вигорання. Виявляється, що ігнорування певних потреб, принесення їх у жертву заради високої мети, не лише не корисно, а по-справжньому шкідливо! Що робити у випадку, якщо вже є невмотивованість? Лекторка поділилася найдієвішими прийомами, серед яких розробка засновника позитивної психології Нассрата Пезешкіана: схема балансу всіх сфер життя. Звісно, це ще не все!

Знецінення знань та де-експертизація сучасного суспільства. Як вчитель може зацікавити учнів?

Сучасні школярі чують багато суперечливих вказівок стосовно школи: «Будьте слухняними», «Отримуйте високі бали», «Конкуруйте» тощо. Чи однаково вони впливають на першокласника та ученицю 11 класу? Лекторка підкреслила проблеми, з якими може зіштовхнутися вчитель, який прагне заохотити дітей до навчання, та поділилася способами їх якісної зміни:

  • провести місяць без оцінок;
  • акцентувати роботу на співпраці;
  • із розумінням ставитися до невизначеності учнів щодо майбутньої професії;
  • мотивувати сперечатися зі старшими.

Навприкінці свого виступу Анастасія Богуславська приділила увагу питанню мета-мотивації: цінностей та сенсу життя. Від розуміння власної мета-мотивації залежить й короткострокова мотивація учня та вчителя. Як дати відповідь на важливі запитання та якими вони мають бути? 

Більш докладно про мистецтво мотивації учнів і самих себе та інші важливі моменти обговорення можна дізнатися безпосередньо з виступу:

Конференція «Мотивація в освіті: інструменти, прийоми та принципи» відбулася 18 січня. У цей день були запропновані дієві рішення, практичні прийоми та поради, які допомжуть замотивувати і учнів, і себе. І ви можете особисто пересвідчитися у цьому! Перегляньте запис конференції на нашому Ютуб-каналі та отримайте свою дозу мотивації!

Підписуйтесь на нас у Telegram https://t.me/naurok
Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
Поширити у соціальних мережах
facebook viber telegram Twitter